problematiek bij de grandland wagens

Forumindex Forums Modellen Grandland X problematiek bij de grandland wagens

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 250)
  • Auteur
    Berichten
  • #18517006
    quandor
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 November 2017

      Ik zit niet echt te wachten op onzinberichten van een (niet nader te noemen) forumlid, dus ik houd het gekochte merk en type even voor mijzelf. Ik wil wel kwijt dat ‘ie tot een andere klasse behoort (ik mag er 55K) voor neertellen.
      Waarom geen GLX meer? Ik vind de looks van de nieuwe niet geweldig en daarnaast ben ik niet echt tevreden over de berichten die ik lees omtrent de range van de accu’s. Ik wilde namelijk een PHEV en op dat punt zijn sommige andere auto’s net even wat verder dan het PSA concern.

      De gemiddelde Jap / Koreaan sprak mij qua buitenlijnen en binnenafwerking ook niet echt aan. Twee voorbeeldjes ? Ik ben gaan proefrijden in een Kia Sportage, maar de binnenkant van de door mij geambieerde uitvoering ‘wemelt’ van met zwarte pianolak afgewerkte onderdelen en da’s niet mijn ‘ding’.
      Daarnaast waren de buitenspiegels niet inklapbaar tijdens het rijden en omdat mijn vrouw naar haar werk nogal eens op smalle weggetjes rijdt, is het voor ons van belang dat de buitenspiegels op elke snelheid rijdende elektrisch inklapbaar zijn en dat kon dus niet bij de Sportage.

      Daarnaast heb ik eens kritisch gekeken naar bijv. de RAV4 PHEV, maar (en smaken verschillen, daar kunnen we imho niet over discussieren) hoe krijgt een ontwerper het voor elkaar een auto van dergelijke bijzondere / potsierlijke / bizarre en in mijn ogen gruwelijke lijnen te ontwerpen?

      #18517010
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Grappig heb zelf ook gekeken naar de genoemde opties maar allemaal met zelfde conclusie.

        :yahoo:   B-) Heb zelf een Mercedes CLA SB 250e AMG line besteld, echt alle opties erop die er te krijgen waren. Mag je net geen 70k betalen. Veel geld, maar bereik is 70km, veel test gelezen dat haalbaar is en bij proefrit kwam ik zelf ook op 68km. En wilde keer totaal iets anders, beetje mid life crisis :yahoo:  haha nee grapje.

        de nieuwe Grandland kan me van buiten en binnen ook niet bekoren. En over de phev lees je ook veel problemen.

        en wie wil geen sexy kontje zoals deze…..

        0AB9F087-8E39-4124-A6C7-5AE6C973D13D

        #18517012
        quandor
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 November 2017

          Idd. dat is een heel fraaie auto maar aangezien wij hier thuis helemaal verslingerd zijn geraakt en de wat hogere instap, is die Mercedes geen optie.

          Daarnaast, als een hogere instap geen keiharde eis zou zijn voor ons, dan kan ik nog wel een stuk of 20 a 30 andere auto’s bedenken die ik ook bijzonder fraai vind.

          #18517014
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            SUV haalt het qua bereik niet, nu kom ik dagelijks uit qua km zonder op mijn werk te hoeven laden. Dat is voor mij reden geweest SUV vaarwel te zeggen. En als went, persoonlijk hou ik wel van sturen (jaren geraced) , en dan is een SUV gewoon geen lekkere auto daarvoor. Begon dat echt te missen, hard op rechte eind kan iedereen maar bochten zijn het leukst :-)

            #18517016
            quandor
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 November 2017

              Dat 70 Km bereik is met het autootje dat ik heb besteld volgens velen op het WWW (inclusief test-sites, maar ook privérijders) wellicht een klein bruggetje te ver, al waren er mensen die in de zomer met een redelijk rustige rijstijl de 70 Km nét niet aantikten.

              Het modelletje dat wij hebben besteld is overigens wel een echte SUV en hij is zelfs (ik meen 1,5 centimeter breder en sowieso 11 centimeter langer dan de GLX). Daarnaast -en dat wordt door testsites, alsmede ook door particuliere rijders, bevestigd- is een benzineverbruik van 1 op 30 tot 1 op 33 zeer goed te doen (dankzij de forse elektrische range). Dus tja, als 60 tot 75% van die beweringen wordt bereikt dan zullen ze mij iig niet snel horen klagen.

              Daarnaast betalen we hier in Nederland iig nog een jaar de lagere wegenbelasting voor deze PHEV (< 50 -m-gr uitstoot) dus de keuze was niet zo erg ingewikkeld en nee, het is er geen van het VAG concern.
              Dan kom ik terug op de vele postings van een forumlid dat ontevreden is over zijn GLX. Je moet voor de grap eens kijken naar de klachten over Volkswagens. Daar zou een bepaald Opel Forum GLX lid ook pagina’s en pagina’s mee kunnen vullen, terwijl de VW’s toch érg veel verkocht worden.

              #18517028
              jopsa
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 May 2019

                Dag vrienden

                trollen, bannen ?  Ik ben er nog……  Ik post hier een allegaartje van problemen met deze wagen………  Daar er enkele die-harders precies niks geloven van wat ik meld, dan maar deze bloemlezing van problemen….  Mocht je daarvoor gebannen worden dan zou dat eigenlijk wel even lachwekkend zijn als het ontkennen van mechanische en elektronische problemen bij een deel van deze wagens

                Ik probeer deze die-harders te overtuigen van wat anderen meemaken (net zoals ikzelf)………   Misschien geloven ze het nu ondertussen wel.  Blijkbaar is dat ook zo want ze lijken niet meer te ontkennen door deze opsomming van door anderen gemelde problemen.

                Nu noemen ze me geen fantast of leugenaar meer maar een trol…………….  Vreemd.

                Laat me toestaan om te melden dat ik niet gebannen werd.  Ik kreeg een opmerkingetje, maar was niet alleen…   Mag ik erop wijzen dat die andere persoon niet meer met zijn gegevens op dit forum kon en dan maar een ander account aanmaakte……..

                Als je met modder gooit mag je zeker af en toe wat modder terug verwachten, toch?   Als het over meer dan 40000 euro gaat kan het frustrerend worden.   Ik weet wel dat er (zoals hierboven te lezen) mensen zijn die het geld voor het oprapen hebben als ik de prijs van hun nieuwe wagen van een ander merk!!!! lees.   Nu, bij mij groeit het geld niet op mijn rug anders zou ik heel de dag staan plukken en laten plukken…  Ik hoop dat je dit begrijpt.

                De vergelijking van deze wagen met strijkijzers en ander klein electro hierboven kan ik wel begrijpen.   De wagen is, zoals uit uw vergelijk blijkt, blijkbaar veel minder waard dan je zou verwachten.

                 

                Laat me nu eens het nut van dit topic uitleggen.   Als mensen  deze wagen willen aanschaffen gaan ze hier een opsomming vinden van heel wat problemen gemeld door heel wat verschillende personen.   Van garagehouders die zaken melden tot particulieren en onderzoekers en technisch geschoolde mensen.  In 1 topic ziet men dus wat men KAN verwachten (niet wat men MOET) verwachten.  Ga nu niet zeuren dat ik roep (deze hoofdletters geven in dit geval accentuering weer)

                Wanneer potentiële kopers hier misschien toevallig terechtkomen gaan ze kennismaken met (veel) voorkomende problemen en mankementen, niet enkel met ophemelende gezangen van tevreden eigenaars.   De mankementen (als ze voorkomen) zijn niet mals.

                Ik bespaar die personen hier zoektijd (als is het maar enkele minuten want de problemen swingen de pan uit ).

                En ja !!!!!!  Voor de zoveelste keer : Ik weet dat er goede exemplaren zijn.    Nogmaals, Is het veel gevraagd dat ik voor mijn geld er ook zo eentje wil net zoals enkele anderen hier ?  Dat is normaal volgens mij.

                Welke wagen u gaat rijden interesseert me geen zier.  Het gaat hier over de Grandland X.    Misschien naamsverandering naar “Grandland” om zijn negatieve imago toch iets te verdoezelen ?   Pas op.  Dat is geen statement.  Ik hoor het jullie al denken…….  Het is een vraagje, niet naar jullie toe, maar eentje die ik me stel.  Kan verkeerd zijn hoor.

                 

                Kort dan nog : als ik jullie goed begrijp kunnen hier enkel maar ophemelende en leuke gezangen gemeld worden.  Doe ik niet aan mee.  Dat is niet fair en eerlijk tegenover potentiële kopers.   Mocht ik tevreden zijn had ik dat gemeld.  Net zoals ik deed over mijn motor op het bijhorende forum.  Daar zijn heel wat meer personen actief dan hier.  Daar worden problemen gedeeld en zoekt men oplossingen en worden eigenaars met problemen geholpen (zelfs daadwerkelijk geholpen) door andere eigenaars.  Een super aangenaam Nederlands forum waar we met eigenaars al enkele keren in het verleden afspraken, een rit deden en gezellig tafelden.  Ja hoor, gezellige Nederlanders en toffe Belgen, en omgekeerd.

                Tenslotte heb ik wederom een “schrijnende anekdote” van de manier waarmee opel met hun klanten omgaat en tegelijk de gebrekkige dossierkennis en kennis van hun type wagens………   Buckle up, hier komt het…… (ongelooflijk maar waar dus he) :

                Enkele weken terug reageerde Opel Belgium via hun advocaat dat “het onmogelijk is dat de wagen in stuurslot gaat na het stilvallen tijdens het rijden daar de contactsleutel in het stuurslot dat verhindert…………zolang de contactsleutel in het slot zit kan de wagen niet in stuurslot gaan meldden ze.  Ze hebben 100% gelijk !!!!   Laat nu wel wezen dat deze wagen een start-stopfunctie heeft, dus een start-stopknop en geen sleutelgaatje aan het stuur”     Het volgende wat ze opmerkten was dat deze wagen geen automaat is en het dus een schakelfout kan zijn van de bestuurder… :wacko: Van paling-gehalte gesproken…  Zo glad als een paling zijn ze daar.  Problemen projecteren naar anderen…

                Dus Grandsteef….  het ligt volgens opel niet aan uw wagen dat deze aan 100 per uur stilvalt, maar wel aan u (tenzij je automaat rijdt……)

                Waar zijn ze bij opel nu eigenlijk mee bezig !  Is dat niet lachwekkend maar tegelijk zorgelijk, triest en bedroevend ?  Wat is jullie opinie hierover  ?

                 

                Mag ik nu vragen om dit probleem-gerelateerde topic niet te vervuilen ????

                Er is hier geen nood om over andere wagenmerken te gaan opscheppen want straks verkoopt Opel helemaal niks meer door jullie reclame.

                Kan de moderator hier iets aan doen ?   Je kan bovenaan een nieuw onderwerp starten heren.  Hier gaat het over effectieve problemen met de GRANDLAND X waar opel weinig aan verhelpt.

                 

                Dank je wel Opel voor het niet herstellen van de wagen.  Dank je wel Opel voor het negeren van talloze video’s en andere getuigenissen.  Dank je wel Opel om gezinnen met uiterst gevaarlijke en onveilige wagens de baan op te laten gaan. (julliee weten dat ze kunnen stilvallen tijdens het rijden)

                Als laatste een citaat van een geacht forumlid hierboven :

                “De gemiddelde Jap / Koreaan sprak mij qua buitenlijnen en binnenafwerking ook niet echt aan. Twee voorbeeldjes ? Ik ben gaan proefrijden in een Kia Sportage, maar de binnenkant van de door mij geambieerde uitvoering ‘wemelt’ van met zwarte pianolak afgewerkte onderdelen en da’s niet mijn ‘ding’.”

                 

                Wel,daar kan ik niet van meespreken maar waarschijnlijk kraken de deuren van deze wagens niet als de beesten en raken voor en achterdeur elkaar ook niet tijdens het gelijktijdig sluiten waardoor er lak van de deuren kan springen.   Waarschijnlijk hangt de kofferklep bij deze wagens wel recht ?? enz… Dat is een feit, toch ?

                Pianolak heeft niks te maken met mechanische of elektronische werking van een wagen.  Pianolak bepaalt niet of een wagen veilig de baan op kan of niet.  Gewoon een mening hoor.  Kan verkeerd zijn natuurlijk (volgens jullie)  Pianolak gaat om smaak, niet over techniek.

                 

                Allerlaatst wil ik nog eens verwijzen naar een eerder forumlid die hier de keet al geruime tijd verliet.  Hij had een correct werkende GLX.  Hij had wat commentaar….  Hij werd voor alles en nog wat verweten…  Waarom ????     Zeg nu niet dat ik het forum moet nalezen want ik volg al heel lang.   Wie tegengas geeft is hier trol, fantast, spammer en noem maar op.  Laat dat nu toch wel vreemd zijn.

                PS

                rechtszaak uitgesteld tot 6 juni 2023   En dat vind ik nu echt ook weer ongelooflijk…..  Maar het is nu zo…   Ben ik het beu ? Ja !   Kan ik er iets aan doen ?  Nee !   Is het belachelijk geworden ?  Ja !   Kan ik er iets aan verhelpen ?  Nee !  Wacht ik af ?  Ja!    Hoop ik op een oplossing ?  Ja!  Mogen ze de wagen in orde brengen zodat ik er mee verder kan ?  Ja !  Willen ze dat ?  Geprobeerd !   Kunnen ze dat?  Nee !   Vind ik dat jammer ?  Ja!   Ondertussen enkele keren uit nieuwsgierigheid contact gehad met “wij kopen auto’s”.   2 dagen later een mail dat ze de wagen toch niet hoeven omdat er geen vraag meer is naar de Grandland.  Vreemd toch voor zo een goeie wagen ?

                #18517040
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  @Jopsa, Eind conclusie je bent op je Grandland gaan lijken, ook de weg kwijt…..

                  #18517043
                  jopsa
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 May 2019

                    dank voor uw nuttige bijdrage

                    terug on topic

                    #18517052
                    quandor
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 November 2017

                      @Grandsteef : zelden wijzere woorden gelezen.

                      #18517058
                      jopsa
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 May 2019

                        dank  voor het “oplosssend meedenken”

                        #18517071
                        quandor
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 November 2017

                          Waarmee ik dus idd. bedoelde dat @Grandsteef héle wijze woorden schreef.
                          Jopsa, ik ben daarom echt blij dat ook jij dat nu inziet dat je een beetje veel de weg kwijt bent en hetgeen @Grandsteef onderschrijft.

                          Eindelijk zie je ook het ‘licht’ en erken je het e.e.a. Het heeft helaas wel even mogen duren maar ik denk dat een iedere die lid is van dit forum blij is dat je nu ook buigt.

                          #18517081
                          jopsa
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 May 2019

                             

                            Waar lees je dat dan ?

                            Je begrijpt weinig precies………  Alles wat ik beschrijf klopt.  Evenals alle problemen hier opgesomd.  Jij bent precies al een hele tijd de weg kwijt en kan niet tegen commentaar, net zoals Opel.  Begrijpend lezen blijkt niet ieders meug….

                            Bij deze……….  deze wagen blijft een grandramp.  Die van u blijkbaar niet.  Veel geluk met uw ander gekozen merk alvast.  Hopelijk probleemloos.

                            Ipv onzinnig te blijven graag oplossingen zoeken voor problemen en dit topic niet vervuilen met uw spelletjes.

                            Nogmaals…. ik kijk nuchter naar deze wagen en stel niks anders dan problemen vast.  En of er nu licht is of donker, dat deert deze grandland niet.  Hij blijft zijn eigen onvoorspelbare zelf.

                            groeten van mij en de nog steeds rampzalige grandland X

                            #18517111
                            quandor
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 November 2017

                              @Grandsteef schreef :

                              Jopsa, Eind conclusie je bent op je Grandland gaan lijken, ook de weg kwijt…..


                              @jopsa
                              schreef :

                              dank  voor het “oplosssend meedenken”

                              Dáár las ik dat.

                              #18517147
                              jopsa
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 May 2019

                                Quandor toch..  Je bent me er eentje.  Nu doe je me echt wel (glim)lachen.

                                Sarcasme he Quandor.  Sarcastisch bedoeld dus he……

                                Nog niet veel oplossingen gelezen wat betreft  bovenvermelde problemen.  Tijd dus om wel degelijk oplossend mee te denken….  alle oplossingen omtrent technische en electronische mankementen zijn welkom.

                                Kunnen we nu terug on-topic ?  Dus problemen vermelden of oplossingen geven of toch oplossend meedenken. Dat zou een enorme boost kunnen geven in deze gevallen en de wagens weer op het rechte pad kunnen brengen.  Nogal wat bezitters van dit model zouden blij zijn met oplossingen.

                                Dank je wel

                                #18517164
                                quandor
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 November 2017

                                  Pas maar op, van sarcasme zijn de moderators niet gediend en aangezien je, net zoals floki, al een officiële waarschuwing hebt gehad……

                                  Daarnaast en dan zijn we weer volledig on topic : ik denk dat ik wel tussen de 10 en 25 reacties / berichten van mij zal gaan kunnen vinden waarin ik mee GLX rijders adviseer / probeer mee te denken met een door hun gepost item probleem / verzoek om mee te denken over een kwestie.

                                  Hoeveel mensen heb jij al een nuttig advies gegeven in een door hen aangedragen issue?

                                  #18517263
                                  jopsa
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 May 2019

                                    Waarschijnlijk, maar eigenaardig dat jij nog geen verwittiging kreeg.  Maarja, je verwijderde in het verleden ook uw berichten toen dat nog kon.  Dan was de logica van antwoorden door anderen op uw gedoe ver te zoeken.

                                    Maar goed.  Oplossingen dus.  Ik misschien enkele zeer eenvoudige.  Waarom zou ik er ook moeten geven als ik er geen heb ?  Ik ken niks van techniek en elektronica maar dat is niet nodig om te zien of ervaren wanneer iets verkeerd loopt zoals een stilvallende motor etc.      Jij iets meer en dikwijls verwijzend naar één van de blijkbaar verschillende in  omloop zijnde handleidingen als deze zelfs al aanwezig zijn (las ik hier ook ergens dacht ik)

                                    Nu vraag ik u om de serieuzere tekortkomingen te helpen oplossen.  Laat maar komen de info.  Je zal er velen plezier mee doen.

                                    maar hier gaat dit topic niet over.

                                    Het gaat om problemen door gebruikers ervaren.  Dat moet je nu toch door hebben.

                                    Even kort terugkoppelen nu : de bedoeling is de hierboven beschreven echte problemen door eigenaars ervaren weer te geven, in de hoop dat jij of iemand anders constructief en/of oplossend meedenkt.  Dat zou voor velen een welkome verrassing zijn daar Opel het dikwijls niet weet of niet wil weten en dus doet alsof de neus bloedt.  Help jij het bloeden stelpen, dan ben je de held van velen vermoed ik.

                                    Stop met zeuren, en help aub om de beschreven mankementen op te lossen.

                                    Geloof me Quandor, de door mij beschreven problemen zijn echt en het gerechtelijk apparaat “sucks’.  Wees in dat opzicht misschien blij dat je in Nederland woont.

                                    Groet

                                    #18517333
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970
                                      #18517338
                                      Schipper1
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        7 February 2023

                                        Dit heeft natuurlijk niks met de Grandland X te maken. Maar is een algemeen probleem van deze motoren. Dit is al lang bekend en was de reden dat ik destijds de diesel had gekocht. Dit bedoel ik met je huiswerk doen als je een auto koopt. Ga eens zoeken op bekende problemen. Bijvoorbeeld in het verleden kocht ik een duurdere uitvoering met een F40 versnellingsbak ipv de M32. Je kan nooit problemen voorkomen natuurlijk. Maar wel een hoop ergenis. Dit staar natuurlijk buiten de Elecktriche problemen die Jopsa hier omschrijft. Dit kan je niet voorkomen maar is vooral heel veel pech helaas.

                                        #18517349
                                        quandor
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          14 November 2017

                                          Daarom zijn de klachten richting Peugeot motoren ook behoorlijk brandstofgerelateerd / emotioneel gekleurd. In het begin van deze eeuw werden motoren van diverse fabrikanten getest (want lang niet alle automerken produceren hun eigen motoren) Uit die testen bleek dat idd met name de diesels van Peugeot zeer betrouwbare (zo niet de meest betrouwbare ter wereld) motoren waren en (nogmaals idd) dat was na het gedaan hebben van huiswerk, ook mijn reden om de 1.6 diesel van de GLX aan te schaffen. Diesels van Peugeot stonden bekend om hun uiterste betrouwbaarheid.

                                          #18517436
                                          Anoniem
                                            Lid sinds:
                                            1 January 1970

                                            Je kan dan ook zeggen dat uit onderzoek is gebleken dat je met een grootte boog om Franse auto’s heen moet.

                                            Het zijn gewoon waanzin wekkende gevaarlijke auto’s blijkt. Als je remmen mogelijk dienst gaan weigeren door een ontwerp fout. Zelf ook nog meegemaakt dat start stop systeem bij 100km erin klapte op linkerbaan, is ook leverstop voor geweest. Aandrijfas die finaal afbreekt, inmiddels 3 vervangen. Echt zo slecht nog nooit mee gemaakt, 2 echte Opels gehad zonder enig probleem, dit Frans misbaksel echt te slecht voor worden. Hoop dat recentere bouwjaren beter zijn, want dit wens je je grootste vijand nog niet toe zo’n auto

                                            En dat nog die houding van stelantshit, nee, voor mij never meer een auto met Franse roets !

                                            #18517667
                                            Schipper1
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              7 February 2023

                                              <span style=”color: #707070; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 13px; background-color: #fbfbfb;”>voor mij never meer een auto met Franse roets</span>

                                              Ben ik het wel mee eens, al is alles wel persoonlijk of je ervaring natuurlijk. Heb ook wel wat auto’s afgelopen voor een vervanger. Vondt de Sportage 2022 wel mooi, maar als jé erin gaat zitten…nee.

                                              Zelfde als een Tucson, uiteindelijk bij een Tiguan uitgekomen. Wat een verademing kwa bouwkwaliteit tegen over de Grandland.

                                              #18517678
                                              quandor
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                14 November 2017

                                                @Schipper1 : dat je maar heel veel van de Tiguan moge gaan genieten.

                                                Die auto heeft ook eventjes in mijn lijstje gestaan (was oorspronkelijk een top 10 en uiteindelijk bleven er rond december nog maar 5 over)

                                                Waar ik bij de Tiguan een beetje op stukliep was het relatief vrij hoge brandstofverbruik (zowel de fabrieksopgave alsmede de ‘echte’ cijfers volgens Travelcard) en het feit  dat ik geen lederen bekleding kon configureren.

                                                #18517682
                                                Schipper1
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  7 February 2023

                                                  Bedankt,  wil wel weten wat jij nou hebt gekocht……Misschien een Volvo XC40? Dat was voor ons een 2de optie.. Alleen de achterbank viel af door de korte zit en te weinig beensteun helaas.

                                                  #18517688
                                                  quandor
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    14 November 2017

                                                    Nee, geen XC40, die had volgens de ‘echte’ verbruikscijfers een te lage range op de accu’s.

                                                    Ach wat, ’t boeit ook niemand : een Kuga Vignale. Sinds enige tijd niet meer te bestellen in Nederland. De importeur zou er te weinig aan verdienen en daarom is ‘ie uit het ‘programma gehaald.

                                                    De Vignale haalt volgens de ‘echte’ verbruikscijfers in de winter zo’n 40 Km en in de zomer tot achter in de 60.

                                                    Aangezien mijn vrouw op 19 Km van onze woning werkt rijden wij derhalve eigenlijk permanent op de (PHEV) accu’s.

                                                    Het geteste brandstofverbruik van (gemiddeld) 1 op 33 tot minimaal 1 op 20 moet derhalve tot de mogelijkheden behoren.

                                                    #18517692
                                                    Schipper1
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      7 February 2023

                                                      Hele mooie auto ook, stond ook op mijn lijst. Maar mijn vrouw rijdt meer met de auto als ik. En die heeft “helaas” niks met Ford.

                                                      Goede keuze toch, veel plezier ermee. Nog even geduld.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 250)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.