Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Voetenbad
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 augustus 2010 om 09:36 #17713746
origineel gepost door charlois187
origineel gepost door Uniek
ik heb lekkage aan de achterkant, koffer wordt nat (het regent veel tegenwoordig)Is je wagen een buitenslaper :o Grappie!!
Is je rubber niet lek dat je kofferbak nat wordt?
Ik had dit ook namelijk.Ook de afdichting van de achterlichten kan verdacht zijn.
18 augustus 2010 om 10:03 #17713747Kennelijk heb ik ook geluk gehad dan met de mijne, als ik de verhalen zo lees.
18 augustus 2010 om 10:16 #17713748Als ik tijd had had ik het wel gelast voor je maar ik heb zelf veels te veel werk…
Je moet der gewoon aan beginnen,der kan niks fout gaan en al zeker niet als je veerpootbrug der tussen hebt zitten dan kan der nooit niks gaan afwijken kwa maten…En alles wat je deruit slijpt kun je der weer in lassen,en daar ziet toch niemand iets,dus al las je niet zo mooi,dat maakt ook niet uit,als het maar dicht is.
Haal gelijk Links en Rechts los,dan weet je zeker dat je over een tijd de andere kant ook niet hoeft los te halen,want als je toch bezig bent is de andere kant maar een kleine klus extra.
18 augustus 2010 om 10:19 #17713749AnoniemLid sinds:
1 January 1970Het kan bij de achterlichten lekken, Patrick,
heb ik ook gehad bij mn A1, na het spuiten/afbouwen ,
unit moest iets verschoven worden, en dicht wassie.:Dkunststof panneel ff weghalen, kijken of er watersporen
zijn te ontdekken, zo nie, dan ff water langs de achterlichten gieten, kan je zo zien waar het lekt.
zou ook kunnen zijn, dat de lekkage na je trekhaak montage tot stand is gekomen :hmmz=======================================
:hmmz kheb nog geen storende uitgaven gehad met m’n Monza’s. :angelOk, het spuitwerk, de A1 en de A2 hadden nog wel kunnen wachten,
maar ik dacht, nu of wie weet ……….Wat me wel stoort is dat de A2 nog niet belastingvrij is,
die gaat binnenkort in de schorsing en stalling :PGrote beurt, ok, dat kan je grotendeels zelf ,
maar dat zijn ‘normale’ onkosten, die je ook krijgt
bij jongere wagens.De A1 is binnenkort aan de beurt, voorste uitlaat moet nu vervangen worden,
kheb nog eentje liggen, waterpomp [lekt minimaal],
snaren vernieuwen, olie vernieuwen in het diff, dat soort geneuzel.
Of toch de aangekochte [gelakte :D 24V] erin, daar zijn we nog niet over uit……..
…….kan zo maar ineens aangepakt worden.
Er is [vooralsnog] geen haast mee, de 30E rijdt voorlopig Super :thumbup18 augustus 2010 om 11:05 #17713750origineel gepost door Uniek
ik heb eigenlijk geen recht van spreken (ik mag van geluk spreken!!)maar ik wil je toch een hart onder de riem steken
mijn monzaadje heb ik voor de helft van het geld gekocht MAAR….ik heb lekkage aan de achterkant, koffer wordt nat (het regent veel tegenwoordig)
airco/ventilator doet het niet (ramen beslaan)In de kofferbak heb ik nog niet gekeken naar vocht. Met het beslaan van de ramen zou ik ook even goed kijken. Als dat vocht moet toch ergens vandaan komen.
Begon net flink te plenzen en heb een groot stuk schilder afdek plastic over de auto getrokken. Denk dat die ook een tijd zal blijven zitten.
Ook maar mijn broer gemaild over zijn auto.Ik weet nog een 230V elektrode las apparaat te staan. ALs ik dunne elektroden pak, zou het plaat werk op die plek dan dik genoeg zijn? Of bak ik dan alleen maar gaten? Zou wel fijn zijn als ik dat apparaat kan gebruiken. Ik kan beter met dat ding overweg dan met de migmag.
18 augustus 2010 om 11:11 #17713751Met electrode lassen is niks voor autoplaat werk…Heb der geen goede ervaringen mee..Voor landbouw werktuigen is het prima maar voor auto,s heeft CO2 toch de voorkeur.
Kijk ook eens in je koffer,aan de bijrijders kant achter de wielkuip daar rotten ook 80% van de Monza,s graag door je moet de bekleding ff optillen achter de wielkuip aan de achterzijde richting achterlicht ter hoogte van de het tankklepje zeg maar…Kijk daar ook maar eens…..
18 augustus 2010 om 11:23 #17713752Behalve flink wat blanke tectyl kon ik gelukkig weinig zien. Ook mijn arm in een van de gaten geperst en zo ver mogelijk naar onder gegaan om te voelen. Alles voelde goed droog aan, ondanks de stevige bui van zojuist.
18 augustus 2010 om 11:32 #17713753AnoniemLid sinds:
1 January 1970mooi, je broer weet nu ook dat de BX naar buiten gaat,
met een zeiltje eroverheen, plastic bij plastic :Dzou ook voor een Co2 lasapparaat gaan, huren zo’n ding,
gaat je veel makkelijker af dan met die elektroden toestand. :thumbupben zelf geen ervaren lasser, maar met co2 gaat het wel lukken,
tis een beetje speuln met zo’n zuurstoffles,
door een paar keer te testen op een stukkie plaat.weet alleen niet of ik afdekplastic buiten over mn Monza zal gaan trekken.
Als je achter de motorkap naden en het rooster even afplakt, is het voldoende,
wel tape gebruiken, die geen lijm nalaat op je lak.
bij het weer verwijderen van die tape, voorzichtigheid geboden. :wors18 augustus 2010 om 11:53 #17713754Och, ik denk dat tijdelijk een afdekzeiltje over de auto niet schadelijk is. Als het maar niet van dat dikke zeil is, dat dor het gewicht krassen zou kunnen veroorzaken. Altijd alles met een beetje beleid doen, dan hou je alles goed.
Eric, heb jij een schuifdak? Misschien 1 van de afwateringsslangen naar achteren (die door de C-stijlen lopen en uitkomen in de bakken achter je achterwielen) gebroken of losgeschoten. Moet je de zijbekleding even loshalen in de kofferbak, of nog beter het achterlichtunit, dan kun je ze zien lopen. en kun je kijken of dat daar misschien water naar binnen komt.
18 augustus 2010 om 15:34 #17713755Ik had ook water in de kofferbak.
Maar heb de achterlichten verwijderd en het midden gedeelte en heb toen alles goed schoon gemaakt en allles waar de bouten cq schroeven door het plaatmateriaal gingen, rondom afgekit met shellkit, en het probleem was opgelost;)
18 augustus 2010 om 16:32 #17713756origineel gepost door MonzaRon
zou ook kunnen zijn, dat de lekkage na je trekhaak montage tot stand is gekomen :hmmz
hmmm ik ga er morgen vroeg naar toe ik zal :argueen daarna :cryvan opluchting als het dat is
maar ik ben bang dat het de wielbak is:thumbdownvoordat ik alles ga los halen zal ik er ff met water langs gieten
(of buiten neerzetten:P)18 augustus 2010 om 16:33 #17713757AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door ___Rebel___
Ik had ook water in de kofferbak.Maar heb de achterlichten verwijderd en het midden gedeelte en heb toen alles goed schoon gemaakt en allles waar de bouten cq schroeven door het plaatmateriaal gingen, rondom afgekit met shellkit, en het probleem was opgelost;)
ben geen voorstander van kit achter bij die achterlichten, als de unit
er een keer uit moet, zit je weer te klooien met die kit.de afdichtingsrubbers of het plaatwerk, dat moet goed en strak zijn, dan is schoonmaken voldoende.
na herpaatsing testen op waterdicht-heid :thumbupOm terug te komen op bij Champo, weet je nu al precies waar de lekkage vandaan komt ?
18 augustus 2010 om 17:00 #17713758origineel gepost door MonzaRon
origineel gepost door ___Rebel___
Ik had ook water in de kofferbak.Maar heb de achterlichten verwijderd en het midden gedeelte en heb toen alles goed schoon gemaakt en allles waar de bouten cq schroeven door het plaatmateriaal gingen, rondom afgekit met shellkit, en het probleem was opgelost;)
ben geen voorstander van kit achter bij die achterlichten, als de unit
er een keer uit moet, zit je weer te klooien met die kit.de afdichtingsrubbers of het plaatwerk, dat moet goed en strak zijn, dan is schoonmaken voldoende.
na herpaatsing testen op waterdicht-heid :thumbupWat ook een optie is, glasband ( dat gebruiken glaszetters als men glas gaan zetten in een kozijn).
Is maar net waar men voor kiest.18 augustus 2010 om 22:44 #17713759origineel gepost door rinus de boer
Och, ik denk dat tijdelijk een afdekzeiltje over de auto niet schadelijk is. Als het maar niet van dat dikke zeil is, dat dor het gewicht krassen zou kunnen veroorzaken. Altijd alles met een beetje beleid doen, dan hou je alles goed.Eric, heb jij een schuifdak? Misschien 1 van de afwateringsslangen naar achteren (die door de C-stijlen lopen en uitkomen in de bakken achter je achterwielen) gebroken of losgeschoten. Moet je de zijbekleding even loshalen in de kofferbak, of nog beter het achterlichtunit, dan kun je ze zien lopen. en kun je kijken of dat daar misschien water naar binnen komt.
Ik heb geen dakraam.
Vandaag mijn arm achter het spatbord gestoken en gevoeld. Voelde eigenlijk wel goed, maar boven op die driehoek voelde ik 2 soort van kanalen op een rare plek. Die zijn er niet in geboord, maar gevouwen. Daar voelde ik ook wat kit en misschien is dat gewoon niet meer goed… Hoe hoort het water eigenlijk te lopen? Misschien dat er toch ergens iets verstopt zit waardoor ik een water ophoping krijg.
19 augustus 2010 om 02:23 #17713760AnoniemLid sinds:
1 January 1970ben even aan het foto shoppen geweest,
om het nog duidelijker aan te tonen ;)hier zie je in feite 2 foto’s over elkaar,
de één met het driehoekje erop,
de ander, waar het driehoekje al is verwijderd :oVolg de rode pijlen, daar moet het water normaal weglopen :thumbup
Wat blauw aangemerkt is dan het kritieke gebied :(
Je kan aan de binnenkant van je schermen gaan voelen tot het vel van je vingers gesleten is :D
deze kritieke plek is van buitenaf bijna niet te zien en moeilijk bij te komen :(
daar waar de drie rode pijlen onder wegkomen,
daar zou jij wel even kunnen voelen, door er met een
lange saté- prikker door die 3 openingen te drukken,
kan zijn dat die openingen verstopt zijn.Maar dan nog heb je het lekkage probleem nog niet opgelost,
het zou dan al te laat kunnen zijn, want achter die driehoek ligt uiteindelijk het spookverhaalBTW: uitgaande dat de lekkage hier vandaan komt,
maar dat heb jij tot op heden nog NIET duidelijk gemaakt of je weet het nog niet :hmmz
hier zie je hoe de A2 aan de binnenkant ruim is gelast,
dat is het gebied waar bij jou evt de lekkage zou kunnen zijnDus onderzoek nu waar je werkelijke lekkage zit,
anders blijven we hier maar speculeren bla bla bla .:hmmzLet op bij je onderzoek: het gaatje kan minimaal zijn,
maar de roest binnenin de driehoek is dan vele malen groter,
vandaar ook het ruimere laswerk.doe een simpele test, gooi een glas water of 2 leeg bij die afvoer,
looplamp in je Monza, en kijk of er binnen in je wagen lekkage opduikt,
daar in die hoek waar bijv de a2 binnen is gelast.
lekt het daaro, dan heb jij het bovenstaande probleem ;)19 augustus 2010 om 08:20 #17713761Daar waar dat nieuwe plaatwerk op de onderste foto zit, heb ik lekkage en daar is ook gekit.
19 augustus 2010 om 09:00 #17713762AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door champo
Daar waar dat nieuwe plaatwerk op de onderste foto zit, heb ik lekkage en daar is ook gekit.Nou, dan weet je nu waar je aan toe bent,
verwijder het kit maar eens goed, en bekijk het nogmaals :(Als je eenmaal aan deze klus begint,
voorzichtig zijn bij het verwijderen van dat driehoekje,
die blijven normaliter wel weer bruikbaar, alleen bij
het herstel moet je extra inkepingen maken onder dat driehoekje,
zodat je er later makkelijker bij kan voor een evt check of om er wax in te spuiten.
bij mij zijn ze ook weer herplaatst, maar dan met ruimere ingangen en uitgangen.
De driehoekjes zijn nodig voor extra stevigheid en stabiliteit van de voorkop van je Monza.tijdens de werkzaamheden zou het iets uit de hand kunnen lopen,
en dat is bij het afvoer plek, waar het allemaal begint,
dus hou er wel rekening mee, dat er iets meer laswerk op je af komt. ;)er zijn natuurlijk andere mogelijkheden, maar bij m’n A2
hebben ze het met succes zo opgelost :wors19 augustus 2010 om 17:30 #17713763Eric je hebt U2U
20 augustus 2010 om 08:52 #17713764AnoniemLid sinds:
1 January 1970Sorry, het was wel ff pijnlijk, zoals ik het boven heb beschreven,
maar daar zitten de troubles nu eenmaal bij vele voorbouw constructies zoals deze :(Het is naturlijk niet bij iedere Monzal/Senator/Rekord het geval,
er spelen veel meer factoren mee die dit proces bevorderen,
bijv. parkeren onder bomen,
waardoor [kleine] bladeren mee naar binnen kunnen stromen in het driehoekje,
die er niet eerder uit kunnen tot ze vergaan zijn,
met het verzuurproces tot gevolg in het driehoekje. :thumbdownDesnoods een gaasje ervoor zetten, zodat alleen vocht naar binnen kan en geen andere rommel.
Regelmatig checken en schoonhouden is dan het motto. :thumbupwe horen wel eens over de Bermuda Driehoek ver hier vandaan. :o
Hier, errug dichtbij, kunnen we spreken van het ‘Opel Driehoekje’ :cry
Het plaatwerk is vaak 25 jaar of ouder,
de kans op evt ‘lekkage’ zal dan kunnen toenemen.
Tis een plekje dat vaak over het hoofd wordt gezien,
tectyleerders kunnen er moeilijk bij, je moet al uitkijken
dat zij de uitvoergangen, die wel te smal zijn, vol of dicht gaan spuiten,
waardoor opstopping van vocht en ….. ontstaat in het voor ons beruchte driehoekje.Is het laswerk eenmaal goed gefixt, dan kunnen onze Opels
er weer jaren mee voorruit, de laarzen kunnen opgeborgen worden,
het voetenbadje heeft dan zijn tijd gehad.:Dsucces met het herstel ;)
23 augustus 2010 om 10:09 #17713765Lasapparaat geregeld en nu druk bezig met het leeg halen van de garage…. Daar stonden mijn audio apparatuur en wat meubels die nu weer op de kamer staan. Nu nog de motor ergens plaatsen en één brommer.
23 augustus 2010 om 11:58 #17713766AnoniemLid sinds:
1 January 1970De BX is weg :o
Je bent al aan het ruimen, plek maken voor je Monza :thumbup
Heb je hulp, of ga je het alleen doen :hmmz
Gaan jullie/jij ons nog op de hoogte houden met een paar tussentijdse pics.
Dit kan voor iedereen een hele interessante en leerzame topic worden,
met je Monza uiteraard weer positief in beeld ;)23 augustus 2010 om 12:11 #17713767Ik moet het alleen doen zoals altijd. De bx is er nog steeds, maar die staat in de schuur en de monza staat nu in een garage. Mijn hobby zooi en stukken meubels heb ik in een ander deel van een schuur geprakt en met wat stuur kunsten de monza in de garage gekregen.
23 augustus 2010 om 12:21 #17713768AnoniemLid sinds:
1 January 1970in welke omgeving zit je ?:wors
23 augustus 2010 om 22:08 #17713769Arnheim of Wageningen.
24 augustus 2010 om 06:14 #17713770Heb je nu wel genoeg ruimte rondom de auto, zodat je je kont een beetje kan bewegen? Werkt altijd lekkerder, als je een beetje ruimte hebt (deuren kunnen dan open, enzo).
Demontage van de bumper en voorschermen kun je alleen doen, alleen is het wel makkelijke met z’n tweetjes. De een kan vasthouden, de ander kan losmaken. Is ook beter ter voorkoming van beschadigingen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.