Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 juni 2012 om 13:53 #17663530AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooi man, super dat hij weer rijdt. :thumb Kom hem binnenkort weer eens bewonderen
16 juni 2012 om 14:47 #17663531@Senatorman wrote:
Mooi man, super dat hij weer rijdt. :thumb Kom hem binnenkort weer eens bewonderen
Je zal inderdaad hier naar toe moeten komen, hij rijd verre van lekker, en een apk is verzekeringstechnisch ook wel lekker. Maar, ik geef het niet op, komt wel goed (denk ik)
16 juni 2012 om 14:55 #17663532Ik heb de lambda door gemeten, en die schommeld rond de 0.4 volt, bij gas geven veranderd de waarde dus die zou goed moeten zijn. De temp. sensor geeft ook een juiste waarde (1000 ohm bij een graad of 40) dus die is ook uitgesloten.
Maar nu de retour leiding: ik moet aardig wat moeite doen om hem oraal door te blazen :D Nu zou dit een probleem kunnen zijn, maar stel hij geeft aardig wat weerstand, dan zou het eventuele probleem na de drukregelaar zitten, en dit maakt volgens mij niet uit? Want de drukregelaar regelt de druk af op 3.5 bar en alles wat er na gebeurd doet er niet zo veel toe. Even ter verduidelijking: als ik na de 3,5 bar regelaar er 1 van 3 zou zetten, dan blijft de benzinedruk 3,5 bar. Zet ik er 1 van 5 bar achter die van 3.5 dan zou de druk wel naar 5 gaan. Beetje duidelijk voor de specialisten?Nog een vraag: als het dus niet iets van bovenstaande bevindingen is, waar kan ik dan verder zoeken?
Mischien de inlaat lucht temp. sensor, maar wat moet de waarde zijn? Ik meet 2260 ohm, en veranderd niet veel, maar dat doet de lucht temparatuur ook niet ;)16 juni 2012 om 15:14 #17663533zit je luchtmassa meter goed om
16 juni 2012 om 17:28 #17663534Motortemp sensor ff.doormeten of.die nog goed.is??
anders toch lambda sensor vernieuwen kost.op ebay 30euro.
Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
16 juni 2012 om 18:30 #17663535Temp sensor geeft de juiste waardes, maar ik ga morgen wel even naar de bedrading kijken. Ik heb het laatste stukje vervangen ( en gesoldeerd) maar je weet het nooit.
Luchtmassameter zit juist :thumbup
17 juni 2012 om 14:24 #17663536Weer wat begluurd: Ik had even gekeken of er wel benzine druk aanwezig was, en ja, een spuiter via ontluchtings ventiel. Ondertussen de bobine even los gehaald, en die lag in de benzine. daarna starten en je raad het al: weer een brandje, ik hoorde tijdens het fikken de bobine tikken, dus een lekspanning. Na het brandje te hebben geblust (het begint te wennen :swear ) de bobine bekeken, en anders neer gelegd. En wat denk je: hij liep perfect!! Alsnog de bobine een ander plekje gegeven en daarna weer kut. Alles wat ook maar iets met het vonken te maken heeft nagekeken, niks te vinden……..wordt er langzamerhand echt gek van :swear :swear
Staan er ergens motronic 2.8 gegevens op het net, ik heb wel een vraagbaak, maar die gaat niet verder dan 2.5. Ik kan zelf aardig wat uitsluiten, maar moet dan wel de juiste gegevens/schemas hebben
17 juni 2012 om 15:17 #17663537autodata??
17 juni 2012 om 15:54 #17663538Schema s heb ik gevonden. Tevens nog iets gevonden, 1 bougiekabel verrot, vervangen en nog niet verbeterd. Maaaaar, ik ben opeens wel een vonk kwijt vanaf de bobine. De eerste cilinder doet niks meer, ook niet als ik hem direct op de bobine zet. Dit zou kunnen, de bobine is tijdens de verbouwing een keer flink gevallen.
Mede door een onderdeelnummer wat ik hier op het forum gevonden heb ben ik erachter gekomen dat ze op meerdere opels gebruikt zijn, dus morgen maar de sloop met een bezoekje vereren.
Hopen dat dat soelaas brengt, het begint een beetje vervelend te worden.Schema 2.8 link: http://www.skandiasauna.de/opel/astra/index.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
18 juni 2012 om 17:21 #17663539He he, na een hele berg narigheid eindelijk gevonden waarom ie zo beroerd liep. De bobine was dus stuk. Gelukkig gaf ie op een gegeven moment de geest (1 bougie werd helemaal niet meer aangestuurd) en daardoor werd het iets duidelijker. Ik heb bijna meteen een andere gevonden bij de gebr. Obdam :thumbup Oh, voor als iemand hetzelfde krijgt: die van een frontera 2.2 is hetzelfde.
Het enige wat ik nu nog heb is dat ie boven de 5200 toeren in de begrenzing gaat. Hij geeft hierbij code 19, krukassensor. We zien het wel, hij kan i.i.g. overmorgen richting apk :jerry
Overigens heeft al dit gedoe wel weer een pluspunt, de c20xe en de werking is allemaal weer een stuk duidelijker. Toen ik hem in elkaar zette toen dacht ik: waar is al die meuk voor….. en nu weet ik het meeste
18 juni 2012 om 17:36 #17663540:thumb :wors
18 juni 2012 om 19:48 #17663541top man heerlijk dat het lek boven water is zal je co ook wel beter uitkomen nu ze alle 4 weer vonken , en nog bedankt voor de tip dat een 2.2 het zelfde is is wat makkelijker zoek als die van mijn ook stuk gaat. :thumb
nog een vraagje op welke kleur draden zit je uitlees lampje aangesloten, ik had hem ook aangesloten volgens manta schema en toen bleef ie ook constant branden :???: :D18 juni 2012 om 20:25 #17663542Ik heb het exact aangesloten zoals op mantablog beschreven. Alleen de eerste keer niet, ik heb een schakelaar gemaakt voor het uitlezen, en daar per ongeluk een draad verwisseld met het lampje.
Ik haal het lampje weer weg, en offer het gevaren licht lampje op, en maak daar de storings indicatie in. ( gezien van bas gsi).19 juni 2012 om 18:50 #17663543Hmmmz, alles gedaan voor de apk, en nog steeds een ernstig rem verschil. Ook dit (waarschijnlijk) opgelost, sloop ik een leiding. Ik had nog een complete set nieuw liggen dus ook dit opgelost.
En nu geen druk meer, ik denk dat door het trappen naar het eind de hoofdremcilinder beschadigd is.
Is een revisie setje te doen, en blijft dat ook werken of gewoon voor een nieuwe gaan?
En stel het wordt een nieuwe, welke? Manta GTE of zo? Moet wel plug&play zijn.19 juni 2012 om 19:28 #17663544YO!ik heb bij de mijne gewoon de 1.6 ascona standaard HRC gekocht.
Ik heb Omega 3000 remmen erop en heb zat remdruk!
Gewoon een nieuwe kopen man!!!het zijn wel je remmen…….
Kom gerust een x ff een bakkie halen(met kadett!!)Sterkte :thumb
19 juni 2012 om 19:47 #17663545@remo 07 wrote:
YO!ik heb bij de mijne gewoon de 1.6 ascona standaard HRC gekocht.
Ik heb Omega 3000 remmen erop en heb zat remdruk!
Gewoon een nieuwe kopen man!!!het zijn wel je remmen…….
Kom gerust een x ff een bakkie halen(met kadett!!)Sterkte :thumb
ik wordt helemaal gek van dat t%$%ng ding. Ik wil wel een iets grotere hrc, maar moet wel zo vast te bouten zijn. Een standaard hrc gaat wel wat dieper dan een grotere, maar gaat ook lichter :thumbup
Zodra ik eindelijk de weg op mag, dan kom ik zeker ff buurten. Duurt zowiezo 1,5 week, heb brandweerdienst.
21 juni 2012 om 15:48 #17663546He he, eindelijk. Eerst het ernstige remverschil, door het ge-emmer scheurde er een leiding, daarna niet op druk te krijgen, en uiteindelijk maar een nieuwe hrc gekocht, wat overigens ook niet hielp :shock:
2 dagen bezig geweest met de remmen, kreeg ze niet ontlucht. Uiteindelijk maar even naar kwikfit geweest en de remmen laten ontluchten. Ging niet vanzelf, maar hij remt i.i.g. weer. Het pedaal zit wel heel erg diep, Ik kan met gierende banden stoppen, maar wel bijna aan het einde van de slag. Zit me niet lekker!!!Maar, hij is door de keuring, apk, en rdw, dus ik kan eindelijk na 8 weken weer genieten!!!!!!!!!!
Nu begrijp de jonge kinderen wel wat beter als het sinterklaas is, man ik ben zo blij!!!!!Toch weer een ander project deel in mijn hoofd, tenminste, over een maand of 3, als ik weer wat zin heb. Maar ik ga op mijn gemakkie het vooras wat al eens klaar was opknappen. Heb gereviseerde 2000 klauwen, nieuwe schijven, pu rubbers liggen, dus dat gaat wel weer goed komen.
21 juni 2012 om 17:08 #17663547nogmaals gefeliciteerd! :D
21 juni 2012 om 18:06 #17663548yeeeees top man ben je daar weer 2 jaar van af :thumb
21 juni 2012 om 19:49 #17663549Probeer eens je achter remmen goed op te stellen en kijk je remcilinders ff na op lekken.
Daar lag bij mij ook t probleem met slecht remmen,nieuwe remmen erop en klaar!(achter)
Daarna met de hand ontlucht,wel met 2 man.
Ohja,meet ook ff de diameter van je trommel op.Als je schijven achter hebt kan je het bovenstaande meteen weer vergeten…. :jerry
21 juni 2012 om 20:05 #17663550@remo 07 wrote:
Probeer eens je achter remmen goed op te stellen en kijk je remcilinders ff na op lekken.
Daar lag bij mij ook t probleem met slecht remmen,nieuwe remmen erop en klaar!(achter)
Daarna met de hand ontlucht,wel met 2 man.
Ohja,meet ook ff de diameter van je trommel op.Als je schijven achter hebt kan je het bovenstaande meteen weer vergeten…. :jerry
Ik vergeet het :D
21 juni 2012 om 20:53 #17663551gefeleciteerd :thumb top man!!
21 juni 2012 om 21:15 #17663552AnoniemLid sinds:
1 January 1970Top man, er komen nog wat meetings aan, dus die hoef je niet te missen. Gefeliciteerd
23 juni 2012 om 13:55 #17663553Mooi werk! En gefeliciteerd man!
Wel even foto’s maken van de PU en remmen projecten heh!
23 juni 2012 om 15:36 #17663554 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.