Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 mei 2012 om 20:21 #17663406
Ik ben weer een klein stukje verder. Heb de koppeling, druk en prise-as lager binnen. Wacht nog op de pakkingen. Ik ben vandaag bij de poedercoater geweest, en natuurlijk, zoals gewoonlijk ging het weer niet vanzelf. De kleur was goed, alleen was alles mat. Ik dacht dat het wel duidelijk was, maar toch niet. Overmorgen is alles alsnog klaar. Wel was het spruitstuk gestraald, dus die heb ik mee genomen, en alvast begonnen met het één en ander te monteren.
Spruitstuk is mooi geworden, meteen ingespoten met wd 40, en maar hopen dat het een tijdje mooi blijft. Maar wel een narigheidje gevonden: de SFI vervanger mist (toch!) een aansluiting. Elders werd gezegd dat er geen op zit en niet nodig is, maar de rechtopstaande slang moet er toch echt wel op. Ik denk dat ik voorlopig de SFI kast plaats, de vervanger komt wel. Op zich ook niet erg, vind het injectiehuis nog steeds een afzichtelijk ding.
De water aansluitingen zit niet naat mijn zin. Ik wil de slang die op de onderkant van de radiateur moet dichterbijer hebben. Ik denk dat ik iets vasts van staal ga maken om op een knappe manier uit te komen.
De gerepareerde carterpan:
Meteen maar een bevestiging voor de oliekoeler gemaakt. De koppelingen krijg ik niet los, dus ik ga op de originele stalen leiding werken met knelkoppelingen, de slangen laat ik maken als ie erin hangt. Is eigenlijk nog mooier ook.
1 mei 2012 om 20:50 #17663407Die nippel maak je er toch zo op, daar zijn mooie nippels voor te koop met een moer aan de binnenkant. Enkel wel goed met locktite vastzetten, voor je het weet verdwijnt je moer de motor in :D
Ze zullen er ook wel zijn met een moer van buitenaf, zoals bij een stalen autoventiel bijv. Nog betere oplossing.
1 mei 2012 om 20:54 #17663408Dat weet ik, had ik ook al bedacht. Heb nog een berg (opknap) werk liggen, dat doe ik eerst.
Ik ben nog een (klein) probleem tegen gekomen: de oliedruksensor/schakelaar past niet :shock: Maar, even verder gekeken en als ik het rubber van de buitenkant haal, dan zou het moeten gaan. Nog niet gekeken hoe het er dan uit ziet, komt morgen wel.
1 mei 2012 om 21:14 #17663409Lekker bezig geweest jij :thumb
Je zou de kleppendeksel toch ook laten poedercoaten?1 mei 2012 om 21:17 #17663410Ja, alles wat mat, was wat verkeerd gegaan. Het kleppendeksel wat je ziet is het “verbouwings”deksel
2 mei 2012 om 12:27 #17663411Dacht dat je ondertussen al reed met de 16V
Heb de Kadett al die tijd stil gestaan dan? Of was die nog rijdbaar?
Wanneer verwacht je het spul rijdend te hebben? Kom ik wel ff langs….
Mazzel2 mei 2012 om 14:54 #17663412@GTvirus wrote:
Dacht dat je ondertussen al reed met de 16V
Heb de Kadett al die tijd stil gestaan dan? Of was die nog rijdbaar?
Wanneer verwacht je het spul rijdend te hebben? Kom ik wel ff langs….
Mazzelnee, ik ga meestal niet zo snel als dat ik plan ;) Kadett heeft al die tijd gewoon gereden. Ik hoop eind volgende week te kunnen rijden, is een beetje afhankelijk van wanneer ik de benodigde onderdelen binnen krijg.
9 mei 2012 om 05:27 #17663413Ik heb gisteren maar even een koelleiding gemaakt om de rubber zooi te vervangen. Het zou anders één wirwar van verschillende slangen + klemmen worden. Het is nog niet knap, kan alleen met elektrodes lassen in mijn garage, het aflassen doe ik elders met c02. De c20xe is er eigenlijk klaar voor, wacht nog steeds op één cruciale pakking :swear
Ik heb tevens de gepoedercoate onderdelen binnen, en 2 leidingen laten maken voor de oliekoeler.Het enige wat een probleem kan zijn is dat de leiding dikwandig is, dus iets minder flow. Ook het oliedruksensor probleem is opgelost, ik heb het rubber weg gesneden, daarna past ie perfect.
Aansluiting voor de kachel:
9 mei 2012 om 16:25 #17663414vandaag weer het één en ander:
Slangen zijn klaar:
De aansluiting van de gasklepverwarming afgedopt met een mini kogelkraan, makkelijk met eventueel ontluchten
Ventilator van een renault gescoord:
En als laatste ook een aansluiting voor de lfr gemaakt
9 mei 2012 om 19:19 #176634159 mei 2012 om 20:19 #17663416Mwoah, moet de bak nog doen (morgen? :???: ) wacht nog steeds op carterpakking. Heb toevallig een knappe dynamosteun gevonden, weliswaar te kort, maar beter dan mijn zelfbouw ding. Ik moet de bedrading verlengen van de temp sensoren, vind voorlangs het geen gezicht.
Eigenlijk gaat het best aardig. Ben alleen naarstig op zoek naar een thermoschakelaar die tussen een slang kan. Mijn standaard leverancier kon niets betekenen, en zijn leverancier ook niet. En anders maak ik er zelf één. Stukje pijp, lasmoer erop/in lassen, en de thermoswitch erin draaien.
Ik moet wel zeggen dat de kosten omhoog schieten, en de dure delen had ik al jaren liggen. Maar goed, hij ziet er mooier uit als een nieuwe, en dat heeft ook wel wat.10 mei 2012 om 22:00 #17663417AnoniemLid sinds:
1 January 1970@2000 wrote:
@louwe 16 klepper wrote:
@2000 wrote:
@16v kadett c wrote:
die van jou gaat denk ik niet passen zat ik toen ook me want de slang is telang die van mij gaat naar rechts en dan de filter er op
Komt wel goed, ik bezit een redelijk handigheidsniveau. Mocht het niet lukken, dan ben je de eerste die ik PM ;)
dan kun je ook wel ff dat pijpje in je radiateur solderen
steld echt weinig voor
heb dat zelf al meermalen gedaan
bij 16 v in rwd ;)En dat doe ik nu weer liever niet in mijn splinternieuwe radiateur. Maar aan de andere kant stelt het geen ruk vóór……denk er nog even over na.
heb ik toen in m,n manta welgedaan
radiateur nieuw uit de doospijpje en moer voor de thermoswitch ingesoldeerd
voor die uberhaupt in een auto gezeten had ;)12 mei 2012 om 23:55 #17663418al bezig met je bak??
ik heb de mijne van de week weer inelkaar gekregen.
als je iets weten moet, stuur je maar een pm ofzo :thumb :thumb17 mei 2012 om 18:00 #17663419Heb nog een paar foto´s gevonden toen de auto net klaar was van het opknapper/restauratie
mocht ik nog foto’s tegen komen van het opknappen/restauratie dan zet ik die ook wel hier neer
en hier foto’s van de dag dat die naar de andere eigenaar ging
17 mei 2012 om 18:16 #17663420He bedankt man, altijd leuk om te zien :thumbup ik hoop eind volgende week weer te rijden, duurt allemaal veel te lang :shock:
Maar de nieuwe plannen liggen er al, nieuw vooras, kofferbak netjes maken, en dan volgend jaar het (weinige) roest weg halen en meteen een andere kleur. En als alles klaar is, eindelijk een ander achteras met sper er in.
Eerst maar zien of ik de 16v aan de praat krijg :D17 mei 2012 om 20:17 #17663421aah de 16v zal vast wel aan de praat te krijgen zijn die dingen lopen bijna altijd mooi.
zit er al weer veel roest aan dan? de deur ?
en wat voorn kleur gaat die krijgen ? :D17 mei 2012 om 20:29 #17663422De deuren en paravaan hoekjes. De deuren zijn niet zo’n probleem, desnoods nieuwe, paravaan op zich ook niet, maar moet dan wel gespoten worden, en dan doe ik gelijk de hele auto. De kleur vind ik erg lastig, of GTE geel ( de donkere kleur) of baby blauw. Maar dat kan nog veranderen. Een aero dak blijft ook heel erg lonken.
17 mei 2012 om 21:08 #17663423valt inderdaad mee maar hij is ook al weer een jaar of 6 a 7 klaar en bij ons bijna dagelijks gebruikt zowel winter al zomer en daar worden ze ook niet beter van
ben benieuwd hoe het er uit ziet met de 16v erin
Ga je de 16v en benzine ook op kenteken laten zetten? want neem aan dat er ook weer apk op moet en dat gaat niet lukken met lpg op kenteken dan moet die lopen op lpg omdat dat de hoofdbrandstof is;)17 mei 2012 om 21:45 #17663424Rdw bezoek doe ik meteen, en zoals je al zei, heb geen keus. Geeft niet, verzekering technisch rij ik dan ook iets lekkerder. Ik laat ‘m waarschijnlijk ook opnieuw taxeren.
Het enige wat me zorgen baart bij de rdw is de herrie, ik denk dat ik maar een soort van silencer ga maken.19 mei 2012 om 13:35 #17663425Hij zit er in!!!! Hij moet er wel weer (een stukje) uit, ik heb ruimte te kort bij de kachel. Ik vermoedde dit al, maar wilde weten hoeveel ruimte er te kort was. Ik zal wat van de kachel moeten verwijderen. Een andere optie is de 16v naar voren plaatsen, maar dan moet ie 3 cm naar voren. Dit is vrij gemakkelijk op te lossen, maar ik ben bang dat de aandrijfas niet ver genoeg in de bak zit. Het komt goed, ik heb de komende week uitgetrokken om dit en de bedrading uit te vogelen.
19 mei 2012 om 13:55 #17663426hey
denk je aan de slang op de kop zit je ook mee hij zal verder naar vooren moeten
19 mei 2012 om 14:10 #17663427Daar heb ik genoeg ruimte, vreemd genoeg. Heb jij ‘m ook verder naar voren dan?
19 mei 2012 om 15:54 #17663428ja iets verder niet veel 5tot10cm wat ik ook nog had gedaan is waar die nu zowat tegen aan zit is recht gemaakt met de flexs waar die plaat overlapt scheelt ook weer wat
heb ook de motor op de voorste gaten ligen jij ook ?
20 mei 2012 om 12:36 #17663429Wacht ff, 5 tot 10 cm? Ik hoop dat je mm bedoelt? :shock: Heb weinig zin om een ander as te laten maken terwijl deze perfect is :wtf
20 mei 2012 om 14:22 #17663430AnoniemLid sinds:
1 January 1970motor zo vermaogelijk naat achteren laten liggen
komt de rijeigenschappen ten goededie kachelslang achterop de kop zal wel genoeg ruimte zijn
daar loopt je plaatwerk al weer terug naar de bodumik had meteen na de kop er een haakse bocht geplaatst
kachel aanpassen zou k eerder doen dan motor naar voren brengen ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.