Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 juli 2013 om 18:50 #17663651
begrijpenlijk :) ik heb ook graag me eigen ding .
29 juli 2013 om 20:13 #17663652Ok, de kogel is door kerk. Ik ga de gehele kadett opknappen. Het plan is om over 5 weken te starten. Heb een spatbord gevonden, alleen nog 2 deuren, daar hoop ik morgen meer over te horen.
Aangezien onze vakantie iets anders gelopen is ( horen nu in Turkije te zitten, hotel overboekt dus maar een week later :fy1 ) ben toch maar begonnen. Niet met de auto zelf, maar ben begonnen om de vooras (die 6 jaar terug als nieuw was) wéér op te knappen.
Dwars traverse (zo noemen ze dit toch? )
En de draagarmen:
Dit alles wéér met PU rubbers, alles versterkt, nieuwe stuurhoezen (moet er één bestellen, is verbrand tijdens het binnenbrandje :shock: ), nieuwe record 2.2 schijven, vectra 2000 klauwen/blokken. Ben erg benieuwd of dit beter gaat remmen dan de meuk die er nu onder zit. Morgen even nieuwe remslangen, revisie setje voor de klauwen en nieuwe lagers bestellen. Zal niet lang duren eer het budget overschreden wordt :D29 juli 2013 om 20:29 #17663653Mooi werk weer man,Ik heb een andere ascona body!!
29 juli 2013 om 21:51 #17663654@remo 07 wrote:
Mooi werk weer man,Ik heb een andere ascona body!!
Als ie een stuk beter is dan de oude body heb je groot gelijk. En je kan de body strak maken lekker op je gemakkie doen.
30 juli 2013 om 06:40 #17663655En ook overspuiten…?
30 juli 2013 om 09:17 #17663656Yep, gehele kadett wordt (opel) babyblauw.
30 juli 2013 om 10:00 #17663657top dat je hem opknapt ;)
jammer van de kleur.. die overweeg ik namelijk ook voor mijn kadett hahaha
succes inieder geval met het project30 juli 2013 om 19:18 #17663658Vandaag een aardig eind gekomen, traverse in de kleur, PU bussen erin, nieuwe rubbertjes over de fuseekogels, nieuwe lagers erin gezet en de remklauwen een kleurtje gegeven. Morgen krijg ik de juiste remslangen en een remklauwrevisiesetje binnen, en dan zou ie in elkaar kunnen :thumbup
Tevens meteen even een vraag. Onderstaande verlagingsset is mij nieuw verkocht als zijnde -80 mm….. Nu heb ik deze veren een keer gepast op mijn coupé, en tot mijn verbazing ging de kadett 5 cm verder omhoog. Maaaaaaar, er zat toen behalve een kale c20xe helemaal niets in de kadett, geen deuren, interieur, dus alleen de assen en spatborden. Is mij 7 jaar terug de verkeerde set verkocht, of komt het goed als de auto volledig belast wordt?
Zegt iemand de lengte van de veren iets?Oh, vergeet ik bijna, ik krijg morgen mijn witte atssen terug. Deze zijn opgelast en gericht. Nadat ik al glijdend in een straatput kwam reed het niet zo lekker meer. De velgen zijn alleen gerepareerd, het opnieuw polijsten doe ik zelf. Ik vond 80 euro per velg wat prijzig. (bedrag valt op zich mee, gezien de uren maar dat kan ik zelf ook wel)
30 juli 2013 om 19:23 #17663659lijkt me ook dat ze nog wat moeten inzakken, maar 13cm is wel een groot verschil…
30 juli 2013 om 19:32 #17663660@petrolhead wrote:
lijkt me ook dat ze nog wat moeten inzakken, maar 13cm is wel een groot verschil…
Is niet helemaal zo: hij was 5 cm omhoog gekomen vergeleken met de afgezaagde veren die er al onder zaten. Maar hij leek evengoed een jeep :jerry
30 juli 2013 om 19:42 #17663661ah oke dat wist ik niet king:
5 augustus 2013 om 19:03 #17663662Ik heb de as redelijk in elkaar gezet. Weliswaar met allerlei losse bouten, want ik ben alle schommelassen kwijt. Op zich niet erg, want met de helft eraan was ie al zowat niet te tillen. Ik ga de as dus in onderdelen plaatsen. (ook leuk, hoop eer van mijn werk) Kan ik meteen kijken hoe alle vulringen moeten zitten, heb geen idee :D
5 augustus 2013 om 19:07 #17663663Super netjes man!!!!had jij nog naar de ECU gezocht??
OHHH…..ik lees net mijn antwoord!!hahaha,bedankt voor het zoeken!!
5 augustus 2013 om 19:09 #176636645 augustus 2013 om 19:12 #176636655 augustus 2013 om 22:41 #17663666Lekker bezig man! :thumb
6 augustus 2013 om 07:27 #17663667Goedbezig, toevallig nog manta a 16s assen of onderdelen nodig ?
6 augustus 2013 om 10:13 #17663668@blue-mission wrote:
Goedbezig, toevallig nog manta a 16s assen of onderdelen nodig ?
Nee, ik heb op de body na zowat een hele 1600 kadett in onderdelen liggen. :D
6 augustus 2013 om 10:28 #17663669Ik heb hier een nieuw setje -60 en -80 mm. liggen en even gemeten.
Voorveer -60 is 30 cm. en spiraaldoorsnede 13 mm.
Voorveer -80 is 25 cm. en spiraaldoorsnede 14 mm.Hoop dat je er iets aan hebt.
6 augustus 2013 om 10:58 #17663670Hmmmz, ik heb de laatste. Mocht ie wel 80mm zakken dan hoop ik dat ik de garage nog uit kom :D
17 augustus 2013 om 20:42 #17663671Het grote demonteren is begonnen. Ik kom meer roest tegen dan gehoopt, maar het is tot nu toe te overzien.
Lamp oor rechts is zo goed als weg, en net onder de accubak zit ook een aardig gat. Maandag lampoor bestellen, en meteen even een lasapparaat lenen.
Het pas gekochte spatbord gepast: is langs de motorkap veel te hoog, en langs de keienvanger te lang. Baal er van, maar ik ga het niet passende spatbord de onderkanten overzetten op de originele. De andere kant past redelijk, maar is 5 mm te lang. Hier denk ik nog even over na.
Ook nog even een vraag: Mijn koelvloeistof blijft deze rara kleur hebben. Het is volgens mij roest water, als hij een dag stil staat dan is de roest bezonken, en de vloeistof helder. Dus mijn diagnose is: niet de kop gescheurd? (overigens geen drap op de dop of zo)
Ik vond nog een briefje, wat ik na de 16v inbouw ergens achter gestoken had….toch bijna 10.000 km in een ruim jaar, had ik niet verwacht
Het gas stangen stelsel gepoetst met een roterende staalborstel, best mooi geworden. Hierna in de blanke lak gezet, ben erg benieuwd hoe lang dit mooi blijft
Ik had weinig zin meer om te sleutelen, dus de ruitenwisser motor ook maar even gedaan:
En nog even een foto van de oude meuk die er nu nog onder zit:
20 augustus 2013 om 20:06 #17663672Vandaag een aardige ruk gemaakt, motorruim is leeg. Ga me morgen concentreren op het roest….Ben benieuwd!
De 16v begon de laatste tijd aardig wat herrie te maken, en met de kachel aan waren de gassen niet te harden. Dacht dat er een klein scheurtje in het spruitstuk zat, maar hij is voor de helft door!
Het lege motorruim:
Alle boutjes apart ingepakt, leek me erg handig
23 augustus 2013 om 06:21 #17663673Lekker bezig, niet handig om zelf een lasapparaat te kopem ?, ik weet wel een goed adresje voor je
23 augustus 2013 om 06:50 #17663674Ik vind de aankoop van een lasapparaat niet te rechtvaardigen, gezien het weinige laswerk wat ik doe. Een beetje apparaat begint bij 500, dan is lenen goedkoper. Tevens kan ik elders ook lassen. Heb nu een prachtige cebora te leen, last erg lekker.
23 augustus 2013 om 08:25 #17663675AnoniemLid sinds:
1 January 1970goed bezig maat. Vreemd om die scheur in de uitlaat te ontdekken, vrij vreemde plek zo midden in het blik en niet op en naad.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.