Projectje D-Kadett 16V Update 3-3-11 : APK-goedgekeurd

Forumindex Forums Modellen Kadett Projectje D-Kadett 16V Update 3-3-11 : APK-goedgekeurd

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 73)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218337
    CommoCruiser
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 March 2007

      Een paar weken terug heb ik van een forumlid een D-Kadett 16V (C20XE) uit 1985 gekocht.
      De auto liep heel slecht, en hij deed ‘m weg omdat hij wat anders wil.

      Vorig weekend ben ik al flink met de auto bezig geweest.
      De kabelboom wat netter aangesloten en de wielen van m’n oude D erop gezet, zodat er weer wat profiel op de banden zit.

      Afgelopen week de brief van de belastingdienst gekregen dat ik vanaf 20-3-2010 geen wegenbelasting meer hoef te betalen voor deze auto. :)

      Eerst even wat foto’s:

      Gisteren en vandaag weer met de auto bezig geweest.
      Uitlaatrubber gemonteerd, zodat de einddemper weer vast zit.
      Verder weer met de motor bezig.
      Hij loopt nu wel redelijk, alleen het stationair schommelt nog als een gek.
      Ik heb nog een 20XE staan, waar ik onderdelen vanaf kan halen om uit te wisselen.

      Ik heb het volgende al vervangen :
      Omloopluchtklep (schoongemaakt en ook nog een andere gemonteerd), geen verbepaasei.
      Luchtmeter gewisseld, geen verbepaasei.
      Gasklepschakelaar doorgemeten, is in orde.
      Bobine gewisseld, geen verbepaasei.
      Bougieskabels, verdelerkap en rotor uitgewisseld, geen verbepaasei.
      Injectoren gewisseld, loopt iets beter (denk dat de oude lekken) Stationair nog steeds niet goed.

      Naast dat de motor onrustig stationair loopt, liep hij ook veel te rijk. De bougies waren pikzwart.

      Daarom:

      Lambdasonde gewisseld, geen verbepaasei
      Brandstofleidingen van injectorengalerij op losse brandstofpomp en jerrycan aangesloten.

      Stationair nog steeds slecht, maar de motor loopt niet nu te rijk meer. Bougies blijven nu mooi schoon, eerder waren ze na 10 minuten lopen weer pikzwart.
      Ik heb het vermoeden dat de retourleiding verstopt zit (niet goed doorstroomt, bedoel ik dan, ik weet dat hij onder de auto zit ! :D), waardoor de brandstofdruk te hoog oploopt.

      Daarom ben ik op zoek naar een paar stalen brandstofleidingen van een D GTE of E GSi, zodat ik dat ook maar meteen netjes voor elkaar heb.

      Als ik er weer mee bezig ga, ga ik de kabelboom maar uitwisselen, misschien dat daar toch nog draadbreuken in zitten.

      Verder ben ik dit nog van plan :
      – APK erop
      – digitaal dashboard verder aansluiten. Nu werken alleen km-teller, motortemperatuur en oliedruklampje. Ik wil proberen alles van het dashboard en de check control te laten werken.
      – CV goed aansluiten en netjes wegwerken.
      – optisch opknappen (voorspoiler en kleine lakschades bijwerken)
      – A-Corsa spiegels in kleur spuiten en erop zetten.
      – motor en kleur op kenteken laten zetten bij de RDW.
      – Bekleding van de achterbank proberen over te zetten.

      #17626410
      EVD
        Lid sinds:
        24 September 2009

        ziet er goed uit!! wat een prachtig interieur;)

        #17626411
        sw16v
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2004

          jij was me net voor, anders had ik hem gekocht…

          die 16v komt wel weer aan de loop.

          #17626412
          CommoCruiser
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 March 2007

            origineel gepost door sw16v
            jij was me net voor, anders had ik hem gekocht…

            die 16v komt wel weer aan de loop.

            Klopt, daar had Sander het nog over :P

            Lopen doet-ie al wel, alleen nog mooi stationair voor de APK

            #17626413
            sw16v
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2004

              haha klopt, was nog afwachten op jou antwoord toen…

              we hebben nu andere D kadett gekocht met c20ne…

              lag nog carb tank onder…. die snel er onder weg gehaald en GTE tank er onder gezet!

              c20ne liep ook onregelmatig en pomp maakte veel lawaai omdat die niet genoeg benzine kon aanzuigen dus steeds maar kleine beetjes benzine kreeg vanuit t brandstof filter.

              gte tank gemonteerd en probleem opgelost, en ook niet meer uitvallen in de bocht :)

              #17626414
              GlennGSI
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 August 2007

                origineel gepost door sw16v
                haha klopt, was nog afwachten op jou antwoord toen…

                we hebben nu andere D kadett gekocht met c20ne…

                lag nog carb tank onder…. die snel er onder weg gehaald en GTE tank er onder gezet!

                c20ne liep ook onregelmatig en pomp maakte veel lawaai omdat die niet genoeg benzine kon aanzuigen dus steeds maar kleine beetjes benzine kreeg vanuit t brandstof filter.

                gte tank gemonteerd en probleem opgelost, en ook niet meer uitvallen in de bocht :)

                Ik had daar nooit last van met men 20SEH in men D kadett. Ook met carb tank alleen met een E kadett gsi vlotter erin ( met retourpijpje )

                Anyway, dikke D kadett in Apeldoorn ! :P en voor benzine leidingen ff een lpg inbouwer vragen. Die hebben koperen leidingen. Heb hier een aantal meter liggen voor onder men D kadett :)

                #17626415
                sw16v
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  ja dat kan, heb hem ook zo gekocht, en was zoals zovele ombouwprojecten dikke prutswerk… zowel bekabeling motor als die brandstof zooi onder de auto.

                  moet ook altijd zelf he!:D:D

                  toevallig hadden we GTE tank gekocht tijd terug, dus dat is dan de kortste klap om die er onder te hangen!

                  #17626416
                  GlennGSI
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    28 August 2007

                    origineel gepost door sw16v
                    ja dat kan, heb hem ook zo gekocht, en was zoals zovele ombouwprojecten dikke prutswerk… zowel bekabeling motor als die brandstof zooi onder de auto.

                    moet ook altijd zelf he!:D:D

                    toevallig hadden we GTE tank gekocht tijd terug, dus dat is dan de kortste klap om die er onder te hangen!

                    aah ok op die fiets. Maar een GTE tank eronder als je die hebt liggen is dan idd het meest voor de hand liggende :P

                    En wil je het helemaal netjes hebben moet je het idd zelf doen !

                    #17626417
                    folkyc20xe
                      Lid sinds:
                      13 February 2005

                      ah, daar duikt ie dus weer op! Leuke wagen, hopelijk krijg jij de motor wel goed aan het lopen. Je bent de zoveelste die zich dr aan waagt, je begint voortvarend iig.

                      #17626418
                      GlennGSI
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        28 August 2007

                        origineel gepost door folkyc20xe
                        ah, daar duikt ie dus weer op! Leuke wagen, hopelijk krijg jij de motor wel goed aan het lopen. Je bent de zoveelste die zich dr aan waagt, je begint voortvarend iig.

                        Dit is dus die uit deventer ? :)

                        #17626419
                        sw16v
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 July 2004

                          jup, heeft een x aantal eigenaren gehad laatste tijd.. maar waar die het laatst te koop stond was deventer

                          #17626420
                          GlennGSI
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            28 August 2007

                            Ok ben benieuwd of ie nog lekker gaat lopen :)

                            #17626421
                            sw16v
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 July 2004

                              vast wel zolang t mechanische deel goed is kan het nooit niet veel zijn! We horen het vanzelf! :D

                              #17626422
                              CommoCruiser
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 March 2007

                                Ik heb helaas alleen in het weekend tijd om eraan te werken. :(
                                Maar ik hou jullie op de hoogte !

                                #17626423
                                60PZ
                                  Lid sinds:
                                  20 December 2009

                                  ahh was al benieuwt wanneer je een project topic van ding ging maken! Mooi weer de enige Kadett D c20xe in deventer hehe:P succes ermee ik zal het blijven volgen

                                  ps: moet dit niet naar projecten pagina worden verzet?

                                  #17626424
                                  Andre Botter
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    4 July 2004

                                    Ik denk dat het aan je koelvloeistof temperatuur sensor ligt.
                                    Benzine druk kan je meten en de retour verstopt lijkt mij sterk.
                                    En neem astra benzine leidingen zijn van plastic dus geen roest meer :thumbup

                                    #17626425
                                    CommoCruiser
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      23 March 2007

                                      origineel gepost door Andre Botter
                                      Ik denk dat het aan je koelvloeistof temperatuur sensor ligt.
                                      Benzine druk kan je meten en de retour verstopt lijkt mij sterk.
                                      En neem astra benzine leidingen zijn van plastic dus geen roest meer :thumbup

                                      De koelvloeistoftemperatuursensor zou al vervangen zijn volgens de vorige eigenaar, maar die zal ik voor de zekerheid ook nog even proberen.

                                      Die leidingen van een Astra is een goede tip, zijn vast ook iets makkelijker te vinden op de sloop.
                                      Passen die er ook nog zo onder, of moeten ze nog aangepast worden?

                                      #17626426
                                      folkyc20xe
                                        Lid sinds:
                                        13 February 2005

                                        bedrading temperatuur sensor is ook wel eens problematisch, temp sensor zelf kan je zo doormeten, misschien deze waarde ook even controleren in de stekker van de ecu?

                                        #17626427
                                        CommoCruiser
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          23 March 2007

                                          Vandaag ook nog even bezig geweest met Kadett.
                                          Motorkabelboom, BDP-sensor en temperatuursensor gewisseld, maar nog steeds geen resultaat. :swear

                                          De stekker van het losse stukje kabelboom wat naar de omloopluchtklep en de klopsensor loopt was bij de oude vervangen door kabelschoentjes en tape.

                                          Dus ik had goede hoop dat de andere kabelboom een verbetering op ging leveren.
                                          Niet dus.

                                          Ook de kabel van de BDP-sensor was niet meer in nieuwstaat :


                                          Sorry voor de slechte foto.

                                          Helaas heeft het vervangen hiervan ook niet geholpen.
                                          Ook nog even de temperatuursensor gewisseld, maar dat hielp ook niet. (De andere zag er ook nog verdacht nieuw uit)

                                          Het enige elektronische wat ik nog niet uitgewisseld heb is de computer.
                                          Dit omdat ik mijn andere niet meer kan vinden. :cry
                                          Dus als er iemand in de buurt van Apeldoorn een M2.5 (FP/FX) ecu heeft liggen die ik even kan lenen, heel graag !!! :wors

                                          #17626428
                                          sw16v
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 July 2004

                                            heb je je retourleiding al los gehad en ff op geblazen vanaf de motorruimte kant? werkt dat wel?

                                            mocht er carb tank onder zitten kan die op x aantal plaatsen worden aangesloten.
                                            kan dus ook zijn dat ie verstopt zit dus iets van 5bar op de injectoren zet.

                                            dus brandstofdruk controleren zou een optie zijn.

                                            #17626429
                                            GlennGSI
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              28 August 2007

                                              Ik heb nog wel een computer liggen die je mag lenen :) ook wel aardig in de buurt van Apeldoorn :jerry

                                              Een FP heb ik volgens mij liggen..

                                              #17626430
                                              CommoCruiser
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                23 March 2007

                                                Ik heb ‘m tijdelijk op een losse brandstofpomp met losse brandstofleidingen en een jerrycan met schone benzine lopen.
                                                Die zitten aangesloten op de twee slangen die op de brandstofgalerij zitten. Ik heb die slangen uitgeblazen met perslucht toen ik de injectoren heb gewisseld.

                                                Met de leiding die onder de auto hangt is de brandstofdruk volgens mij wat aan de hoge kant, omdat de motor dan te rijk loopt (bougies zwart). Met de losse leidingen blijven de bougies mooi schoon (lichtbruin).

                                                Ik had echt verwacht dat het vervangen van de BDP-sensor zou helpen, omdat de buitenmantel van de bedrading helemaal gebarsten was.
                                                Het lijkt namelijk of de computer een verkeerd toerental binnen krijgt.
                                                Als hij stationair probeert te lopen, dan stelt hij het toerental steeds lager, totdat hij bijna uitvalt, en dan geeft hij weer een stoot gas bij.
                                                Dan begint het weer opnieuw, totdat de motor een keer helemaal uitvalt.
                                                Daarom had ik al de omloopluchtklep schoongemaakt en later omgewisseld met die van mijn andere motor. Beide leverde geen resultaat.

                                                Verder is er volgens mij weinig wat dit verder zou kunnen veroorzaken.
                                                Ik zal ‘m nog eens controleren op valse lucht, en ik hoop dat ik ergens een ecu kan lenen, om die mogelijkheid ook uit te sluiten.
                                                Als dat niet helpt wil ik proberen de BDP-sensor eruit te halen en de ’tandkrans’ op de krukas te controleren of deze misschien een tandje mist.
                                                Maar ik kon niet recht in het gat van de BDP kijken, dus dat wordt moeilijk doen met een spiegeltje ofzo. :hmmz

                                                #17626431
                                                sw16v
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  1 July 2004

                                                  lmm ook nog een optie

                                                  #17626432
                                                  CommoCruiser
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    23 March 2007

                                                    Heb ik ook al uitgewisseld.
                                                    Hielp niks.

                                                    #17626433
                                                    CommoCruiser
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      23 March 2007

                                                      origineel gepost door GlennGSI
                                                      Ik heb nog wel een computer liggen die je mag lenen :) ook wel aardig in de buurt van Apeldoorn :jerry

                                                      Een FP heb ik volgens mij liggen..

                                                      Geweldig Glenn !! :wors :wors
                                                      U2U me even je adres en tel.nr., dan bel ik je even om af te spreken wanneer ik ‘m op kom halen.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 73)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.