Projectje D-Kadett 16V Update 3-3-11 : APK-goedgekeurd

Forumindex Forums Modellen Kadett Projectje D-Kadett 16V Update 3-3-11 : APK-goedgekeurd

  • Dit onderwerp is leeg.
23 berichten aan het bekijken - 51 tot 73 (van in totaal 73)
  • Auteur
    Berichten
  • #17626459
    CommoCruiser
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 March 2007

      Hmmm. :hmmz
      Kan een gebruikte MET vlotter kopen, voor een hele nette prijs, dus.
      Alleen ‘effe’ ophalen in Groningen…..

      Zaterdag de middenpijp ophalen in Dronten (moest toch al naar Lelystad).
      € 60,00 voor een nieuwe vond ik wel een schappelijke prijs. :)

      #17626460
      sw16v
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        Tja voor die prijzen staan ze niet eens op Ebay te koop……..

        Vlotter, mocht je er 1 over hebben houd ik me aanbevolen :D:P

        #17626461
        CommoCruiser
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 March 2007

          origineel gepost door sw16v
          Vlotter, mocht je er 1 over hebben houd ik me aanbevolen :D:P

          Ik zal hem onder het kopieerapparaat leggen. :P:D
          Eentje voor sw, eentje voor Glenn, eentje voor mij als reserve, eentje voor….. :D:D:D:D

          #17626462
          sw16v
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            :jerry

            #17626463
            CommoCruiser
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 March 2007

              Dit weekend de kabels onder het dashboard aangepakt.
              Hier hing een hele bos draden en kabelschoentjes, o.a. van de centrale vergrendeling.
              Zo’n aftermarket setje.
              Bij de draadboom die erbij zit op de uiteinden de bijgeleverde kabelschoentjes erop klemmen, alles inpluggen, bos draden bij elkaar grijpen, tyrap erom en klaar !
              De voeding was bij de aansluiting van de radio aangesloten (10A incl. binnen- en dashboardverlichting), terwijl de zekering in de voedingskabel 20A is.

              Dus de soldeerbout en de kniptang er bij gepakt en alles maar eens netjes aangesloten.
              Voeding bij pluskabel op het contactslot aangesloten, massa dichtbij het kastje op de carrosserie, knipperlichtjes aangesloten. Niet met van die blauwe klemmetjes met zo’n schuifje om twee draden te koppelen, want daardoor was er al één draad doormidden en deden m’n rechter knipperlichten niet meer.
              Na een 2-3 uurtjes kabels inkorten en verleggen, solderen, krimpkous er om maken, vingers verbranden en kabels wegwerken had ik dit over:

              En alles werkte nog ook !! :wtf

              Daarna nog even met de uitlaat bezig geweest.
              De oude situatie was niet echt verkeersdrempelproof :

              Uploaded with ImageShack.us

              Heb nu de nieuwe (GT/E) pijp er losjes onder hangen (alleen aan het rubber van de demper) en ik moet nu plat naast de auto gaan liggen om ‘m te kunnen zien. Hij is dan wel wat dunner, maar wat past zo’n orgineel deel toch lekker…. :wub
              Ook de handremkabel past er nu gewoon langs, zonder de uitlaat te raken.

              De einddemper is ook E-Kadett en is nu te lang. De bocht over de achteras komt in de demper uit i.p.v. ervoor.
              Ga er, denk ik, maar een orginele 1.6 einddemper op zetten, past in ieder geval er mooi onder, zonder gerammel.

              Moet nu ook nog een verloop maken van de voorpijp naar de middenpijp.

              #17626464
              custom
                Lid sinds:
                19 December 2004

                Die van mij hangt er ook precies tussen, zie ik ook niet hangen maar die schaaft bji de aansluiting spruitstuk over de drempel.

                #17626465
                EVD
                  Lid sinds:
                  24 September 2009

                  heb geen middendemper:D
                  alleen een lekke einddemper:wors

                  #17626466
                  CommoCruiser
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 March 2007

                    Vandaag een nieuwe einddemper opgehaald bij RCR-parts in Eindhoven.
                    €25,00 voor een nieuwe orginele 1.6 S einddemper vond ik een koopje…. :P

                    Hopelijk heb ik dit weekend tijd om de uitlaat af te maken.

                    #17626467
                    CommoCruiser
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 March 2007

                      Vandaag de uitlaat eronder geknutseld.
                      Ik heb de voorpijp ingekort en er een verloop op gemaakt naar het spruitstuk.
                      De Brezan had nog een paar orginele ophangbeugels voor de dempers liggen. Deze opgehaald, samen met een nieuw rubber.
                      De uitlaat hangt er nu redelijk netjes onder.
                      Binnenkort een testritje maken om te kijken of hij nog rammelt.

                      Nu nog de dashboardverlichting maken (dimmer doorverbinden) en een kleine olielekkage oplossen, dan kan hij eindelijk voor de APK.

                      #17626468
                      GlennGSI
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        28 August 2007

                        Gaat goed zo :thumbup :P waar laat je em keuren ?

                        #17626469
                        CommoCruiser
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 March 2007

                          origineel gepost door GlennGSI
                          Gaat goed zo :thumbup :P waar laat je em keuren ?

                          Bug Boys in Loenen.
                          Kom al jaren bij die keurmeester.
                          Hij doet eigenlijk alleen APK keuringen en heeft er dus weinig baat bij een auto af te keuren om ‘m te kunnen repareren, zoals bijv. de Kwik-Shit.

                          Heeft die van jou al APK ?

                          #17626470
                          GlennGSI
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            28 August 2007

                            origineel gepost door CommoCruiser

                            origineel gepost door GlennGSI
                            Gaat goed zo :thumbup :P waar laat je em keuren ?

                            Bug Boys in Loenen.
                            Kom al jaren bij die keurmeester.
                            Hij doet eigenlijk alleen APK keuringen en heeft er dus weinig baat bij een auto af te keuren om ‘m te kunnen repareren, zoals bijv. de Kwik-Shit.

                            Heeft die van jou al APK ?

                            Okok, dat scheelt idd wel. Kwik fit is sowieso niks :P Die van mij heeft nog geen apk. Ik ga de 18e naar turkije een weekje. daarna ga ik een afspraak maken.. Al zal ie deze winter toch niet tot nauwlijks buiten komen :P

                            De kadett is al wel apk klaar :P

                            #17626471
                            CommoCruiser
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 March 2007

                              Afgelopen vrijdag naar de APK geweest.
                              Drie afkeurpuntjes :
                              – Ashoes bakzijde links gescheurd.
                              – Klein beetje roest in de wielkuip linksvoor.
                              – De achterklep wil niet open. :D

                              Omdat de sloten zijn verwijderd, wist de keurmeester niet hoe hij de achterklep open moest krijgen.
                              Knopje openen op de AB ingedrukt houden doet wonderen…..

                              Dus komend weekend weer wat te doen.

                              #17626472
                              GlennGSI
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                28 August 2007

                                waar heb je em gehad voor de keuring ? :P ff benieuwd :P

                                #17626473
                                CommoCruiser
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  23 March 2007

                                  [rquote=1876363&tid=122239&author=GlennGSI]waar heb je em gehad voor de keuring ? :P ff benieuwd :P[/rquote]

                                  Autobedrijf de Minden.
                                  Is een autohandelaar bij m’n werk om de hoek.
                                  Lekker makkelijk, kan in m’n pauze de auto er neer zetten en terug lopen.
                                  Dit bedrijf vraagt € 50,=.
                                  Meestal ga ik naar Bug Boys in Loenen.
                                  Bij die keurmeester kom ik al jaren en hij vraagt € 40,=.

                                  #17626474
                                  GlennGSI
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    28 August 2007

                                    [rquote=1876373&tid=122239&author=CommoCruiser][rquote=1876363&tid=122239&author=GlennGSI]waar heb je em gehad voor de keuring ? :P ff benieuwd :P[/rquote]

                                    Autobedrijf de Minden.
                                    Is een autohandelaar bij m’n werk om de hoek.
                                    Lekker makkelijk, kan in m’n pauze de auto er neer zetten en terug lopen.
                                    Dit bedrijf vraagt € 50,=.
                                    Meestal ga ik naar Bug Boys in Loenen.
                                    Bij die keurmeester kom ik al jaren en hij vraagt € 40,=.[/rquote]

                                    Komt me bekend voor volgens mij hebben we het er al es over gehad :jerry Maar de punten vallen alles mee ofniet ? Ik wou de mijne ook al gaan keuren weer.. Maar vanavond sneeuwde het :wtf Dus ik wacht nog ff :P

                                    Maar sowieso makkelijk dat je em in de pauze er neer kunt zetten idd. Scheelt weer vrije uren ! :P

                                    #17626475
                                    CommoCruiser
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      23 March 2007

                                      Ja,het valt me heel erg mee.
                                      Het laswerk zou maar een klein stukje zijn volgens de keurmeester, dus ik hoop dat het geen mega-gat wordt als ik het schoon ga slijpen. :o
                                      Ashoesje is zo gedaan, als de aandrijfas en de fuseekogel makkelijk los willen, tenminste.

                                      Ik heb hem van de week nog even verplaatst en toen bleef er klepstoter tikken.
                                      De ellende houdt ook maar niet op….
                                      Hobby noemen ze dat…. :jerry

                                      #17626476
                                      GlennGSI
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        28 August 2007

                                        [rquote=1876397&tid=122239&author=CommoCruiser]Ja,het valt me heel erg mee.
                                        Het laswerk zou maar een klein stukje zijn volgens de keurmeester, dus ik hoop dat het geen mega-gat wordt als ik het schoon ga slijpen. :o
                                        Ashoesje is zo gedaan, als de aandrijfas en de fuseekogel makkelijk los willen, tenminste.

                                        Ik heb hem van de week nog even verplaatst en toen bleef er klepstoter tikken.
                                        De ellende houdt ook maar niet op….
                                        Hobby noemen ze dat…. :jerry[/rquote]

                                        Haha idd hobby noemen ze dat jah :P het zou idd voor de lol moeten zijn maar soms :P Wel vies werkje ashoesje. Dat homokineten vet vind ik echt nasty. Het laswerk is in iedergeval op een plek waar je makkelijk bij komt. Geen bodem gedoe :P

                                        #17626477
                                        CommoCruiser
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          23 March 2007

                                          Eindelijk !!!
                                          Hij is gisteren goedgekeurd voor de APK !! :D:D:D:D:D:D

                                          Mijn ‘prachtige’ laswerk was goed genoeg :

                                          Nu maar gaan sparen om een keer te kunnen tanken…. :fy1 :vertag

                                          #17626478
                                          CommoCruiser
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            23 March 2007

                                            Zaterdag weer met de Kadett bezig geweest.
                                            Ik heb de motor gespoeld met Forte Motor Flush en daarna de olie ververst.
                                            De tikkende klepstoter is weer losgekomen en de motor loopt ook nog een stukje stiller.
                                            Verder heb ik (op het oog) de voorwielen uitgelijnd.
                                            Uiteraard zaten de stelbouten in de spoorstangen muurvast, dus ik heb er flink wat werk aan gehad ze los te krijgen.
                                            Maar ook dit is gelukt. :)

                                            #17626479
                                            GlennGSI
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              28 August 2007

                                              Bij me kleine vriend wat onderdelen gehaald hoorde ik al wel :P Zie de kadett vast wel es rijden door apeldoorn :thumbup

                                              #17626480
                                              CommoCruiser
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                23 March 2007

                                                [rquote=1896653&tid=122239&author=GlennGSI]Bij me kleine vriend wat onderdelen gehaald hoorde ik al wel :P Zie de kadett vast wel es rijden door apeldoorn :thumbup[/rquote]

                                                Ja, klopt !
                                                Leuk Polo’tje heeft hij trouwens.

                                                Ik moet nu nog de koppeling en schakelstang wat beter af stellen, dan kan ik weer eens een testritje maken.

                                                #17626481
                                                GlennGSI
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  28 August 2007

                                                  [rquote=1896801&tid=122239&author=CommoCruiser][rquote=1896653&tid=122239&author=GlennGSI]Bij me kleine vriend wat onderdelen gehaald hoorde ik al wel :P Zie de kadett vast wel es rijden door apeldoorn :thumbup[/rquote]

                                                  Ja, klopt !
                                                  Leuk Polo’tje heeft hij trouwens.

                                                  Ik moet nu nog de koppeling en schakelstang wat beter af stellen, dan kan ik weer eens een testritje maken.[/rquote]

                                                  Jah hea wel leuk ding haha :P die moet een keer klop krijgen van een kadett 16v :P

                                                  Maar okok kleine klusjes nog dus.. kan er mooi getourd worden in de zomer !

                                                23 berichten aan het bekijken - 51 tot 73 (van in totaal 73)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.