Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 mei 2012 om 21:35 #17663456
Vandaag met de elektra begonnen. Als eerste een zekeringenkastje geplaatst. 1 zekering die geschakeld wordt door het contact, tevens hiertussen een relais geplaatst omdat de koelvin volgens mij nogal wat stroom trekt, motronic krijgt hiervan ook een draad. Voor de rest 2 zekeringen voor de motronic en misschien wel een hoofdzekering voor de gehele auto. Ik blijf het eng vinden dat de oude (hoofd) voeding van het originele zekeringenkastje niet gezekerd is. Benzinepomp relais ook een eigen plaatsje gegeven, en tevens hiervoor een gezekerde uitgang gemaakt voor de pomp.
Aan de bijrijderskant nog 2 draden te gaan die op de kabelboom moeten, storingslampje, en de groene van de toeren teller, voor de rest is het aardig opgeruimd :thumbup Als laatste nog even intapen, maar eerst even de juiste draden zoeken.
Alleen deze kant nog doen, lijkt erger dan het is :D
31 mei 2012 om 22:03 #17663457nou schiet t wel lekker op :thumb
ik zal m snel wel langs horen scheuren hoop ik ;)4 juni 2012 om 18:56 #17663458Het eerste probleem dient zich aan. Het benzinepomprelais doet niet wat ie moet doen. Als ik (vaste) spanning op alles zet, dan gaat hij aan. Als ik daarna het contact omdraai dan gaat hij na 4 seconden uit. Zet ik mijn contact weer uit, dan gaat hij met 4 sec. weer aan :shock: Ik meet dan op de dikke blauw rode, de dunne (die ik eigenlijk moet hebben) doet helemaal niks. Maaaaaar, als ik met een doormeet lampje (je weet wel, zon koperen ding) tussen aarde en de bruine van het relais, dan schakeld hij wel, en de pomp gaat draaien. Ik geef met de laatste meting iets van een aarde door, en daardoor wordt het relais bekrachtigd.
Het meest logische is dat het een aarde probleem is, alleen zitten alle aardes in mijn beleving goed. Ik heb een aarde van het frame naar de accu, een aarde van het frame naar de c20xe. Wat ik wel vreemd vind is dat de c20xe nergens zelf een aarde aansluiting heeft? Klopt dit? Op diverse plekken aarde gemeten, en ik meet overal hetzelfde.Het kan nog iets anders zijn: In de bouwbeschrijving van mantablog staat: De zwarte 12v contact op de zwarte motronic voedingstekker.
Welke zwarte bedoelen ze, ik heb de geschakelde + op de zwarte gezet die in het motorruim zit, met een enkelpolig (origineel) stekkertje, als ik die los trek dan valt het relais ook uit. Dit lijkt dus goed te zitten.Voor de rest doet overigens alles het, alleen nog even aan de praat krijgen :D
Iemand?
4 juni 2012 om 19:51 #17663459Misschien een denkfout gemaakt: Als je normaal gesproken het contact aan zet dan geeft het benzinepomprelais toch een puls om het systeem onder druk te zetten? Of is dit niet zo? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet op het contact heb gemeten tijdens het starten, en weet dus ook niet of er dan wel spanning op staat. Aan de ander kant zou het relais grotendeels spanningsloos moeten zijn als het contact uit staat, en nu is dat niet zo…..vreemd.
Het gaat hier btw wel om een motronic 2.8, en ik heb daarom ook geen multistekker, maar een stuk of 4 kleinere. Vandaar dat ik ook niet zeker weet of ik de juiste zwarte gepakt heb, bij de connector van de ecu zitten er nogal wat :sleeping4 juni 2012 om 19:57 #17663460hoi bij mijn 2.8 hoor ik me relai inschakelen als ik me contact aan zet en als ik hem uit zet gaat ie naar korte tijd uit
4 juni 2012 om 20:00 #17663461er komt 1 constante draad van de ecu uit mijn hoofd rood en een zwarte draad dat is geschakelde pus contact kan nu niet even kijken auto staat even niet in me garage :thumb
4 juni 2012 om 20:02 #17663462Klopt, dat doet de mijne ook, maar het lijkt dat ie het juist andersom doet. Dus relais staat (vanzelf) aan, zet ik het contact aan dan gaat hij uit. Zet ik daarna het contact weer uit, dan gaat hij weer aan.
AAAAAAAHHHHH, ik denk dat ik het weet: Ik heb er een extra relais tussen zitten, en dat zou best wel eens een verbreek- i.p.v. een maak relais kunnen zijn :shock:
Morgen even gluren
4 juni 2012 om 20:03 #17663463als je er nou niet uit komt wil ik wel even langs rijden met die van mij kan je even spieken
4 juni 2012 om 20:28 #17663464Ik ga morgen lekker verder, en ga er van uit dat het goed komt. Ik had een paar dagen emmeren ingeplant om hem aan de praat te krijgen. Stel het lukt morgen, dan ben ik nog snel ook :D
Maar mocht het niet lukken, dan maak ik graag gebruik van je aanbod :thumbup[edit] het was inderdaad een verbreek relais, heb een andere gevonden, maar kan het nu niet meer proberen, maakt te veel herie en accu is leeg. Kan haast niet wachten op morgen :wors
5 juni 2012 om 07:52 #17663465zorg je er voor dat je een massa kabel hebt van de motor van het sasie
en volgens ,mij moet de plus van de branstof pomp naar de ecu moet ik even kijken hoe het bij mijne zit5 juni 2012 om 07:53 #17663466en er moest ook nog een konstante plus naar de motor
5 juni 2012 om 15:05 #17663467Hij doet het!!!! Nadat ik het relais had verwisseld startte ie meteen. Als alles gaat als gepland, dan ga ik vrijdag naar de RDW!!
5 juni 2012 om 15:15 #17663468Doe je toch ff een test rondje, koffie staat klaar hier
5 juni 2012 om 15:35 #17663469als ie nou ook nog een koppelingskabel had en de uitlaat zou aansluiten dan kon dat misschien ja! :jerry
Wat een herrie maakt dat ding joh, nog erger dan mijn dettje toen zonder dempers :P
5 juni 2012 om 16:29 #17663470@2000 wrote:
Hij doet het!!!! Nadat ik het relais had verwisseld startte ie meteen. Als alles gaat als gepland, dan ga ik vrijdag naar de RDW!!
Neem je wel een aankoop bewijs mee naar RDW,anders keuren ze m niet.
Had ik vorige week vrijdag ook!!!!5 juni 2012 om 16:43 #176634715 juni 2012 om 16:52 #17663472ok ff -offtopic Ik ben vorige week vrijdag naar het RDW Amsterdam geweest voor de omkeuring
van mn c20let blok,daar werd mij verteld dat ik een aankoop bewijs moet hebben
van de motor,en ook nog een bewijs van sloop van de oude auto of een schorsing bewijs.
Het verschilt veel per RDW wat ze willen!!5 juni 2012 om 17:06 #17663473dat is bij ons wel anders bij ons willen ze wel weten welke auto het was meer niet
kenis van mij hebben ze niet eens gevraagt welke auto het was5 juni 2012 om 18:23 #17663474Het aankoopbewijs klopt, een collega van me had het vorige week ook. was geen probleem, zijn maat heeft er 1 geschreven in een stil hoekje. Voor de rest keken ze zowat nergens naar.
5 juni 2012 om 18:52 #17663475dan ga ik er ook ff een regelen,mn baas maakt wel een bonnetje….
5 juni 2012 om 18:57 #17663476Een verklaring zou ook genoeg moeten zijn. Ben je morgen toevallig thuis?
5 juni 2012 om 19:04 #17663477Als het goed is wel,weet alleen niet hoe laat ivm werk
5 juni 2012 om 19:54 #17663478top man dat ie het doet weer een c kadett 16v tot leven gewekt :thumb :thumb :thumb :jerry laat me maar even weten hoe het is gegaan bij het rdw ik moet er ook nog heen om te laten omkeuren :D
5 juni 2012 om 21:03 #17663479@remo 07 wrote:
Als het goed is wel,weet alleen niet hoe laat ivm werk
Ik bel je morgenmiddag zodra ik wakker ben.
@ marcelcoupe: ik ben zelf ook erg benieuwd!
Nog een dag of 2 de puntjes op de i zetten en dan kan ik eindelijk weer genieten.
6 juni 2012 om 16:00 #17663480Ik ben thuis hoor!!!!!! :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.