Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 augustus 2013 om 08:37 #17663676
Niet helemaal, het is het deel wat ik verlast heb om het geheel passend te krijgen. Op zich niet zo’n probleem, alleen moet zowat de hele 16v er uit om het spruitstuk te kunnen demonteren. Nu niet erg, maar als het over een jaar weer gebeurd wel.
24 augustus 2013 om 10:54 #17663249weet ze wel goedkoper, en perfect ding, pb me maar als je meer wil weten.
30 augustus 2013 om 16:24 #17663677Het is weer een tijdje terug, maar heb niet stil gezeten.
Eerst maar een stukje van de spatbord rand vervangen:
Hierna mijn aandacht gevestigd op de linker lampoor:
Ik kan alleen even geen foto’s van het eind resultaat vinden :wtfNieuwe paravaan hoek:
Rechter hoek:
Wat nog rest is de rechter A-stijl, (linker is gedaan, foto’s ook weg) en een stuk of 12 gaatjes in het motorruim dichtlassen die er de afgelopen 37 jaar bij geboord zijn.
30 augustus 2013 om 19:14 #17663678Lekker bezig daar.
30 augustus 2013 om 19:52 #17663679Ik heb een 5 weken planning, ik probeer elke dag het maximale eruit te halen. Was bijna vergeten hoeveel werk het kan zijn.
Ik zie hier ook wel is een week project voorbij komen, die jongens lassen, slijpen, plamuren, en bouwen een gehele auto in 1 week……Niks meer dan respect :wors30 augustus 2013 om 20:47 #17663680AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ben al 2 jaar bezig met mijn Senator, is soortgelijke klus wat jij doet.
1 september 2013 om 19:29 #17663681Mijn zwagertje heeft de schade strak gemaakt :thumbup
Raamrand schoongemaakt en in de epoxy gezet:
Hoek (zelf) strak gemaakt, het is net of er niets is gebeurd :D
Stukje rottigheid weg gehaald:
En weer een nieuw stuk in gezet. (let niet op het bakwerk erboven, zat bij de prijs in)
Misschien denken jullie: daar heb je hem weer met een minimale update, maar ik vind het leuk om bij te houden, en tevens heeft de taxateur er misschien wel iets aan.
1 september 2013 om 19:33 #17663682AnoniemLid sinds:
1 January 1970netjes, je last ook 100% rondom. :thumb
4 september 2013 om 04:36 #17663683Kleine updates zijn ook update s
Respeckt weet hoeveel werk het is om netjes te doen
6 september 2013 om 20:12 #17663684Mooi werk en mooie kleur ook.
Laat je je stoelen er in zitten tijdens het lassen?Mvg Patrick
6 september 2013 om 20:44 #17663685@City wrote:
Mooi werk en mooie kleur ook.
Laat je je stoelen er in zitten tijdens het lassen?Mvg Patrick
Ja, heb tot nu toe alleen laswerk aan de voorkant (en klein stukje a-stijl) gehad. Morgen gaan ze inclusief het gehele interieur eruit. Wil de stoelen goed schoonmaken, en het tapijt ook. Dan blijft er zo weinig over dat de rest er ook wel uit kan. Dan kan ik meteen kijken of er nog narigheid in de bodem zit. Draadboom gaat er ook uit, heb een niet verknipte draadboom liggen, en die gaat na enige aanpassingen erin.
Uiteindelijk blijven alleen enige dingen onder de auto zitten……sta er zelf verbaast van :shock:Morgen weer “lekker” verder.
6 september 2013 om 22:10 #17663686:wors :agent
8 september 2013 om 14:24 #17663687Zo, kadett is leeg. Ik heb 2 zeer knappe deuren gevonden, die heeft mijn vrouw ( :wors ) voor me gehaald in Zetten. Gekocht van een belg, die vandaag toevallig in Zetten moest wezen. Scheelt mij in totaal 4 uur extra rijden. Erg blij met de deuren, eigenlijk niet of nauwelijks roest, en voor een prijs die in nederland door handelaren met gemak verdrievoudigd wordt. (en dan zijn ze veel slechter ook!)
Er zit alleen nog de originele lak op, nu weet ik dat je met een speciale primer de krimpverschillen tussen oude en moderne lak kan opvangen. Maar is dat er ook in een spuitbus, of is dat altijd 2-componenten?12 september 2013 om 15:16 #17663688En weer wat gedaan.
Alles uit de kadett gehaald:
Hele bodem geschuurd, schoon gemaakt, en geschilderd met constructie verf:
De kat heeft ook een heerlijk plekje gevonden:
Linker hoek zo goed als strak. Heb ik overigens al weer weg geborsteld, de (wat oudere) epoxy wilde niet drogen, hierdoor ging het niet vanzelf, en verwachtte problemen in de toekomst. Dus uiteindelijk alles er weer af gehaald.
2 luikjes gemaakt in de oude deur, ik ben 1.5 uur bezig geweest om de scharnier pennen te verwijderen maar dit lukte niet. Tôen maar besloten om een gaatje te maken en de scharnieren aan de binnenkant door te slijpen:
Onderste stuk van de a-stijl zaten gaten in, nieuw stuk na gemaakt en erin gelast:
En net zoals vroeger bij mijn coupé een stukje c-stijl:
12 september 2013 om 16:51 #17663689Netjes hoor. Je bent lekker bezig! :thumb
12 september 2013 om 21:17 #17663690Heb je dat speciaal gereedschap niet om de deurpennen te verwijderen, is in een vorm van
een Z. Doe je losse pennetjes in het scharnier, zet je de Z erop en ff rammen met een
hamer. Heb je ze zo los.13 september 2013 om 02:47 #17663691Ik heb de losse pen en een zelfgemaakte “z”. De andere deur was geen probleem :(
13 september 2013 om 15:47 #17663692ziet ergoed uit. ik denk dat de oude deurpennen gewoon gebroken waren wat wel vaker gebeurd dat je ze er daarom niet uit kreeg.
14 september 2013 om 19:27 #17663693Nee, de pennen waren intact. Ik sanp het zelf ook niet. Ik heb de nieuwe deuren er nu in hangen voor divers stel werk, en hoop maar dat deze er wel makkelijk uit gaan. De nieuwe pennen gaan er vrij lastig in :shock:
15 september 2013 om 06:34 #17663694Ik gebruik nu meestal een nagel waar van de kop net door het gat gaat en de pin meepakt
En dan met een griptang de nagel vastklemmen langst andere kant en klop ze er dan zo uit :)15 september 2013 om 20:08 #17663695En voorzichtig even warmstoken dan? Heb het zelf ook wel eens
meegemaakt dat ze goed vast zitten. Maar ze er altijd nog uitgekregen.
Maar soms kunnen ze idd goed vast zitten.15 september 2013 om 20:31 #17663696Ze zijn eruit hoor, probleem is al lang weg (zie luiken in de oude deur ;) )
21 september 2013 om 18:41 #17663697Nou, het gaat weer niet vanzelf. Ik heb de nieuwe deuren er in gehangen om alles definitief af te stellen. Gelijk maar nieuwe scharnier pennen gehaald en geplaatst. Nu waren de nieuwe pennen 0.5 mm dikker, gingen er ook een stuk lastiger in, maar toch voor elkaar gekregen. Maar ze moeten er ook weer uit….. Dat gaat dus niet meer, de pennen zitten muurvast, en mijn penneneruithaal apparaatje past niet eens in/door de pennen. Dus de spuiter maar gebeld of het een probleem is als er één deur in blijft zitten (moeten binnen en buiten gespoten worden) Hij was niet blij, maar niet een onoverkomelijk probleem. De andere deur had ik oude pennen in gedaan, dus die was er zo uit, en het geheel past gelukkig in de cabine met één deur er nog aan.
Vrijdag gelijk afspraak gemaakt om de kadett a.s. vrijdag te spuiten. Die ga ik dus ook verzetten, ik merk aan mezelf dat ik al vanaf vrijdag loop te stressen omdat ik er nu al een hard hoofd in heb of ik het ga halen of niet. Ik begin wat makkelijker te worden en puur chagrijnig, en beide kunnen de bedoeling niet zijn. Dus nog maar even enige tijd doorbijten, en vooral lekker door gaan in plaats van de hele dag op mijn tenen lopen……pfffffff22 september 2013 om 10:24 #17663698Je kan er beter iets meer tijd in steken en t helemaal top maken dan afraffelen.
Props! :thumb26 september 2013 om 21:25 #17663699Het lijkt er op dat de kadett eindelijk naar de spuiter kan. Ik had het dus wel gered :shock: Maakt niet uit, ik had ‘m morgen niet weg kunnen brengen, het is niet anders.
Hier nog wat foto’s:
De zeer gave deuren, eigenlijk alleen maar een beetje geschuurd.
Afgenomen, afgestoft, stofzuiger er door gehaald…..klaar
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.