Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 december 2011 om 21:18 #17663330
Heb ‘m!!! Erg blij mee :jerry
3 december 2011 om 07:49 #17663331AnoniemLid sinds:
1 January 1970@2000 wrote:
Heb ‘m!!! Erg blij mee :jerry
chek ff of de koppelings kabel er nog langs gaat
zodat die op de originele manier in je bak gaattoendertijd kwam ik er achter dat dat niet pastte toen de bak en motor incl spruitstuk al in de auto lag ;)
maar je hebt iig een mooi dik spruitstuk
dat vind je 16v wel fijnik ben er van overtuigd dat een standaard 16v
“geknepen” wordt op het originele spruitstuk
dit ga je wel merken :thumb3 december 2011 om 07:53 #17663332Dat is inderdaad iets wat mij een hoop geemmer kan opleveren. Thanks!
3 december 2011 om 08:28 #17663333@louwe 16 klepper wrote:
@2000 wrote:
Heb ‘m!!! Erg blij mee :jerry
chek ff of de koppelings kabel er nog langs gaat
zodat die op de originele manier in je bak gaattoendertijd kwam ik er achter dat dat niet pastte toen de bak en motor incl spruitstuk al in de auto lag ;)
maar je hebt iig een mooi dik spruitstuk
dat vind je 16v wel fijnik ben er van overtuigd dat een standaard 16v
“geknepen” wordt op het originele spruitstuk
dit ga je wel merken :thumbhey dat had ik ook een heel dik spruitstuk maar paste ook niet
heb deze toen moeten verbouwen heel jammer wand hij was er dik
kwam zo tegen mijn hooftremslinder aan en heb mijn koplings kabel aan de andere kant nu
nu als ik het spruitstuk er wil af halen moet ik alle tapeinde.s er uit halen en kijk ook even als die niet je stuur stang raakt was bij mij ook een probleem
3 december 2011 om 08:36 #17663334AnoniemLid sinds:
1 January 1970;) @16v kadett c wrote:
@louwe 16 klepper wrote:
@2000 wrote:
Heb ‘m!!! Erg blij mee :jerry
chek ff of de koppelings kabel er nog langs gaat
zodat die op de originele manier in je bak gaattoendertijd kwam ik er achter dat dat niet pastte toen de bak en motor incl spruitstuk al in de auto lag ;)
maar je hebt iig een mooi dik spruitstuk
dat vind je 16v wel fijnik ben er van overtuigd dat een standaard 16v
“geknepen” wordt op het originele spruitstuk
dit ga je wel merken :thumbhey dat had ik ook een heel dik spruitstuk maar paste ook niet
heb deze toen moeten verbouwen heel jammer wand hij was er dik
kwam zo tegen mijn hooftremslinder aan en heb mijn koplings kabel aan de andere kant nu
nu als ik het spruitstuk er wil af halen moet ik alle tapeinde.s er uit halen en kijk ook even als die niet je stuur stang raakt was bij mij ook een probleem
vermoed dat die van de 2000 al beter past als die uit deze post
ik had toen ook een 4 in 2 in 1heb deze toen ook omgelast naar een 4 in 1 net als die van 2000
bij mij pastte het spruitstuk prima in de auto
enkel de koppelingshevel zou dan op de “engelse” stand moeten
zodat je inderdaad met een erg lange kabel om de motor heen moestdat vond ik geen optie
3 december 2011 om 08:54 #17663335@louwe 16 klepper wrote:
;) @16v kadett c wrote:
@louwe 16 klepper wrote:
@2000 wrote:
Heb ‘m!!! Erg blij mee :jerry
chek ff of de koppelings kabel er nog langs gaat
zodat die op de originele manier in je bak gaattoendertijd kwam ik er achter dat dat niet pastte toen de bak en motor incl spruitstuk al in de auto lag ;)
maar je hebt iig een mooi dik spruitstuk
dat vind je 16v wel fijnik ben er van overtuigd dat een standaard 16v
“geknepen” wordt op het originele spruitstuk
dit ga je wel merken :thumbhey dat had ik ook een heel dik spruitstuk maar paste ook niet
heb deze toen moeten verbouwen heel jammer wand hij was er dik
kwam zo tegen mijn hooftremslinder aan en heb mijn koplings kabel aan de andere kant nu
nu als ik het spruitstuk er wil af halen moet ik alle tapeinde.s er uit halen en kijk ook even als die niet je stuur stang raakt was bij mij ook een probleem
vermoed dat die van de 2000 al beter past als die uit deze post
ik had toen ook een 4 in 2 in 1heb deze toen ook omgelast naar een 4 in 1 net als die van 2000
bij mij pastte het spruitstuk prima in de auto
enkel de koppelingshevel zou dan op de “engelse” stand moeten
zodat je inderdaad met een erg lange kabel om de motor heen moestdat vond ik geen optie
dat heb ik toen wel gedaan kabbel laten maken voor 50euro en klaar en stuk meer plaats
3 december 2011 om 12:22 #17663336Geen idee of hij past, lijkt me van wel. Zag 2 dagen terug hier een spruitstuk voor de helft van wat ik er voor betaald heb. Was een 4-2-1 en zag er uit of dat niet ging passen. Had óók afgesproken om deze te kopen, en de mijne is nieuw,ben er erg blij mee. Maar dat wisten jullie al De kabel maak ik me geen zorgen over, desnoods bouw ik een achterrem kabel van een brommer om.
Spruitstuk moet worden verlengd naar de rechterkant, dit doe ik in de garage, met de bak er aan, kan ik meteen goed zien of alles past.Koppeling ook gevonden, ga met een omgekeerde 2.4 koppeling werken. 115 euro op ebay.de: koppeling, drukgroep en druklager…….geen geld!!
3 december 2011 om 19:22 #17663337@2000 wrote:
Ik rij al met een 5-bak, dus het as én de bak gaan geen problemen geven.
Een 5-bak van een cih en een ohv zijn verschillend. Dus weet niet of dat hem wel gaat worden.
3 december 2011 om 20:01 #17663338Daarom heb ik een 1.8s liggen. Ik bedoelde dat de pasvorm geen problemen geeft.
3 december 2011 om 20:14 #17663339dat gaat zeker passen
heb je al de dis onsteking gevonden
3 december 2011 om 20:24 #17663340ik heb als koppelingskabel een remkabel van een aanhanger gebruikt, kan je in elke lengte kopen.
( koppelingkabel zit ook bij mij rechts in de bak)3 december 2011 om 21:48 #17663341origineel spruitstuk is perfect tot 200pk. Destijds met mn corsa c20xe op de rollenbank veel getest. Als ik me goed kan herinneren zorgt het wel
voor meer koppel, maar minder pk tenopzichte van origineel. Dus ligt er een beetje aan wat je wilt met het blok kracht onderin of hoogtoerig.maar c20xe in een C is altijd :thumbup
3 december 2011 om 23:11 #17663342@16v kadett c wrote:
dat gaat zeker passen
heb je al de dis onsteking gevonden
Nee, ik was al enigzins gewaarschuwd, maar die is lastig te vinden. Lukt wel, maar ik weiger 300 euro te betalen terwijl een compleet blok voor 750 te vinden is.
Maar de ontsteking verplaatsen is het ook weer net niet. Als alles ingebouwd is dan zijn throttle bodies de volgende stap, en heb ik de ontsteking zelf niet meer nodig. Lastig.Die aanhanger kabel is ook een goeie tip. :thumbup
4 december 2011 om 01:14 #17663343Waar heb je het spruitstuk vandaan? Zoek er zelf ook nog 1 maar ben bang dat deze al niet in mijn GT past zonder een stuk uit de motorruimte te moeten halen.
Maar goed is altijd leuk om eens bij je langs te komen en wat maten over te nemen, en weer eens bij te praten…..4 december 2011 om 06:07 #17663344Je bent altijd welkom.Spruitstuk heb ik van een forum lid. Komt bij biesheuvel vandaan.
4 december 2011 om 06:24 #17663345Je bent altijd welkom.Spruitstuk heb ik van een forum lid. Komt bij biesheuvel vandaan.
4 december 2011 om 08:42 #17663346@2000 wrote:
@16v kadett c wrote:
dat gaat zeker passen
heb je al de dis onsteking gevonden
Nee, ik was al enigzins gewaarschuwd, maar die is lastig te vinden. Lukt wel, maar ik weiger 300 euro te betalen terwijl een compleet blok voor 750 te vinden is.
Maar de ontsteking verplaatsen is het ook weer net niet. Als alles ingebouwd is dan zijn throttle bodies de volgende stap, en heb ik de ontsteking zelf niet meer nodig. Lastig.Die aanhanger kabel is ook een goeie tip. :thumbup
ik heb naar mijne ook lang gezocht en nu is die tekoop en wil niemand hem kopen terwijl die nieuw is 600km gelopen
snap je dan ook niet motorrevisie kost ware alleen al over de 1300 euro
en de onsteking verplaatsen is wel de goedkoopste denk ik
en ik ben met mijn koplings kabel naar heuts gegaan en daar maken ze hem op maat voor je voor nog geen 50euro nieuw kabel13 december 2011 om 20:56 #17663347netjes :thumb
sucses ver met het inbouwen e.d. :thumbup15 december 2011 om 21:39 #17663348is het niet een ide om dan naar een ontsteking te gaan die zijn signaal van de krukas haalt? met vrij programmeerbare ecu?
als je toch naar ITB’s gaat?
ik heb het op de cih’s wel eens gezien. heb je helemaal geen verdeler meer nodig.is en blijft en mooie auto, straks met de xe is het helemaal feest.
succes en groetjes
15 december 2011 om 21:52 #17663349@schuitje wrote:
is het niet een ide om dan naar een ontsteking te gaan die zijn signaal van de krukas haalt? met vrij programmeerbare ecu?
als je toch naar ITB’s gaat?
ik heb het op de cih’s wel eens gezien. heb je helemaal geen verdeler meer nodig.is en blijft en mooie auto, straks met de xe is het helemaal feest.
succes en groetjes
Tb’s komen er zeker, maar nu nog niet. Ik wil deze inbouwen en dan een andere c20xe met tb’s op mijn gemak opbouwen. Wat ik me ook afvraag is: kan een stand alone ontsteking samen werken met een c20xe ecu? Dat kost ook iets van 150 euro. Maar ik heb geen idee welke signalen nodig zijn.
15 december 2011 om 22:17 #17663350oke op zo’n manier. daar heb ik verder helaas geen weet van.
15 december 2011 om 23:01 #17663351wat leuk dat in onze oude kadett ook een dikke motor komt wij rijden met een B ascona rally´s ook met een 16V en hebben throttle bodies van een Motorfiets erop loopt super uiteraard wel met programeerbare computer zodat alles met de pc af te regelen is. hier is het topic waar de complete bouw te zien is ook oa met de throttle bodies.
viewtopic.php?f=27&t=138739
tevens zit hier gewoon een dis op van een 2.0 16v ecotech en dat werkt ook gewoon super de kabelboom is eigenbouw.
wij pakken bij de ascona ook signaal van de krukas positie sensor af en wij konden alles instellen met de pc:toerenbegrenzer, Benzine druk, benzine toevoer bij elk toeren tal, datalog etc.
mocht je meer vragen hebben doe even een pm ;)16 december 2011 om 05:56 #17663353@CoupeetjeJr wrote:
wat leuk dat in onze oude kadett ook een dikke motor komt wij rijden met een B ascona rally´s ook met een 16V en hebben throttle bodies van een Motorfiets erop loopt super uiteraard wel met programeerbare computer zodat alles met de pc af te regelen is. hier is het topic waar de complete bouw te zien is ook oa met de throttle bodies.
http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=27&t=138739″ onclick=”window.open(this.href);return false;
tevens zit hier gewoon een dis op van een 2.0 16v ecotech en dat werkt ook gewoon super de kabelboom is eigenbouw.
wij pakken bij de ascona ook signaal van de krukas positie sensor af en wij konden alles instellen met de pc:toerenbegrenzer, Benzine druk, benzine toevoer bij elk toeren tal, datalog etc.
mocht je meer vragen hebben doe even een pm ;)heb ook even gekeken maar lees onderaan dat die motor het begeven heeft kom dit door de throttle bodies of de ecu wat niet goed is afgesteld is
16 december 2011 om 07:42 #17663352@16v kadett c wrote:
@CoupeetjeJr wrote:
wat leuk dat in onze oude kadett ook een dikke motor komt wij rijden met een B ascona rally´s ook met een 16V en hebben throttle bodies van een Motorfiets erop loopt super uiteraard wel met programeerbare computer zodat alles met de pc af te regelen is. hier is het topic waar de complete bouw te zien is ook oa met de throttle bodies.
viewtopic.php?f=27&t=138739
tevens zit hier gewoon een dis op van een 2.0 16v ecotech en dat werkt ook gewoon super de kabelboom is eigenbouw.
wij pakken bij de ascona ook signaal van de krukas positie sensor af en wij konden alles instellen met de pc:toerenbegrenzer, Benzine druk, benzine toevoer bij elk toeren tal, datalog etc.
mocht je meer vragen hebben doe even een pm ;)heb ook even gekeken maar lees onderaan dat die motor het begeven heeft kom dit door de throttle bodies of de ecu wat niet goed is afgesteld is
dat komt door geen van bijde dat komt doordat het spietje van de krukas is geknapt dus alleen de krukas draaide nog.
we kwamen met een testdag op gravel na een jump neer en toen ging de motor uit dus weer starten en niets meer dus dachten distributie maar het was het spietje dat op de krukas zit en waar dan weer de pulie op komt waar de distributie over loopt29 januari 2012 om 02:55 #17663356Ik heb eindelijk een c20xe met dis gevonden.Natuurlijk aan de andere kant van het land, maar dat mag de pret niet drukken.
Nu zo snel mogelijk spuiten, spruitstuk verlengen naar rechts, nieuwe koppeling, en hij kan er in!
Er zit een airbox vervanger bij, maar wil met originele gaan rijden, vind ik mooier. Maar zijn de airboxen onderling uitwisselbaar? Ik bedoel, zit er verschil tussen de 2.5 en 2.8 airboxen? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.