Update Navi 950 IntelliLink Europa 2018

Forumindex Forums Modellen Mokka Update Navi 950 IntelliLink Europa 2018

10 berichten aan het bekijken - 51 tot 60 (van in totaal 60)
  • Auteur
    Berichten
  • #18364982
    h.garnier
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 May 2014

      Hallo Baron,

       

      Je had volkomen gelijk, ik heb navigarde hierop aangeschreven en kreeg dit als antwoord:

      Geachte heer,

      We kunnen ons voorstellen dat dit moeilijk te begrijpen is, zeker omdat men hier zelfs het jaartal 2019 noemt, terwijl de kaartdata van 2017 is.Het is trouwens niet ongebruikelijk dat het jaartal van het product niet overeenkomt met die van de gebruikte kaartdata. Het op het product vermelde jaartal betreft in alle gevallen het jaar van uitgifte. Er zit een tijd van minimaal 3-6 maanden tussen het verzamelen van de data en het ontwikkelen van een nieuwe kaart. Daarnaast hebben autofabrikanten 9 tot 12 maanden nodig om de kaart op de markt te brengen.

      Helaas kunnen wij als verkoper hier weinig aan doen, maar we zullen het in ieder geval aankaarten met de kaartproducent.

      Met vriendelijke groet,

      Ik heb inmiddels Opel hiervan op de hoogte gesteld, dat ik dit absurd vindt, maar nog geen antwoord terug hebt ontvangen.

      Ik ben dan ook van mening dat deze praktijken niet kunnen maar schijnbaar in deze tijd normaal zijn.

      Ik kan alleen nog tegen mensen zeggen die dit lezen, koop geen update want je loopt 1,5 jaar achter.

      #18365015
      Baron
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 December 2017

        Hallo heer Garnier,

         

        Het is een onzin reactie van Navigarde. Opel heeft een contract met kaartenleverancier Here. Zij beschikken over up to date kaarten. Echter Opel bepaald welke kaarten en/of updates zij afnemen. Here wil wel maar mag niet van Opel.

        Waarom vermeldt Opel niet op de website dat het kaarten van q3 2017 betreft. Dan zijn ze tenminste open en transparant en krijg je deze discussies niet. Pure dwaling van Opel.

         

         

        #18367360
        rsteenkamp
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 June 2018

          Goedendag,

          Ik ben al langere tijd bezig met een fatsoenlijke update van mijn navigatiesysteem voor mijn Opel Astra. Helaas, de 2018 versie is in werkelijkheid het 3e kwartaal 2016, medewerkers van Opel weten van niets en Opel Nederland/Europa weet ook niet wanneer er een fatsoenlijke update uitgebracht gaat worden. Al met geeft dit je het gevoel van het bekende kastje naar de muur.

          Ik kan niet anders zeggen dat ik tevreden ben met mijn auto maar wat betreft mijn navigatiesysteem is het bedroevend slecht! Het ergste in dezen is dat niemand je een afdoende kan antwoorden (of mag). Zelfs niet wanneer er een nieuwe update uitgebracht gaat worden.
          De gebruikte software is van Here en ook daar krijg je geen gehoor en is er niemand thuis!

          Het vreemde is dat de GRATIS app van Here (voor je mobiel) up to date is en Opel krijgt het niet voor elkaar! Vreemde zaak!

          Sorry Opel, vreemd dat jullie dit je klanten aandoen! Voor mij onbegrijpelijk!

          Groet,
          Reza Steenkamp

          #18367369
          karine
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 January 2009

            Een mooie optie zou ook geweest zijn om het scherm van je smartphone met Android auto erop op het scherm in de Opel te laten zien maar dit wordt ook nog niet ondersteund door de NAVI 950 alhoewel dit toch mogelijk zou zijn.

            #18368860
            frisia1977
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 September 2019

              Goedenmiddag,

              Bericht van leverancier “HERE”, opel geeft zelf aan dat het contract met “HERE” is afgelopen sinds ze onder de PSA groep vallen en dus geen nieuwe kaartupdate via deze toeleverancier aanbieden.

              Dear

              Thank you for inquiring about HERE Technologies.

              The 2018 version of the NAVI 950 Intellilink is the last released update for the this system. The updates for this system have been discontinued, there will be no further updates released.

              Should you require additional information, please send us your feedback by replying to this e-mail.

              With kind regards,

              HERE Customer Service
              PO Box 501
              7300 AM APELDOORN
              THE NETHERLANDS

              #18368861
              karine
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 January 2009

                Ik dacht dat je de Navi950 ook met je smartphone kon verbinden om dan Google auto te gebruiken.

                Iemand daar van op de hoogte ?

                #18369463
                Tomtidom71
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 November 2016

                  Ja dat kan vrij simpel mits je Opel infotainment de juiste versie heeft. Mijn Astra K is van Dec 2016 (modeljaar 17) en heeft deze optie. Verder is het gewoon een kwestie van Android Auto via APKmirror te downloaden en te installeren. Telefoon inpluggen via de USB in de armsteun en gaan met die banaan

                  #18369464
                  karine
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 January 2009

                    Kan ik zelf een nieuwe versie van Opel infotainment installeren ?

                    #18369465
                    vandewalp
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 July 2017

                      @ karine, ter info

                      Ik heb zelf een cascada van 2017 met navi 950 en daar kan geen android (google) auto op draaien.

                      Mijn opel corsa ook van 2017 heeft geen ingebouwde GPS en daar kan android auto wel op draaien.
                      Voor android auto dien je echter wel de APK uit nederlandse site te downloaden gezien (voor zover ik weet ) er geen belgische release beschikbaar is.

                      Ook is belangrijk dat je een usb-kabel van zeer hoge kwaliteit gebruikt om google auto te draaien.

                      Bepaalde goedkopere usb kabels werken niet om te connecteren op het multimediasysteem van mijn corsa.

                       

                      #18369466
                      karine
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 January 2009

                        Hopeloos ding die navi950. Is daar één goed ding aan?

                      10 berichten aan het bekijken - 51 tot 60 (van in totaal 60)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.