Voetenbad

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 252)
  • Auteur
    Berichten
  • #17713921
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      de prijs wat jij ervoor betaald hebt, ja, das veel,
      maar dat komt omdat we hier vanaf de kant zitten te breien.

      we hebben een mooi optisch beeld van de wagen,
      het innerlijke, daar schijnt het een en ander aan te haperen,
      het is voor jou helaas geen gelukstreffer,
      nu moet je deze ‘problemen’ in fases aanpakken, dan gaat het helemaal goed komen :wors

      belangrijk bij zo’n aankoop is, dat je ermee mag proefrijden,
      hoe dan ook, een rammeltje in de wagen is geen probeem,
      maar een tik in de motor of een ander technisch euveltje kan grote gevolgen hebben.
      geen proefrit, geen auto voor mij,
      al moet ik aangeven dat er met de A2 24V geen rijden mogelijk was [schade]
      had alleen een mogelijk om naar de motor luisteren,
      alhoewel het wel een half uur duurde voordat ie startte [lege of uitgedroogde tank] :D
      nou dat was zweten, toe ie eindelijks liep, roken als een gek,
      wit rook onder de kap vandaan, kijken wat hebben we nou,
      bleek de rook van de uitlaat af te komen, had ie ingespoten
      met een bescherm olie of vocht, kweet het niet,
      na een paar minuten was de lucht weer geklaard en konden we even genieten van de spinnende 24V,
      het enige wat toen nog mooi en netjes was aan deze wagen :thumbup

      Belangrijk was dat ik iemand bij me had, die technisch inzicht had,
      ik was voor het optische gedeelte, het koetsje, meegegaan,
      zo kon er niet veel mis gaan bij de aankopen,
      en idd, er kon nog een addertje verstopt zijn hier en daar,
      maar vooralsnog is het nog steeds …….rijden maar :thumbup

      #17713922
      charlois187
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 June 2009

        Ik zal ook maar even neerplanten wat ik onderstussen in 3 jaar heb moeten vervangen
        aan mijn Monza.

        * fuseekogels onder en boven
        * pitmanarmen
        * draagarmen voor
        * beide binnenschermen vervangen
        * remleidingen
        * benzinetank
        * 2.5E verwisseld voor een C30NE (gereviseerd door Romijn)
        * TH180 automatenbak vervangen door een Getrag 265
        * boboine
        * bougie kabels
        * LMM meter
        * luchtfilterbak
        * velgen + banden
        * compleet nieuwe uitlaat
        * nieuwe dorpels
        * 1 achterscherm opnieuw gelast
        * nieuwe raamrubber voorruit
        * nieuwe voorruit
        * compleet overgespoten
        * nieuwe stukken onderkant beide deuren ingelast
        * nieuwe matten
        * achterdraagarmen gerestaureerd
        * nieuwe veerschotels achter
        * nieuwe schokdempers achter
        * verdeelkap
        * rotor
        * zijn onderhoudsbeurten uiteraard
        * niuewue remschijven voor
        * nieuwe remblokken voor
        * ankerplaten voor
        * nieuwe koelslang
        * accu
        * andere radiateur
        * Bodem ook een stuk opnieuw ingelast

        waarschijnlijk ben ik nog wel wat vergeten, maart zo zie je maar dat er veel tijd en geld in gaat zitten.
        Volgende maand worden er 2 piepkleine roestpuntjes bijgewerkt en dan ben ik voorlopig weer even klaar (hoop ik )

        #17713923
        charlois187
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 June 2009

          aandrijfasrubbern was ik nog vergeten :P

          #17713924
          rinus de boer
            Lid sinds:
            2 July 2004

            Tja, een proefrit is ook wel een vereiste bij mij. Die kon ik toen ook maken, was geen punt. En de auto reed goed, geen vreemde dingen. Natuurlijk waren er dingetjes, maar dat had ik al ingecalculeerd en waren dus overkomelijk. Daar ik toch altijd gelijk daarna een auto een grote beurt laat geven, werden die zaken ook gelijk aangepakt. Toen was de auto technisch voor 100%.

            De rest in het begin alleen visuele zaken aangepakt, waarvan ik vond dat die in orde moesten zijn, of die door eigen schuld veroorzaakt waren (zie lijstje). Toen ook koetswerktechnische zaken niet uit de weg gegaan, en gelijk (preventief) aangepakt. Maar alles gefaseerd, de schatkist is niet oneindig.

            #17713925
            champo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 May 2006

              Ik baalde ook dat ik geen proefrit kon maken, maar door goeie verhalen van hier, vertrouwde ik het toch maar. Blijkbaar een grote fout. Ook had ik moeten twijfelen dat hij zei dat een uitlaat hier en daar een gat mag hebben van zoveel bij zoveel voor APK…. Allemaal hele mooie verhalen van Opel meneer uit Mildam.

              #17713926
              charlois187
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 June 2009

                [rquote=1911360&tid=131636&author=champo]Ik baalde ook dat ik geen proefrit kon maken, maar door goeie verhalen van hier, vertrouwde ik het toch maar. Blijkbaar een grote fout. Ook had ik moeten twijfelen dat hij zei dat een uitlaat hier en daar een gat mag hebben van zoveel bij zoveel voor APK…. Allemaal hele mooie verhalen van Opel meneer uit Mildam.[/rquote]

                Op MP staat er nu weer een Monza 3.0 24V in Mildam te koop:hmmz
                Zal hier ook het een en ander niet goed aan zijn??:hmmz
                Of is het toch een andere verkoper?

                #17713927
                charlois187
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 June 2009

                  Op de plaatjes vind ik het wel een hele mooie trouwens :thumbup

                  #17713928
                  champo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 May 2006

                    Is dezelfde verkoper.

                    #17713929
                    rinus de boer
                      Lid sinds:
                      2 July 2004

                      Handelt blijkbaar in 24V’s. Wel foute velgen, vind ik persoonlijk. En een uitlaat mag hier en daar geen gat hebben voor de APK. Uitlaat moet deugdelijk bevestigt en gasdicht zijn. Dat zijn de enige eisen. Maar het laatste impliceert wel …..geen gaten. En ik blijf erbij, een Monza van die prijs hoort gewoon goed te zijn, geschikt voor dagelijkse inzet.

                      Aan de andere kant, heb je als koper ook de wettelijke plicht, om je eventueel aan te schaffen product te controleren op fouten c.q. gebreken. Doe je dat niet, dan sta je niet sterk. De verkoper mag op z’n beurt ook niks opzettelijk verzwijgen.

                      #17713930
                      charlois187
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 June 2009

                        [rquote=1911426&tid=131636&author=rinus de boer]Handelt blijkbaar in 24V’s. Wel foute velgen, vind ik persoonlijk. En een uitlaat mag hier en daar geen gat hebben voor de APK. Uitlaat moet deugdelijk bevestigt en gasdicht zijn. Dat zijn de enige eisen. Maar het laatste impliceert wel …..geen gaten. En ik blijf erbij, een Monza van die prijs hoort gewoon goed te zijn, geschikt voor dagelijkse inzet.

                        Aan de andere kant, heb je als koper ook de wettelijke plicht, om je eventueel aan te schaffen product te controleren op fouten c.q. gebreken. Doe je dat niet, dan sta je niet sterk. De verkoper mag op z’n beurt ook niks opzettelijk verzwijgen.[/rquote]

                        Helemaal mee eens Rinus.
                        Een wagen van die prijs daar moet je idd makkelijk dagelijks mee kunnen rijden zonder al teveel problemen.
                        :thumbup

                        #17713931
                        charlois187
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 June 2009

                          [rquote=1911387&tid=131636&author=champo]Is dezelfde verkoper.[/rquote]

                          Dan is er een kans dat deze ook “verborgen gebreken” heeft
                          misschien.
                          Zo op het oog vind ik hem er wel mooi uitzien. Maar ook deze is aardig aan de prijs en is ook niet af…zie binnenschermen + barst voorruit….en als het idem is als jouw Monza zal er nog wel meer aan het licht gaan komen ben ik bang.

                          Ook al heb je er veel geld voor betaald, laat de moed niet in je schoenen zakken, pak alles rustig aan, case by case en ga met dit schitterende weer lekker met de brommer naar het werk. Jou Monza is het zeker waard om weer pico bello te krijgen!:wors

                          #17713932
                          rinus de boer
                            Lid sinds:
                            2 July 2004

                            En daarnaast, als je hem zou willen wegdoen, moet je op een (zwaar) financieel verlies rekenen, zeker nu je er al veel geld extra hebt ingestopt. Dat krijg je dan nooit meer terug. Dus inderdaad de zaken gewoon op je gemak stuk voor stuk aanpakken. De zaken spreiden, is ook goed voor je schatkist.

                            #17713933
                            champo
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 May 2006

                              Hoezo is hij het waard? Het is een nog onbekend bedrag wat in de auto gestoken zou moeten worden en wat is dat ding dan waard? Krijg ik mijn geld weer terug?? amma nooit nie!! Dus als ik zo reken, is dat ding het niet waard.

                              #17713934
                              rinus de boer
                                Lid sinds:
                                2 July 2004

                                Ik denk niet, dat Mario de geldelijke waarde bedoelt. Hij bedoelt eerder, dat een Monza het in de figuurlijke zin des woords het waard is om weer netjes op de weg te krijgen. Dus niet de eventuele verkoopwaarde.

                                Wat wel zou kunnen zijn, dat als de auto weer netjes is, dat de taxatiewaarde de door jouw geinvesteerde kosten dekt. Dat doet de mijne zeker met de tax waarde, als ik het zo nareken.

                                Daarnaast is het zo, dat elke restaurateur jou kan vertellen, dat vaak de investering nooit helemaal terugkomt in de eventuele verkoopprijs van een auto. Er zijn maar weinig auto’s, die het economisch waard zijn om te restaureren. Maar het gaat meestal de eigenaar om het eindprodukt. Dat hij, zeker voor hem/haar, een bijzondere auto heeft waar hij van kan gaan genieten.. Echter bij jou is het nog niet zover. Als de initiele aanschafprijs ook lager was geweest, had het allemaal niet zo’n pijn gedaan.

                                #17713935
                                charlois187
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  24 June 2009

                                  Je slaat de spijker op z’n kop Rinus.
                                  De wagen ziet er nog echt mooi uit…Ik heb hem op de brug gezien bij Romijn
                                  toen jij je versnellingsbak liet wisselen.
                                  Wij was wel lekker vies van het gore weer toendertijd, maar ik vond hem er
                                  echt nog heel netjes uitzien. (ik kon zo snel aan de buitenzijde geen roest vinden)

                                  Het zou zonde zijn om na zo’n investering de handoek in de ring te gooien.
                                  Maak voor jezelf een plannetje om het een en ander te gaan aanpakken.:thumbup

                                  #17713936
                                  peter777
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 January 2011

                                    [rquote=1911447&tid=131636&author=champo]Hoezo is hij het waard? Het is een nog onbekend bedrag wat in de auto gestoken zou moeten worden en wat is dat ding dan waard? Krijg ik mijn geld weer terug?? amma nooit nie!! Dus als ik zo reken, is dat ding het niet waard.[/rquote]

                                    Die van jou ziet er aan de buitenkant echt super uit! Pak gewoon de zaken aan die moeten gebeuren desnoods met een clublid met kennis van zaken er bij en fix dat ding. Daarna laten taxeren en rijden/verkopen. Nu weg doen is kapitaal vernietiging.

                                    #17713937
                                    rinus de boer
                                      Lid sinds:
                                      2 July 2004

                                      [rquote=1911545&tid=131636&author=peter777][rquote=1911447&tid=131636&author=champo]Hoezo is hij het waard? Het is een nog onbekend bedrag wat in de auto gestoken zou moeten worden en wat is dat ding dan waard? Krijg ik mijn geld weer terug?? amma nooit nie!! Dus als ik zo reken, is dat ding het niet waard.[/rquote]

                                      Die van jou ziet er aan de buitenkant echt super uit! Pak gewoon de zaken aan die moeten gebeuren desnoods met een clublid met kennis van zaken er bij en fix dat ding. Daarna laten taxeren en rijden/verkopen. Nu weg doen is kapitaal vernietiging.[/rquote]

                                      Just my words !!

                                      #17713938
                                      xr1
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 January 2006

                                        Hai Champo,

                                        Ik lees jou verhalen over jou monza, maar om heel eerlijk te zijn kun je de schuld niet helemaal bij de verkoper leggen.
                                        Of de verkoper nu te vertrouwen is of niet het blijft toch een beetje dom om een auto te kopen zonder dat je een proefrit maakt.
                                        Het is ook nog zo dat het een oude auto betreft waar je hobbymatig tijd in moet steken zoals velen dat ook doen en dat dat geld kost is logisch.
                                        En volgens mij heeft jou monza bij de APK zelfs een steekproef gekregen en zeg nou zelf als hij echt zo slecht zou zijn zoals jij nu beweert had de keurmeester de auto vast niet goedgekeurd en zou ik de RDW aanklagen ( gaten in de uitlaat, slechte remmen, verkeerde verlichting enz.)
                                        Al zou de verkoper 10000 euro voor zijn auto vragen jij bent degene die het betaald.

                                        Gr. B

                                        #17713939
                                        Anoniem
                                          Lid sinds:
                                          1 January 1970

                                          Vond het zelf al een vreemde bijt, die Monza, op MP.
                                          fotos van Monza in de garage, en een stevige prijs vragen :hmmz

                                          zeer spijtig dat je prijstechnish de boot in bent gegaan,
                                          door [de manier waarop] met deze handelaar zaken te doen. :thumbdown

                                          Die foto van die Monza die Champo later liet
                                          zien van die Monza is wel super, een prachtige foto :wub

                                          Affijn, het is nu tijd voor een gefaseerde aanpak, Champo ;)
                                          doorrijden tot het minimum beperken
                                          zou eerst het blokkie cq techniek in orde maken,
                                          dat walmen, wat ik hier lees moet eerst verholpen worden.
                                          daarna die bermuda driehoeken zo spoedig mogelijk netjes herstellen.

                                          denk dat je dan het slimste hebt gehad, en dat je de winter
                                          er mee door kunt rijden :thumbup

                                          De waarde die je Monza na het hertsel zal gaan vertegenwoordigen,
                                          zal behoorlijk kunnen stijgen, te denken valt aan ong. 10.000.
                                          Niet dat de Monza die waarde werkelijk waard is, dat is een ander verhaal,
                                          maar verzekeringstechnisch is je investering dan ruim voldoende gedekt.

                                          Ik wens je nogmaal succes, Champo :wors

                                          #17713940
                                          champo
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            19 May 2006

                                            [rquote=1911664&tid=131636&author=xr1]Hai Champo,

                                            Ik lees jou verhalen over jou monza, maar om heel eerlijk te zijn kun je de schuld niet helemaal bij de verkoper leggen.
                                            Of de verkoper nu te vertrouwen is of niet het blijft toch een beetje dom om een auto te kopen zonder dat je een proefrit maakt.
                                            Het is ook nog zo dat het een oude auto betreft waar je hobbymatig tijd in moet steken zoals velen dat ook doen en dat dat geld kost is logisch.
                                            En volgens mij heeft jou monza bij de APK zelfs een steekproef gekregen en zeg nou zelf als hij echt zo slecht zou zijn zoals jij nu beweert had de keurmeester de auto vast niet goedgekeurd en zou ik de RDW aanklagen ( gaten in de uitlaat, slechte remmen, verkeerde verlichting enz.)
                                            Al zou de verkoper 10000 euro voor zijn auto vragen jij bent degene die het betaald.

                                            Gr. B
                                            [/rquote]

                                            Jij kent de verkoper blijkbaar. De proefrit mocht niet en was moeilijk. Toen zat er volgens hem een slechte achteras op en geen apk of wat dan ook. Lekker makkelijk om een auto te verkopen en pas een apk regelen als het geld op de bank staat. Hoe dat ding ooit door de steekproef is gekomen weet ik ook niet. Uitlaat was lekker dicht gesmeerd met gumgun, maar hoe ze dat met de remmen en verlichting hebben gedaan weet ik niet. Misschien dat hij wel net de vertraging haalde, maar het pedaal tot de bodem kunnen trappen en geen blokkerende wielen zonder abs is toch wel knap.
                                            Hij vertelde ook dat hij uit had gelegd hoe de rdw meneer/jongetje het moest doen….
                                            Op het eerste oog is het een schitterende auto en het kwam mij allemaal over als een hobbyist die klaar was met zijn project en nu wee wat anders wilde. Ook hier mooie verhalen en ik dacht “dat zit wel snor”. Door het mooie en frisse uiterlijk heb ik mijn normaal zo sceptische ik even thuis gelaten en het maar gewoon gedaan. Ook had ik er niet zoveel zin in om nog een keer dik 300 kilometer te gaan rijden voor alleen een proefrit.
                                            Hij kent deze auto’s waarschijnlijk van top tot teen. Als je er dan een verkoopt voor een top prijs, wees er dan gewoon zeker van dat hij ook echt goed is en draai er niet omheen met mooie verhalen.
                                            Als er dan een knuppel komt die er geen zak van weet, laat die dan de punten van aandacht zien.

                                            #17713941
                                            rinus de boer
                                              Lid sinds:
                                              2 July 2004

                                              Blijft natuurlijk nu een feit, dat dit nu allemaal nakaarten is. Eric heeft nu deze auto, en heeft daar een substantieel bedrag voor betaald. Verkopen in deze staat is geen optie, want dat is, zoals gezegd, kapitaal vernietigng. Soms is je verlies pakken noodzakelijk, maar dit wordt dan wel erg veel, omdat er nadien ook weer het nodige is geinvesteerd.

                                              Ik geloof stellig, dat het in de basis een goede Monza is. Alleen nu moeten er punten op de spreekwoordelijke i worden gezet. En ja, dat zal waarschijnlijk nog enige investering vergen.

                                              Eric zal een prioriteitenlijst aan moeten leggen (als hij dat al niet gedaan heeft), van de zaken die gedaan moeten worden aan de Monza. Dus als eerste de techniek in orde, dan de rest. Daar vandaanuit kan hij dan ook een kostenraming doen, en dan deze gefaseerd uit (laten) voeren. Ik heb uit verschilende antwoorden op kunnen maken, dat Eric hulp aangeboden kan krijgen, mits hij dat wil. dat zal de kosten drukken.

                                              Maar besteed wel de zaken uit, waarvan je weet, dat je hetzelf niet (zo) goed kan, om zeker te stellen, dat je kwaliteit geleverd krijg.

                                              En op het eind, laat de auto taxeren, om in ieder geval je investering verzekeringstechnisch gezien veilig te stellen. Een mooie Monza kan grofweg tussen de 6500 en 9000 taxatiewaarde doen, in een uitzonderlijk geval misschien tot de 10.000 of zelfs nog iets hoger. Niet dat je dat geld ooit zal beuren tijdens een verkoop, maar voor de verzekering ben je gedekt.

                                              En de zomer komt eraan, dus de auto hoeft geen barre omstandigheden meer mee te maken de komende tijd.

                                              #17713942
                                              Anoniem
                                                Lid sinds:
                                                1 January 1970

                                                pff, sorry, wordt er een beetje triest van, lijkt wel een klaagforum zo,
                                                een ieder probeert zijn manier deze user te steunen, en dan begint ie weer …..:cry

                                                beetje respect of dankbaarheid naar de users toe is op zijn plaats,
                                                kijk wat ze allemaal voor jou typen, de tijd nemen om hun bevindingen op te maken :wors

                                                Je bent en blijft verantwoordelijk voor je eigen aankoop,
                                                kan wel blijven zeiken over die verkoper dit en dat, bla bla :thumbdown

                                                Laat dit verhaal nu maar eens achter je, en ja, het is een hoopjes geld.
                                                Dit geneuzel komt de Monza niet ten goede, tis tijd om vooruit te kijken,
                                                je hebt je brommer nog, nu eerst je geldbuidel laten groeien,
                                                en maak die mooie Monza, want dat is het, in orde.
                                                De basis staat er, nu moeten de puntjes op de ‘i’ gezet worden, hoe groot die i ook moge zijn. :wors

                                                #17713943
                                                champo
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  19 May 2006

                                                  Volgens mij loop ik niet echt iemand uit te foeteren die hier iets heeft gepost.:hmmz
                                                  ik probeer de laatste tijd/half jaar weer elk weekend te werken, zodat ik zo weer geld heb. Dan gaat het wel weer goed komen, maar het is voor mij een zeer gevoelig onderwerp. Of ik de auto hou als hij klaar is, moet ik nog even bekijken.
                                                  Ik heb verschrikkelijk lang moeten werken om deze auto te kunnen kopen. En als het die auto dan nog lukt om mijn geld nog sneller af te pakken dan de belastingdienst, zakt mijn goeie humeur heel snel weg.

                                                  #17713944
                                                  GSE
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    5 August 2006

                                                    Kut voor je:
                                                    Afmaken die Monza en mee rijden,is mijn advies,kunt wel zeuren maar is toch te laat,volgende keer overkomt zoiets je niet meer,jammer dat je leergeld hebt moeten betalen,maar dat moet iedereen wel eens in zijn leven..

                                                    Nu weg doen en eerlijk zijn tegen de volgende koper..brengt ie niet veel op,als ie fatsoenlijk op orde is beur je wel wat jijzelf hebt betaalt…

                                                    Jammer dat al die extra kosten voor jezelf zijn,maar daar is nu toch niks aan te doen,als betalen.

                                                    #17713945
                                                    bettus accu
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      14 March 2009

                                                      champo,

                                                      toen die monza van jou bij ons stond voor de bakwissel. toen heb ik er eens goed naar zitten kijken. maar dat ding is knetterhard. motor was ook netjes ingebouwd, zoals de dynamo steun hadden ze mooi gemaakt(viel mij op). mooie lasnaden en niet een of ander schijtwerk.

                                                      kort samengevat;

                                                      laat de moet niet in je schoenen schuiven. het is een mooie auto, misschien technisch niet helemaal in orde. maar kijk naar de toekomst, en probeer de auto zo te maken zoals je hem zelf zou willen hebben. uiteraard technisch in orde maken.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 252)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.