Slechte service ANWB wegenwacht

Forumindex Forums Overige Auto algemeen Slechte service ANWB wegenwacht

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 55)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255244
    chieltjuh
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 February 2012

      Vandaag starte mijn auto niet na een korte stop.
      relais klikte wel, binnen verlichting deed het niet als ik starte, zelfs display ging aan en uit.
      Ik de kap open, en even de polen er af gehaald, met er weer op doen zag ik helemaal geen vonkjes of enig teken dat er nog prik in zat.
      Dus de kans was groot dat mijn accu door een nacht vorst overleden was en op rare wijze nu in de korte stop de geest gaf.

      Ik de anwb gebelt, ik ben al zoon 6 jaar lid waarvan de laatste 4 jaar geen hulp nodig gehad.
      Ik had mijn anwb pas niet bij me dus moest mijn kenteken en postcode geven.
      Deze gegevens stonden ondanks al eerder doorgeven op het adres van mijn ouders,maar na wat zoeken hadden ze uiteindelijk mijn lidmaatschap te pakken.

      Het zou ongeveer een uur duren, en op de vraag of ik mijn rijbewijs bij me had antwoorde ik nee(ik was mijn portomonee vergeten)
      Wel had ik mijn pinpas en de autopapieren in het dashboardkastje.

      Tot mijn verbazing was dit niet genoeg en ik moest mijn ID maar even gaan halen, dat is altijd handig als je auto het niet doet.
      Ik kreeg het antwoord dat zonder id niet eens de melding werd gemaakt en dat ik een half uur naar huis moest lopen, terug moest lopen met mijn id en dan de melding mocht maken. :swear
      :wtf Ik nog aangeboden dat ik keurig mijn indentiteit zou bewijzen nadat ik weer mobiel was, maar daar wouden ze niks van weten.

      Lang verhaal kort gemaakt, ik ben dus voor jan lul lid van de anwb, want als je toevallig je id vergeet laten ze je gewoon staan.

      Na wat lelijke woorden opgehangen en zelf maar naar de hallfords gelopen, en na een 45 min kon ik weer op pad met een nieuwe accu.(119 eurie)

      Nu ben ik dus helemaal klaar met de anwb en ben ik opzoek naar een nieuwe pechhulp voor volgend jaar. :fy1 :fy1

      #18104694
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        of je zorgt gewoon ervoor dat je je papierwerk in orde hebt als je op pad gaat :vertag

        iedereen kan beweren lid te zijn, en om hulp vragen bij de anwb..

        #18104695
        Gerrit78
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 December 2010

          Ben altijd keurig en correct geholpen door de ANWB. En dat ze niet willen helpen op het moment dat je niet aan kunt tonen dat je lid bent vind ik niet zo raar. Het zou anders wel heel makkelijk worden om de boel te besodemieteren.

          Gerrit ;)

          #18104696
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Wou zeggen, denk dat het al zo vaak gebeurt is dat niet leden zo (gratis) service proberen te verkrijgen.
            Volgens mij ben je in NL zelfs verplicht om geldig legitimatie te kunnen tonen ten allertijden van de dag, waar je ook bent.

            Ik heb mijn legitimatie nodig voor mijn werk, dus ik heb m gewoonweg ALTIJD bij me eigenlijk..
            Het kan zomaar voorkomen dat ik zomaar zonder vooraankondiginbg bij overheids gebouwen naar binnen moet.

            Ik snap persoonlijk eigenlijk ook niet waarom zoveel mensen nooit / weinig hun legitimatie bij hun hebben, er zal je wat overkomen, en niemand weet wie je bent (daar is het tenslotte voor bedoeld).

            Ik vind dit geen slechte service hoor, dit zal waarschijnlijk gewoon de werkwijze zijn.
            jij kan wel zeggen dat je je gaat legitimeren als je weer mobiel bent, (en dus bent geholpen), maar wat als je dan je eigen ineens niet ”kan” legitimeren als ANWB lid, dan moet de AWB hulp, maar fluiten naar zijn centen??

            Willem

            #18104697
            kelderbier
              Lid sinds:
              30 September 2007

              @Gerrit78 wrote:

              Ben altijd keurig en correct geholpen door de ANWB. En dat ze niet willen helpen op het moment dat je niet aan kunt tonen dat je lid bent vind ik niet zo raar. Het zou anders wel heel makkelijk worden om de boel te besodemieteren.

              Gerrit ;)

              Helemaal mee eens! Volgende keer ANWB pas bij de hand houden. Ben keurig geholpen in Frankrijk met geklapte dynamo en vervangende auto en in Nederland met kapot deurslot.

              #18104698
              Nick-GSI
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                heb zelf 2x anwb nodig gehad maar nooit me id kaart, en altijd super geholpen

                #18104699
                iquick
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 July 2011

                  Hij geeft correcte adres en kenteken op plus hij heeft autopapieren bij zich. Daarbij wilt hij vriendelijk aantonen door naar huis te rijden en zich te identificeren. Je moet het maar treffen met die klote ANWB. Wij stonden ook langs de weg, mijn neefje had verkeerd getankt. Eerst kregen we een vrouw aan de lijn. Auto stond op de naam van zijn vader en is lid van de ANWB. Deze beste vrouw zij nee kan niet omdat je niet lid bent, maar hij zei de auto staat op de naam van mijn vader. Luisteren kunnen ze ook niet. Blijkt dus dat de pa aanwezig moest zijn. Maar ja pa is thuis op 2.5 uur rijden afstand zonder vervoer. Dus een lang verhaal kort te maken ze wilden 250 euro. En hij moest ter plekke lid worden. Hij was het er dus niet mee eens en hingen op maarja geen keus en na een half uur twijfelen terug gebeld en toen kregen we een man aan de lijn, deze zei alleen maar kan jij je identificeren, ja ik heb rijbewijs bij me hij dus ok geen probleem over half uur word je geholpen. Half uur later komt een medewerker heel behulpzaam en begon meteen te helpen, hij vroeg id en hoe oud hij was. Hij is zelf 23 maar je moet dus 21 zijn om geholpen te worden, wat ik dus bullshit vind. Dan kan je deze regel net zo goed helemaal niet invoeren, uiteindelijk zei hij ik snap die jongeren wel kan gebeuren laat dit een lesje zijn, moesten wel geld betalen voor de bijgetankte diesel. Als ze nou altijd zulke aardige mensen hebben dan word ik weer lid maar ik ben sinds 2008 geen lid meer beter ook anders ga ik echt vechten met de ANWB :jerry

                  Galaxy Nexus Tapatalk

                  #18104700
                  Tommy666
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 July 2007

                    Ook al 2 keer geholpen door de ANWB. 1 keer in NL en 1 keer in Duitsland (eigenlijk ADAC dus). Beide keren niet hoeven te legitimeren.
                    En wat Wim al zegt. In NL ben je verplicht om je ID bij je te hebben.

                    #18104701
                    theunm
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      Helaas al meer over gelezen.
                      Denk dat de goeden nu onder de kwaden moeten lijden diegenen die geen lid zijn proberen om toch service te krijgen.

                      Ken de kleine lettertjes niet maar volgens mij moet je je anwb pas kunnen tonen.
                      Dus als ze dan vragen om je ID wordt je al gematst.
                      Die laatste moet je volgens de wet altijd bij je hebben.

                      klant vriendelijk misschien wel niet.
                      wat te denken van onze broeders uit het zuiden met met vervangend vervoer even 4000 km bij op de tellerzetten
                      en even op vakantie gaan
                      door dit soort geintjes worden de regels steeds verder aangetrokken !!

                      Theun

                      #18104702
                      bd.
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 July 2009

                        lezen mensen wel eens de voorwaarden voordat ze ergens lid van worden?
                        je bent verplicht om je eigen te legitimeren, staat gewoon in de voorwaarden. vanaf 2012 zijn ze hier strenger op gaan controleren omdat hier teveel misbruik van wordt gemaakt.


                        @iquick
                        , een lidmaatschap van de anwb sluit je af op de persoon en niet op een auto. zo kan jij als je in een vervangende/werk auto rondrijdt ook gewoon geholpen worden door de anwb. het zou wel mooi zijn, 1 iemand van de familie lid van de anwb en iedereen wordt gratis geholpen :thumb

                        #18104703
                        Aapje
                          Lid sinds:
                          1 January 2009

                          Heb voor de prijs van ’t jaarlijkse lidmaatschap een goede gereedschapskist in de auto zitten voor pech gevalletjes… En je moest eens weten hoeveel reserve onderdelen je onder een reservewiel kan proppen :P Afgelopen 5/6 jaar dat ik rond rij 3 keer anwb gebeld (toen ik nog lid was), alle keren: Ja die auto van jou is zo oud… daar doen wij niks meer aan, ik kan je afslepen?? (In alle gevallen wou de auto starten en lopen, maar had ik bijv. de remmen kapot, koppelingskabel lag er een keer uit, en de kadett-c was een keer oververhit… ) Bij de laatste ben ik dusdanig beledigd door zo’n anwb-er die zei letterlijk: die oude kut kadettjes horen op de sloop te liggen net als deze.

                          #18104704
                          turbosix
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 November 2010

                            Je mag volgens mij van te voren zelfs 2 namen opgeven voor 1 lidmaatschap (familielid op zelfde adres) zo heb ik dat jaren geleden geregeld, weet niet of dit nog zo is maar in tussen hebben zowel mijn vrouw en ik beide probleemloos gebruik gemaakt van de ANWB service.
                            Ons lidmaatschappasje ligt gewoon in de auto bij de papieren, zo vergeet je hem nooit.

                            #18104705
                            Christiaan Hummel
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 February 2011

                              Ik heb mijn pas standaard in de asbak van de auto zitten (ik rook niet), zo kan ik hem nooit vergeten. Ik heb de wegenwacht tot nu toe 1 keer nodig gehad, omdat mijn Astra er tijdens het rijden ineens mee op hield. Dus wegenwacht gebeld, en er kwam een ur later iemand die mij weer op weg hielp. Hij was verbaasd dat ik nog een Astra had , want je zag ze niet zo veel meer. Heeft mij erg goed geholpen door ontsteking te kietelen, heeft zelfs op een papier geschreven wat voor vervangende ontsteking ik nodig had, en ook wat dat moest kosten op de sloop. Ik vind dat ik erg goed geholpen ben, en blijf ook echt wel lid van de ANWB.

                              #18104706
                              chieltjuh
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 February 2012

                                Ik ben het er mee eens oficeel moet je alles bij je hebben, helaas gebeurd het wel eens dat deze vergeet.

                                Maar om dat gelijk het probleem bij mij te leggen vind ik totaal geen service, ik wordt behandeld als iemand die de boel belazerd.
                                T lijkt me simpel om mij bijv gewoon als nieuw lid in te schrijven, service te verlenen en dat ik daarna bewijs dat ik keurig lid ben van de anwb.

                                Nu stond ik in een parkeervak en was het makkelijk op te lossen, wat als ik langs de snelweg sta.

                                Ik vind het erg makkelijk om te roepen geen id bij je geen service!

                                #18104707
                                jeroenk
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  6 February 2012

                                  @chieltjuh wrote:

                                  Ik vind het erg makkelijk om te roepen geen id bij je geen service!

                                  Zo werkt het bij de gemiddelde kroeg ook nog steeds. Terwijl je prima service kunt krijgen :jerry

                                  #18104708
                                  Astra5689
                                    Lid sinds:
                                    8 May 2012

                                    De ANWB/wegenwacht is erg duidelijk, je moet je pas kunnen laten zien anders inderdaad geen dienstverlening. Overigens had je -bij controle door de politie- ook een boete kunnen krijgen wegens het niet kunnen legitimeren.

                                    Ik heb liever niet dat mijn lidmaatschap omhoog gaat omdat de ANWB te makkelijk dienstverlening verstrekt aan mogelijke niet leden.

                                    #18104709
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      Inderdaad, dat is het probleem he, als ze iedereen maar helpen, die zegt lid te zijn, zoals ik in mijn post al omschrijf, dan worden de kosten voor de wel nette klanten alleen maar hoger.

                                      Dat komt de klantvriendelijkheid niet ten goede, maar je moet het zo zien dat we (met zijn allen, en ook al zijn we dan niet allen schuldig) het er naar gemaakt hebben.
                                      Dat heet de Verhuftering van de maatschappij..

                                      Ik kan voor dit soort dingen ook wel begrip hebben voor de ANWB.
                                      en dan willen ze je veelal wel helpen als je enkel een (GELDIG!!) legitimatie bewijs bij je hebt, en dat is veelal een rijbewijs of ID altijd makkelijk.

                                      Ik heb in mijn Portomoleeg, mijn rijbewijs zitten, en in mijn Pasjes doosje mijn ID kaart, zo weet ik vrijwel zeker dat ik altijd legitimatie bij me heb, omdat ik eigenlijk ALTIJD wel een van bijde mij me heb (eigenlijk altijd bijde).

                                      Willem

                                      #18104710
                                      chieltjuh
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        25 February 2012

                                        Klopt natuurlijk ook wel, helaas lijden de netjes betalende klanten zoals ons er dan wel onder.

                                        Blijft balen als je een keer hulp nodig hebt(waar je ook netjes voor betaald.) niet eens van de service kan genieten.
                                        Als je geen lid bent en 150 eurie moet betalen rijden ze ook netjes achter je aan naar een pinautomaat, :swear

                                        Dit geval was ik iedergeval niet erg te spreken over de service, de 2 keren aantal jaar geleden hebben ze me netjes geholpen.

                                        #18104711
                                        wim-v6
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 August 2005

                                          Ik ben vaker netjes en minder netjes geholpen, helaas, maar het blijft toch verrektes handig..

                                          Willem

                                          #18104712
                                          chieltjuh
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            25 February 2012

                                            Als je je pas en id bij je hebt wel :wors

                                            #18104713
                                            john west
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              25 September 2012

                                              mmmmmmmmmmm wel raar dat je iemand van slechte service beticht , en dat terwijl jij je spullen niet in orde hebt , dus als ik volgen jou zonder bankpas de bank in ga en ik krijg geen geld mee is dit dus slechte service van de bank .

                                              #18104714
                                              b07
                                                Lid sinds:
                                                24 February 2009

                                                hou het geld lekker in je zak,voor die ene keer in de zoveel jaar dat je is geholpen moet worden.

                                                aders word je gewoon lid op het moment dat je pech heb.

                                                ik heb in 10 jaar nog nooit de anwb nodig gehad,ben ook nooit lid geweest.
                                                zorg dat je start kabels in de auto heb ,als je accu dan leeg is wil er altijd wel iemand helpen om em op te laden.

                                                regels zijn regels maar, vind het belachelijk dat je niet geholpen word zonder legitimatie ,je ben toch lid voor je auto en, niet voor je eigen gezondheid ,het is gewoon een manier op te besparen ,er zijn namelijk zat mensen die de legitimatie vergeten .

                                                #18104715
                                                Corsaliefhebber
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  19 February 2012

                                                  :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz

                                                  Dus omdat jij je rommel niet bijhebt is het een Kut-organisatie.
                                                  En daarbij je verhaal klopt niet.

                                                  Je hebt wel je pinpas bij ??? :hmmz
                                                  maar geen portemonnee rijbewijs of legitimatie
                                                  Raar verhaal hoor :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz

                                                  #18104716
                                                  corsaracer
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 January 2005

                                                    ben nu ook al een aantal keren geholpen door de anwb in binnen en buitenland.
                                                    heb ook al eens mijn anwb-pas moeten laten zien of mezelf moeten legitimeren.

                                                    verder altijd goed geholpen.
                                                    alleen soms erg lang moeten wachten maarja, als je daarmee weer goed thuiskomt heb ik dat er wel voor over.

                                                    #18104717
                                                    GooneyBird
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      11 February 2010

                                                      Iets van 2 jaar geleden midden in de nacht, ergens langs de A2 bij een tankstation, in de kou netjes een kopje (thermoskan)-koffie van de wegenwacht gekregen. De Astra had een uitlaatklep opgegeten en deed dus vrolijk met de downsizetrend van 3 cilinders mee. Binnen een half uur een wegenwacht bij me gehad (beiden vermoedde we dat het een bougie/bobine was), bougie was in orde en na een compressietest binnen nog eens 3 kwartier een sleepwagen gehad. Inmiddels was het dik na middernacht, maar desalniettemin kreeg ik een leenauto mee (toevallig ook een zilveren Astra, alleen een generatie jonger) en werd mijn Assie bij de garage gebracht.
                                                      De rekening van mijn garage achter was minder leuk, maar al in al niets meer dan lof over hoe ik door de wegenwacht ben geholpen. Ook met mijn vorige auto een kapotte bobine direct bij m’n werk vervangen en ik kon gewoon met de Cinq naar huis.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 55)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.