Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 juni 2011 om 14:14 #17663256
Ok, de 2.2 is op de carterpan na, klaar.
Heb gelijk de bak maar een “beurt”gegeven, nieuwe keerringen, schoongemaakt en gelijk maar een kleurtje gegeven. Nu hopen dat het een knappe bak is, ik heb tot nu toe geen idee :shock:
25 juni 2011 om 18:35 #17663257ziet er in ieder geval al knap uit :)
25 juni 2011 om 18:38 #17663258AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat ziet er zeer netjes uit. Mocht je hulp nodig hebben, meld je je maar :thumb
25 juni 2011 om 19:41 #17663259Nee hoeft niet :thumb , blok is er uit en ben wel een paar “dingetjes” tegen gekomen.
Het olie verbruik van de 2.4 komt waarschijnlijk toch (nog) door de klepseals. Als ik in de inlaat kijk, dan zie je de olie gewoon langs de klepsteel lopen (Baal als een stekker, want het olie verbruik is de reden van de swap)
Tevens lijkt de 2.0 kop die op de 2.4 zit bewerkt te zijn. Baal nu nog meer, want de 2.2 is standaard.
Ik wilde de carterpan van de 2.4 hergebruiken, maar nadat ik de pan schoon had gemaakt, was er een scheur te zien,(vandaar de plekken op de vloer) dus uiteindelijk de bijbehorende 2.2 pan maar in de kleur gezet.De nieuwe koppeling die ik al 8 jaar bewaar past ook niet :???:
Ik heb de gasklep van de 2.0 inj. pas gemaakt op het 2.2 spruitstuk, en de 5e injector passend gemaakt in het 2.2 spruitstuk.
De lekkende seals in de 2.0 kop:
De bewerkte poorten: (zijn ze professioneel gedaan, of met dremel?)
Ik hoop niet dat de 2.2 uiteindelijk minder vermogen heeft, want dan begin ik opnieuw met de 2.4 :swear
De uiteindelijk in te bouwen 16v gaat dusdanig veel kosten (rond de 6000 euro) dat het voor mij de moeite is om de 2.4 alsnog op te knappen als het vermogen tegen valt.We zijn benieuwd :jerry
25 juni 2011 om 20:31 #17663260AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja inderdaad zie je de olie gewoon langs de kleppen lopen. Dus eigenlijk met een koprevisie had je klaar kunnen zijn?
25 juni 2011 om 20:42 #17663261Weet ik niet zeker. Ik zat net te bedenken dat de seals alleen op de inlaat kleppen zitten, en de foto is van de uitlaat. En daar zitten (volgens mij) geen seals, maar een soort van kleine rubbertjes die volgens mij weinig helpen. Dit zou inhouden dat de gehele schacht (klepgeleiders vervangen, kan dat bij een CIH?) moet worden vervangen.
Maar zoals ik al zei, als het vermogen van de 2.2 tegen valt, dan doe ik het alsnog. Dan heeft de vriend waarvan ik het blok in bruikleen heb ook een mooi blok voor in de schuur :D28 juni 2011 om 08:47 #17663262het is en blijft een mooie auto
en zonder folie tjaa ieder zijn smaak he.
witte atsen staan hem beter dan zwart ondanks dat de auto veel zwarte accenten heeft.
Op hoeveel is de Sedan getaxeerd dan?
en heb vermogen van de 2.2 tegen over de 2.4
2.4 heeft iets meer koppel en iets meer vermogen
maar of dat echt te merken is op de weg.
tevens kun je met een 2.2 meer toeren maken.
correct me i am wrong28 juni 2011 om 09:13 #17663263@CoupeetjeJr wrote:
het is en blijft een mooie auto
en zonder folie tjaa ieder zijn smaak he.
witte atsen staan hem beter dan zwart ondanks dat de auto veel zwarte accenten heeft.
Op hoeveel is de Sedan getaxeerd dan?
en heb vermogen van de 2.2 tegen over de 2.4
2.4 heeft iets meer koppel en iets meer vermogen
maar of dat echt te merken is op de weg.
tevens kun je met een 2.2 meer toeren maken.
correct me i am wrongHij is getaxeerd op 7000 euro. dit had naar de 10.000 kunnen gaan, maar hij heeft hier en daar wat blaasjes. Bij de volgende taxatie zal het meer zijn :D Eigenlijk is het zeer de moeite om te doen. De allrisk verzekering kost iets van 240.
Het vermogen verschil zal ik niet merken, want ik heb waarschijnlijk webers gevonden. Ik heb meteen hurricane racing gebeld, en die gaan ‘m afstellen :wors
28 juni 2011 om 10:20 #17663264@2000 wrote:
@CoupeetjeJr wrote:
het is en blijft een mooie auto
en zonder folie tjaa ieder zijn smaak he.
witte atsen staan hem beter dan zwart ondanks dat de auto veel zwarte accenten heeft.
Op hoeveel is de Sedan getaxeerd dan?
en heb vermogen van de 2.2 tegen over de 2.4
2.4 heeft iets meer koppel en iets meer vermogen
maar of dat echt te merken is op de weg.
tevens kun je met een 2.2 meer toeren maken.
correct me i am wrongHij is getaxeerd op 7000 euro. dit had naar de 10.000 kunnen gaan, maar hij heeft hier en daar wat blaasjes. Bij de volgende taxatie zal het meer zijn :D Eigenlijk is het zeer de moeite om te doen. De allrisk verzekering kost iets van 240.
Het vermogen verschil zal ik niet merken, want ik heb waarschijnlijk webers gevonden. Ik heb meteen hurricane racing gebeld, en die gaan ‘m afstellen :wors
sou 7000euro mooi en die 240 is dat per jaar dan neem ik aan en wat zijn de ijsen op hem zo teverzekeren
28 juni 2011 om 10:58 #17663265@16v kadett c wrote:
@2000 wrote:
@CoupeetjeJr wrote:
het is en blijft een mooie auto
en zonder folie tjaa ieder zijn smaak he.
witte atsen staan hem beter dan zwart ondanks dat de auto veel zwarte accenten heeft.
Op hoeveel is de Sedan getaxeerd dan?
en heb vermogen van de 2.2 tegen over de 2.4
2.4 heeft iets meer koppel en iets meer vermogen
maar of dat echt te merken is op de weg.
tevens kun je met een 2.2 meer toeren maken.
correct me i am wrongHij is getaxeerd op 7000 euro. dit had naar de 10.000 kunnen gaan, maar hij heeft hier en daar wat blaasjes. Bij de volgende taxatie zal het meer zijn :D Eigenlijk is het zeer de moeite om te doen. De allrisk verzekering kost iets van 240.
Het vermogen verschil zal ik niet merken, want ik heb waarschijnlijk webers gevonden. Ik heb meteen hurricane racing gebeld, en die gaan ‘m afstellen :wors
sou 7000euro mooi en die 240 is dat per jaar dan neem ik aan en wat zijn de ijsen op hem zo teverzekeren
Het bedrag is opgebouwd uit de standaard WA premie+2% van het getaxeerde bedrag. Ik heb (geloof ik) wel een max. aantal km’s van 10 of 12.000 per jaar
Voor de verzekering is het taxatie rapport 2 jaar geldig, daarna weer 100 euro investeren voor een verse taxatie.
Voor de rest geen eisen (tenminste, dat merk je meestal pas als je wat krijgt met die k@t verzekeringen)
28 juni 2011 om 11:45 #17663266100euro taxatie is niet echt duur waar heb je dit laten doen dan
28 juni 2011 om 14:18 #17663267@16v kadett c wrote:
100euro taxatie is niet echt duur waar heb je dit laten doen dan
Er zijn diverse die taxeren voor hetzelfde bedrag. Maar als je het wilt weten, dan zoek ik het Vanavond even op.
28 juni 2011 om 14:27 #17663268hier bij ons kost het 300 euro
29 juni 2011 om 09:07 #17663255Dat is inderdaad een nette taxatie.
en webers zijn helemaal mooi
heb je het LPG nog op kenteken staan?
want neem aan dat je niet met webers en LPG gaat rijden omdat je nu ook al niet meer op LPG rijd toch?29 juni 2011 om 11:01 #17663269Ik heb nooit op gas gereden. Als de webers er op zitten, en afgesteld zijn, dan ga ik bijna meteen naar de rdw. Gas er uit, en de 2.2 erin op kenteken. Wil geen gezeik met de verzekering als er wat gebeurd.
29 juni 2011 om 17:27 #17663270ik was zaterdag bij hurricane had vier sproeiers nodig zijn die gasten dicht op zaterdag of wat.
ik heb goede ervaringen met hurricane dus dat wordt zeker wat.
wanneer heb je een afspraak rij ik ff langs:Pziet er wel naise uit bewerkte kanalen?
29 juni 2011 om 20:41 #17663271@kiyamizio wrote:
ik was zaterdag bij hurricane had vier sproeiers nodig zijn die gasten dicht op zaterdag of wat.
ik heb goede ervaringen met hurricane dus dat wordt zeker wat.
wanneer heb je een afspraak rij ik ff langs:Pziet er wel naise uit bewerkte kanalen?
Ik ben zelf nog maar één keer bij hurricane geweest. En toen zaten ze nog in haarlem, da’s al een tijdje terug :D
Heb wel ooit een hurricane blok gehad, en die ging als de brandweer. En ze zijn het dichtbijzijnde tunings bedrijf hier.
Ze wilden er niet eens aan beginnen, want blokken die ze zelf niet gebouwd hebben, die stellen ze liever niet af. ik heb ze weten te overtuigen dat als het blok uit elkaar knalt, dat dat mijn probleem is. (lijkt me logisch, maar er zijn er die daar anders over denken).De poorten, tja geen idee, ziet er netjes uit, voor de rest weet ik er niets van. :wtf
10 juli 2011 om 16:08 #17663273Van de week getracht om de bak weer terug te hangen, was een hoop geemmer zonder brug. Ik had ‘m eindelijk op zijn plaats toen ik er achter kwam dat het achterste rubber van de bak helemaal op was. ik had geen zin om 3 weken op een nieuwe te wachten, en een tweedehandse leek me ook niet al te verstandig.
Ik ben dus naar “mijn” bouten leverancier gegaan en heb 2 industriele rubber m10 gehaald. Het rubber zelf is 5 cm dik, en de bak hangt daardoor een halve cm hoger. Ik kan me niet voorstellen dat dit een probleem gaat vormen.
Ik heb 2 nieuwe gaten geboort, en ik moet zeggen, het ziet er weer aardig uit.Waarschijnlijk woensdag naar biesheuvel: spulletjes halen om de webers compleet te maken, en tevens f@cking vliegwielbouten die verdomt lastig te vinden zijn.
10 juli 2011 om 18:32 #17663272AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nette strakke oplossing. :thumb en 5mm hoger lijkt mij ook geen problemen.
13 juli 2011 om 19:44 #17663274Ok, ik heb na een paar dagen eindelijk de juiste vliegwielbouten gevonden. Meteen het hele zooitje gemonteerd, en hij kon er in. Net op tijd, want vandaag is de nieuwe straat opgeleverd :D
Ik hoop over een paar weken alle onderdelen bij elkaar te hebben om onderstaande goodies te laten lopen/cq afstellen
13 juli 2011 om 20:04 #17663275ziet er netjes uit :thumb zal als ie netjes is afgesteld wel lekker lopen
14 juli 2011 om 08:07 #17663276mooooooooi :thumbup
14 juli 2011 om 08:51 #17663277Mooi blokkie :thumbup
14 juli 2011 om 14:05 #17663278Netjes hoor! king:
14 juli 2011 om 15:58 #17663279Ik ben er ook erg blij mee, tenminste dat was ik………. :cry
Ik heb vandaag alles aangesloten, lekker op mijn gemakkie. Mijn neef kwam ff langs, dus ik zeg: je bent net op tijd, wil ‘m voor het eerst starten!!
Paar keer rond laten draaien zonder ontsteking, ik heb oliedruk, dus da’s ok. Maar daarna heb ik het contact aan laten staan, moet kunnen? Dus ontsteking aan, proberen: en hij slaat vast? Vreemd…. Dus bougies eruit, ontsteking los (op de verdeler) en proberen…… En wat gebeurd er: motor gaat rond, één grote benzine wolk, en daarna één grote steekvlam, en de halve garage in de fik :shock: :wtf (waarschijnlijk zijn de cilinders gevuld met benzine door een injectie die blijft “hangen” )
Niks in de buurt om te blussen, dus doeken, overall, etc. er op gepleurd, rennen voor water, dit alles samen met mijn neef. Gelukkig was hij er bij, want anders had ik het nooit gered. Op een gegeven moment kwam mijn buurman met een (gelukkig co2) blusser, en daar hebben we de brand onder de auto mee uit gemaakt. Er lag een hele plas benzine onder de auto, en die had ik met water nooit uit gekregen. Ben al tijden niet zo geschrokken. (en dan zit ik bij de brandweer :swear )
Ik had meerdere keren gevraagt om een blusser te “regelen” , is tot nu toe niet gelukt, maar je ziet wat er van komt. Die ga ik morgen dus meteen halen.
De schade lijkt beperkt tot de bedrading van de ontsteking, wat roet op de lak,de bougiekabelhouder gesmolten, wat verf van het blok,de rol worteldoek is verbrand, en wat nieuwe delen die ik opgeknapt heb (had ik een apart hoekje voor, en die kreeg de volle laag).Uiteindelijk ben ik eigenlijk heel goed weg gekomen, het had makkelijk heel vervelend af kunnen lopen. :(
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.