Voetenbad

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 252)
  • Auteur
    champo
    Deelnemer

En bij mij zit het probleem ook achter het afvoer gat.

Anoniem

Champo, denk dat jij even rustig aan moet doen,
        wegbrengen of het nu laten doen gaat veel geld kosten :mad:

je kunt het, kop op, alleen het lassen moet je ff leren op
        een oud stuk plaatwerk, daarna pas uitvoeren op je wagen :thumbup

slijp eerst wat slecht is allemaal weg,
        maak daarna je plaatwerk op maat,
        tegen die tijd weet je ook al een beetje met je lasapparaat om te gaan.

Een plaatwerker zal dat ook doen, hij kijkt, hmmmm,
        dat stukkie moet weg enz enz ,
        eerst een overzicht creeeren wat er vernieuwd of veranderd moet worden.
        dan gaat ie met het plaatwerk speuln, op maat maken,
        en stukken bij beetjes gaat ie het weer dichtlassen.

om je nog een iets op te tillen, diegene die mijn A2 gelast heeft
        deed het ook voor de eerste keer,
        maar eerst ff oefenen op een stukkie plaatwerk, om een beetje de techniek te beheersen.

voor de rest beetje vragen en kijken om je heen of een forum in duiken :thumbup

btw: zie mn foto’s als voorbeeld, want daar was het net zo
        als bij die van jou, ook bij de water afvoer :wors

champo
        Deelnemer

Net weer een tijd geprobeerd om het lassen onder de knie te krijgen. Plaatje metaal zit wel vast, maar als je hem omdraait, zie je dat hij er niet tussen is gaan zitten. Ook ziet het er niet uit.
          Ik heb ook van dat vierkant buis gehaald. Daar heb ik een stuk vanaf geslepen en toen weer aan elkaar. Het was natuurlijk zo krom als een hoepel, maar ik heb hem even gebruikt als knuppel op een hek en de las brak niet. Maar daar kan ik geen auto mee repareren. En ik vraag me ook af wat veel geld betekent.

gtw

je hebt een u2u

champo
            Deelnemer

Er zit weer een stukje metaal in….

GT/W, Ik heb je bericht ontvangen.

champo
              Deelnemer

Ik heb een kennis gebeld die plaatwerker is en als hobby choppers bouwt. Hij komt me helpen, dus het komt zeker weten goed. Dat was anders ook het geval geweest, aangezien hij dan naar gt/w was gegaan. Ik hoop dat ik dan gelijk een kleine las cursus krijg!!!

rinus de boer

Kijk eens aan, Eric. Zo komt alles goed, en jij wordt er alleen maar wijzer van.

champo
                  Deelnemer

Ik ben er van overtuigt dat het eerste stuk klopt. Maar dat laatste… Vraag me af hoe die kennis van gaat reageren:P. Barst in tranen uit, begint hard te lachen of misschien vind hij het wel mee vallen. We zullen zien en ik denk dat ik ook weel nieuwe foto’s ga maken. Ook gok ik dat we die driehoek maar gewoon weggooien en het net zo maken als die Engelsman.

Anoniem

om de topic van goodoldopel niet teveel ermee te gaan belasten, hier het vervolg…. :wors

origineel gepost door champo
                      Die hele auto was opnieuw gespoten en dus niet plaatselijk. Dat het nu goed zichtbaar is omdat ik de lak heb weggehaald. Verder kwam ik net kijken en wist helemaal niets van deze auto’s af. De auto zag er ook zo goed uit en de verkoper was duidelijk ook een liefhebber en ik twijfelde er gewoon niet over.

Nu eindelijk lassen
                      misschien even kijken of het weer een beetje netjes gespoten kan worden
                      aandrijving maar een controleren van wegen dat gebrom
                      andere schokbrekers en veren voor voor
                      en andere wielen.

Die laatste wil ik omdat ik mijn handen vol heb om hem op de weg te houden als er wat spoorvorming, plassen of glooiingen zijn.. Dan is het maar weer afwachten wat er kapot gaat.

:thumbup

miss een rare vraag, waarom ben je ‘gevallen’ voor een Monza ? :wub

begrijp me niet verkeerd, je hebt een prachtige Monza,
                      één van de weinige A1’s met een 24V :thumbup

en idd andere banden zal de Monza goed doen,
                      kijk maar even naar je banden, daar staat een bouwjaar op,
                      te oude banden kunnen ook rare neigingen krijgen op de weg :thumbdown

champo
                      Deelnemer

Waarom een Monza? Geen idee, ik vind het gewoon een mooie auto. Als ik een verstandig iemand was geweest, had ik gewoon een nieuwe kleine auto gekocht.

Die zijn:

Veiliger
                        comfortabeler
                        verbruiken minder
                        onderhoud is misschien makkelijker
                        sturen beter
                        geen roest

Als je het oppervlakkig bekijkt is zo’n oude auto gewoon zwaar kut. Maar toch heeft het iets.

Anoniem

:wors

Je hebt in ieder geval je keuze gemaakt voor deze mooie Monza,
                          waar je na reparatie weer volop van kan gaan genieten :thumbup

een vergelijking met een nieuwe wagen gaat naar mijn mening
                          totaal niet op.

een nieuwe wagen: prijs min 10.000
                          na 2 jaar gebruik blijft waarde over van ong 6000.
                          koop je dan weer een nieuwe moet er min 5000 bij,
                          vanwege de duurdere wagen door de inflatie etc etc of bla bla.:D

voordeliger is als je deze nieuwe wagen afrijdt, maar
                          wil je de garantie 100% naleven, moet je elke beurt laten
                          doen door de dealer, dus die kosten mag je er ook bij op tellen.

doe die wagen ff in de allrisk verz,
                          ben je duurder uit dan met een allrisk van je Monza. :hmmz

het enige twistpunt is het verbruik, maar met lpg erbij
                          zou je ook dit punt kunnen overwinnen.

Leg nu eens na aankoop van je Monza elk jaar bijv 1000 euro aan de kant
                          voor evt ongemakken of reparaties [ruim genomen].
                          rij er eens lekker 4 jaren mee, heb je mazzel, ben je nog
                          niet eens een kwart van het totaal bedrag kwijt.
                          blijft er dus op het eind een leuk bedrag over, bij normaal gebruik,
                          die kan je weer gaan investeren in evt roestpreventie cq reparatie/spuitwerk.

tis maar een voorbeeld, en dat zo’n wagen anders rijdt dan een nieuwe,
                          tja, dat zijn dan de charmes uit die tijd waar we met plezier
                          om kunnen gaan.:thumbup

Ik wens je de komende periode veel plezier met je Monza toe, champo ;)

grtz :wors

champo
                          Deelnemer

Ik hoop ook dat ik binnenkort van de Monza kan genieten… Gas op een 24V werd me trouwens afgeraden.

De afschrijvinf van een Polo, Yago, of een andere kleine auto gaan een heel stuk langzamer. Olie en filters vervangen is ook niet zo moeilijk.

rinus de boer

Ron heeft een punt. Op je Monza zit geen afschrijving meer. Sterker nog, bij goed onderhoud, dat helemaal niet zo erg veel kost, en in goede staat houden, kan de auto zelfs meer waard worden. Elk jaar zijn er minder, die afgerost worden door “verkeerde lieden”, en dus in de shredder verdwijnen.

Anoniem

Vindt ut gewoon kl*ten dat deze user een donders
                                moeilijke start ondervind met z’n Monza.:wors

Zit je toch ff flink te zoeken, je wilt gaan voor ‘safe’,
                                dus iets meer uitgeven voor een mooie monza [optisch],en dat issie,
                                denk je , hebbes, komt die wagen een keer buiten in regen,
                                krijgt ie een voetenbadje, nee, tis geen leuke start voor deze user .:mad:

had de advertentie wel gezien op mp,
                                met foto’s, die in de garage zijn genomen,
                                vond het al raar, veel geld vragen,
                                terwijl de wagen niet volledig op een foto te zien was, laat staan een buitenfoto .

Maar affijn, binnenkort behoort deze ‘story’ bij jou en de wagen,
                                Je zal deze start niet snel vergeten, de ‘band’ met de wagen
                                wordt alleen maar steviger of beter,
                                pfff, dubbelzinniger kan ik het niet uitdrukken. :o

je hebt straks een goede wagen, en je Monza is dan zeg maar 99%.

ik noem maar een %, geen enkele Monza is 100%,
                                zelfs die van mijn niet, ze zijn mooi, goed en veilig,
                                en dat is het uitgangspunt voor ons allen.:thumbup

btw: nu de wagen bij de plaatwerker staat,
                                check ook ff de hoek waar de onderste bevestiging van je voorschermen zit,
                                op evt aanwezige roestvorming,
                                maak het voor de zekerheid schoon om jezelf te overtuigen dat
                                het goed is daaro, het is een gevaarlijke ophopingspunt
                                waar zand en vocht zich heerlijk kunnen nestelen.;)

grtz

champo
                                Deelnemer

JA, die jonge waar hij staat heeft al flink wat ervaring met auto’s en rijdt of reed zelf een A Kadett. Ik ben ook al een beetje aan het kijken voor spatlappen. Niet omdat ik ze eigenlijk ook wel mooi vind, maar ook omdat ik denk dat ze echt nut hebben.
                                  Als zo meteen alles gedaan is waarvan ik vind dat het gedaan moet worden, zit ik al richting of over de 6500euro. Ik geloof niet dat ik die centen ooit terug ga zien.

Anoniem

laat je plaatwerker ff foto’s maken van datgene wat ie doet aan je Monza. :wors

kweet niet of jij al een taxatie heb laten doen op deze Monza,
                                    met deze foto’s erbij zal je Monza een meerwaarde krijgen :thumbup

De Monza moet je naderhand zekers laten taxeren,
                                    je zal raar opkijken dat de waarde hoger wordt geschat
                                    dan wat je nu hebt uitgegeven. ;)

En dan meteen in de allrisk verzekering.
                                    De kosten voor je verzekering zullen denk ik stijgen naar
                                    om of nabij de 200 euro, voll casco wel te verstaan.

zekers doen, zou lullig zijn dat je Monza in de winter
                                    tegen een ‘ongelukje’ aan gaat lopen ;)

zie deze stap maar als een zekerheidje voor je investering king:

grtz

charlois187
                                    Deelnemer

Ga inderdaad alsjeblieft je wagen laten taxeren.
                                      Als je een ongeluk krijgt en ben enkel WA verzekerd dan sla je jezelf
                                      voor de kop!:cry

Als je veel documentatie heb scheelt dit wel in de taxatie.(ook foto’s)
                                      Je hebt een supermooie Monza zo op de foto’s te zien, met een paar “dingetjes” eraan.
                                      Maar zo op de foto’s afgaand zal de taxatie wel wat hoger uitvallen als dat je er tot nu
                                      toe aan heb uitgegeven.

Veel succes gewenst vanuit Rotterdam

champo
                                      Deelnemer

Taxatie is inderdaad een punt van aandacht die al op mijn lijst staat. Alleen als ik hem zelf niet in de prak rijd maar verkoop, is de taxatie niet echt het document om de verkoop prijs vast te stellen. Op het rapport staat dan misschien 8000 euro en de prijs die je beurt is misschien in de 5000. Blijft een lastig pakket met die oude auto’s.

Gelijk even een vraag tussendoor:

Wat zijn goeie schokbrekers voor voor en waar kan ik die bestellen? Ook heb ik graag veren die iets stugger zijn, maar niet lage veren. Of is het beter om van die rubbers tussen de veren te zetten?

charlois187
                                        Deelnemer

Taxatie is inderdaad een punt van aandacht die al op mijn lijst staat. Alleen als ik hem zelf niet in de prak rijd maar verkoop, is de taxatie niet echt het document om de verkoop prijs vast te stellen. Op het rapport staat dan misschien 8000 euro en de prijs die je beurt is misschien in de 5000. Blijft een lastig pakket met die oude auto’s.

Daar heb je wel een beetje gelijk in.
                                          Maar ik ga ervan uit dat je deze mooie Monza niet zomaar van de hand doet.
                                          Het is enkel een zekerheidje dat als je schade krijgt een aanzienlijk bedrag terug krijgt van de verzekering.
                                          Soms worden er wagens wel verkocht voor een prijs dicht bij de taxatiewaarde….Maar dit ligt uiteindelijk aan het enthousiastme van de koper uiteraard.

Maar doe hem maar niet weg…..het is echt een hele mooie.:thumbup

Anoniem

ga naar een autogarage, koop een 2de hands wagen van bijv 7000,
                                            je sleutels in ontvangst nemen, hoera, je bent eigenaar,
                                            je staat buiten met auto op straat , en de waarde van je wagen
                                            haalt never nooit meer de 7000 bij een ev verkoop, laat staan bij een totallosschade. :thumbdown
                                            [uitgaande van de normale verkoopwaardes]

taxatie moet je niet gebruiken als waarde voor een evt verkoop,
                                            tis niet meer dan een richtprijs :thumbdown

reken er maar gerust 25% af, tenzij er iemand is……….

nee, waar het om gaat is, dat jij je je financiele ‘inleg’ dekt,
                                            tegen evt schades, die er hopenlijk niet komen,
                                            maar ja, wat ik al zei, een ongeluk zit in een klein hoekje.

stel dat jij een totallosschade veroorzaakt,
                                            dan zal de verzekering nie moeilijk doen om jou dat bedrag
                                            uit te keren, dat vastgesteld is door een beeedigd taxatiebureau.

voor andere veren/schokbrekers zou je even contact kunnen opnemen met opl4ever :thumbup

rinus de boer

Gelijk even een vraag tussendoor:

Wat zijn goeie schokbrekers voor voor en waar kan ik die bestellen? Ook heb ik graag veren die iets stugger zijn, maar niet lage veren. Of is het beter om van die rubbers tussen de veren te zetten?

Taxatiebedrag is never nooit marktwaarde, want de marktwaarde is van veel factoren afhankelijk.
                                              Verkoopwaarde is meestal zo’n 75% van de tax. waarde. Maar, als je de auto niet getaxeerd hebt en dus niet all-risks verzekerd hebt, krijg je, als iemand anders de auto voor jou in de soep rijdt, alleen maar bij WA een dagwaarde. En dat is echt een schijntje (1000 tot 2000 Euro max.?)

Dus alleen al hierom, is taxatie plus all-risks aan te raden, naast het feit, dat je auto dan ook is verzekerd voor een heleboel andere zaken, die niet onder een standaard WA vallen.

Voor schokdempers zijn niet zo problematisch te verkrijgen als de achterdempers. Volgens mij heeft o.a. Monroe die nog gewoon in het leverringspromgramma. Zijn oliegevulde dempers.

Ruud B

Taxatiewaarde is vervangingswaarde, tenminste dat is de regel.

Normaal gezien wijkt de waarde in het economisch verkeer hier behoorlijk van af, daar is ook geen regel voor aan te geven.

Ruud B

origineel gepost door rinus de boer

Voor schokdempers zijn niet zo problematisch te verkrijgen als de achterdempers. Volgens mij heeft o.a. Monroe die nog gewoon in het leverringspromgramma. Zijn oliegevulde dempers.

Een paar maanden geleden kon de lokale Profile Tyrecentre nog de genoemde Monroe dempers leveren.

champo
                                                  Deelnemer

Mooi!! Zal binnenkort even informeren.

Dank jullie wel.

rinus de boer

Mooi!! Zal binnenkort even informeren.

Dank jullie wel.

Als je ze besteld, vergeet dan de bijbehorende stofhoesjes niet mee te bestellen.

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 252)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.