Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Voetenbad
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 augustus 2010 om 23:51 #17713796
Wat er nog uit geslepen gaat worden valt wel mee. Ik zit alleen nog met een punt naast de voorschotel. Daar lijkt het nu dubbelen beplating en er is veel roest hard aan het werk. Ik zal morgen even een foto maken om het duidelijker te maken.
Stuk dashboard heb ik er inmiddels ook al af en het tapijt is dus ook aan de kant.26 augustus 2010 om 06:09 #17713797AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door champo
Ik weet nog niet hoe het er aan de andere kant aan toe is. Ik zat er trouwen aan te denken om een pijp te maken van dat gat naar de driehoek(dus een gat in de driehoek) en die rond om goed te lassen. Dan hoeft het water ook niet meer zo’n eind tussen de platen te lopen:thumbup:thumbup.
Ik ga denk ik nog een flink stuk eruit slijpen. Dus waar moet ik hem ondersteunen?ondersteunen moet je pas als je met de veerschotels bezig gaat,
dan is het beter om beide schotels te gaan verbinden,
opdat de veerpoot niet naar binnen kan trekken.
bij het verwijderen van het oude plaatwerk, verslapt de voorbouw,
waardoor de de schotels de neiging hebben iets naar binnen te trekken.26 augustus 2010 om 07:59 #17713798Je zou een tijdelijke veerpootbrug kunnen maken, of je moet (zoveel mogelijk) het gewicht van de auto van de voorwielen afhalen. Zo heeft mijn plaatwerker het toentertijd gedaan. Het hangt natuurlijk ook helemaal er van af, hoeveel plaatwerk je weg gaat slijpen. Is dat echt substantieel, dan zal de constructie daar verslappen. Is dat niet zoveel, wat je weghaalt, dan zal het ,mijn inziens, niet zoveel impact hebben. En ook de tijdsduur, dat de auto met uitgeslepen stukken blijft staan, zal z’n invloed hebben. Las je gelijk het nieuwe stuk erin, zal de auto weinig tijd hebben om “in te zakken”, lijkt mij. Dus een combinatie van factoren bijelkaar.
Dat je de waterafvoer wilt verleggen, lijkt me een goed plan. Alleen zou ik geen buis lassen, maar proberen dat met een rubber slang en passing te doen. Een metalen buis kan ook weer gaan roesten, rubber kan dat niet.
26 augustus 2010 om 08:22 #17713799Ik weet van die boten lak die, pekel en zuur bestendig is. Die wou ik er dan in spuiten. Ook kan je er makkelijk bij, en dan kan je het schoon maken. Met rubber loop je vaak ook met kit te werken en met een beetje pech kruipt er dan toch vocht onder en gaat het roesten. Ik denk dat dat hier ook is gebeurd. Ik kijk nog wel even:).
Voorwiel heb ik trouwens ook al voor de zekerheid van de grond gehaald.Hier dat punt waar ik het eerder over had:
De grootste brokken heb ik er al uit getikt en gekrabd. Id het toch beter als dat stuk gewoon integraal eruit geslepen en vervangen wordt?
26 augustus 2010 om 09:44 #17713800AnoniemLid sinds:
1 January 1970maak de veerschotels aan de onderkant rondom ook even
goed schoon/kaal , zie dat de roest zich al een weg heeft gebaant,
dus beter die goed schoonkrabben, om te zien of de roest zich al
helemaal heeft genesteld om die veerschotels. :hmmzhier nog een pic, waar je een beeld kan scheppen
hoe ver je slijpen wil of kan.hier zie je ook dat die van mij dezelfde troubles heeft gehad,
ook bij de waterafvoer is er een stukkie uitgeslepen,
de roestige delen zijn hier totaal eruit geslepen:thumbupbtw: zie deze foto’s als ondersteuning voor je klus ;)
26 augustus 2010 om 10:16 #17713801Krik de auto op onder vooras zodat het gewicht weg is en dan zakt der niks in…
Snij gewoon genoeg deruit en las die veerpoten gewoon 100% af,niet te nau kijken gewoon genoeg weg halen.
26 augustus 2010 om 10:50 #17713802Het valt me nog steeds hartstikke mee, van wat ik zie. Het aangetaste deel is de opstaande rand van het binnenscherm. Dat is nog te verkrijgen als reperatieplaatwerk, of je kunt zelf een profiel maken, wat je erin last. En daar dan uiteraard de gaatjes boren voor de bevestiging voorscherm. Dat laatste is bij mij gebeurt, en met dikke plaat (2 mm), zodat het nog steviger is dan origineel. Het plaatwerk rond de veerhoed is bij mij ook vervangen door dikkere plaat. Draagt allemaal bij tot een grotere stevigheid.
As je een rubber slang gaat gebruiken, kun je voor het gat een rubber mof gebruiken. Volgens mij past die van een Calibra, die is ook ovaal. En anders zijn er wel universele oplossingen. Het is maar waar je voor kiest.
27 augustus 2010 om 19:30 #17713803Het is toch een stalen buisje geworden…. Lassen blijft moeilijk voor mij en vaak maakte ik alleen maar een gat i.p.v 2 delen aan elkaar te lassen. Ook krijg ik steeds niet echt een mooie las. Het is een bolletje gatenkaas zeg maar:(. Maar toch het een en ander dicht gekregen vandaag:).
Ik kan even geen slijptol of wat dan ook zien. Dat stuk met die L erop is ook eruit geweest zoals je misschien kan zien. Ik denk dat ik het ook even flink insmeer met iets voor die driehoek er weer op gaat. Ook is het achter dat scherm een kuil gekomen die ik weer moet vullen met plamuur of chassis kit. Moet ik nog even bekijken.
Weet iemand hoe lak, kit en weet ik het op Zink spray reageert? Ik heb namelijk een busje staan en het leek me wel een goed idee om dat te gebruiken.Groeten en dank voor de ondersteuning
Eric27 augustus 2010 om 19:41 #17713804Dat je straks het plaatwerk moet beschermen met primer of menie of wat dan ook, dat lijkt me duidelijk. En inderdaad, voordat je de driehoek terug plaatst. En daarna de hel ruimte inspuiten met tectyl.
27 augustus 2010 om 20:48 #17713805Dat Zink spray kun je gewoon gebruiken Eric.
En later met tectiel er overheen cq tussen de gaten heen laten vloeien cq spuiten. ( hint, zet voor je gaat tectieleren, de bus voor de kachel of een tijdje in heet water, dan vloeit het beter)
Er kan niets mee gebeuren.
Maar voor een beginneling ziet het er goed uit.
Maar mog je eens tijd over hebben, ga eens oeffenen met lassen, dan heb je later er veel meer profijt er van.(oefening baart kunst :P )27 augustus 2010 om 21:00 #17713806Denk dat ik dan ook wat sneller klaar ben en dat het minder afbraam schijven en power vijl linten kost… Durf het bijna niet toe te geven. Maar ik ben er de hele dag mee bezig geweest.. Lassen, vlak slijpen, lamp in de auto, lampen uit, Poep, gaatje… Lassen, vlak slijpen, lamp weer aan, andere lampen uit…. :swear :swear:swear:swear:swear
27 augustus 2010 om 22:43 #17713807AnoniemLid sinds:
1 January 1970zorg eerst dat het laswerk zo goed mogelijk is,
zo weinig mogelijk scherpe uitsteeksels, en dat het goed dicht zit.
doe je dat niet , dan is met een paar jaar je werk voor niets geweest.:(het plaatwerk achter die driehoek zo glad mogelijk lassen/afwerken,
voor een betere afvoer van het water/vocht.
liever geen plamuur of kit achter die driehoek,
vocht kan dan sneller je grootste vijand worden. [zie je troubles nu]daarna met [etsende] primer of epoxy primer inwassen of spuiten.
tip: koop een beetje van die primer bij een spuiter in jou buurt ;)na het terug brengen van het driehoekje zou ik daar geen tectyl in gaan spuiten,
dacht ook altijd dat tectyl de oplossing was, maar nee,
vooral in holle ruimtes wil het wel eens langer vochtig blijven,
waardoor het effect van het tectyl wel eens om kan slaan,
en vochtdoorlatend wordt, met alle gevolgen van dien.:hmmzzou dan gaan kiezen om die hoek vol te spuiten met een wax,
de wax droogt en is en blijft waterafstotend, dus ideaal voor holle ruimtes.Wax kan beter bestand zijn tegen hogere temperaturen,
een eigenschap dat tectyl helaas niet heeft.Heb in mn A1 de holle ruimtes ook behandeld met Wax,
incl de voor ons beruchte ‘bermuda driehoekjes’ . ;)
Wil daarmee niet aangeven dat het dan perfect is,
maar ik heb er zelf wel een beter gevoel bij dat het goed is .succes met de afwerking :wors
28 augustus 2010 om 08:41 #17713808Het vocht zal niet meer achter de driehoek langs lopen, dus nu kan ik er wel lekker veel tectyl in pompen. Alleen moet ik er wel voor gaan zorgen dat dat pijpje mooi schoon blijft van binnen!!! Even kijken of ik nog iets kan maken om ervoor te zorgen dat de ingang niet de volle lading krijgt van rotzooi van het wiel.
28 augustus 2010 om 09:38 #17713809AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door champo
Het vocht zal niet meer achter de driehoek langs lopen, dus nu kan ik er wel lekker veel tectyl in pompen. Alleen moet ik er wel voor gaan zorgen dat dat pijpje mooi schoon blijft van binnen!!! Even kijken of ik nog iets kan maken om ervoor te zorgen dat de ingang niet de volle lading krijgt van rotzooi van het wiel.een beetje steenslag er tegenaan, en daar gaat jou dunne pijpje :hmmz
28 augustus 2010 om 09:44 #17713810Is 1.5mm plaatwerk en dan zou er ook niets van de rest van de wielbak over moeten blijven lijkt me.:hmmz:hmmz:hmmz.
28 augustus 2010 om 10:01 #17713811AnoniemLid sinds:
1 January 1970Het pijpje kun je niet vergelijken met het vlakke plaatwerk in je wielkuip,
het pijpje is een uit-stekende voorwerp, en die krijgt heel wat te verduren. ;)btw: het vocht wat ie afvoert, komt als extra en vol achter je
voorschermen terecht, het stroomt niet als voorheen,
maat het gaat vol kletteren onderin je A-stijl,
ben bang dat het hinderlijk gaat worden tijdens het rijden in de regen :hmmzik persoonlijk zou niet voor een pijpje kiezen, :thumbdown
het idee is prima, maar de hinder en evt overlast die daaruit voorkomt,
is nog niet te overzien, en dan hebben we het nog niet over de steenslag,
wat die aan kan richten met je pijpje, te denken valt aan een steentje tot 5mm,
bij een snelheid van 100km per uur :hmmz28 augustus 2010 om 10:03 #17713812Wat toch een omstanden…
Maak het toch gewoon zo:http://www.twomas.co.uk/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=581
Als je zo,n 3 hoek derop last is het punt 1 veel sterker punt 2 het kan mooi opdrogen 3 der zal geen rommel achter blijven want die 3 hoek is gewoon open 4 het is makkelijker te repareren.
Zo heb ik mijn A1 ook gemaakt.
Simpel snel en goedkoop.28 augustus 2010 om 10:09 #17713813De voorkant is rond. Binnen de wielbak naast het wiel staat het plaatwerk ook recht tegen het wiel. Daar wordt de steenslag gedempt door de tectyl en dat kan ook op het buisje.. Aan het buisje kan ik ook nog een rubberen slang maken die naar beneden loopt.. De originele oplossing is niet echt geniaal en deze zal ook wel haken en ogen hebben. Om het beter op te lossen zou je een plastic binnen kap moeten maken zoals bij modernere auto’s.
28 augustus 2010 om 11:22 #17713814En zo’n kunststof binnenscherm is ook niet alles. Haal dat er maar eens af na een x aantal jaren. Dan kun je zien, dat er achter dat binnenscherm ook het nodige is gebeurt.
28 augustus 2010 om 12:27 #17713815Ik heb het even gelaten voor wat het is, maat het wel de driehoek even passen gemaakt. Ik heb daarna even die roest bij de veerschotel zo veel mogelijk weg gehaald en dan kom ik bij een holle ruimte… Las apparaat wilde de ruimte ook niet dichten.
Hoe die Engelsman het heeft gedaan is ook heel mooi. Maar ik weet niet echt zeker dat het daar allemaal mooi op kan drogen. Kijk maar waarom de wielranden van de oudere Astra, Corsa en Kadett roesten. Daar blijft ook altijd rotzooi in zitten en als dat niet regelmatig schoon gemaakt wordt, blijft het vuil liggen, dat houdt weer vocht vast en gaat het roesten.Ik weet het even niet meer..
28 augustus 2010 om 14:09 #17713816Het is mooi geweest…. Als iemand tijd heeft of iemand weet hoor ik graag. Ik weet alleen niet hoe ik de auto daar krijg aangezien het spul wel wat zwakker zal zijn.
28 augustus 2010 om 15:21 #17713817origineel gepost door champo
Het is mooi geweest…. Als iemand tijd heeft of iemand weet hoor ik graag. Ik weet alleen niet hoe ik de auto daar krijg aangezien het spul wel wat zwakker zal zijn.wat bedoel je, wil je de rest uit besteden ?
28 augustus 2010 om 15:29 #17713818Gister lukte een paar dingen wel, maar vandaag verandert alles in pudding. Ik las gaten, ander las draad gehaald maar transport wieltje van het apparaat is denk ik ingesleten op 1mm draad en voert de 0.6mm draad niet door. Druk wieltje strakker zetten hielp ook niet.. Ik kan ook niet lassen. Ik denk dat het dus maar slim is om ermee te stoppen en dan toch maar een rekening te plunderen waar ik eigenlijk niet aan wil komen.
28 augustus 2010 om 15:35 #17713819tja, soms is het beter om te weten wat je niet kunt, het is dat je zo ver weg woont, anders had ik je wel de boel weer op de plek willen lassen, maar Drenthe is redelijk uit de buurt
28 augustus 2010 om 15:41 #17713820AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door GSE
Wat toch een omstanden…
Maak het toch gewoon zo:http://www.twomas.co.uk/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=581
Als je zo,n 3 hoek derop last is het punt 1 veel sterker punt 2 het kan mooi opdrogen 3 der zal geen rommel achter blijven want die 3 hoek is gewoon open 4 het is makkelijker te repareren.
Zo heb ik mijn A1 ook gemaakt.
Simpel snel en goedkoop.alleen jammer dat die engelsman bezuinigd heeft bij het afvoergaatje, daar waar het allemaal begint,
lekker bruin daaro, wrom daar geen nieuw plaatwerk :thumbdownvoor de rest ziet het er idd, zoals jij het zegt, simpel uit ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.