Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht!

Forumindex Forums Modellen Kadett Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 626 tot 650 (van in totaal 692)
  • Auteur
    Berichten
  • #17663749
    2000
    Moderator
      Lid sinds:
      30 June 2004

      @imagine wrote:

      heel netjes gedaan :wors
      mooi ook dat motormanagement lampje in het dash

      waar komt dat carbon inlaat deel vandaan of wat voor een merk is dat?

      Lampje heb ik overigens niet zelf verzonnen, er was hier een member die zo’n foto als avatar had, en ik dacht: moet kunnen :D
      Ik had in eerste instantie 2 led’s ingebouwd, één rode en één blauwe. Ik wilde geen power led’s, want dat leek me wat verblindend, maar de led’s die ik uiteindelijk had geplaatst waren te zwak. Dus alles weer gesloopt en er een gewoon lampje van gemaakt…..ik zeg het wel vaker de afgelopen weken, maar ben er erg blij mee!

      En die carbon inlaat kreeg ik bij de c20xe. Is een echte handgemaakte, en er schijnt er maar 1 van te zijn. De verkoper wist te vertellen dat er eventueel meerdere gemaakt kunnen worden, zitten rond de 90 euro. Er is alleen één maar: Ik krijg die gozer niet meer te pakken…….

      #17663750
      2000
      Moderator
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Weinig te melden, wel veel gedaan maar in de kleine dingen gaat aardig wat tijd zitten. Vandaag eindelijk de remmen ontlucht: Dekseltje opgeofferd, fietsventiel erin gemaakt en daarna 1.5 bar druk erop (boven) op. Ontluchtingsnippels één voor één open draaien, gaat eigenlijk vanzelf en had meteen een hard pedaal. Vorige keer 2 dagen geëmmerd, en nu dit…..vreemd ;)

        Morgen de wielen eronder en dan alles dubbelchecken en daarna maar is proberen te starten. Ben benieuwd na 10 weken!!

        #17663751
        nova1.6
          Lid sinds:
          14 December 2012

          Mooie bak! Goede kleurkeuze en een limo, helemaal mijn smaak :wors

          #17663752
          remo 07
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 May 2010

            Super gaaf!!! :thumb

            #17663753
            2000
            Moderator
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Ja ja, hij loopt!!!! Eigenlijk in 1 keer. Geen storingen…..alleen wil ie niet meer uit :D Waarschijnlijk ergens een geschakelde + omgedraaid met een vaste +….komt morgen goed :wors
              Ben zo blij!!!!!!!!!!!!!!!!!!
              [youtube:3k0ihhnu]http://www.youtube.com/watch?v=NnwgDUM7Okk[/youtube:3k0ihhnu]

              Geen storingscodes!
              [youtube:3k0ihhnu]http://www.youtube.com/watch?v=YZamgMDKvgU[/youtube:3k0ihhnu]

              #17663754
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Gefeliciteerd man! Hij loopt mooi

                #17663755
                2000
                Moderator
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Morgen de deur er in, bestuurders stoel, en dan mijn eerste rondje maken. O ja, eerst de uitlaat trouwens, maakt aardig wat herrie nu :D

                  Pfff, het ergste gehad, ben echt blij :jerry

                  #17663756
                  2000
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Vandaag een klein beetje energie gestoken in mijn elektrische storing. Als ik mijn contact uit zet, dan blijft er op de uitgaande zekeringen die door het contact worden geschakeld spanning staan. Dit is ongeveer 10v. Hierdoor blijft het relais aan staan en gaat de motor niet uit.
                    Het vreemde is dat als ik het controle lampje van de dynamo eruit trek (en de dynamo dus stopt met leveren) dan valt de kadett wel uit. In mijn beleving blijft het relais bekrachtigd omdat de dynamo op één of andere manier spanning blijft leveren aan het geschakelde gedeelte…. Eerste gedachte: ergens een slechte min/aarde. In het motorruim eigenlijk alles gecheckt en daar geen euvel kunnen vinden. Dus morgen maar is in de draadboom kijken…..iemand enig idee waar (binnen) het eventueel kan zitten?

                    #17663757
                    remo 07
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 May 2010

                      Heb je ergens je bedrading aangepast???of er wat extra’s bij gezet???
                      Ik heb ooit een digidach ingebouwd en daarna wilde de manta ook niet meet uit via contackt?????
                      Stekker los en daarna was het weer goed????
                      Tis maar ff een idee. :jerry

                      #17663758
                      2000
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Pffff, ik heb het gevonden. Zet het hier even neer voor het geval iemand anders hetzelfde krijgt.

                        Afijn, vanaf mijn contactslot heb ik een geschakelde + naar een relais. Dit relais schakelt het hoofdrelais van de c20xe én de koelventilator voeding (das de reden dat het eerste relais er tussen zit, ventilator trekt aardig wat stroom en ben bang dat mijn oude contactslotje dat niet trekt)
                        Maar als ik het contactslot uit zet, dan blijft hij lopen, en hierdoor blijft de dynamo een plus geven op het dynamolampje. De spanning die naar het lampje gaat wordt via het lampje door gegeven naar het circuit wat je normaal gesproken uit schakelt. Vandaar dat als ik het contact bij een draaiende motor uit zet, dat ik ongeveer 10 volt meet op een circuit wat spanningsloos hoort te zijn. Doordat er spanning op blijft staan komt het eerste relais niet los, en blijft het geheel lopen.
                        Na 5 uur zoekwerk en geëxperimenteer met verschillende lampjes met verschillende weerstanden uiteindelijk de stuurspanning van het c20xe relais rechtstreeks op het contact gezet, ipv via stuurrelais.

                        Hoop dat het een beetje duidelijk is. Zat ‘m behoorlijk te knijpen, zag mezelf de hele kabelboom er weer uit halen :shock:

                        #17663759
                        remo 07
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          2 May 2010

                          kijk,ook weer opgelost….mooi man :thumb

                          #17663760
                          2000
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            De kadett is eigenlijk zo goed als klaar, koplampen doen het niet helemaal, kleine koelvloeistof lekkage, maar dat is peanuts….
                            Maar natuurlijk gaat het weer niet helemaal vanzelf. Ik heb achter remklauwen van een Scorpio 2.9. Die zitten er al onder sinds aankoop. Nu heb ik alle leidingen, slangen, olie en blokken vervangen, en ik krijg de achterremmen niet goed. Na opnieuw inbouwen blijven de klauwen klemmen na een paar keer remmen. Vervolgens de klauw er af gehaald, het zuigertje zo ver mogelijk terug gedraaid en weer geprobeerd…..en weer hetzelfde. Tijdens het rijden wordt alles serieus heet, en het rempedaal (komt door hete olie?) steeds harder. Ik heb al meerdere keren gekeken en kom er niet uit. Wat ook raar is, is dat als ik sóchtends weer verder ga de remmen weer vrij/los staan :wtf
                            Gekeken of de remkrachtbegrenser verkeerd om zit, ook dit is niet het geval…….wazig
                            De door mij aangehouden volgorde: Zuiger zo ver mogelijk terug gedraaid, klauw ontlucht, váák aan de handrem trekken (zelfstellend) en daarna zou het in mijn beleving klaar moeten zijn?
                            Graag advies :(

                            #17663761
                            2000
                            Moderator
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Iemand enig idee over bovenstaande vraag? Want ben er nu 3 dagen mee bezig, en ze blijven nog steeds hangen :swear :swear :swear :swear

                              #17663762
                              remo 07
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                2 May 2010

                                enige wat ik zou kunnen verzinnen is een luchtbel,die uitzet bij het warm worden???
                                of een probleem bij de HRC????

                                #17663763
                                2000
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  Het lijkt mij dat als het aan de hrc ligt, dat de voorremmen hetzelfde probleem hebben? + de hrc is een jaar oud, zit nog niet eens roest op ;) En in mijn beleving geeft een luchtbel een zacht pedaal, maar niet bovenstaande problemen. Ga zo de klauwen er af halen, uit elkaar halen en even gluren hoe ze inwendig werken. Wordt er gek van, dit is het enige wat me weerhoud om weer lekker te genieten van mijn kadettje :cry

                                  EDIT: tijdens het tikken van het verhaal hierboven en na het nuttigen van een bak koffie zaten de remmen weer los……ik begin de remkrachtverdeler te verdenken. Ik vermoed dat deze de terugkomende olie tegen houd. Maar kan dit zowiezo? Ik weet niet hoe dat ding inwendig werkt, neem aan dat de uitgaande druk iets geknepen wordt. Tevens de vraag waar dat ding vanaf komt?

                                  #17663764
                                  Vinci
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 August 2009

                                    Gaat dit om schijven of trommels?

                                    #17663765
                                    2000
                                    Moderator
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      schijven

                                      #17663766
                                      theunm
                                        Lid sinds:
                                        29 June 2004

                                        hoe het bij een c kadett zit wet ik niet

                                        als je op een e kadett schijven monteerd moet je ook de rem druk begrenzer vervangen.
                                        die met trommels hebben terugslagkleppen.

                                        als ik het zo lees sluit jou remdruk begrenzer ook af
                                        hierdoor kunnen de klauwen niet vrij komen

                                        #17663767
                                        2000
                                        Moderator
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          Toch nog wat foto’s weten te schieten…..maar blijf vooral naar het probleem hierboven kijken :thumbup







                                          #17663768
                                          2000
                                          Moderator
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            @theunm wrote:

                                            hoe het bij een c kadett zit wet ik niet

                                            als je op een e kadett schijven monteerd moet je ook de rem druk begrenzer vervangen.
                                            die met trommels hebben terugslagkleppen.

                                            als ik het zo lees sluit jou remdruk begrenzer ook af
                                            hierdoor kunnen de klauwen niet vrij komen

                                            Klinkt logisch, maar de begrenzer zat er al op, heb ‘m alleen schoon gemaakt en gespoten. En heeft altijd goed gefunctioneerd :shock:

                                            #17663769
                                            Vinci
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 August 2009

                                              Precies zo iets dacht ik ook al aan!

                                              Sowieso moet de verhouding mooi kloppen, en na wat rekenwerk ben ik er achter gekomen dat je heel mooi op een 3/20 verhouding komt voor die dingen als je twee 3/40 begrenzers achter mekaar plaatst, en die zijn zeer talrijk!

                                              Kijk maar eens naar deze berekeningen:
                                              viewtopic.php?p=2373279#p2373279

                                              Deze begrenzers geven een verhouding van ingaande druk en uitgaande, zet je ze dus achter elkaar dan komt er steeds uit de volgende minder druk volgens de zelfde verhouding. Je zou dus ook kunnen beginnen met 3/40 begrenzers voor trommels en daar achter een setje 3/40 of 3/35 lastafhankelijke die je of op de achter as zet en goed afsteld, of de hevel een vaste instelling geeft met een stelschroef. Zo kun je de druk goed krijgen met weinig kosten en eventueel zelfs afstelbaar en/of lastafhankelijk! king:

                                              #17663770
                                              Vinci
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 August 2009

                                                Wat ziet je C er goed uit weer trouwens!! :shock:

                                                #17663771
                                                theunm
                                                  Lid sinds:
                                                  29 June 2004

                                                  een hitte schiltje bij je remleidingen kan misschien ook geen kwaad

                                                  #17663772
                                                  16v kadett c
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    2 January 2010

                                                    ik heb ook schijven en in mijn zoektocht ben ik ook wat dingen tegen gekomen

                                                    zo heeft de hooftremclinder soms een bodemklep

                                                    ook dat ding wat jij er onder hebt heb ik niet meer ik heb een remdruk verdeler er in kan ik hem afstelen op remmen bank
                                                    nu heb ik de zelfde hooftremclinder

                                                    ik heb het pendaal zowat op de grond en krijg het ook niet goed nu word er gezegd dat je een ander hooftremclinder nodig hebt van een benz

                                                    #17663773
                                                    2000
                                                    Moderator
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      Dat van dat lage pedaal heb vorig jaar ik ook gehad, was niet te ontluchten……….na 2 weken zat ie weer boven :wtf
                                                      En stel ik had alles achter zelf omgebouwd dan kan je tegen rare dingen aan lopen. Maar alles wat er op zit zat er al op, heb “alleen”de leidingen, slangen, en de blokken vervangen. Overigens doe ik het ontluchten met druk bovenop het reservoir. Daarna de nippels één voor één open en klaar.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 626 tot 650 (van in totaal 692)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.