Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 mei 2012 om 15:54 #17663431
ik heb een cm gewonnen, stukje weg geslepen, dus alleen het kachel probleem blijft over. Komt ook wel goed, ventilator heeft al ruimte genoeg, nu alle kappen nog die er om heen zitten.
26 mei 2012 om 17:05 #17663432En rij je maandag nog mee??greetz Rene
27 mei 2012 om 08:41 #17663433@remo 07 wrote:
En rij je maandag nog mee??greetz Rene
Nee, kan zowiezo geen vrij krijgen, en na een nachtdienst een dag doorgaan….. :???:
27 mei 2012 om 08:50 #17663434Het zit weer is tegen. Nadat ik de kachel had omgebouwd loop ik weer tegen iets anders aan. Het was toch wel erg lastig om het spruitstuk overal langs te krijgen. Nadat ik de stuurkolom, motorsteun, motorrubbers verwijderd had, en de gehele 16v 20 cm naar voren had gehaald, wilde het spruitstuk er eindelijk in. Maar nu wil de stuurkolom er niet langs :swear Er zit 2 cm van het spruitstuk in de weg. Nu heb ik 3 opties: Of een verzet/schuin stuk in het spruitstuk lassen om ruimte te creeren, dit heeft niet de voorkeur want dat gaat te koste van de flow.
Of de flens van het spruitstuk 3mm scheef laten vlakken zodat hij wat meer naar de linkerkant gaat, dit is voor mijn gevoel de beste optie, alleen vraag ik me af of dit gaat lukken, het inklemmen in een freesbank zal wel erg lastig worden.
Of de motor uit het midden plaatsen, alleen is hier het probleem dat het om 1,5 a 2 cm gaat, en dat is wat veel. Het zit nu exact in het midden, en perfect waterpas, en dat wil ik eigenlijk zo houden.Het kloterige van dit alles is dat ik weer vastloop, de hele 16v moet weer los, alles moet er weer af, en als het spruitstuk probleem is opgelost dan pas kan ik verder met aansluiten.
Lastig!
27 mei 2012 om 11:15 #17663435Marcel uit h.h.Waard heeft het zelfde probleem,die heeft nu 2 buizen om zn stuurstang heen lopen…
27 mei 2012 om 11:34 #17663436Ik baal er ongelofelijk van, ik koop geen spruitstuk van 450 euro en dat het dan niet past :swear Ik heb er een deuk in geslagen, maar ook dat is niet genoeg. Ik ga na de pinksterdagen op zoek naar een bedrijf die de flens schuin kan frezen….ik vrees het ergste :(
27 mei 2012 om 20:08 #17663437hey kan het had ik ook echt het zelfde past 100% jaar later inbouwen en het past voor de meter niet ook 450 euro betaald
27 mei 2012 om 22:04 #17663438het probeem waar je dan tegen aan loopt als je de fles scheef freest, is dat je bouten ook weer scheef op je flens komen te zitten.
dus loop je meer kans dat je ze afbreekt, of hij gaat op het spruitstuk lekken :(is wel zuur zeg.
27 mei 2012 om 22:08 #17663439@16v kadett c wrote:
hey kan het had ik ook echt het zelfde past 100% jaar later inbouwen en het past voor de meter niet ook 450 euro betaald
hoe heb jij dat opgelost? mijn ideeën staan hier boven :(
27 mei 2012 om 22:10 #17663440@schuitje wrote:
het probeem waar je dan tegen aan loopt als je de fles scheef freest, is dat je bouten ook weer scheef op je flens komen te zitten.
dus loop je meer kans dat je ze afbreekt, of hij gaat op het spruitstuk lekken :(is wel zuur zeg.
Daar zijn volgens mij speciale ringen voor om het schuine op te vangen. Ik geloof alleen niet dat ze het in kunnen spannen.
28 mei 2012 om 07:10 #1766344128 mei 2012 om 10:37 #17663442Ja ok, maar jij had als basis een 4-2-1, de mijne is een 4-1. Maakt niet uit, haal morgen 3 bochten van 63.5 mm, en dan verbouw ik hem. Wel weinig ruimte, zal wel weer daggie k#tten worden :cry
28 mei 2012 om 11:50 #17663443de eerste was van 4 naar 2 en dan 1 en heb hem toen van 4 naar 1 laten gaan
29 mei 2012 om 22:26 #17663444Ik heb vandaag eindelijk een aardige ruk gemaakt :D
Ik heb het spruitstuk zelf verbouwd, het eventueel vlakken zou 138 ex gaan kosten. Ik heb er overdwars een stuk pijp in gelast, en er tegenover een bult gemaakt om het flow verlies enigzins te compenseren. Ik vind het niet ideaal, maar goed genoeg voor een tijdje, het is nog steeds beter dan origineel.
Ik kwam tot mijn verbazing kneedbare kachelkit tegen. Het was exact waar ik naar op zoek was, maar ik had nooit verwacht dat ik het daadwerkelijk zou vinden :D Kachel helemaal schoongemaakt en alles knap geinstalleerd. Als het goed is blijven mijn voeten nu droog als ik de wasstraat door ga.
Onder de kap heb ik het ergste gehad. Ik was bang voor een bedradings puinhoop, maar dat valt erg mee. Alleen de boordbedrading van de kadett zelf is te zien, de rest valt erg mee :thumbup Alles wat aan elkaar moet komt in de auto terecht, heb 2 pakketten krimpkous gekocht, zoek nog veelkleurige bedrading en dan lekker solderen, zoek ook nog een universeel zekeringenkastje.
Moet de koeling, verwarming en nog wat kleine dingen doen. Voor de rest zou het de bedrading en de uitlaat zijn. Ben zo blij als een klein kind. Wat trouwens wel iets minder is, is dat ik aardig wat beginnend roest tegen kwam. Krijg ik nog aardig wat werk aan als ie aan de beurt is.
30 mei 2012 om 04:43 #17663445ziet er goed uit
zie je wat ik zie met de luchtfilter slang bedoel
en heb je al een spaner gemaak t voor dynamo30 mei 2012 om 09:23 #17663446@16v kadett c wrote:
ziet er goed uit
zie je wat ik zie met de luchtfilter slang bedoel
en heb je al een spaner gemaak t voor dynamoIk kan mijn luchtfilter net kwijt. Hoe ziet die slang van jouw er uit? Spanner had ik laatst toevallig gevonden, alleen is de multiriem die ik van een clio heb 2 cm te kort, moet ik nog even achteraan.
Vandaag even proefrijden in een demo tankautospuit en dan gauw weer verder :thumbup30 mei 2012 om 10:47 #17663447Vraag: ik heb zelf een thermocontact gemaakt om de koelventilator te schakelen. Moet deze onderin of bovenin? Lijkt me onderin, want daar gaat de (gekoelde) vloeistof naar de motor?
30 mei 2012 om 11:11 #17663448Deze zitten origineel ook onderin ja ;)
30 mei 2012 om 16:51 #1766344930 mei 2012 om 17:47 #17663450Hij zit er al in, heb een andere slang gebruikt, nieuw luchtfilter, en oude beugel hergebruikt. Ben nu met de kachel bezig, plaats vanavond wel even wat fotos
30 mei 2012 om 18:17 #17663451Goed bezig man!wij houden idd van :kewlpics :kewlpics :kewlpics
30 mei 2012 om 19:57 #17663452Ok, gaan we weer.
Ik had eerst de originele luchtfilterslang iets aangepast, de rare slurf weg, en vond het uiteindelijk wel een mooie oplossing. Maar het nieuwe luchtfilter wat ik vanmiddag kocht is een stuk groter, dus maar een alternatief gemaakt van een oude cih slang.
Daarna de kachel gedaan, is (ook) niet helemaal naar mijn zin, maar tot alles er weer uit moet voldoet het.
Natuurlijk loop ik weet tegen wat anders aan, de bougie kabels zijn nu te kort :swear Zijn vrij duur, lastig te vinden, misschien dat kabels van een c20xe 2.5 iets langer zijn?
Op wat kleine dingen na is het motorruim klaar, eigenlijk alleen de koelventilator aansluiten, wat (boord) bedrading terug halen, en dan trek ik me terug in de auto zelf :D
30 mei 2012 om 20:56 #17663453ziet er goed uit ik laat me spruitstuk op maat maken hier in de buurt heb nu even aan bijde kanten van de stuurstang de uitlaat lopen daarna moet ik ook nog even kijken voor langere bougie kabels als het goed is zijn ze van een v6 het zelfde met de aansluiting
31 mei 2012 om 19:08 #17663454ik had nog een oud set en toen verlent met zoon bromer ding van ngk werkt super
31 mei 2012 om 20:35 #17663455 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.