Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht!

Forumindex Forums Modellen Kadett Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 651 tot 675 (van in totaal 692)
  • Auteur
    Berichten
  • #17663774
    2000
    Moderator
      Lid sinds:
      30 June 2004

      @theunm wrote:

      een hitte schiltje bij je remleidingen kan misschien ook geen kwaad

      Weet ik, is voor de winter. Maar ook hier geld: hij heeft het ook goed gedaan zonder :shock:

      #17663775
      2000
      Moderator
        Lid sinds:
        30 June 2004

        @Vinci wrote:

        Wat ziet je C er goed uit weer trouwens!! :shock:

        Dank je, ging ook niet bepaalt vanzelf (en nog steeds niet ;) )
        Ga nog wel even bezig met jouw verhaal :thumbup

        #17663776
        theunm
          Lid sinds:
          29 June 2004

          Weet ik, is voor de winter. Maar ook hier geld: hij heeft het ook goed gedaan zonder :shock:[/quote]

          je bedoeld er wordt heel wat af gekloot

          #17663777
          2000
          Moderator
            Lid sinds:
            30 June 2004

            @theunm wrote:

            Weet ik, is voor de winter. Maar ook hier geld: hij heeft het ook goed gedaan zonder :shock:

            je bedoeld er wordt heel wat af gekloot[/quote]

            Dan moet je dit topic even lezen vanaf pagina 1, dan zie je dat er in dit topic verdomt weinig “gekloot” wordt :swear

            #17663778
            CoupeetjeJr
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 February 2009

              Heb je al gereden met deze hrc of heb je die naar het spuiten eropgezet
              Anders moet je is proberen het klepje dat in je hrc zit achter de 2e nippel van de leiding die naar achter gaat er uit te halen ! Die is er normaal voor dat je wrc niet te ver terug zakt zodat je eerst moet pompen zegmaar !

              #17663779
              2000
              Moderator
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Ik ben weer wat verder….Ik heb de remdrukbegrenser er tussen uit gehaald en dat leek te helpen. Dit deed ik omdat als ik bij vastzittende remmen het achterdeel dmv een schroefnippeltje ontkrachtte de remmen los kwamen. Uiteindelijk hielp dit niet. waar ik net achter kwam is dat als de remmen vast staan, en ik draai de (remleiding) nippel los, dan komen de voorremmen ook los. Dus die komen op één of andere manier ook vast te zitten. Het meest logische is dat de hoofremcilinder stuk is, alleen vind ik dit ook vreemd omdat deze een half jaar oud is…. iemand (behalve de hoofdremcilinder) misschien een (extra) theorie over wat er aan de hand kan zijn?
                Stel het pennetje wat in de bekrachtiger zit verkeerd om, is dat een probleem?

                #17663780
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  Misschien kun je eens controleren of hij mechanisch langzaam terug trekt? Als je die twee m8 moeren los genoeg maakt om ze er met je vingers (eventueel vervangen voor gewone voor de test als het ovale moeren zijn) van af te kunnen draaien, dan de motor starten, remmen een paar keer in trappen, motor uit en snel los halen en kijken of de cylinder dan echt blijft hangen of niet…

                  Neem aan dat bij deze auto ook zowel de bekrachtiger als de hoofdremcylinder een veer heeft, misschien is die van de hoofdremcylinder wel niet zo fris meer, of misschien zit er iets anders wat blokkeert. Je pedaal veert altijd wel terug op de veer van de bekrachtiger namelijk, maar of je cylinder dan ook echt mee beweegt weet je dan nog niet heh…

                  #17663782
                  2000
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Nou ik heb het gevonden……Het pennetje (was toevallig mijn laatste vraag hierboven) wat in de rembekrachtiger zit, zat verkeerd om. Hier door wordt het geheel 2 a 3 mm langer en komt de HRC niet op zijn rust positie. Gisteren een half uur stil gestaan met rondom vastzittende remmen en toen even gegoogled hoe een HRC nu daadwerkelijk werkt. Dat bracht me (en mede door het meedenken hierboven) op het idee. Man ik ben zo blij, hij staat al 1.5 week gereed in de garage, kon alleen even niet rijden :shock:
                    Achteraf erg stom van me, want toen ik de pen omdraaide toen bedacht ik me dat ik tijdens het monteren (na het spuiten) niet zeker wist of ie goed zat. Tevens toen voorgenomen dat mocht ik remproblemen krijgen dat ik hier naar moest kijken. Dit was me alleen even ontschoten :(

                    In ieder geval allemaal bedankt voor het mee denken :thumbup :wors

                    #17663783
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      Hahahaaaah! Goed man!! Lekker is dat om het dan toch zelf op te lossen heh! :thumb

                      #17663784
                      theunm
                        Lid sinds:
                        29 June 2004

                        @2000

                        zeg niet dat jij kloot maar diegene waar jij de auto van gekocht hebt.
                        sterker je bent met een mooie restauratie bezig.

                        hoofdremcylinder en warmte gaat slecht samen ( maak maar eens een oude open).
                        maar een uitlaat kun je niet echt koud noemen.

                        #17663781
                        2000
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          @theunm wrote:

                          @2000

                          zeg niet dat jij kloot maar diegene waar jij de auto van gekocht hebt.
                          sterker je bent met een mooie restauratie bezig.

                          hoofdremcylinder en warmte gaat slecht samen ( maak maar eens een oude open).
                          maar een uitlaat kun je niet echt koud noemen.

                          Ja sorry, voelde me wat aangesproken. En aangezien ik best mijn best doe deed dat wat zeer ;)
                          En een hitteschild komt goed :thumb

                          #17663785
                          2000
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Kleine update, is niet veel maar wilde wel even wat posten ;) :

                            Gaskabel ingekort:

                            Nieuwe pookhoes eromheen geemmerd:

                            Nieuwe hoedenplank, zat er al een tijdje in, vandaag de tweeters erop gezet:

                            En tenslotte beugeltje gemaak t voor het 16v logo. De V was er in de wasstraat afgewassen, dus maar even een wat stevigere bevestiging gemaakt.

                            Morgen de brug gereserveerd, mijn uitlaat ligt door 2-en, dus moet weer worden gelast :swear

                            #17663623
                            wagnas
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              10 May 2007

                              Mooie bekende auto. Heel veel gezien op de treffens de laatste 15 jaar. Is ook veel mee gesprint tijdens wedstrijden.:)

                              #17663361
                              2000
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Deze? Weet je dat zeker? Het is eenbekende, maar ook bijna 4 jaar in mijn bezit. Zit op de body en de tank na niks meer op van de vorige eigenaren. :thumbup

                                #17663786
                                blue-mission
                                  Lid sinds:
                                  27 July 2010

                                  lekker bezig zo wordt een steeds mooiere kadett zo.

                                  #17663787
                                  2000
                                  Moderator
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    Weinig te melden, natuurlijk wel weer aardig wat geëmmer, (storing in alarm, richtingaanwijzers die dienst weigerden, olielekkage, etc….)
                                    Maar wel een splinternieuwe rvs groep A uitlaat gemonteerd:

                                    Tevens wat stukken pijp gehaald om het stuk tussen tussendemper en spruitstuk te vernieuwen.

                                    Zo zat de oude uitlaat. Maar de versnellingsbaksteun was een obstakel waar de pijp eigenlijk nauwelijks langs kon, dit was ook het laagste punt van de uitlaat.

                                    De nieuwe uitlaat anders gedaan: Ik heb een andere versnellingsbaksteun gemaakt zodat de tussen pijp een stuk hoger kan. Hierna de uitlaat geplaatst en vervolgens het tussenstuk tussen tussendemper en spruitstuk weer opnieuw gemaakt.


                                    De steun ben ik nog niet helemaal uit, ondanks dat ie niet al te veel draagt ben ik er niet van overtuigd dat het sterk genoeg is, van de week even brainstromen.
                                    Ik heb er zowiezo nog aardig wat werk aan: er staat net wat te veel spanning op de uitlaat, hierdoor schuift hij (bijna) uit het rubber van de einddemper, en het spruitstuk lekt (weer :swear ). Dit betekent dat de c20xe er bijna helemaal uit moet om het spruitstuk te kunnen verwijderen. Baal als een stekker, maar het is niet anders. Kan ik gelijk de hap die ik erin gemaakt heb voor het stuurhuis iets verplaatsen zodat het niet meer rammelt.
                                    Misschien ook nog even kijken voor een oplossing voor de herrie. De oude rvs pijp maakte erg veel herrie en ik hoopte dat een nieuwe dit minder had….nee dus, klinkt wel een stuk mooier, maar maakt nog steeds een pleuris herrie. Reed van de week door de velsertunnel met ramen open en aardig wat gas: dit resulteerde in piepende oren :shock:

                                    Btw nog één vraag: ik heb een andere (complete) kabelboom er in gebouwd en zou nu een interval moeten hebben. Nu heb ik de interval aan de praat gehad (geen idee meer hoe) maar toen had ik geen ruitenwisser pomp meer. Dit zou tegelijk moeten kunnen, iemand enig idee? Het zou een extra doorverbinding binnen deze stekkers moeten zijn :hmmz

                                    #17663788
                                    Vinci
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 August 2009

                                      Wat voor inlaat heb je? Mijn xe is inmiddels vrijwel muisstil door de inlaat de originele resonator te geven van de Kadett GSI.

                                      Die T-splitsing met die ‘fles’ er aan vast, dat doet het hem….. Tot hoog in de toeren gewoon zoefff in plaats van dat venijnige geknetter. Is nu onderin de toeren ook ineens een stuk happiger geworden.

                                      #17663789
                                      2000
                                      Moderator
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        Ik heb een airbox vervanger, daarna origineel rubber, daarna stuk slang van een CIH, en daarna het filter. Maar het is niet de inlaat (geeft natuurlijk ook wel herrie) maar de uitlaat. De kadett klinkt gelukkig niet meer als een civic met japstyle demper, maar maakt echt veel herrie. Het is dat de uitlaat nieuw is, want anders had ik er een andere onder gegooit (groep N of zo).
                                        Baal best wel, want durf de kadett amper te starten als ik om kwart over 5 naar de ochtend dienst ga :shock: Ik rij weg op de koppeling, en geef pas een beetje gas als ik in z’n 3 rij, ik blér de hele buurt anders wakker. :???:

                                        #17663790
                                        Vinci
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 August 2009

                                          Nou is je einddemper ook wel ondermaats hoor… Ik had eerst ook maar twee dempers, en dan al met een veel grotere eindpot en vond dat nog te veel herrie. toen met een derde, ook wel vrij forse demper extra, ter hoogte van waar normaal de kat zit, was een flinke sprong beter ook. Alleen hoog in de toeren bleef het herrie. Nu is dat weg, alleen zit er naar mijn smaak nog wat te veel zware dreun in, maar denk dat ik in de kofferbak is moet proberen de bodemplaat/reservewielkuip beter te dempen.

                                          #17663791
                                          Vinci
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 August 2009

                                            @2000 wrote:

                                            Ik heb een airbox vervanger, daarna origineel rubber, daarna stuk slang van een CIH, en daarna het filter. Maar het is niet de inlaat (geeft natuurlijk ook wel herrie) maar de uitlaat. De kadett klinkt gelukkig niet meer als een civic met japstyle demper, maar maakt echt veel herrie. Het is dat de uitlaat nieuw is, want anders had ik er een andere onder gegooit (groep N of zo).
                                            Baal best wel, want durf de kadett amper te starten als ik om kwart over 5 naar de ochtend dienst ga :shock: Ik rij weg op de koppeling, en geef pas een beetje gas als ik in z’n 3 rij, ik blér de hele buurt anders wakker. :???:

                                            Tja, het is altijd zo, als de ergste oorzaak weg is komen er weer andere aan het licht, maar klinkt mij inderdaad dan dat de uitlaat nu de zwakste schakel is (of sterkste, ’tis maar hoe je het bekijkt;))

                                            Zou je niet die ‘einddemper’ er tussen kunnen schuiven en een veel dikkere einddemper kunnen monteren?

                                            Mijne is ook groep A en het is dus zeker wel vrij stil te krijgen…

                                            #17663792
                                            2000
                                            Moderator
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              Ik denk dat jij de vergelijking maakt met jouw kadett. Er passen gewoon niet veel grotere dempers onder, uitlaat is vergelijkbaar met de groep A die ik er al onder had. Alleen had ik verwacht omdat ie nieuw is dat hij beter zou dempen. Ik heb misschien nog ruimte voor een extra demper, maar dat wordt dan wel weer een project…….en ik ben voorlopig wel even klaar met “een project” ;)
                                              Ik ga eerst de hele zomer (probleemloos?) rijden, daarna zie ik het wel.

                                              #17663793
                                              2000
                                              Moderator
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                Zojuist een andere 1.8s carterpan gescoord! De oude was niet helemaal dicht meer nadat de 16v uit de takel geschoten was en de carterpan de klap had opgevangen. Eén en ander laten repareren, maar is eigenlijk niet meer goed gekomen.
                                                Trouwens toch een klein projectje in het vooruitzicht: Ik heb nog een c20xe in de onderdelen liggen, die ga ik (voor nood :shock: ) in elkaar zetten. De huidige 16v begint toch heel langzaam steeds ongezonder te klinken, en ik ga het niet afwachten. Het liefst zou ik een hele verse met throttlebodies opnieuw bouwen maar dat gaat zoveel kosten, dat gaat even niet goed komen.

                                                #17663794
                                                2000
                                                Moderator
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  Eindelijk begonnen met mijn witte ats velgjes… Ik heb ze vorig jaar laten repareren-richten. Een paar weken terug heb ik ze weg gebracht om te laten stralen…nu zei die man, we ontlakken ze eerst en daarna stralen met een zeer fijn straalmiddel. Hij zei: je kan ze ook alleen ontlakken, en dan even kijken of je het wat vind. Beste beslissing ooit!! De velgen zagen er na het ontlakken niet uit, maar na het schoonmaken met een beetje water en scotchbrite waren ze volledig kaal en eigenlijk weer zoals ze uit de fabriek kwamen: volledig kaal/gestraald, en mooie gepolijste delen. Mede door het niet laten stralen van het geheel scheelde mij dit serieus wat minder schuurwerk omdat ik niet eerst de structuur van het stralen moest schuren, maar gelijk met het af-fabriek gepolijste deel kon beginnen. Het meeste werk zit in het schuren cq voorbewerken, het polijsten zelf is eigenlijk het minste werk. (wel geheel afhankelijk met welke korrel je stopt: begonnen met 400, 600, 800, 1000, en uiteindelijk 1200.

                                                  Ontlakte velgen

                                                  Velg vergelijking met ontlakte en schoon gemaakte:

                                                  Stapje verder:

                                                  Na het ontlakken alleen maar schoongemaakt:

                                                  Uiteindelijke resultaat…..ruim één dag per velg bezig geweest.

                                                  ze zijn op deze foto eigenlijk al behoorlijk goor. Wel afgemonteerd met nieuwe yokohama’s

                                                  Verhaal is overigens nog niet afgelopen, doordat ze wit zijn valt het gepolijste deel veel minder op en ik vind het niet echt bij de auto passen (toen de kadett nog groen was voelde ik dat niet zo :shock: )
                                                  Dus de kans is groot dat ik ze alsnog zwart ga maken :swear

                                                  #17663795
                                                  remo 07
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    2 May 2010

                                                    Staat iid erg mooi,maar miss een beetje ehhh braaf zeg maar………maar het misstaat m zeker niet hoor man!

                                                    #17663796
                                                    Anoniem
                                                      Lid sinds:
                                                      1 January 1970

                                                      Erg mooi gedaan en wat heb jij…geduld om met de velgen zo bezig te zijn. Hulde hoor :thumb

                                                      Zwart zou ik niet nemen….wellicht de kleur van de auto zelf op de velgharten aanbrengen i.p.v. dat wit? ( “zwart is zo classic “….)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 651 tot 675 (van in totaal 692)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.