Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Projectje D-Kadett 16V Update 3-3-11 : APK-goedgekeurd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 september 2010 om 19:54 #17626459
Hmmm. :hmmz
Kan een gebruikte MET vlotter kopen, voor een hele nette prijs, dus.
Alleen ‘effe’ ophalen in Groningen…..Zaterdag de middenpijp ophalen in Dronten (moest toch al naar Lelystad).
€ 60,00 voor een nieuwe vond ik wel een schappelijke prijs. :)15 september 2010 om 19:58 #17626460Tja voor die prijzen staan ze niet eens op Ebay te koop……..
Vlotter, mocht je er 1 over hebben houd ik me aanbevolen :D:P
15 september 2010 om 20:04 #17626461origineel gepost door sw16v
Vlotter, mocht je er 1 over hebben houd ik me aanbevolen :D:PIk zal hem onder het kopieerapparaat leggen. :P:D
Eentje voor sw, eentje voor Glenn, eentje voor mij als reserve, eentje voor….. :D:D:D:D15 september 2010 om 20:06 #17626462:jerry
27 september 2010 om 20:50 #17626463Dit weekend de kabels onder het dashboard aangepakt.
Hier hing een hele bos draden en kabelschoentjes, o.a. van de centrale vergrendeling.
Zo’n aftermarket setje.
Bij de draadboom die erbij zit op de uiteinden de bijgeleverde kabelschoentjes erop klemmen, alles inpluggen, bos draden bij elkaar grijpen, tyrap erom en klaar !
De voeding was bij de aansluiting van de radio aangesloten (10A incl. binnen- en dashboardverlichting), terwijl de zekering in de voedingskabel 20A is.Dus de soldeerbout en de kniptang er bij gepakt en alles maar eens netjes aangesloten.
Voeding bij pluskabel op het contactslot aangesloten, massa dichtbij het kastje op de carrosserie, knipperlichtjes aangesloten. Niet met van die blauwe klemmetjes met zo’n schuifje om twee draden te koppelen, want daardoor was er al één draad doormidden en deden m’n rechter knipperlichten niet meer.
Na een 2-3 uurtjes kabels inkorten en verleggen, solderen, krimpkous er om maken, vingers verbranden en kabels wegwerken had ik dit over:En alles werkte nog ook !! :wtf
Daarna nog even met de uitlaat bezig geweest.
De oude situatie was niet echt verkeersdrempelproof :Uploaded with ImageShack.us
Heb nu de nieuwe (GT/E) pijp er losjes onder hangen (alleen aan het rubber van de demper) en ik moet nu plat naast de auto gaan liggen om ‘m te kunnen zien. Hij is dan wel wat dunner, maar wat past zo’n orgineel deel toch lekker…. :wub
Ook de handremkabel past er nu gewoon langs, zonder de uitlaat te raken.De einddemper is ook E-Kadett en is nu te lang. De bocht over de achteras komt in de demper uit i.p.v. ervoor.
Ga er, denk ik, maar een orginele 1.6 einddemper op zetten, past in ieder geval er mooi onder, zonder gerammel.Moet nu ook nog een verloop maken van de voorpijp naar de middenpijp.
28 september 2010 om 08:34 #17626464Die van mij hangt er ook precies tussen, zie ik ook niet hangen maar die schaaft bji de aansluiting spruitstuk over de drempel.
29 september 2010 om 11:38 #17626465heb geen middendemper:D
alleen een lekke einddemper:wors7 oktober 2010 om 19:10 #17626466Vandaag een nieuwe einddemper opgehaald bij RCR-parts in Eindhoven.
€25,00 voor een nieuwe orginele 1.6 S einddemper vond ik een koopje…. :PHopelijk heb ik dit weekend tijd om de uitlaat af te maken.
9 oktober 2010 om 18:31 #17626467Vandaag de uitlaat eronder geknutseld.
Ik heb de voorpijp ingekort en er een verloop op gemaakt naar het spruitstuk.
De Brezan had nog een paar orginele ophangbeugels voor de dempers liggen. Deze opgehaald, samen met een nieuw rubber.
De uitlaat hangt er nu redelijk netjes onder.
Binnenkort een testritje maken om te kijken of hij nog rammelt.Nu nog de dashboardverlichting maken (dimmer doorverbinden) en een kleine olielekkage oplossen, dan kan hij eindelijk voor de APK.
9 oktober 2010 om 18:41 #17626468Gaat goed zo :thumbup :P waar laat je em keuren ?
9 oktober 2010 om 18:45 #17626469origineel gepost door GlennGSI
Gaat goed zo :thumbup :P waar laat je em keuren ?Bug Boys in Loenen.
Kom al jaren bij die keurmeester.
Hij doet eigenlijk alleen APK keuringen en heeft er dus weinig baat bij een auto af te keuren om ‘m te kunnen repareren, zoals bijv. de Kwik-Shit.Heeft die van jou al APK ?
9 oktober 2010 om 18:51 #17626470origineel gepost door CommoCruiser
origineel gepost door GlennGSI
Gaat goed zo :thumbup :P waar laat je em keuren ?Bug Boys in Loenen.
Kom al jaren bij die keurmeester.
Hij doet eigenlijk alleen APK keuringen en heeft er dus weinig baat bij een auto af te keuren om ‘m te kunnen repareren, zoals bijv. de Kwik-Shit.Heeft die van jou al APK ?
Okok, dat scheelt idd wel. Kwik fit is sowieso niks :P Die van mij heeft nog geen apk. Ik ga de 18e naar turkije een weekje. daarna ga ik een afspraak maken.. Al zal ie deze winter toch niet tot nauwlijks buiten komen :P
De kadett is al wel apk klaar :P
23 februari 2011 om 21:37 #17626471Afgelopen vrijdag naar de APK geweest.
Drie afkeurpuntjes :
– Ashoes bakzijde links gescheurd.
– Klein beetje roest in de wielkuip linksvoor.
– De achterklep wil niet open. :DOmdat de sloten zijn verwijderd, wist de keurmeester niet hoe hij de achterklep open moest krijgen.
Knopje openen op de AB ingedrukt houden doet wonderen…..Dus komend weekend weer wat te doen.
23 februari 2011 om 21:42 #17626472waar heb je em gehad voor de keuring ? :P ff benieuwd :P
23 februari 2011 om 21:50 #17626473[rquote=1876363&tid=122239&author=GlennGSI]waar heb je em gehad voor de keuring ? :P ff benieuwd :P[/rquote]
Autobedrijf de Minden.
Is een autohandelaar bij m’n werk om de hoek.
Lekker makkelijk, kan in m’n pauze de auto er neer zetten en terug lopen.
Dit bedrijf vraagt € 50,=.
Meestal ga ik naar Bug Boys in Loenen.
Bij die keurmeester kom ik al jaren en hij vraagt € 40,=.23 februari 2011 om 22:04 #17626474[rquote=1876373&tid=122239&author=CommoCruiser][rquote=1876363&tid=122239&author=GlennGSI]waar heb je em gehad voor de keuring ? :P ff benieuwd :P[/rquote]
Autobedrijf de Minden.
Is een autohandelaar bij m’n werk om de hoek.
Lekker makkelijk, kan in m’n pauze de auto er neer zetten en terug lopen.
Dit bedrijf vraagt € 50,=.
Meestal ga ik naar Bug Boys in Loenen.
Bij die keurmeester kom ik al jaren en hij vraagt € 40,=.[/rquote]Komt me bekend voor volgens mij hebben we het er al es over gehad :jerry Maar de punten vallen alles mee ofniet ? Ik wou de mijne ook al gaan keuren weer.. Maar vanavond sneeuwde het :wtf Dus ik wacht nog ff :P
Maar sowieso makkelijk dat je em in de pauze er neer kunt zetten idd. Scheelt weer vrije uren ! :P
23 februari 2011 om 22:10 #17626475Ja,het valt me heel erg mee.
Het laswerk zou maar een klein stukje zijn volgens de keurmeester, dus ik hoop dat het geen mega-gat wordt als ik het schoon ga slijpen. :o
Ashoesje is zo gedaan, als de aandrijfas en de fuseekogel makkelijk los willen, tenminste.Ik heb hem van de week nog even verplaatst en toen bleef er klepstoter tikken.
De ellende houdt ook maar niet op….
Hobby noemen ze dat…. :jerry23 februari 2011 om 22:20 #17626476[rquote=1876397&tid=122239&author=CommoCruiser]Ja,het valt me heel erg mee.
Het laswerk zou maar een klein stukje zijn volgens de keurmeester, dus ik hoop dat het geen mega-gat wordt als ik het schoon ga slijpen. :o
Ashoesje is zo gedaan, als de aandrijfas en de fuseekogel makkelijk los willen, tenminste.Ik heb hem van de week nog even verplaatst en toen bleef er klepstoter tikken.
De ellende houdt ook maar niet op….
Hobby noemen ze dat…. :jerry[/rquote]Haha idd hobby noemen ze dat jah :P het zou idd voor de lol moeten zijn maar soms :P Wel vies werkje ashoesje. Dat homokineten vet vind ik echt nasty. Het laswerk is in iedergeval op een plek waar je makkelijk bij komt. Geen bodem gedoe :P
4 maart 2011 om 10:36 #1762647720 maart 2011 om 20:27 #17626478Zaterdag weer met de Kadett bezig geweest.
Ik heb de motor gespoeld met Forte Motor Flush en daarna de olie ververst.
De tikkende klepstoter is weer losgekomen en de motor loopt ook nog een stukje stiller.
Verder heb ik (op het oog) de voorwielen uitgelijnd.
Uiteraard zaten de stelbouten in de spoorstangen muurvast, dus ik heb er flink wat werk aan gehad ze los te krijgen.
Maar ook dit is gelukt. :)21 maart 2011 om 16:25 #17626479Bij me kleine vriend wat onderdelen gehaald hoorde ik al wel :P Zie de kadett vast wel es rijden door apeldoorn :thumbup
21 maart 2011 om 18:44 #17626480[rquote=1896653&tid=122239&author=GlennGSI]Bij me kleine vriend wat onderdelen gehaald hoorde ik al wel :P Zie de kadett vast wel es rijden door apeldoorn :thumbup[/rquote]
Ja, klopt !
Leuk Polo’tje heeft hij trouwens.Ik moet nu nog de koppeling en schakelstang wat beter af stellen, dan kan ik weer eens een testritje maken.
21 maart 2011 om 21:18 #17626481[rquote=1896801&tid=122239&author=CommoCruiser][rquote=1896653&tid=122239&author=GlennGSI]Bij me kleine vriend wat onderdelen gehaald hoorde ik al wel :P Zie de kadett vast wel es rijden door apeldoorn :thumbup[/rquote]
Ja, klopt !
Leuk Polo’tje heeft hij trouwens.Ik moet nu nog de koppeling en schakelstang wat beter af stellen, dan kan ik weer eens een testritje maken.[/rquote]
Jah hea wel leuk ding haha :P die moet een keer klop krijgen van een kadett 16v :P
Maar okok kleine klusjes nog dus.. kan er mooi getourd worden in de zomer !
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.