Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht!

Forumindex Forums Modellen Kadett Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 692)
  • Auteur
    Berichten
  • #17663305
    2000
    Moderator
      Lid sinds:
      30 June 2004

      @louwe 16 klepper wrote:

      @2000 wrote:

      @asconac20let wrote:

      Mooie kadett, leuk topic!

      motor ziet er netjes uit! petje af,
      ik zat in je topic te lezen, hoe kom je erbij dat een 16v inbouwen rond de 6000 euro kost?
      of heb je het dan over een risse motor?

      Veel succes met je kadett! en nog over een paar pagina’s terug, de witte velgen zijn zeker netter onder de auto dan de zwarte!

      16V heb ik al een tijdje, de bak en aanbouw delen ook. Wat ik niet heb: nieuwe zuigers, drijfstangen, kop bewerken, nokkenassen, alles laten balanceren, 48-er gasklephuizen,DTA injectiecomputer,honen, etc… Al met al denk ik dat ik rond de 6000 kwijt ben, incl. afstellen.

      waarom zoveel geld in een xe stoppen
      dan kun je nog beter
      een dikke let opbouwen ;)
      of een standaard let erin hangen

      je kunt ook met een standaard xe
      en een andere chipp al hele leuke resultaten halen.

      maar wat heb je n mazzel gehad dat je de brand meteen kon blussen :thumbup
      zelf ook n auto door brand verloren
      enkel kwam ik er pas achter dat die in de fik stond
      toen het eigenlijk al te laat was :(

      zoiets blijft je n hele poos in gedachten zitten ;)

      Een let heb ik ook in gedachten gehad, maar als je die knap en heel wilt houden dan komt het kostenplaatje ook in de buurt: let: 2500, dan inwendig opknappen, knappe turbo, getrag 265, etc….. Ik denk als ik het zgan wil opbouwen dat niet veel scheelt.
      En dan heb ik ook niet het prachtige geluid wat je hoort bij bijv. de duitse bergrennen….werelds
      Als ik met de beoogde/toekomstige setup 200 pk haal, dan ben ik tevreden :wors

      En de brand, ja ik denk wel is dat het weinig gescheeld heeft….moet er niet aan denken, het had heel erg fout kunnen gaan. Als mijn neef in de weg had gestaan, dan had hij bijv. levend verbrand :shock: :thumbdown

      #17663308
      Jappy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 August 2011

        heyyy man je hebt hem nog mooier gemaakt zie ik en ik heb er veel spijt van hoor dat ik hem verkocht heb maar ben weer hard aan het zoeken naar een mooi project en de kadett komt uir de regio rotterdam

        gr jasper

        #17663309
        2000
        Moderator
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Hè man, ook hier :-) .
          Ben nog steeds erg blij met de kadett, hij gaat nooit meer weg. Ik ben nog een hoop van plan met de kadett, maar dat kan je in dit topic volgen :-) . Succes met de zoektocht.

          #17663310
          KadAstra-EF
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 July 2010

            @Jappy wrote:

            heyyy man je hebt hem nog mooier gemaakt zie ik en ik heb er veel spijt van hoor dat ik hem verkocht heb maar ben weer hard aan het zoeken naar een mooi project en de kadett komt uir de regio rotterdam

            gr jasper

            Van harte welkom op dit forum !!
            Voor het plaatsen van foto’s en een avatar verwijs ik je graag naar het volgende topic:

            viewtopic.php?f=78&t=139209

            Hartelijke groet, Rik

            #17663311
            2000
            Moderator
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Pfff, vandaag een nieuw nokkenas geplaatst, in de hoop dat de kadett beter gaat rijden. Ik ben gegaan van een Kentcam OP244, naar een kentcam OP214. Stationair loopt ie beter (en dat interesseerde me juist niet)
              Maar het probleem is er nog steeds: Onder de 3000 toeren bij een gelijk blijvend toerental, bokt de auto nog steeds. Ik was er echt van overtuigd dat dit aan het te scherpe nokkenas lag, maar het heeft geen effect gehad. Boven de 3000 is het geen probleem, maar om nu in z’n 2 door de bbk te rijden……. Best kl#te, want ik ben nu dus 250 euro verder :swear

              Heeft iemand enig idee waar het bokken vandaan kan komen? Ik heb de ontsteking al op alle standen gehad, cq geprobeerd, maar ook dat baat niet.
              Het vreemde is dat ik dezelfde setup op mijn 2.4 heb gehad, en toen was het wel goed. Het enige verschil is: een scherp nokkenas, en een 2.2 injectiehuis i.p.v. een 2.0 .
              Baal echt als een stekker, wil gewoon normaal kunnen rijden (dus laag in toeren). Ik kan me niet voorstellen dat het bokken door het (nu) tamme nokkenas komt. Je moet met een OP214 toch gewoon met injectie kunnen rijden?

              HELLUP!!!!

              #17663312
              Sebbe GSI
                Lid sinds:
                26 July 2008

                geen spelling op de aandrijf lijn bak cadan as achteras ?? dat kan het meschien ook wel wezen.

                #17663313
                2000
                Moderator
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Er zit ruimte in de koppeling (ik denk dat het veren deel dat de “klappen” op vangt ruimte heeft) maar daar kan ie niet van gaan bokken. Ik kan me voorstellen dat het kan gaan trillen, maar niet bokken.
                  Het is net of ie stotterd, maar alleen onder de 3000 toeren, en dan ook alleen als ik een vaste snelheid heb. Laat ik me gas los, of geef ik juist gas, dan merk ik ook onder de 3000 toeren niets (behalve dat ie gaat als de brandweer, was vanmiddag weer vrij eng met de natte wegen :jerry :jerry :D )

                  #17663314
                  Kadett C
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Heb je al compressie gemeten?
                    Lijkt er bijna op alsof er een klep niet goed sluit…
                    Alhoewel hij dan stationair ook slecht moeten lopen.

                    Groeten, MArk

                    #17663315
                    2000
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Hij loopt stationair ook niet regelmatig, maar die oorzaak ligt eerder bij het (snelle) nokkenas (lijkt me).
                      En bij het niet goed sluiten van een klep zou je dat tijdens het rijden ook wel merken (lijkt me weer :D ) De kadett gaat als de brandweer, heb verders niets te klagen, maar het bokken is eigenlijk niet te doen

                      BTW: bedankt voor het meedenken, zit echt een beetje omhoog, wil gewoon genieten :(

                      #17663316
                      kiyamizio
                        Lid sinds:
                        5 February 2010

                        heb je al andere ecu geprobeert en injectie delen gewisselt?

                        toch maar weer de op244 erin?

                        is het verschil zo groot? op214-op244 ik wil ook 1 van bijde kopen.

                        #17663227
                        Kadett C
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Ik heb een verbrande klep gehad, en boven de ongeveer 3000 toeren merkte ik daar weinig van, maar daaronder, zoals je beschijft bokken, bij rustig accelereren meer dan bij heftig accelereren. Zie het maar als ie op drie poten loopt, in hogere toeren merk je daar weinig van. Even compressie laten meten en je weet het. Over op drie poten: je hele ontstekingsgebeuren is ok > er komt een goede vonk?

                          Groeten, MArk

                          #17663225
                          16v kadett c
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            2 January 2010

                            @2000 wrote:

                            @louwe 16 klepper wrote:

                            @2000 wrote:

                            @asconac20let wrote:

                            Mooie kadett, leuk topic!

                            motor ziet er netjes uit! petje af,
                            ik zat in je topic te lezen, hoe kom je erbij dat een 16v inbouwen rond de 6000 euro kost?
                            of heb je het dan over een risse motor?

                            Veel succes met je kadett! en nog over een paar pagina’s terug, de witte velgen zijn zeker netter onder de auto dan de zwarte!

                            16V heb ik al een tijdje, de bak en aanbouw delen ook. Wat ik niet heb: nieuwe zuigers, drijfstangen, kop bewerken, nokkenassen, alles laten balanceren, 48-er gasklephuizen,DTA injectiecomputer,honen, etc… Al met al denk ik dat ik rond de 6000 kwijt ben, incl. afstellen.

                            waarom zoveel geld in een xe stoppen
                            dan kun je nog beter
                            een dikke let opbouwen ;)
                            of een standaard let erin hangen

                            je kunt ook met een standaard xe
                            en een andere chipp al hele leuke resultaten halen.

                            maar wat heb je n mazzel gehad dat je de brand meteen kon blussen :thumbup
                            zelf ook n auto door brand verloren
                            enkel kwam ik er pas achter dat die in de fik stond
                            toen het eigenlijk al te laat was :(

                            zoiets blijft je n hele poos in gedachten zitten ;)

                            Een let heb ik ook in gedachten gehad, maar als je die knap en heel wilt houden dan komt het kostenplaatje ook in de buurt: let: 2500, dan inwendig opknappen, knappe turbo, getrag 265, etc….. Ik denk als ik het zgan wil opbouwen dat niet veel scheelt.
                            En dan heb ik ook niet het prachtige geluid wat je hoort bij bijv. de duitse bergrennen….werelds
                            Als ik met de beoogde/toekomstige setup 200 pk haal, dan ben ik tevreden :wors

                            En de brand, ja ik denk wel is dat het weinig gescheeld heeft….moet er niet aan denken, het had heel erg fout kunnen gaan. Als mijn neef in de weg had gestaan, dan had hij bijv. levend verbrand :shock: :thumbdown

                            nou moet zegen mijne heeft tog ook wel een 5000 gekost ben maar gestopt met tellen want dan is het niet meer leuk

                            #17663317
                            2000
                            Moderator
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              @Kadett C wrote:

                              Ik heb een verbrande klep gehad, en boven de ongeveer 3000 toeren merkte ik daar weinig van, maar daaronder, zoals je beschijft bokken, bij rustig accelereren meer dan bij heftig accelereren. Zie het maar als ie op drie poten loopt, in hogere toeren merk je daar weinig van. Even compressie laten meten en je weet het. Over op drie poten: je hele ontstekingsgebeuren is ok > er komt een goede vonk?

                              Groeten, MArk

                              Wat is een goede vonk…..Ja, hij vonkt, maar hoe beoordeel ik of ie goed is?

                              #17663318
                              2000
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                @kiyamizio wrote:

                                heb je al andere ecu geprobeert en injectie delen gewisselt?

                                toch maar weer de op244 erin?

                                is het verschil zo groot? op214-op244 ik wil ook 1 van bijde kopen.

                                Ja, heb ik gedaan, hielp niks.

                                Verschil: geen idee, de kadett loopt verre van optimaal. Ik heb ooit eens een opgevoerde cih gehad met een nokkenas wat voor circuit gebruik was. Die liep ook niet lekker bij lage toeren, dus vandaar dat ik een stap terug gedaan hebt. Maar dit was waarschijnlijk niet nodig, hij bokt nog steeds. Dus mocht ik het bokken weg krijgen, dan gaat de op244 er zeker weer in.
                                Het plan is om de 40-er webers+ splinternieuwe op 214 als set te verkopen. Daarna ga ik op mijn gemakkie op zoek naar 45-ers, die kunnen in de toekomst op mijn c20xe

                                #17663319
                                Kadett C
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  @2000 wrote:

                                  Wat is een goede vonk…..Ja, hij vonkt, maar hoe beoordeel ik of ie goed is?

                                  Dan zou hij gewoon moeten lopen. Je zou bijvoorbeeld 1 slechte kabel kunnen hebben of een bougie te strak aangetrokken (dan kan ie scheuren), waardoor die op 3 poten loopt. Ik weet niet of je nog een bobine op de plank hebt liggen? Heb wel eens bij brommertje gehad, trok slecht, andere bobine en weer top.

                                  Groeten, MArk

                                  #17663320
                                  witje2.4
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 February 2010

                                    als je constante snelheid rijd onder de 3000 toeren en hij bokt zie je dat dan ook op je oliedrukmeter dat hij even iets terugzakt? Je kunt dan idd niet rustig mee rijden hij wil dat je gasgeeft.

                                    #17663321
                                    2000
                                    Moderator
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      Nou, de kogel is door de kerk, ik ga de 16v inbouwen. Zal wel een paar weken duren eer ie er in zit, maar hij gaat er in. Ben het ge-emmer met de CIH helemaal zat.
                                      Ik ga morgen beginnen met de 1.8S bak: heb ik 2 jaar terug gekocht voor een paar tientjes met missende versnellingen. Ik ga de inwendige delen vervangen voor de delen van een andere 240 die ik nog heb liggen.
                                      Natuurlijk moet de 16V weer een kleurtje, nieuwe pakkingen, en dat is het voorlopig. Ik heb de 16v zelf uit een lopende vectra 2000 gehaald, en hij zou i.i.g. een paar jaar mee moeten kunnen.
                                      Binnenkort meer (veel meer :D )

                                      #17663322
                                      076 wokkel
                                        Lid sinds:
                                        23 December 2008

                                        @2000 wrote:

                                        @kiyamizio wrote:

                                        heb je al andere ecu geprobeert en injectie delen gewisselt?

                                        toch maar weer de op244 erin?

                                        is het verschil zo groot? op214-op244 ik wil ook 1 van bijde kopen.

                                        Ja, heb ik gedaan, hielp niks.

                                        Verschil: geen idee, de kadett loopt verre van optimaal. Ik heb ooit eens een opgevoerde cih gehad met een nokkenas wat voor circuit gebruik was. Die liep ook niet lekker bij lage toeren, dus vandaar dat ik een stap terug gedaan hebt. Maar dit was waarschijnlijk niet nodig, hij bokt nog steeds. Dus mocht ik het bokken weg krijgen, dan gaat de op244 er zeker weer in.
                                        Het plan is om de 40-er webers+ splinternieuwe op 214 als set te verkopen. Daarna ga ik op mijn gemakkie op zoek naar 45-ers, die kunnen in de toekomst op mijn c20xe

                                        Is die set al te koop? en wat is de vraag prijs? :jerry

                                        #17663323
                                        2000
                                        Moderator
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          Eigenlijk niet. Nokkenas heb ik iemand voor, en weber heb ik weer terug geruild.

                                          #17663324
                                          076 wokkel
                                            Lid sinds:
                                            23 December 2008

                                            Jammer, moet ik weer verder zoeken.

                                            Succes met de 16v :thumb
                                            ben benieuwd

                                            #17663325
                                            2000
                                            Moderator
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              Ok, kleine update: De koppeling heb ik (voor nood) vervangen. hij maakte zo’n onaangenaam geluid, dat ik geen keuze meer had. Ik was toch bezig, dus gelijk maar de kop er af gehaald. Hij verbruikte water, en hij lekte nergens, dus de koppakking was het meest verdacht. Alles gedemonteerd, niks te zien :shock:
                                              De kop ligt nu bij mijn auto-boer om te worden gevlakt. Ik hoop dat ie daarna beter loopt, want dit was echt het laatste wat ik kon bedenken.
                                              Hoe dan ook, mocht de CIH goed lopen…..maakt niet uit, de 16v gaat er toch in, alleen de planning wordt dan iets meer uitgerekt. Ik ga op mijn gemakkie op zoek naar gasklephuizen van een 3.2 m3. Heb op een engelse site een inlaatspruitstuk (enigzins zelfbouw, ligt aan de throttlebodies die er op komen) voor een paar tientjes :shock:
                                              Daarna de gasklephuizen er op, ecu, en ik ben dan al een aardig eind :thumbup
                                              Maar eerst de laatste poging voor de CIH, hopen dat het beter wordt, dan kan ik i.i.g. weer normaal rijden

                                              #17663326
                                              GTvirus
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                29 May 2008

                                                Wat is de situatie nu?
                                                CIH goed gekomen of zit de 16V er al in?

                                                #17663327
                                                2000
                                                Moderator
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  @GTvirus wrote:

                                                  Wat is de situatie nu?
                                                  CIH goed gekomen of zit de 16V er al in?

                                                  Is niet goed gekomen. Met webers erin waarschijnlijk wel, maar het inbouwen van de 16v is aanzienlijk goedkoper. En waar ik eindig met de CIH (pk’s) daar begin ik met de 16v, en ik hou van toeren maken dus dan is de 16v ook een betere keuze.

                                                  Ik ga toevallig vanavond een 16v spaghettie spruitstuk halen, en in de loop van de week een ander injectiesysteem.
                                                  Moet nog nieuwe lagers en zuigerveren bestellen, pakkingspakketje en dan kan ie er in. Ik hoop er eind januari van te kunnen genieten.

                                                  #17663328
                                                  GTvirus
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    29 May 2008

                                                    En de Kadett nu? Is die wel rijdbaar of staat die lijdzaam te wachten op een nieuw hart?
                                                    Hoever ben je met de 16V? Heb je alles al bij elkaar? Bak, kabelboom, tussenas enz….

                                                    #17663329
                                                    2000
                                                    Moderator
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      Hij rijd, maak er dagelijks gebruik van, alleen onder de 3000 toeren is het niet fijn.
                                                      Ik heb eigenlijk alles (al jaren :( ) liggen, behalve delen van de injectie (is weg geraakt in de loop der jaren), het spruitstuk (vanavond! :D ). Het enige wat ik nog moet regelen is het verplaatsen van de ontsteking. Ik heb een 1.8S ontsteking liggen, maar dat vind ik niet mooi. Ik ga de originele verplaatsen naar de voorkant. Ook dit vind ik niet mooi, maar als er (ooit) gasklephuizen op komen, dan kan de ontsteking (weer) worden verplaatst. Ik rij al met een 5-bak, dus het as én de bak gaan geen problemen geven.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 692)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.