Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Voetenbad
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 oktober 2010 om 08:11 #17713846
Hoezen die binnen de veer, om die as/drijfstang zit?
1 november 2010 om 07:49 #17713847Zitten aan de bovenkant van de dempers, volgs mij. Je koopt ze per setje voor links en rechts.
1 november 2010 om 08:27 #17713848AnoniemLid sinds:
1 January 1970btw: was deze topic al bijna kwijt, :o
hoever ben je met het laswerk, schiet het al een beetje op :wors1 november 2010 om 09:11 #17713849Dat is al min of meer gedaan. Ik moet nog even bedenken wat de volgende stap gaat zijn..
1 november 2010 om 10:21 #17713850AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door champo
Dat is al min of meer gedaan. Ik moet nog even bedenken wat de volgende stap gaat zijn..wat bedoel je met de volgende stap :hmmz
1 november 2010 om 11:52 #17713851Ogen dicht en met kit aan de gang of anders. Ik ga i.i.g. binnenkort even lang Romijn voor nog een paar dingen en hopen dat die een oplossing weten.
1 november 2010 om 13:28 #17713852AnoniemLid sinds:
1 January 1970:mad:
toch niet nog een verassing erbij ? :hmmz
1 november 2010 om 22:56 #17713853Laten we maar zeggen dat ik erbij had moeten zijn. Maar door moeilijk en dingen ging dat steeds niet en nu is er maar weinig gedaan. Ik heb er nog maar weinig zit in, en op de lek plekken smeer ik wel tank sealer die wel makkelijk weer te verwijderen is. Dan is het even kijken naar dat gebrom, de remmen, het sporen en dan is het wel weer mooi geweest.
Hoorde van iemand dat er vacuüm slangen zijn die verkeerd om kunnen zitten. Dan trekt de auto en kan je het pedaal tot de bodem trappen. Iemand anders ook bekend met dit verhaal?
2 november 2010 om 06:42 #17713854Als ik het allemaal zo hoor, vraag ik me af:
1. of de auto wel goed uitgelijnd is.
2. of er eigenlijk niet een te brede band/velg combinatie op de autoi zit. Het staat dan wel stoer, maar je bent dan ook meer gevoelig voor sporen, aquaplanning, enz.Ik weet niet of het rare effecten heeft, als de vacuumslangen omgekeerd gemonteerd zitten. Wat ik wel weet, is dat ze goed aangesloten moeten zijn en niet lek, want dat heeft wel gevolgen.
Trouwens, met dit soort klachten, had de mijne allang bij de bandenboer en/of garage gestaan. Ik ga daar zelf niet aan klooien, vooral niet als ik denk, dat mijn veiligheid (en van mijn mede-weggebruikers) daardoor in het geding zou kunnen komen (want remmen/rijgedrag)
2 november 2010 om 07:43 #17713855AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door champo
Laten we maar zeggen dat ik erbij had moeten zijn. Maar door moeilijk en dingen ging dat steeds niet en nu is er maar weinig gedaan.exuses voor m’n bemoeienis, :wors
het is me nog niet echt duidelijk,
want als ik dit leest ben jij er niet echt tevreden mee.ik had gehoopt dat dit verhaal een positieve wending
zal gaan krijgen, na het laswerk wel te verstaan. :thumbupMaar ik mis de ‘vrolijkheid’ of een beetje ‘het postitieve’ in je reacties :mad:
:hmmz
2 november 2010 om 08:56 #17713856toch jammer, straks weer iemand die zijn monza weg doet, omdat het een en ander steeds duurder word, en er niet fijn met te rijden is.
en als je de boel redelijk voor elkaar hebt, zijn het best goed rijdende auto,s, tenminste ik blijf positief op de mijne, maar ook daar is wel het een en ander aan verspijkerd, maar als je het zelf kunt, is dat ook best betaalbaar
niet direct opgeven.
suc6
Gert2 november 2010 om 08:58 #17713857origineel gepost door rinus de boer
Als ik het allemaal zo hoor, vraag ik me af:1. of de auto wel goed uitgelijnd is.
2. of er eigenlijk niet een te brede band/velg combinatie op de autoi zit. Het staat dan wel stoer, maar je bent dan ook meer gevoelig voor sporen, aquaplanning, enz.Ik weet niet of het rare effecten heeft, als de vacuumslangen omgekeerd gemonteerd zitten. Wat ik wel weet, is dat ze goed aangesloten moeten zijn en niet lek, want dat heeft wel gevolgen.
Trouwens, met dit soort klachten, had de mijne allang bij de bandenboer en/of garage gestaan. Ik ga daar zelf niet aan klooien, vooral niet als ik denk, dat mijn veiligheid (en van mijn mede-weggebruikers) daardoor in het geding zou kunnen komen (want remmen/rijgedrag)
Auto is al 2 keer uitgelijnd en er zitten van die leuke bmw velgen onder. Die zal ik er binnenkort ook wel onderuit schoppen voor een andere set.
Waarom?:
Ze zijn te breed en de ET waarde klopt voor geen kant. Aquaplaning bij het leven, dood eng bij spoorvorming en ze slopen de spatborden.
Voor de remmen was ik al bij een “garage” geweest en een paar dagen later stond ik zonder rem omdat de klauw los was gelopen en de leiding gescheurd.Ron: Ik wacht ook nog op een moment om een positieve reaktie over deze auto te kunnen posten. Het enige dat ik kan bedenken is dat hij start.
2 november 2010 om 11:41 #17713858Ik heb ook BMW velgen eronder, maar deze zijn gewoon dezelfde maat als de originele Ronals. Ik heb er dus ook gewoon dezelfde maat banden erondergezet, dwz 195-70 14. En ik heb nergens last van, alleen staat de auto nu iets wijder op z’n poten, want de ET waarde is lager.
Maar ga je een grotere maat BMW vellg nemen in combinatie met een bredere band, dan krijg je de effecten die jij ondervindt. Zou je dezelfde maat velg en band eronder willen, dan moet je uitwijken naar een andere velg met een hogere ET waarde, die dichter bij het origineel komt (ergens een ET van rond de 40 dacht ik).
En even terzijde of het nu mooi is of niet, zet de auto maar eens op de originele Ronals, en je rijdt waarschijnlijk al een stuk beter.
2 november 2010 om 11:43 #17713859origineel gepost door rinus de boer
Ik heb ook BMW velgen eronder, maar deze zijn gewoon dezelfde maat als de originele Ronals. Ik heb er dus ook gewoon dezelfde maat banden erondergezet, dwz 195-70 14. En ik heb nergens last van, alleen staat de auto nu iets wijder op z’n poten, want de ET waarde is lager.Maar ga je een grotere maat BMW vellg nemen in combinatie met een bredere band, dan krijg je de effecten die jij ondervindt. Zou je dezelfde maat velg en band eronder willen, dan moet je uitwijken naar een andere velg met een hogere ET waarde.
En even terzijde of het nu mooi is of niet, zet de auto maar eens op de originele Ronals, en je rijdt waarschijnlijk al een stuk beter.
welke bandenmaat horen bij de originele ronals?
edit: en welk merk is de band fabrieks af?
2 november 2010 om 11:45 #17713860origineel gepost door Uniek
origineel gepost door rinus de boer
Ik heb ook BMW velgen eronder, maar deze zijn gewoon dezelfde maat als de originele Ronals. Ik heb er dus ook gewoon dezelfde maat banden erondergezet, dwz 195-70 14. En ik heb nergens last van, alleen staat de auto nu iets wijder op z’n poten, want de ET waarde is lager.Maar ga je een grotere maat BMW vellg nemen in combinatie met een bredere band, dan krijg je de effecten die jij ondervindt. Zou je dezelfde maat velg en band eronder willen, dan moet je uitwijken naar een andere velg met een hogere ET waarde.
En even terzijde of het nu mooi is of niet, zet de auto maar eens op de originele Ronals, en je rijdt waarschijnlijk al een stuk beter.
welke bandenmaat horen bij de originele ronals?
Je had van fabriek uit 2 smaken. Of 14 inch, met ik dacht 185/70, en als klanten optie 15 inch met 205/60. Merk band vanaf fabriek uit weet ik niet zeker, maar heel veel Opels werden toendertijd op Continentals of Michelin als eerste band gezet. Volgens mij kon je kiezen bij de dealer.
2 november 2010 om 12:07 #17713861ok dank je, dat verklaart waarom de mijne het spoor zoekt (wist ik stiekem al wel:D)
maar de originele bandenmaat wist ik niet2 november 2010 om 12:13 #17713862Ik heb nu 16″?? met 225 ET waarde uhm 23… Heel mooi maar rijdt niet fijn. Andere velgen was ik toch al van plan en dat worden denk ik gewoon de originele Ronals met 195 banden
Volgens deze site is het weer 175×14″
http://www.globalcar.com/datasheet/Opel/Opel_Monza.htm. Een tijd terug stond er een set 15″ Ronals te koop ergens in Zeeland. Ik zoek even rustig door aangezien hij binnenkort toch op de winterbanden gaat.
2 november 2010 om 12:59 #17713863AnoniemLid sinds:
1 January 1970zo’n setje erbij is altijd prima,
kheb laatst nog een setje ronals, 15” erbij gehaald,
stond hier ‘om de hoek’ te koop met idd 206/60 goede bandjes erop.mot ze wel weer ff mooi grijs maken,
sommigen hebben lood aan de buitenkant, das geen gezicht :mad:op de A1 heb ik zelf ook velgen, die toebehoorden aan een bmw,
zijn ook 16” en hebben 205 erop, totaal geen troubles ermee.en heb nog org 14” ronals met 185 winter[stallings] banden :D
die zijn inmiddels voorzien van een nieuw glimmend jasje.
ze hobbelen niet[ door de stalling] en liggen bij gebruik nog strak op de weg :thumbupoh ja, en dan de brocks b1 van de A2, 16” met 225 banden
:hmmz behoorlijke bandenshop hiero :D
kijk op ebay.de, onder bmw, geloof type e21,
voor 200 heb je een mooi setje met zeer goede bandjes ;)2 november 2010 om 13:08 #17713864AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door gt/w
toch jammer, straks weer iemand die zijn monza weg doet, omdat het een en ander steeds duurder word, en er niet fijn met te rijden is.
en als je de boel redelijk voor elkaar hebt, zijn het best goed rijdende auto,s, tenminste ik blijf positief op de mijne, maar ook daar is wel het een en ander aan verspijkerd, maar als je het zelf kunt, is dat ook best betaalbaar
niet direct opgeven.
suc6
Gertvoeg hier maar niets aan toe, zeer netjes, Gert :thumbup:wors
2 november 2010 om 19:28 #17713865Ik heb de originele Ronals, in goede conditie, ook nog liggen in de garage (echter zonder banden, die komen er ooit wel weer eens op). Ik doe ze niet weg, want ze eten geen brood.
3 november 2010 om 00:00 #17713866Nuttige info.:thumbup
Ik kan zelf wel een boutje los en vast draaien. Maar als ik het probleem niet kan vinden, ga ik niet als een kip zonder kop van alles vervangen met de kans dat het probleem daarna er nog steeds is. Daarom binnenkort maar even langs Romijn of zij kunnen vertellen waarom de rem raar aanvoelt en waar dat gebrom vandaan komt.
Over investeren: Ik vond de investering van ergens halverwege de 5000euro al een flink bedrag. Zeker als er van alles mee is in zeer korte tijd.3 november 2010 om 00:25 #17713867AnoniemLid sinds:
1 January 1970tuurlijk is het een flink bedrag,
maar nogmaals, als de wagen prima in de lak zit,
en er verder geen onoverkoombare problemen zijn/komen,
dan lijkt het me geen verkeerde koop :thumbuphet onvoorziene zit bij een Monza-Senator helaas in het koetsje :wors
een blokkie vervangen is voor een monteur hooguit een dagje werk,
laten we erop houden dat je voor zeg maar 1000 klaar bent, incl ander blokje.laat je het koetsje bijv restaureren, laswerk + totale spuitwerk,
dan moet je al snel gaan denken aan een bedrag dat tegen
het vijfvoudige aanloopt.nu zit jij in de fase en een beetje pech,
dat je helaas bij de beruchte ‘bermuda driehoekjes’ bent aangekomen. :mad:Het kan oplopen tot een behoorlijke aanslag op je geldbuidel,
maar niet zo denderend als een complete restauratie dat doet.Na nieuwe implantatie van fris plaatwerk,
zijn jou ‘bernuda driehoeken’ weer veilig en je bolide van binnen droog verklaard. :jerryJe Monza 24V kan er dan weer jaren mee vooruit ;)
succes :wors
3 november 2010 om 00:29 #17713868Als het 1000euro kost om het brommen te stoppen, blijft hij maar lekker brommen. En een dag werk is bij de garage al snel 400euro… Dat zal niet zo snel gebeuren,
3 november 2010 om 00:30 #17713869AnoniemLid sinds:
1 January 1970btw: dat gebrom kun je zelf ook even lokaliseren,
komt het van achter, dan de voorbanden naar achteren plaatsen,
andersom idem dito :Dblijft dat gebrom op hetzelfde punt aanwezig, dan zit er technisch iets nie goed ;)
edit: is dat nu gebrom of een joelend geluid,
hoor je het tijdens het rijden of remmen ?????3 november 2010 om 00:41 #17713870origineel gepost door MonzaRon
btw: dat gebrom kun je zelf ook even lokaliseren,
komt het van achter, dan de voorbanden naar achteren plaatsen,
andersom idem dito :Dblijft dat gebrom op hetzelfde punt aanwezig, dan zit er technisch iets nie goed ;)
dan wordt het idd tijd voor een monteur :thumbup
JOH!!! Dat heb ik allang gedaan… Ik heb de achteras ook al vast gezet omdat die bouten lost zaten.. Maar dat heeft ook niet geholpen.
Auto omhoog gekrikt en geen speling kunnen vinden
het is ook alleen maar bij een bepaald toeren gebied.. Ik gok meer dat de aandrijfas gewoon niet in balans is of zoiets. Alleen dan vind ik het raar dat hij alleen tussen de 2300 en de 2500rpm bromt. Lijkt me dat die as steeds harder gaat draaien naarmate je harder gaat rijden…. Eigenlijk kom ik nu uit op blokrubbers of ergens in de bak. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.