problematiek bij de grandland wagens

Forumindex Forums Modellen Grandland X problematiek bij de grandland wagens

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 250)
  • Auteur
    Berichten
  • #18517720
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Ze hebben ook allemaal op de lijst gestaan bij, Kia en Ford trekt mij totaal niet, de Kuga heeft ex collega binnen jaar weg gedaan i.v.m. diverse problemen, Kia sportage is net een flipperkast, overal piepjes en jingels, Tiguan mooie auto om te zien, ook chique, maar binnen miste ik die uitstraling, XC40 was absoluut heel erg kansrijk, mijn moeder rijdt een XC40 t5 hybride en dat rijdt echt super, snel en comfortabel, echter elektrische bereik was met 40km te kort voor mijn ritten, week gereden met deze auto, hiermee dus uitgebreid proef gereden.

       

      Door mijn race achter grond toch weer voor lage auto de MB CLA SB hybride gekozen,  Racer willen altijd lekker sturen, zelf met proefrijden ook gewoon 69km gehaald terwijl 70km bereik heeft, heeft ook 22kw lader aan boord, dus binnen 50min is hij volledig vol voor onderweg. en daarnaast is Mercedes heel ver met Autonoom rijden, zelfs mooie test gezien tussen zo’n auto en een Tesla, Tesla parkeerde achter geparkeerde autos in de rij en MB ging er netjes voorbij, kan ook rotonde met cruise control nemen etc.

      #18517761
      Schipper1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 February 2023

        Ook een hele mooie keuze toch! Snap wel dat het anders stuurt dan een SUV. Veel plezier ervan. De keuzes die gemaakt zijn is in  ieder geval goed over nagedacht :good:   Dat zie je nog wel eens anders helaas.

        #18517874
        Hans GLX
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 May 2018

          Beste Opel mannen,

          Nu heb ik recent gelezen dat de problemen die zich voordoen bij de 3 cil motoren van de Grandland X (distributie riem, die oplost in de olie) zich óók voordoet bij de Crossland X. Deze 3 cilinder word in diverse merken van PSA toegepast. Dus dit word op den duur een Mega probleem voor PSA. Dit probleem is misschien te voorkomen, door voortijdig de riem te laten verwisselen. ik las zelfs van een Crossland rijder, dat de remmen  niet meer goed zouden kunnen werken, ivm het uitvallen van de rembekrachtiger. Ga er maar aan staan! :cry:

          @Grandsteef, gefeliciteerd met je mooie MB. Het is natuurlijk wél financieel gezien, een klasse hoger. En dat de XC40 PIH afviel door een te klein elektrisch bereik, is jammer, doch begrijpelijk, dat je die liet vallen. Zelf ben ik blij dat ik na 32.000 km nog steeds probleemloos rij. Echter “zonder stekker!” Met een gemiddeld verbruik van 1:15/16 Natuurlijk wel in combinatie met een rustige rijstijl. ;-)

          #18519121
          jopsa
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 May 2019
            #18519275
            Hans GLX
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 May 2018

              Opel mannen,

              De 1.2 Pure Tech 3 cilinder is op zich een prima motor icm de automaat. Ik ben geen ingenieur, maar had men de disributieriem buiten het oliebad gehouden, (dus droge riem) dan was de huidige ellende voorkomen. Maar ja, achteraf ben je altijd slimmer. Wel jammer dat er nu zoveel gedupeerden zijn, van diverse merken, met deze motor. Het filmpje van @Jopsa gezien, en dan verbaasd het me, dat oa Peugeot niet zijn verantwoording neemt tegenover hun trouwe klanten. Maar op sluwe manier en kleine lettertjes, in veel gevallen, geen volledige coulance toekent, maar er onderuit probeert te komen. Terwijl hier door deskundigen duidelijk aangetoond wordt, dat het om een structurele ontwikkelings (fabricage) fout gaat. Onbegrijpelijk toch? :unsure:

              #18527142
              jopsa
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 May 2019
                #18527203
                jopsa
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 May 2019
                  #18527210
                  jopsa
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 May 2019
                    #18531158
                    jopsa
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 May 2019
                      #18531161
                      jopsa
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 May 2019
                        #18531295
                        Hans GLX
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 May 2018

                          Hadden ze die D-riem droog gehouden, net als bij zoveel andere merken, was er niks aan de hand geweest. Uiteindelijk is Opel op zich, niks te verwijten, want zij zijn afhankelijk, wat PSA/Stellantis uiteindelijk beslist over de motor en de aandrijflijn. Maar Opel moet wel gehoor geven aan de manco,s van deze motorkeuze, en de juiste coulance geven aan hun klanten. Op deze manier, jagen ze hun vaste klanten weg.

                          #18531307
                          quandor
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 November 2017

                            Idd. ja, maar da’s niet gebeurd.

                            Gelukkig moeten we misschien wat meer op de meerderheid van de mensen vertrouwen zoals velen doen. Iets wat veel verkocht wordt, wordt door velen automatisch als beter beschouwd, toch?

                            Die Opels toch!

                            #18531610
                            Hans GLX
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 May 2018

                              Nou @quandor, dat hoeft niet persé zo te zijn.  Voorbeeld, de meest verkochte SUV in Europa, hoeft niet persé de allerbeste te zijn. Dat heeft meer met persoonlijke smaak, en het prijskaartje te maken. De échte Premium merken, zijn doorgaans voor de gewone doorsnee burger nét ff te duur. Dat zie je ook zo in de Supermakten. Dat wat daar het meeste gekocht word, hoeft niet bij uitstek het beste product te zijn. ;-)

                              #18531614
                              Hans GLX
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 May 2018

                                Nu kijk ik met enige regelmaat naar Kentekenradar. Daar tonen ze de verkoopcijfers per maand, en per jaar, merk, uitvoering, enz. Daar staat op het moment de Kia Picanto (daar wil je toch nog niet dood in gevonden worden zeker?) op nr 1. Dan op de 2e plaats, staat met ruim 800 verkochte auto,s in mei, (732 in april, 1300 in maart) de Volvo XC40. Maar dat zegt wél dat de XC40 erg geliefd is bij het publiek. Maar dat zegt dus niet, dat dit ook de allerbeste is, want óok Volvo,s worden door mensen gemaakt. Begrijp je wat ik bedoel? ;-)

                                #18531653
                                jopsa
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 May 2019

                                  Door mensen gemaakt  inderdaad.  En die mensen zouden moeten kunnen toegeven dat ze God niet zijn en ook fouten kunnen maken en ze dan ook degelijk zouden moeten oplossen

                                  #18531667
                                  quandor
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 November 2017

                                    @Hans GLX,

                                    je hebt mij nog niet zien schrijven dat de meest verkochte ook de beste zou zijn. Ik refereer eigenlijk alleen maar aan jouw (vele) opmerkingen (in diverse topics) dat de XC40 zo’n veel verkochte auto is. Dat schrijf je imho niets voor niets, daar wil je wat mee ‘zeggen’?  Dáár reageerde ik op. Da’s wat Nederland betreft hartstikke waar, maar Europees gezien is de verkoop van de XC 40 te verwaarlozen bij de verkoopcijfers van bepaalde types SUV’s van andere merken.

                                    Het feit dat heel veel mensen een bepaald produkt (merk) kopen zegt idd. weinig tot niets over de kwaliteit van dat merk / type, maar jij bent degene die voortdurend  ‘schermt’ met de verkoopcijfers van de XC 40 (in Nederland) t.o.v. de Opel GLX verkoopcijfers.

                                    En wie weet, misschien dat ik een bofkont ben geweest met mijn 1.6 GLX diesel ipv. de 1.2 benzine.

                                    #18532216
                                    Hans GLX
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      19 May 2018

                                      Ja @quandor , dat laatste zou zomaar kunnen. En ik “scherm” met de verkoopcijfers, om slechts aan te geven, dat de XC40 en C40, enorm in de smaak valt bij de consument, óok de PIH en de volledig elektrische versies. (P6-P8) Bovendien staat Volvo al jaren bekend om zijn bijzondere veiligheid. Maar dat terzijde. Wat ik aan wil geven is; dat de XC40 alweer een 6 jaar meeloopt, en nog altijd razend populair is. En dat de verkoopcijfers van de Grandland, de laatste tijd om te huilen zijn. Ik schrijf dit slechts ter vergelijking. Want er zit óok nogal een prijsverschil in de vanaf-prijs, tussen de Xc40 en de GLX. Het is geen broodje om de hoek, toch? En ik zou zéker niet zeggen, dat de verkoopcijfers van de XC40 in Europa te verwaarlozen zijn. Volvo doet het over heel de lijn, best goed. Vanaf 7 juni komt daar óok nog de nieuwe EX30 bij, net onder de XC40.  En ik vermoed zomaar dat deze EX30 óok een best-seller gaat worden, al is deze puur elektrisch. We gaan het zien. Maar laten we het hier niet over Volvo hebben, maar over Opel. ;-)

                                      #18533687
                                      quandor
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        14 November 2017

                                        Idd. dit forum is over en gaat over Opels. Ik kan alleen maar zeggen dat ik de afgelopen (bijna) 6 jaar met veel plezier een GLX 1.6 disel heb gereden. Op een krakende armsteun na, (bekend ‘probleem’) en de softwarematige inregeling van het start stop systeem v accupercentage na, heb ik de auto als prima ervaren.

                                        Op forums kom je zelden mensen tegen die tevreden zijn. Het zijn voor het grootste deel mensen die een probleem ervaren met hun auto die het wereldkundig menen te moeten maken op een forum. Als ik de topics op het forum zo bekijk dan hebben we het over een enkel handje vol mensen die problemen hebbe. Zet dit af tegen de vele duizenden auto’s die van het type zijn verkocht en vraag je dan misschien af : “Waar hebben we het over”?

                                         

                                        #18533692
                                        quandor
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          14 November 2017

                                          @Hans_GLX

                                          ik vergat in mijn vorige bericht nog een linkje te plaatsen.

                                          Zie welk pietepeuterig marktaandeel Vovlo in Europa heeft / had en kijk hoe zich dit (bijv.) verhoudt tot het marktaandeel van Opel.

                                          https://www.autointernationaal.nl/2023/05/autoverkopen-europa-winst-voor-renault-suzuki-en-volkswagen/

                                          #18533697
                                          Schipper1
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            7 February 2023

                                            Ben het er wel mee eens.

                                            Ik zit hier al jaren en heb diverse Opel’s gereden. Als.ik niet tevreden was ruilde ik de auto in. Of zorgde er voor dat het opgelost werd. Daar stak ik men energie in. Als je hier de grootste verhalen verkondigd dan zou je dat ook bij je dealer moeten doen. Had er waarschijnlijk eerder een oplossing geweest. Nu kijk je elke dag naar buiten en staat de probleem auto er nog.

                                            Maar in al die jaren nog nooit zoveel negatieve, niet respectvolle reacties gelezen bij het model Grandland. Helaas.

                                            #18533739
                                            jopsa
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 May 2019

                                              Bollie en Billie (quandor en schipper1),

                                               

                                              Op welk een planeet leven jullie eigenlijk ??

                                              Weinig problemen ?  Struin het internet maar even af.  Hopeloos veel problemen….  In heel wat landen (dus waarschijnlijk overal ter wereld waar dit gedrocht geïmporteerd werd)   Prijs jullie gelukkig.  Jullie zouden waarschijnlijk de grootste jankers geweest zijn mocht er met jullie wagen serieuze zaken fout geweest zijn…   Als die van jullie toch zo goed is, hou hem dan bij.

                                              De leegloop op dit forum zal hoogstwaarschijnlijk (zeker)te wijten zijn aan het feit dat er heel wat grandrampen van de hand gedaan werden door ontgoochelde betalende klanten die helemaal geen waar voor hun geld kregen.  Ze kregen enkel problemen waar Opel en de dealers nalieten hun verantwoordelijkheid te nemen.   Wat een grap die riem.  Van 180000 km naar 120000 km om te eindigen bij 80000 km wat ook nog teveel blijkt…..  Zelfs dan nog proberen ze daar bij opel via allerlei bochten hun veran,twoordelijkheid te ontlopen.  Hier 56000 km en stilvallen  bij zelfs licht accelereren.  Nu staat ie te rotten in mijn garage tot de dag dat de dealer het ziet zitten om de riem te vervangen…

                                               

                                              Jaaaaaaa Schipper1, ik had ook goeie Opels in de 34 jazar opel rijden.   Met name de eerste nieuwe aankoop en de tweede nieuwe aankoop waren topwagens.  Een corsa benzine model “exclusive” en de astra 17 TDS met daarin een onverwoestbare ISUZU motor.  Dat waren de gloriejaren.  Daarna ging het wat bergaf om uiteindelijk in een uiterst diep dal terecht te komen met deze creatie.   Heel mooi uiterlijk maar van binnen………….een grandramp.

                                              Veel leuke tochten met jullie nieuwe merken (ook het schip verlaten wel) en hopelijk gaan jullie daar de problemen die sommigen ervaren niet wegjanken.

                                              Het ga jullie goed.  Amen +

                                               

                                              PS 1 : niet alleen uw krakende armsteun is een gekend probleem.  Ik vind het al straf dat jij daarover durft klagen.  Er zijn heel wat onoplosbare gekende en gevaarlijke problemen bij deze vierwieler.  Een krakende armsteun en een irriterende start-stopwerking of niet werking zijn lachertjes.  Had ik maar een krakende armsteun ipv al dat ander gedoe, dan reed ik al fluitend rond.

                                              PS 2 : ik herinner dat jullie hier vroeger commentaar hadden op Dacia.   Kijk in uw meegegeven link even dat merk na.  Waar staat Opel tenopzichte van Dacia ??

                                               

                                              #18534034
                                              Hans GLX
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                19 May 2018

                                                Het probleem (distributieriem) met de Pure Tech 1,2 Turbo motor, is nog 10x groter onder alle Stellantis auto,s dan hier word genoemd. Rijders van Peugeot, DS, Citroën, Opel, enz, klagen steen en been over dit motorprobleem. Dus we praten niet over een kleinschalig incident, maar een Mega probleem. En het afzetten van auto,s heeft niets te maken met de kwaliteit. Denk bv aan grote terugroep-acties van Tesla. Kijk alleen maar naar de verkoopcijfers van de Grandland op bv Autozine over 2023. Ze raken ze bijna niet meer kwijt. ;-)

                                                #18534047
                                                jopsa
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 May 2019

                                                  inderdaad , en occasies bij de vleet…..

                                                  Vandaag eindelijk 1 Grandland (nieuw model) gespot…….  euh,nee, dank u.  Ik pas.

                                                  #18535247
                                                  jopsa
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    3 May 2019
                                                    #18535250
                                                    jopsa
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 May 2019
                                                    25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 250)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.