Projectje D-Kadett 16V Update 3-3-11 : APK-goedgekeurd

Forumindex Forums Modellen Kadett Projectje D-Kadett 16V Update 3-3-11 : APK-goedgekeurd

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 73)
  • Auteur
    Berichten
  • #17626434
    GlennGSI
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 August 2007

      je hebt u2u :)

      #17626435
      CommoCruiser
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 March 2007

        ECU opgehaald bij Glenn :)
        Morgen even proberen…..

        #17626436
        CommoCruiser
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 March 2007

          He,he, hij doet het !!! :D

          Na de ecu gewisseld te hebben liep de Kadett nog steeds beroerd stationair.

          Toen heb ik nog even zitten denken wat er nog aan m’n andere blok hing, wat ik nog over zou kunnen zetten.
          Waren nog twee dingen, de hallgever van de ontsteking en het gasklephuis.

          Vanavond deze twee opgehaald uit m’n garagebox.
          Eerst de hall gever verwisseld, nog steeds geen resultaat.

          Daarna het gasklephuis, en eindelijk !!!!
          Een fatsoenlijk stationair toerental !! king:

          Nu bleek de gasklepschakelaar toch stuk.
          Ik heb ‘m gemeten toen hij nog ingebouwd zat, en ik had op twee pinnetjes een contactje wat verbrak als ik gas gaf.
          Nu ik het gasklephuis met schakelaar uitgebouwd heb, kan ik de cijfers op de stekker lezen.
          En wat blijkt: het contact wat ik gemeten heb was het vollast contact !! :wtf
          Vandaar dat de motor niet stationair wou lopen !
          De gasklep was helemaal dicht, maar hij kreeg geen stationair signaal binnen, sterker nog , wel een vollast signaal.

          Daar zou ik ook beroerd van gaan lopen…..

          Nu gauw weer verder met opbouwen. Dit weekend helaas weinig tijd… :(

          #17626437
          c-dett16v
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 March 2005

            super:thumbup

            #17626438
            custom
              Lid sinds:
              19 December 2004

              Beter man, een D erbij op de weg :D

              #17626439
              CommoCruiser
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 March 2007

                De aflopen weken weinig tijd gehad voor de Kadett.
                Tussendoor een keer de brandstofleidingen uitgeblazen en weer netjes aangesloten.
                Voor de retour had de vorige eigenaar al een koperen leiding aangelegd.
                De aanvoer ga ik nog vervangen voor koper.

                Dit weekend weer eens flink bezig geweest met de Kadett.
                Handrem opgesteld zodat hij werkt.
                Een hele hoop kabels en leidingen e.d. netjes weggewerkt.
                Meteen even de stelbouten van de stuurstangen ingespoten met kruipolie, zodat ze hopelijk makkelijk loskomen als ik ‘m binnenkort uit ga lijnen, wat hij heeft een ‘klein’ beetje uitspoor.

                Daarna op het industrieterrein bij m’n werk een klein proefritje gemaakt.
                De auto remt goed, stuurt zwaar (door de uitlijning en omdat opa toch wel gewend is geraakt aan stuurbekrachtiging) en de uitlaat rammelt ergens tegen de bodem.
                De motor liep onder deellast goed, en bij de eerste poging onder vollast ook. :D
                Daarna nog een sprintje geprobeerd : heftig inhouden :(
                Ik was er al bang voor, want toen ik met de brandstofleidingen bezig was, zag ik al een knullig verloopje vanaf de standaard carburateurtank.
                Dat moet ik dus nog ‘even’ aanpassen……

                Na het inhouden liep de motor ook niet mooi stationair meer, maar vandaag nog even gekeken en hij loopt nu weer netjes stationair. :thumbup

                Dus als er iemand nog een GT/E-tank (of eerste serie GSi)heeft liggen, of een goedkopere oplossing weet, hoor ik het graag.

                #17626440
                GlennGSI
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 August 2007

                  Ik heb aan mijn tank een 12mm buisje aangelast. Al is een GTE tank natuurlijk mooier. Die wil ik ook nog een keer deronder.

                  #17626441
                  CommoCruiser
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 March 2007

                    Vandaag weer met de Kadett bezig geweest.
                    Kunststof brandstofleiding voor de toevoer verwijderd, omdat ik koper wil gaan plaatsen.
                    Retour is al koper.

                    Ook de brandstofpomp eronder uit gehaald.
                    Kwam toen achter het volgende :o :

                    Uploaded with ImageShack.us

                    Morgen koperen leiding monteren, andere pomp eronder, aanzuigleiding tank aanpassen.
                    Als ik dan nog tijd over heb ook op het oog de voorwielen vast een beetje beter uitlijnen, want hij heeft nu wel heel veel uitspoor.
                    Dan maar weer eens testen.

                    #17626442
                    GlennGSI
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 August 2007

                      tjoo dat werkt zo niet nee met die slang zo geknikt… Zal zeker veel beter gaan worden straks !

                      #17626443
                      CommoCruiser
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 March 2007

                        :swear de tank is lek !

                        Ik was dit weekend bezig koperen brandstofleiding onder de auto te maken.
                        Toen zag ik een donker plekje in de tectyl.
                        Doekje gepakt, kon zo de tectyl wegvegen.
                        Er zit een heel klein gaatje in de tank, wat door de tectyl bijna dichtgehouden werd.
                        Toen ik dit wegveegde, begon de tank te lekken. :(
                        Deze dus maar gauw helemaal leeggehaald…..

                        Nu zit ik er aan te denken toch maar een nieuwe (imitatie) GT/E tank aan te schaffen.
                        Als ik het goed heb, zit de aansluiting van de brandstofpomp bij deze tank in de vlotter, en niet rechtsvoor op de tank.
                        Weet iemand welke vlotters er nog meer in passen (E-Kadett GSi / Ascona C injectie / A Omega / evt. andere modellen met de pomp NIET in de tank) ??
                        Want die van een D-Kadett GT/E is wel erg moeilijk te vinden …

                        #17626444
                        GlennGSI
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          28 August 2007

                          origineel gepost door CommoCruiser
                          :swear de tank is lek !

                          Ik was dit weekend bezig koperen brandstofleiding onder de auto te maken.
                          Toen zag ik een donker plekje in de tectyl.
                          Doekje gepakt, kon zo de tectyl wegvegen.
                          Er zit een heel klein gaatje in de tank, wat door de tectyl bijna dichtgehouden werd.
                          Toen ik dit wegveegde, begon de tank te lekken. :(
                          Deze dus maar gauw helemaal leeggehaald…..

                          Nu zit ik er aan te denken toch maar een nieuwe (imitatie) GT/E tank aan te schaffen.
                          Als ik het goed heb, zit de aansluiting van de brandstofpomp bij deze tank in de vlotter, en niet rechtsvoor op de tank.
                          Weet iemand welke vlotters er nog meer in passen (E-Kadett GSi / Ascona C injectie / A Omega / evt. andere modellen met de pomp NIET in de tank) ??
                          Want die van een D-Kadett GT/E is wel erg moeilijk te vinden …

                          Das niet zo mooi. kun je em niet dichtlassen dan ? Is het btw een gte tank die er onderhangt of ?? Anders als het een gte tank is en je doet em weg dan heb ik er wel belang bij :jerry

                          Edit: ik ben niet aan het opletten :’) ik zie net dat je geen gte tank der onder had hangen.

                          Maare een E kadett GSi vlotter past niet in een GTE tank. Dat weet ik toevallig omdat ik dat een keer geprobeert heb in een imitatietank.

                          #17626445
                          CommoCruiser
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 March 2007

                            Om het gaatje dicht te lassen en er een ander uitstroompijpje aan te lassen heb ik vandaag de tank onder de Kadett vandaan gehaald.
                            De laatste benzine die ik eruit goot was nogal bruin van kleur.
                            Daarom heb ik de vlotter eruit gehaald, zodat ik de tank van binnen kon bekijken.

                            Nou, de binnenkant en de tankvlotter zijn helemaal verroest :(
                            Als ik met perslucht in de opening voor de vlotter blies, kwam er uit de vulpijp een grote bruine stofwolk :(


                            Dit is de binnenkant van de tank.
                            Niet echt duidelijk, maar je ziet dat het geen schoon, glad oppervlak is.

                            Terwijl de buitenkant er goed uit ziet, op dat gaatje na dan.

                            Uploaded with ImageShack.us

                            De ventilatieslangetjes waren ook niet echt nieuw meer…..

                            Deze kan dus bij het oude ijzer.
                            Het goede nieuws is dat ik al een andere tank gevonden heb.
                            Eentje van een 16S, welke al dienst heeft gedaan voor een C20XE.
                            Ga ‘m zaterdag ophalen.

                            #17626446
                            CommoCruiser
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 March 2007

                              Vandaag de 16S tank opgehaald in Bellingwolde (Gr.).
                              Hij ziet er nog netjes uit.

                              De man waar ik ‘m gekocht heb is zelf ook met een D-Kadett 16V bezig, en had een 16S gesloopt voor de onderdelen.
                              Hij had ook nog een paar gasdempers liggen voor de achterklep, welke ik voor een zacht prijsje over kon nemen. :)

                              #17626447
                              GlennGSI
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                28 August 2007

                                Super dat je een tank hebt ! zal ongetwijveld veel en veel beter zijn dan de vorige !

                                Ik heb btw de carterplaat gepast en het gaat em denk ik niet worden :P wil ik een beetje ruimte tussen de carterpan en de plaat houden ligt de plaat zowat op de grond.

                                Montage gaat ook lastig worden ivm de radiateur..

                                #17626448
                                CommoCruiser
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  23 March 2007

                                  Jammer Glenn.
                                  De radiateur van een 1.3 is ook wat kleiner.
                                  Misschien kan je een plaat maken waar een gat in zit voor het spruitstuk, maar die net wat lager ligt.

                                  #17626449
                                  CommoCruiser
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    23 March 2007

                                    De afgelopen week eindelijk weer wat tijd voor de Kadett gehad.

                                    Koperen leiding aangelegd van tank naar pomp en van pomp naar voren. Er zit nu van de tank tot aan de slang bij de motor maar 30 cm slang tussen, de rest is allemaal koper. :)
                                    Vulpijp had ik gedemonteerd, deze in een rustig uurtje tussendoor schoongemaakt en zwart gespoten.
                                    Beugel voor de pomp schoongemaakt en zwart gespoten, pomp schoongemaakt, en het hele spul weer in elkaar gezet met een nieuw filtertje, maar zonder drukregelaar ertussen.
                                    Nieuwe tankventilatieslangetjes erop gezet.
                                    Pomp, vulpijp en tank er weer onder gezet.
                                    Nieuwe handremkabel gemonteerd.

                                    Vandaag de uitlaat er weer onder gezet.
                                    Deze is helaas voor een E-Kadett, dus past niet lekker. De tussendemper is te groot voor de tunnel, daarom kan ik het ophangpunt voor deze demper niet gebruiken. En de pijp loopt niet lekker onder de tank door, waardoor de handremkabel nog anders opgehangen moet worden.
                                    Ondanks dat deze pijp wel lekker dik is (60 mm), zit ik er toch aan te denken om er een GT/E pijp of 1.6 pijp onder te zetten.

                                    Kort testritje gemaakt in de hal, hij loopt nu een stuk mooer. :D:D:D
                                    En m’n tankmeter doet het ook weer :). (Het eerste stukje tenminste, veel zit er nog niet in.)

                                    Misschien morgen even een klein testritje over het industrieterrein…..

                                    #17626450
                                    GlennGSI
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      28 August 2007

                                      nice nice !! E kadett dempert wil idd niet.. bij men grijze D rammelde die ook steeds tegen de tunnel aan :P

                                      Btw die klemmentjes voor de koppeling en die carter beschermplaat heb ik hier nog liggen, wanneer kan ik die een keer terug brengen ?? Voordat het in de vergetelheid raakt zegmaar :P

                                      #17626451
                                      sw16v
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 July 2004

                                        tijd dit topic niet gelezen, gelukkig is het goed gekomen met het tank probleem, omstreeks die tijd had ik het gekut ook met die tank van mijn vriendin haar D kadettt, daar hebben we uiteindelijk een nieuwe imitatie tank onder gezet!

                                        Zal idd tijd worden dat die kadett van jou meters gaat maken! is bij vorige eigenaren nooit gelukt, nu gelukkig wel :thumbup:thumbup

                                        #17626452
                                        sw16v
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 July 2004

                                          oh wat betreft de uitlaat, tja enige wat mooi past is een 16s/18e uitlaat…..

                                          anders word het snel costum made uitlaat systeem er onder mocht je grotere diameter willen hebben.

                                          (die hebben we óók al aan dr Kadett verspijkerd :P je zou bijna een hekel krijgen aan die D kadettjes, maar ze zijn zo leuk :wub )

                                          #17626453
                                          CommoCruiser
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            23 March 2007

                                            origineel gepost door sw16v
                                            ( je zou bijna een hekel krijgen aan die D kadettjes, maar ze zijn zo leuk :wub )

                                            Dat heb ik nou ook.
                                            Ik heb vroeger veel met D-Kadettjes geklooid, en toen ik deze te koop zag staan begon het gewoon weer iets te hard te kriebelen.
                                            Soms heb ik er wel de balen van, maar als ik ‘m dan zie staan, issie toch wel weer gaaf.

                                            Even wat plaatjes geschoten :

                                            Pomp :

                                            Vulpijp en nieuwe slangetjes :

                                            Leidingwerk, dik naar de pomp, dun hoge druk naar motor :

                                            Uploaded with ImageShack.us

                                            Zit er toch hard over te denken een 1.6/GTE middenpijp op te halen, die gewoon netjes in de tunnel gemonteerd kan worden. Dan maar wat dunner. :hmmz:hmmz

                                            #17626454
                                            sw16v
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              1 July 2004

                                              Ik was 130euro ofzo kwijt voor een uitlaat van voor tot achter. Vond dat eigenlijk geen gekke prijs omdat het al erg schaars spul aan het worden is.
                                              is natuurlijk iets dunner, maar kleppert nergens tegen aan en past allemaal mooi in de beugels/rubbers

                                              #17626455
                                              CommoCruiser
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                23 March 2007

                                                Ik ga in ieder geval een 1.6/GTE middenpijp halen. :)
                                                Hopelijk kan ik de huidige einddemper daar een beetje netjes aan knutselen.

                                                #17626456
                                                CommoCruiser
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  23 March 2007

                                                  origineel gepost door sw16v
                                                  lag nog carb tank onder…. die snel er onder weg gehaald en GTE tank er onder gezet!

                                                  Wat jij je voor die GTE tank betaald sw16v?

                                                  #17626457
                                                  sw16v
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 July 2004

                                                    133euro inclusief verzenden bij ARTAPARTS, enkel staat die tijdelijk niet leverbaar op de site.

                                                    Past goed, enkel komt volgens mij de tankvlotter/aanzuigbuis niet goed uit uit in de tank. want bij een kwart tank begint de benzine pomp te brommen bij bochten nemen. (dus optijd tanken :D)

                                                    maar die moet ik er nog even uithalen weer en zorgen dat die goed op de bodem uit komt….

                                                    #17626458
                                                    sw16v
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      1 July 2004

                                                      Oh staat er wel, alleen niet bij D kadett

                                                      E kadett GSI tank moet je hebben van VOOR 1986 (ivm uitlaatlijn) staat op de 2e pagina voor 125euro.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 73)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.