Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Voetenbad
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 augustus 2010 om 08:03 #17713771
Ik kan aan de bestuurders kan makkelijk om de auto heen lopen. Aan de andere kan is het misschien een beetje wringen, maar als ik daar wat moet doen, rijd ik de auto er wel andersom in.
Reeds gedaan:
Bumper verwijderd
chromen strip boven de deur weg
gril gedemonteerd
koplampen eruit
Nu zit ik even met 2 ding. Zijn die borg pinnen waar die plastic onder lip mee vast zit nog te koop? Ik heb al geprobeerd om ze met een tangetje in te drukken en ze er dan uit te duwen. Maar dat wil niet erg lukken. Ook zijn de schermen bij de A stijl gekit. Moet ik dat gewoon met een hobby mesje insnijden en later met transparante kit weer kitten?24 augustus 2010 om 08:42 #17713772Die druk pinnen is inmiddels gelukt.
24 augustus 2010 om 08:51 #17713773Of die borgpinnentje nog leverbaar zijn??? Goede vraag. Vermoed van niet.
Kit kun je gewoon verwijderen, en later nieuwe aanbrengen, zo je wilt.
Bij mij is op de A-stijl alles kitvrij gemaakt, kaalgemaakt, etsende epoxy- primer erop, daarna overspuitbare pvc laag erover heen (zelfde spul wat ook op de dorpels zit), daarna in kleur gespoten en daarna in de zwarte schutz/tectyl. Uiteraard is tussen elke laag een droogperiode in acht genomen. De voorschermen zonder kit gemonteerd, en later de naad tussen voorscherm en A-stijl, maar ook bovenin het voorscherm, waar die vast zit aan het binnenscherm, afgestreken met dikke tectyl (bodemschutz) uit een pot. En daaroverheen weer zwarte tectyl gespoten. Daarna alle naden nog eens ingepoten met tectyl.
24 augustus 2010 om 10:02 #17713774Scherm ligt eraf.
Helaas boven bij de A-stijl net niet goed genoeg ingesneden waardoor er een stukje lak eraf is. Gelukkig zat eronder ook groen, dus als je hard loopt zie je het niet. Toch flink staan balen!! Zo maar even op zoek naar de puntlassen en dunne slijp schijven halen. Als ik het zo bekijk doet het toch een beetje pijn om de boor erin te zetten. Maar die kit en lekkage hoor gewoon niet.
24 augustus 2010 om 11:06 #17713775Ik moet zeggen, het ziet an sich er echt niet verkeerd uit. Ik heb veel slechtere exemplaren gezien. Maar als de lekkage daar zit, is dat “the place to be”.
Je zou, als allerlaatste test, en nu alles open ligt, weer even water kunnen gooien door het afwateringsgat.
24 augustus 2010 om 15:59 #17713776AnoniemLid sinds:
1 January 1970mooi gedaan, je pakt het direct aan :thumbup
maak die hele hoek vrij van het tectyl/kit.
gebruik daarvoor evt een verfkrabber,daarna de binnenkant, ook evt met een verfkrabber
bevrijden van die kit, die er waarschijnlijk overheen is gestreken.check die plek ff goed, ff tikken met een hamertje op die plek
kan geen kwaad, ga je er doorheen, ook al is het minimaal,
dan weet je voldoende.Mag je weer naar de buitenkant gaan, checken waar ie dr door is
gegaan, kun je het niet zien, dan moet ‘ons’ gevaren driehoekje
verwijderd worden van het chassis.maar maak het eerst goed schoon van het tectyl en kit,
ook onder aan de a-stijl, daar waar het schem onderaan vast komt
te zitten, die hoek ook schoon/blank maken voor de zekerheid :thumbupsucces ;)
24 augustus 2010 om 16:10 #17713777AnoniemLid sinds:
1 January 1970Het ziet er idd niet verkeerd uit,
hier heb je de foto nogmaals, heb hem iets meer belicht,misschien…………dat het allemaal nog meevalt,
en dat het water via de gaten daar waar het scherm aan komt
naar binnen binnen stroomt :hmmzhet aanzicht, waar het tectyl en de evt kit op zit,
helemaal schoon krabben, om zeker van te zijn nadien geen verassingen tegen te komen :thumbup24 augustus 2010 om 17:09 #17713778:hmmz dat logo van de boeren mest wagen is niet mooi en past niet bij je bolide
Mog je met deze klus gereed zijn, neem dan gelijk dat logo even mee,(met de kleur van je auto):D24 augustus 2010 om 17:15 #17713779origineel gepost door ___Rebel___
:hmmz dat logo van de boeren mest wagen is niet mooi en past niet bij je bolide
Mog je met deze klus gereed zijn, neem dan gelijk dat logo even mee,(met de kleur van je auto):DBij Mercedes Weggegooid:P
24 augustus 2010 om 17:37 #17713780Zou best wel eens een klein gaatje of scheurtje/naadje kunnen wezen. Is meestal al voldoende voor een behoorlijke lekkage, vooral als het de tijd krijgt om te lekken
24 augustus 2010 om 20:13 #17713781AnoniemLid sinds:
1 January 1970Voor die BMW logos op je velgen zijn er ook andere alternatieven,
mits die een doorsnee hebben van 48mm
zo ja, dan kun je op ebay een opel-setje bestellen voor 9 euro exl verz kosten.;)deze zijn het dan :thumbup
24 augustus 2010 om 21:22 #17713782Ah:o, kijk eens aan, dat is nou echt iets voor Eric.
En de prijs valt reuze mee.24 augustus 2010 om 22:11 #17713783Bijna alle puntlassen van de driehoek zijn inmiddels los. Ik kon hem er helaas niet helemaal eraf halen aangezien ik naar mijn werk moest. Tijdens het boren met de puntlasboor wist ik wel wanneer ik door de las was. De bruine roest wolk kwam me te gemoed en ik heb ook al een beetje naar binnen kunnen kijken… Meest rechts heb ik in die kier gekeken met een zaklamp en zag daar ook al een roest gaatje, dus het is denk ik wel echt nodig. Morgen weer verder en dan even naar een metaal bedrijf voor een mooi stukje plaat van 1.5/2mm dik. Auto gelijk 100kilo zwaarder:P.
Van die logo’s kan ik ook bij de Brezan bestellen, maar ik weet nog niet zeker of ik deze velgen hou. Ze hebben de flap in het voorscherm al helemaal dubbel gevouwen en ik hoor ze nog af en toe aanlopen als ik een hobbeltje onderschat… Die originele 5spaaks Ronal velgen vind ik eigenlijk ook heel mooi. Ik denk dat ik die een keer ergens vandaan haal en dan opnieuw laat coaten als dat nodig is. Maar eerst even dit in orde maken en een trekhaak.25 augustus 2010 om 05:25 #17713784AnoniemLid sinds:
1 January 1970:jerry
misschien nog een paar plaatjes bij de praatjes :hmmz
:kewlpics
25 augustus 2010 om 06:41 #17713785ron laat champo met rust die man is hartstikke druk bezig de monza weer mooi te maken:wors
[size=-2]maar heel stiekem zou ik ook mee willen genieten door middel van pics[/size]:P:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics
25 augustus 2010 om 10:33 #17713786Vandaag de driehoek eraf gekregen
punt is een beetje roestig
Op 2 kleine gaatjes na en één reeds gerepareerd stukje redelijk netjes
Maar dan:
Na verwijderen van lak
Echt een plekje waar je makkelijk bij kan met de laskop……:swear
:swear:swear:swear:swear:swear:swear:swear:swear
25 augustus 2010 om 10:40 #17713787Ik zie het denk ik al. Die plaat met de L moet er ook af:cry:cry:cry:cry
25 augustus 2010 om 10:44 #17713788En als je nu slim bent las je de veerschotel en binnenscherm 100% af aan de onderkant dan kan daar vocht meer tussen komen,dan krijg je wel van die verbrande lakvlekken rond je veerpoot onder de motorkap,maar dat is beter dan van die bruine vlekken binnen een paar jaar..
Die Monza ziet der nog goed uit,om eerlijk te zijn,heb zat slechtere gezien..
25 augustus 2010 om 11:44 #17713789Hoe zit de pook knop vast? Ik zou graag het tapijt eruit willen halen, zodat dat niet in de brand vliegt bij lassen en slijpen. Ook blijft het dan schoon.
25 augustus 2010 om 12:08 #17713790ben correct me if iám wrong
maar volgens mij zit de pookknop vast met een omega veertje als je de pookhoes omhoog krijgt zie je hem
25 augustus 2010 om 12:28 #17713791Ik heb een automaat. Sorry vergeten om erbij te vertellen. Denk dat het een Senator knop is. Er zit i.i.g. een S knopje bovenop. en daaronder vond ik geen schroef. Wel een raar klipje achter een stuk plastic gevonden die er even niet af kreeg.
25 augustus 2010 om 15:03 #17713792ik neem aan dat je de auto wel ff ondersteund ?, dus wel het gewicht van je voorwiel afhalen.
want je loopt het risico dat je binnenscherm naar binnen gaat komen25 augustus 2010 om 18:49 #17713793Het ziet er alleszins niet verkeerd uit. Nergens echt doorgerot. Je lekkage zal inderdaad wel komen in het gat wat je hebt in het plaatwerk onder de paravan. Hoewel die grote kont zwarte kit daar wel vreemd blijft.
Ik denk niet, dat je bang moet zijn, dat je binnenschermen naar binnen komen. Zolang je maar geen grote lappen plaatwerk daar uitsnijdt, blijft de maatvoering wel goed. Alleen het driehoekje eraf, dat houdt tie wel.
25 augustus 2010 om 20:12 #17713794AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooie duidelijke pics :thumbup
precies dezelfde euvel als die m’n A2 heeft gehad,
beter is dus om te zorgen voor nieuw plaatwerk
voor en met een nieuw afvoergat van het [regen]water.als je nog een foto wilt , dan zet ik die er nog ff bij.
bij mijn Monza is dat hoekje ook vervangen,
daar waar de water afvoer begint ;)btw: hoe is het met de andere kant,bij die afvoer :hmmz
25 augustus 2010 om 22:02 #17713795Ik weet nog niet hoe het er aan de andere kant aan toe is. Ik zat er trouwen aan te denken om een pijp te maken van dat gat naar de driehoek(dus een gat in de driehoek) en die rond om goed te lassen. Dan hoeft het water ook niet meer zo’n eind tussen de platen te lopen:thumbup:thumbup.
Ik ga denk ik nog een flink stuk eruit slijpen. Dus waar moet ik hem ondersteunen? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.