Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juni 2012 om 08:55 #17663505
Und? Of ben je weer 55 euro extra kwijt :D
(Aansich valt 55 euro natuurlijk wel mee als je de prijzen van vroeger vergelijkt :P)
13 juni 2012 om 15:54 #17663506Hij is goedgekeurd! Natuurlijk ging het óók vandaag weer niet vanzelf, maar uiteindelijk toch de goedkeuring gekregen. 2e bezoek kostte overigens 26 euro
Morgen apk, en dan lekker weer 2 jaar onbezorgt knallen!13 juni 2012 om 17:00 #17663507Hoe heb je dat gedaan dan???
13 juni 2012 om 17:20 #17663508super om tehoren :thumb :thumb :thumb
13 juni 2012 om 17:43 #1766350913 juni 2012 om 18:29 #17663510top man ik ga binnen kort ook heb papieren binnen van de auto als bewijs zou nu moeten lukken hadden ze veder nog iets of moet ik nog ergens op letten ik ben zelf apk keurmeester dus gaat denk ik wel goed :thumb
13 juni 2012 om 19:13 #17663511Ze kijken zowat alleen naar de ombouw zelf. mptorsteunen, baksteun, etc. De rest van de auto doet er niet toe. Het BLOKNUMMER wel.
Als ik geen nummer gezeik had gehad dan was het zowat een formaliteit geweest. Ik heb wel alles erg netjes ingebouwd, dat wel.14 juni 2012 om 12:38 #17663512Gefeliciteerd met de goedkeur :thumb
14 juni 2012 om 13:25 #17663513@RISL wrote:
Gefeliciteerd met de goedkeur :thumb
Dank je, nu de apk nog, ze hadden een paar kleine dingetjes gevonden, maar waar ik me wel zorgen over maak is de co, die is te hoog. Wel een foutcode gevonden viewtopic.php?f=18&t=166683
14 juni 2012 om 13:31 #17663514Kun je er dan niet tijdelijk een katalysator onder hangen?
Dan dring je de CO-uitstoot behoorlijk terug.14 juni 2012 om 13:42 #17663515Nee, ten eerste heb ik geen ruimte, ten 2e moet de kadett aan de regels voldoen van 1977, en dat moet makkelijk kunnen zonder kat. Het is niet alleen het co probleem, heb er ook een foutcode van en het rijd vervelend.
14 juni 2012 om 13:50 #17663516Okay, ja, ik ben niet zo bekend met de c20xe (of heb je er carburateurs op gebouwd?). Want anders zou ik niet weten hoe je het CO omlaag zou kunnen krijgen. Misschien een keer wat injectiereiniger aan de benzine toevoegen?
Ik heb zelf jaren aan Kevertjes gesleuteld, en speciaal voor de APK stelden we die ff anders af met de stroboscoop tot het CO daalde (we hadden toen een eigen CO-meter). En vaak wisselden we ook ff de carburateur (enkelvoudig ipv tweevoudig, tweetraps of zelfs viervoudige carb).
15 juni 2012 om 12:00 #17663517AnoniemLid sinds:
1 January 1970heb t met een c20xe ook gehad dat t co wat hoog was
ik trok dan de stekker van de luchtweger er afliep die wel wat raar onregelmatig
maar co was goedm,n keurmeester vond dat best genoeg
wel stekker nog net ff op de luchtweger laten hangen
enkel ff losklikkenjaaren zo goedgekeurd ;)
zelfs n x met steekproef ;)15 juni 2012 om 12:07 #17663518@louwe 16 klepper wrote:
heb t met een c20xe ook gehad dat t co wat hoog was
ik trok dan de stekker van de luchtweger er afliep die wel wat raar onregelmatig
maar co was goedm,n keurmeester vond dat best genoeg
wel stekker nog net ff op de luchtweger laten hangen
enkel ff losklikkenjaaren zo goedgekeurd ;)
zelfs n x met steekproef ;)En als je je luchtweger nu wat omlaag zou drukken?
Want dan gaat de motor armer lopen toch? Dus minder CO?Of is dat wat te kort door de bocht?
15 juni 2012 om 12:15 #17663519Wat bedoel je met omlaag drukken, er zit geen losse klep in of zo?
De stekker los halen: is inderdaad een optie :thumbup
maar dan weet ik nog steeds niet waarom ie niet lekker loopt. Wat ik vannacht wel bedacht had: de 2.2 cih liep ook te rijk, en nu de c20xe ook, ik ga maar is naar de retourleiding kijken of deze een verstopping heeft.
15 juni 2012 om 12:26 #17663520Je kunt een luchtweger toch omhoog of omlaag drukken?
Die schijf die erin zit, bedoel ik dan.15 juni 2012 om 13:19 #17663521Uh nee, ik denk dat jij een cih bedoelt? Daar zit een klep in die je kan beinvloeden. Mijn luchtmeter weegt de lucht (als ik het goed begrepen heb) door een verwarmd bimetaaltje die door de lucht gekoeld wordt. Door het afkoelen veranderd de weerstand, en heb je dus een meting. Dit kan je niet niet of nauwelijks beinvloeden.
15 juni 2012 om 13:20 #17663522Nee, dat klopt….ik heb nog nooit aan een Opel met luchtweger gesleuteld, maar bij MB en VW werkt het wel met een soort schijf die je op en neer kunt drukken.
Ik ging er vanuit dat het hetzelfde werkte op de Opels.Dan heb ik niks gezegd ;)
15 juni 2012 om 16:38 #17663523hoi hoe hoog is het co bij mij staat ie rond de 1 % je mag 4,5 % hebben
15 juni 2012 om 16:42 #17663524ik heb voor de zekerheid maar een dag geplandt voor de omkeuring in plaasts van zo maar langs rijden moet nu 28e om half 10 :D
15 juni 2012 om 19:01 #17663525Wil mijn 16v ook nog op kenteken zetten, alleen de bak lekt wat olie.
Geeft zoiets problemen met zo’n keuring of word daar niet naar gekeken?15 juni 2012 om 19:11 #17663526@witje2.4 wrote:
Wil mijn 16v ook nog op kenteken zetten, alleen de bak lekt wat olie.
Geeft zoiets problemen met zo’n keuring of word daar niet naar gekeken?Daar kijken ze niet naar. Mijn 16v zelf lekt behoorlijk (verd#mme) en was geen probleem, wel een aandachtpunt bij de apk.
En de co zat volgens mij rond de 8 :shock:
Ik heb vanmiddag de LMM tip geprobeerd, en hij blijft lopen, dus dat zou een oplossing kunnen zijn. Als ik weekend heb dan ga ik eerst kijken de retourleiding verstopt zit, en tevens de lambda checken. Ik heb voor de rest geen storingen (meer) dus het kan nooit veel zijn (?)Gevraagd:dichtbij zijnde lambdasensor
15 juni 2012 om 19:58 #17663527dat is inderdaat er hoog, ik heb helaas geen lambda liggen voor je mijn oude was ook stuk hij ging hierdoor zeer onregelmatig draaien en inhouden tijdens rijden.
hopen dat de lmm goed gaat werken op het co ik denk het wel16 juni 2012 om 10:04 #17663528heb je het lambda sensor draad bij de computer aan massa gelegt hebben wij ook gedaan met de rallyascona van ons
16 juni 2012 om 13:17 #17663529@CoupeetjeJr wrote:
heb je het lambda sensor draad bij de computer aan massa gelegt hebben wij ook gedaan met de rallyascona van ons
Het is een dis 2.8, daar gaat dat niet bij (als ik iedreen mag geloven)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.