Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 juli 2011 om 16:30 #17663280
jesus man zonde.
je lak is nog te redden met een poetsie denk ikwaar kwam de vonk vandaan ontsteking niet losgekoppelt?
14 juli 2011 om 16:43 #17663281De ontsteking was los, maar ook niet helemaal: ik had de middelste van de verdeler los gehaald. Maar wie verwacht nu dat er een hele benzine wolk uit de cilinders komt. :wtf
Heb net even gekeken, maar er zat nog zowat een liter in de overige cilinders. :shock:
14 juli 2011 om 17:00 #17663282nou ik moet ook maar eens een brandbluser halen als ik dit zie ben ik ook niet goed bezig :???:
hoop dat het mee valt
14 juli 2011 om 17:27 #17663283Vonk door sluiting misschien? Wel even erg schrikken ja, ik ken het, lees mijn verhaal bij het sleutelblunders topic maar eens…
Misschien had je de motorkap dicht kunnen doen, scheelt in elk geval tegen het ergste oplaaien van de vlammen… Maar ja, dan ligt er wel weer van alles tussen in de lak te krassen…. :hmmz
14 juli 2011 om 17:33 #17663284Motorkap dicht was geen optie, die ligt ernaast. Toen alles uit was kwam ik erachter dat het contact nog aan stond, en de benzine gewoon uit het bougiegat stroomde. Er blijft iets hangen in het injectiesysteem, waardoor de cilinders werden gevult. Het is dat mijn buurman langs kwam, want anders had ik de brandende plas onder de auto nooit uitgekregen. De vonk kwam gewoon door de bobine, want die deed het nog gewoon.
Ben nu bezig aan mijn zoveelste biertje, en ik denk dat ik vanavond nog wel even door blijf bieren :D
Morgen de schade repareren, maar eerst kijken waarom de injectie dit deed. Tevens de benzinepomp van het contact halen en op het relais zetten, zoals het hoort.15 juli 2011 om 17:18 #17663285Damn king: eerste en gelijk de laatste keer dat dit je zal gebeuren denk ik :wors gelukkig heb je ‘t kunnen blussen :)
@vinci: is ‘t niet zo als de motorkap dicht is, dat hij door blijft fikken onder de kap? Kortom, hitte kan niet weg en alle plastic delen smelten? Denk dat je ‘t beste de motorkap kan open houden bij dit soort brandjes en gewoon een poederblusser in de buurt moet hebben.15 juli 2011 om 17:26 #17663286we kunen het ook vraagen aan een exper 2000 jij zit tog bij de brandweer :jerry :jerry
15 juli 2011 om 17:38 #17663287Een poederblusser is leuk, maar dan kan je de auto electra alsnog weg gooien. Ik ga maandag 2 co2 blussers bestellen (één voor de buurman :thumb )
De schade is trouwens iets erger dan ik dacht. De bobine is de verf af (werking onbekend), de bougiekabels zijn weg, de ontstekings stuurunit is gesmolten, en de hele onderkant van het blok is zwart :shock:
Werktrui is weg gesmolten, en mijn overall is ook weg. Tevens is een rol antiworteldoek gesmolten.
Vandaag ook de motorolie vervangen (zat er al 2 uur in :shock: ), het was verdunt door de benzine.Ik heb vandaag de bedrading gerepareerd, heb een vonk, maar is niet ok. Komende week bij manta parts kennemerland alles nieuw halen.
Ik baal echt als een stekker. Ik hou maar in mijn achterhoofd dat het veel erger had kunnen zijn……. :cry :cry
15 juli 2011 om 17:38 #17663288@16v kadett c wrote:
we kunen het ook vraagen aan een exper 2000 jij zit tog bij de brandweer :jerry :jerry
JA, dat maakt het extra erg. :(
15 juli 2011 om 17:56 #17663250je hebt wel een geluk is wel goed verzekerd
mijne word nu ook getaxeerd
15 juli 2011 om 19:52 #17663289AnoniemLid sinds:
1 January 1970Jezus! :shock: :shock: :shock:
wat zal jij geschrokken zijn, staat plots je auto in de hens. Gelukkig inderdaad dat je hulp had met blussen. De schade valt volgens mij mee. Gelukkig heeft de brand niet lang gebrand. Maar volgens mij lijkt elke seconde wel een minuut.15 juli 2011 om 20:00 #17663290Ja, da’s zeker. Ik kom net bij mantaparts kennemerland vandaan, heb alle onderdelen die ik nodig heb gescoord. Morgen weer verder!
15 juli 2011 om 20:31 #17663291Tja, motorkap dicht had denk ik inderdaad niet veel geholpen als de plas onder de auto lag, neemt niet genoeg zuurstof weg…. Ik heb zelf altijd een schuimblusser bij de hand en een blusdeken en er hangen bossen CO2 blussers in het pand waar ik wel eens klus. We hebben zelfs nog Halon flessen staan, helemaal een mooi blusmiddel!
Poeder??? :shock: :shock: :shock: Ik ben nog dagelijks bang dat ik een keer bij een ongeval door zo’n idioot wordt ‘gered’ die met zo’n ding van vijf euro bij de Aldi vandaan aan komt rennen en tekeer gaat in mijn auto. Het is ook een fantastisch blusmiddel, maar alles wat je ‘gered’ hebt gaat alsnog binnen enkele weken naar de eeuwige jachtvelden, zeker bedrading. Kun je je auto wel wegmieteren!
Daarbij komt nog dat als iemand al brandwonden heeft opgelopen en dat bluszout daar op krijgt het ENORM pijnlijk zal aflopen!! :cry :cry :cry Koop toch voor die paar tientjes meer een schuimblusser, daar kun je zonder enig bezwaar brand mee blussen met een bekneld persoon in de buurt! :thumbup
Succes nog verder met de reparaties! :(
16 juli 2011 om 11:18 #17663292Benzine met water blussen??????????/pfffffffffffffff link link,moet jij weten als brandweer man!!!!
16 juli 2011 om 12:23 #17663293@saluma wrote:
Benzine met water blussen??????????/pfffffffffffffff link link,moet jij weten als brandweer man!!!!
Ja, dûh…… Maar ik had ff niks anders, en ik heb trouwens alles uit gekregen met water, behalve de plas onder de auto.
20 juli 2011 om 12:31 #17663294Ok, hij doet het!!! Ben zo blij als een kind.
Er is alleen één ding: ik krijg de ontsteking op tijd (met lamp, daarna op gehoor) maar hij blijft onregelmatig lopen. Nu komt het blok bij biesheuvel vandaan, maar ik weet niet wat er in zit. Komt het onregelmatige lopen nu door de ontsteking die (toch) niet op tijd staat, of heb ik mazzel en zit er een snel nokkenas in?
Een ander nokkenas zou het slechter trekken bij lage toeren, en het beter trekken bij hoge toeren wel verklaren. Tevens schokt de auto een beetje als ik bij 3000 toeren rij……?[youtube:1wj1xzc3]http://www.youtube.com/watch?v=z-us5Hmk_Ow[/youtube:1wj1xzc3]
20 juli 2011 om 21:10 #17663295AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooi dat ie loopt, viel de brandschade mee?
Wat je vraag betreft kan ik je niet helpen. Maar ben blij dat ie loopt. Had je twee webers erop zitten? Dan zou het daaraan kunnen liggen.
21 juli 2011 om 09:25 #17663296Ja, de schade viel mee. Was wat bedrading stuk, gehele ontsteking vervangen. Rij met de injectie, het gaat wel even duren eer ik de webers compleet heb. Ik ga van de week wel weer verder met het afstellen. De koppeling maakt een heel vervelend geluid, dat moet eerst worden opgelost. Ik ben als de dood dat het vliegwiel los loopt, en door de herrie van de koppeling zou ik een eventueel loslopen nooit horen/merken. :shock:
21 juli 2011 om 16:31 #17663297Is de ontsteking met vervroeging of vastgezet? Dat gebeurd ook nog wel eens bij tunen, weet niet welke invloed dat heeft bij afstellen?
Groeten, MArk
21 juli 2011 om 17:54 #17663298Mooie kadett, leuk topic!
motor ziet er netjes uit! petje af,
ik zat in je topic te lezen, hoe kom je erbij dat een 16v inbouwen rond de 6000 euro kost?
of heb je het dan over een risse motor?Veel succes met je kadett! en nog over een paar pagina’s terug, de witte velgen zijn zeker netter onder de auto dan de zwarte!
21 juli 2011 om 18:24 #17663299@asconac20let wrote:
Mooie kadett, leuk topic!
motor ziet er netjes uit! petje af,
ik zat in je topic te lezen, hoe kom je erbij dat een 16v inbouwen rond de 6000 euro kost?
of heb je het dan over een risse motor?Veel succes met je kadett! en nog over een paar pagina’s terug, de witte velgen zijn zeker netter onder de auto dan de zwarte!
16V heb ik al een tijdje, de bak en aanbouw delen ook. Wat ik niet heb: nieuwe zuigers, drijfstangen, kop bewerken, nokkenassen, alles laten balanceren, 48-er gasklephuizen,DTA injectiecomputer,honen, etc… Al met al denk ik dat ik rond de 6000 kwijt ben, incl. afstellen.
21 juli 2011 om 18:26 #17663300@Kadett C wrote:
Is de ontsteking met vervroeging of vastgezet? Dat gebeurd ook nog wel eens bij tunen, weet niet welke invloed dat heeft bij afstellen?
Groeten, MArk
De vervoeging(en) zitten er nog op. Zal vast wel invloed hebben. Hij loopt overigens nog niet optimaal. Sterker nog, durf eigenlijk niet te rijden, eerst een andere koppeling.
29 juli 2011 om 10:02 #17663303Update-je:
koppeling wordt vervangen, nieuw scherp straat nokkenas erin, keerring van de bak lekt ERG, andere benzinedrukregelaar, nieuwe motorsteun rubbers, alles trilt als een gek :shock:
Dat was het wel, ik ga eerst op vakantie, en daarna meteen naar biesheuvel om de bestelde goodies op te halen29 juli 2011 om 18:20 #17663301AnoniemLid sinds:
1 January 1970@2000 wrote:
@asconac20let wrote:
Mooie kadett, leuk topic!
motor ziet er netjes uit! petje af,
ik zat in je topic te lezen, hoe kom je erbij dat een 16v inbouwen rond de 6000 euro kost?
of heb je het dan over een risse motor?Veel succes met je kadett! en nog over een paar pagina’s terug, de witte velgen zijn zeker netter onder de auto dan de zwarte!
16V heb ik al een tijdje, de bak en aanbouw delen ook. Wat ik niet heb: nieuwe zuigers, drijfstangen, kop bewerken, nokkenassen, alles laten balanceren, 48-er gasklephuizen,DTA injectiecomputer,honen, etc… Al met al denk ik dat ik rond de 6000 kwijt ben, incl. afstellen.
waarom zoveel geld in een xe stoppen
dan kun je nog beter
een dikke let opbouwen ;)
of een standaard let erin hangenje kunt ook met een standaard xe
en een andere chipp al hele leuke resultaten halen.maar wat heb je n mazzel gehad dat je de brand meteen kon blussen :thumbup
zelf ook n auto door brand verloren
enkel kwam ik er pas achter dat die in de fik stond
toen het eigenlijk al te laat was :(zoiets blijft je n hele poos in gedachten zitten ;)
29 juli 2011 om 18:37 #17663304Mooie wagen hoor!
Misschien kenteken zoeken in de ‘historie’-topic voor de historie van je C-dett? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.