Forumindex › Forums › Modellen › Grandland X › Opel Grandland X wat een ellende
- Dit onderwerp bevat 75 reacties, 20 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 juli 2023om 14:44 door jopsa.
-
AuteurBerichten
-
20 september 2020 om 20:37 #18390329
Sinds maart 2020 een Opel Grandland X , was een actie model met kenteken van 30-12-2019 in 6 maanden tijd al heel veel ellende gehad waaronder roestvorming remschijven , lak van motorkap niet helemaal in orde , wat plekjes op het dak , remblokken vervangen , roestvorming velgen en afgelopen week kreeg ik op de weg een motorstoring , auto is nog steeds bij de dealer want eerst dacht men dat het de nokkenas sensor was , nieuwe erin en na 500 meter gereden te hebben weer motorstoring , ben de auto nu weer een week kwijt want men weet nog niet wat de oorzaak is , al met al een maandagmorgen auto , heb nu een email naar opel nederland geschreven want voel me niet meer veilig in de Grandland rij al vanaf 1976 auto diverse merken gehad maar zoals deze opel grandland nog niet eerder meegemaakt.
20 september 2020 om 20:41 #18390331Ik begrijp je volkomen
Hier tientallen problemen die niet opgelost geraken. Ondertussen rechtsbijstand en advocaat ingeschakeld……………..
20 september 2020 om 20:43 #18390333de auto heeft pas 2.500 km gereden dus ben benieuwd wat opel gaat doen
21 september 2020 om 09:02 #18390369AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hallo @ Diana Uludag,
Het is echt droevig om te lezen, dat jij al de zoveelste bent op dit forum, die problemen heeft met de Grandland. Een auto van amper 10 maanden. Nu is roestvorming op de remschijven heel normaal. Dit verdwijnt namelijk weer, als je rijd en remt. Maar wat bedoel met roest op je velgen? Dat zijn toch Alu velgen neem ik aan? Plekjes op het dak, en de motorkap waren misschien al zichtbaar toen je hem kocht? Misschien niet goed op gelet, bij aankoop? En dan na 2500 km je remblokken al vervangen? Dat is toch vreemd? Maar daarmee moet eigenlijk wel het probleem verholpen zijn. Die motorstoring is wat anders! Dat moet niet kunnen. Het is wel zo, met alle elektronica van tegenwoordig, dat de auto vol zit met sensoren (om gek van te worden)En als een sensor niet goed is afgesteld, of niet goed functioneert, krijg je spontaan een fout-melding. Ik hoop dat ze bij Opel dit goed en netjes voor je oplossen. Ik wenste wel, dat je zo,n Grandland had als ik. Een 1.2T Innovation automaat, van dec 2017, en nog nooit 1 storing of probleem gehad. Nu met 24.000 km. wat hebben sommigen een pech met deze prachtige auto. Om bang van te worden. Ik wens je veel sterkte toe. Gr,Hans
ps. Ik ben altijd wat huiverig van een gebruikte auto met 2500 km. Dan rijst bij mij direct de vraag: waarom ruilt men een auto al zó snel in? Mits het een demo betreft. Dan ligt het wat anders.
21 september 2020 om 09:29 #18390371Beste Hans de auto was splinternieuw toen ik hem kocht voor 30.000 euro , alleen het kenteken stond op 30 december 2019 , tot nu toe heeft de auto slechts 2.500 km gereden , dit ook vanwege corona , de auto is in maart afgeleverd dus heb de auto nog geen 10 maanden . En de roest is inderdaad op de velgen , er zijn foto’s van gemaakt en krijg een nieuwe velg uit duitsland , en ja het regende toen ik de auto ging ophalen dus het kan dat ik daardoor kwa lak niet alles heb gezien die vlek op het dak is ook alleen maar te zien als hij in de garage staat onder de verlichting
21 september 2020 om 13:31 #18390397AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=18390371]Beste Hans de auto was splinternieuw toen ik hem kocht voor 30.000 euro , alleen het kenteken stond op 30 december 2019 , tot nu toe heeft de auto slechts 2.500 km gereden , dit ook vanwege corona , de auto is in maart afgeleverd dus heb de auto nog geen 10 maanden . En de roest is inderdaad op de velgen , er zijn foto’s van gemaakt en krijg een nieuwe velg uit duitsland , en ja het regende toen ik de auto ging ophalen dus het kan dat ik daardoor kwa lak niet alles heb gezien die vlek op het dak is ook alleen maar te zien als hij in de garage staat onder de verlichting[/quote]
Tjonge @ Diana, dat maakt het geheel nóg droeviger. Je hebt hem dus nieuw gekocht, en hij stond al op kenteken begrijp ik nu. Dan heb ik je in je eerste bericht, verkeerd begrepen. Ik zelf rij nu ook stukken minder, met die corona. Normaal was het een ca 10.000 km per jaar. In 2020 heb ik ook maar nét een 4000 km gereden. Misschien is die vlek op het dak er nog uit te poetsen? Alhoewel dat de lak nét zo goed onder garantie valt. Dus dit hoef jij helemaal niet zelf op te lossen, maar de Opel dealer, waar je hem gekocht hebt. Heb je de auto niet bij een officiële Opel-dealer gekocht, dan word het ook wat moeilijker met garantie. Ik hoop dat dit goed word opgelost word voor je. Dit vind ik echt intriest, zeker voor een nieuwe auto. Sterkte hoor.
21 september 2020 om 17:48 #18390430Is idd dieptriest, als ik dat had zou ik hem allang teruggeven, ware het niet dat de mijne een leasebak is.
Is nu exact 1jaar oud met 60000 probleemloze kilometers.
Alleen een paar kleine dingetjes gehad, zoals een kapotte gordelgesp achterin. Er gaat wel eens een lampje branden, maar na een nachtje slapen is het weer weg.
21 september 2020 om 20:24 #18390440Beste Hans gekocht bij Orange Motors dus een Opel Dealer en 3 jaar garantie maar had niet verwacht om binnen 6 maanden zo vaak daar te zijn
21 september 2020 om 20:52 #18390442AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=18390440]Beste Hans gekocht bij Orange Motors dus een Opel Dealer en 3 jaar garantie maar had niet verwacht om binnen 6 maanden zo vaak daar te zijn[/quote]
Dag beste Diana, Nee dat kan ik me voorstellen. Met zoiets reken je toch niet bij de aankoop van een nieuwe auto? Gelukkig dat je de auto dan in ieder geval bij een erkende Opel dealer gekocht hebt. Want is dat niet het geval, dan is Opel Nederland ineens niet meer zo coulant! Maar ook de Opel dealers zijn in service heel verschillend. De ene doet werkelijk alles voor z,n klanten. De ander stuurt je keer op keer, met een kluitje in het riet. Ik hoop écht voor jouw dat ze dit goed gaan oplossen. Ik vind het werkelijk intriest voor je. Zo,n prachtauto, en dan zulke problemen, bah. Gr,Hans.
21 september 2020 om 21:05 #18390444AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dag Diana, Net even gekeken naar klant tevredenheid van Orange Motors. Ze hebben nogal wat vestigingen. Sommigen scoren goed, sommigen wat minder. Maar ja, dat heb je overal. Ik ben bij Opel OPC Van Mossel-Middelharnis. Is een goed jaar terug van eigenaar veranderd. Was eerst Automotions. En is nu Opel OPC Van Mossel. Heeft bijna al het personeel overgenomen. Dus dan heb je nog met dezelfde mensen te doen. Prima service! Maar Van Mossel, heeft ook heel veel verkooppunten in het land. Met ook verschillende merken. Dus een groot orgaan. Gelukkig heb ik tot nu toe, geen klachten gehad. Dus dan ben je al snel tevreden. Maar ik hoop dat Orange achter je staat, en je door de ellende heen helpt. Hou je me op de hoogte? Gr,Hans.
21 september 2020 om 21:22 #18390446AnoniemLid sinds:
1 January 1970@ Diana Uludag, Er is hier een topic in de lijst op blz 2 “Show hier je Grandland”. Plaats daar eens als je wilt, een foto van je auto, zodat ik een indruk van je GLX krijg? Okee? Gr,Hans.
21 september 2020 om 22:34 #18390454Jazeker maar momenteel staat de auto nog in Berkel en Roderijs , heb voor een week een Corsa als leenauto , een foto van mijn OPEL GRANDLAND X 1.2 TURBO 130PK BUSINESS EXECUTIVE heb ik nog niet maar het is er een in blauw
21 september 2020 om 22:56 #18390460AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=18390454]Jazeker maar momenteel staat de auto nog in Berkel en Roderijs , heb voor een week een Corsa als leenauto , een foto van mijn OPEL GRANDLAND X 1.2 TURBO 130PK BUSINESS EXECUTIVE heb ik nog niet maar het is er een in blauw[/quote]
Okee dan. Er is ook geen haast bij Maar als je hem terug hebt, en ik hoop 100% in orde, dat je dan in dat andere topic een foto plaatst. Gr,Hans.
22 september 2020 om 18:05 #18390506Update auto kan niet gerepareerd worden in Berkel en wacht nu op transport naar Orange Motors in Rotterdam Zuid
22 september 2020 om 18:43 #18390507AnoniemLid sinds:
1 January 1970………
23 september 2020 om 10:01 #18390536AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=18390507]Berkel heeft niet echt de beste werkplaats………[/quote]
Dat zeg jij nou wel. Maar ik heb ze even op Google opgezocht. Orange Motors Berkel, staat wel ff genoteerd met 5 sterren. Uitzonderingen bevestigen de regel, zullen we maar denken?? Dus zó slecht schijnen ze niet te zijn. :smiley-car:
23 september 2020 om 10:08 #18390538AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mijn Opel garage, eerst Knöps, toen Automotions, en nu weer Van Mossel OPC Middelharnis, staat óok met 5 sterren genoteerd. Ik vind het een super goede garage. Maar ook daar heb je Opel rijders, die chronische klagers zijn. Meestal onterecht, maar soms ook geheel terecht. Het is maar nét hoe je behandeld word. Bovendien zijn monteurs gewone mensen. en ook zij kunnen wel eens een verkeerde diagnose stellen. Dat is dan meestal niet zo erg, als bij de dokter.
23 september 2020 om 10:20 #18390545Hallo,
Het is natuurlijk niet normaal dat er zoveel mankementen zijn , maar een goede dealer moet dit toch oplossen en anders moet de auto retour toch.
Misschien heeft deze auto ergens opgeslagen gestaan met agressieve dampen of zoiets ivm ook de lak en roestschade.
Ja dit is niet goed ik heb mijn 2de GLX en tot nu toe geen problemen en buiten het onderhoud niet meer bij de dealer geweest. Ja 1 x om de USB stick terug te brengen voor het updaten van de navigatie die nog in de poort zat 🙂
Hopelijk komt alles goed , ik ben wel benieuwd wat de dealer gaat doen.
23 september 2020 om 10:43 #18390552De auto heeft inderdaad ergens bij een andere garage gestaan. Orange Motors had begin 2020 een actie met een aantal opel modellen waarvan het kenteken al op 30-12-2019 stond dit vanwege de hogere bpm in januari 2020 ,en omdat de auto nieuw was vond ik dat niet zo erg en de auto was doordoor goedkoper. De auto heb ik gekocht bij Orange Motors in Rotterdam Zuid maar omdat er veel zieken waren kon ik daar met mijn motorstoring niet terecht en moest ik naar Berkel , Berkel heeft eerst de nokkenassensor vervangen , ze haalden deze uit een nieuwe Opel die in de showroom stond ! Dit was om mij direct te helpen , dat waardeerde ik enorm maar helaas was dat niet de oorzaak want nog geen 500 meter verder gaf die weer motorstoring aan , de auto gaat vandaag op transport naar Orange Motors in Rotterdam Zuid het hangt er van af wat nu de oorzaak is wil dat alle klachten verholpen worden ook het spuiten van de motorkap en anders een nieuwe auto . De auto heb ik sinds maart 2020
23 september 2020 om 11:37 #18390554Let dan wel op je woorden of tekst, want opel Amsterdam heeft lange tenen.
23 september 2020 om 12:23 #18390562AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=18390552]De auto heb ik gekocht bij Orange Motors in Rotterdam Zuid maar omdat er veel zieken waren kon ik daar met mijn motorstoring niet terecht en moest ik naar Berkel , Berkel heeft eerst de nokkenassensor vervangen , ze haalden deze uit een nieuwe Opel die in de showroom stond ! Dit was om mij direct te helpen , dat waardeerde ik enorm maar helaas was dat niet de oorzaak want nog geen 500 meter verder gaf die weer motorstoring aan , de auto gaat vandaag op transport naar Orange Motors in Rotterdam Zuid het hangt er van af wat nu de oorzaak is wil dat alle klachten verholpen worden ook het spuiten van de motorkap en anders een nieuwe auto . De auto heb ik sinds maart 2020[/quote]
Dat begrijp ik Diana. Tóch vind ik het heel netjes van Orange Berkel, dat ze je direct goed geholpen hebben met die nieuwe sensor. Zij kunnen het ook niet helpen, dat dit uiteindelijk niet de oorzaak was. Ze hebben in ieder geval hun best gedaan. Ik hoop echt voor je dat het goed komt. Dus je moet niet het vertrouwen verliezen in Opel. Mits ze je in de kou laten staan. Ik ga er van uit, dat ze in Rotterdam hun best voor je doen.
23 september 2020 om 13:24 #18390572Ja Hans een hele goede service van de Opel garage in Berkel , heb vandaag nog met hun gesproken de auto gaat vanmiddag op transport naar Rotterdam Zuid
23 september 2020 om 18:29 #18390611Ik hoop met je mee.
Bij mij zijn ze hardhorig of misschien wel doof bij de dealer. Meerdere serieuze mankementen en nu de wagen al weer 1 week kwijt. Totaal op de 15 maand toch minimum al 3 maand de auto kwijt geweest. Ik geraak de tel kwijt….
23 september 2020 om 19:58 #18390625Hoi Jopsa wat erg om te lezen dat je bij elkaar al 3 maanden je auto kwijt bent geweest , heb je de auto ook bij een Orange garage gekocht ? Ze zeggen altijd je hebt 3 jaar garantie en dat is ook wel zo maar je zit niet te wachten op allerlei gebreken bij een nieuwe auto , daarvoor heb je geen nieuwe auto gekocht , kan je niet met de directie in gesprek ?? Mijn auto is nu ook al bijna een week weg , heb wel een vervangende Corsa gekregen maar die kan je niet vergelijken met de Grandland X
23 september 2020 om 21:41 #18390638Beste Diana
Mijn auto is een gevaar op de weg. Allerlei elektronische mankementen. Ook uitvallen van de motor en dan melding storing automatisch remsysteem.
Dode hoek die verkeerde seinen geeft. Zelfstandig openen van ramen,deuren,koffer…..
Niet openen wanneer je wil dat hij opent
ruitenwissers die uit zichzelf werken wanneer het niet regent en zonder draaiende motor.
Ruitenwissers die dan weer niet werken wanneer het regent of tijdens rijden wel gaan wissen wanneer het niet regent.
start stop die niet werkt
zetelverwarming voor en achter die niet werkt
zetelkoeling die niet werkt
cd speler die het opgaf
navigatie die je de andere windrichting uitstuurt
Navigatie die grote steden niet vindt en bijhorende grote straatnamen
touchscreen die oplicht zonder dat iemand in de auto zit en wanneer de auto in de garage gesloten staat en niet open wil op commando
touchscreen wat zwart blijft gedurende langere tijd
alarmsignalen die weerklinken omtrent obstakels. Bij uitstappen en controle niks te zien.
begeleidende lijnen op touchscreen bij achteruit rijden die spontaan verdwijnen voor geruime tijd en na een week weer verschijnen
airco die niet wil koelen
display die knippert en na vervanging nog steeds knippert
onderhoudsindicator die gaat flippen en plots bij de voorziene weergegeven onderhoudsbeurt weer van 6 maand of zo naar 12 maand springt
Mag ik ophouden of doe ik verder ????
Nee,dit is een gloednieuwe Belgische SPOOKWAGEN
Ondertussen advocaat er bij genomen daar de zaakvoerders niet reageren,geen afspraak vastzetten……..
Mocht dit een wagen van iemand van de opel crew geweest zijn was deze al een blikken doosje geworden of een plastiekfles
Ze meldde me zelfs dat deze wagen perfect verkoopbaar is en hadden het lef om me te vragen om de wagen zelf te verkopen….
Hun probleem opgelost en probleem naar mij verschuiven. Uiteraard deed ik dat niet. Hun auto is geen fluit waard. een verkoper vertelde me dat ze een verzekering hebben voor dergelijke misbaksels en dat de wagen geruild kon worden. Echter….werd deze eerlijke persoon teruggefloten door zijn bazen. En…. liegen kunnen ze daar als de beste.
Laatste bezoek aan de garage was wat rumoeriger (aan mijn kant) en enkele techniekers die kwamen meeluisteren naar mijn betoog gaven me bij vertrek gelijk. maar….jammer genoeg zijn zij geen doorslaggevende partij.
Opel Belgium zijn een bende sukkelaars die je van alles wijsmaken en meeheulen met de dealer. De ene werknemer van opel Belgium meldde me zelfs dat hij de mensen daar kent…. Dus……kan je het vergeten. 33000 euro aan problemen staat hier soms in mijn garage als hij niet weg is voor onderzoek. Ze zouden me eigenlijk veel geld moeten betalen om deze wagen terug te nemen en hem te mogen gebruiken als studie object. Ze zouden er heel wat uit kunnen leren. Leergeld betalen dus.
De zaakvoerder meldde me zelfs het volgende : “Laat ons eerlijk zijn….. Dit is geen opel hé…” Recht uit de mond van de opel dealer zaakvoerder. Om te gieren toch… Waarom verkoopt hij het dan ? Hij wilde dus zeggen dat het een peugeot is en dus volgens hem minderwaardig zal zijn. Maar mijn geld was wel de naam Opel waardig blijkbaar.
Ah,ik kan nog uren doorgaan maar welk nut heeft het.
Binnenkort ga ik misschien via mediakanalen de ervaringen delen zodat de toekomstige klanten weten hoe je daar behandelt wordt indien zich problemen voordoen.
Ohja,toch nog ééntje. De zaakvoerder mailde mij dat ik waarschijnlijk ook met een nieuwe (inruil) grandland x niet tevreden zou zijn ??? Waar zijn we dan mee bezig ? Daar antwoordde ik op dat er wel degelijk grandland x modellen rondrijden die perfect werken. Zoals daar zijn alle vervangwagens die ik reed,die van mijn schoonbroer en collega’s. Ook die van de ontelbare mensen die ik langs de weg doe stoppen die met een grandland rijden om te peilen naar hun ervaringen met de identieke wagen. Heeeeeeel erg weinig problemen daar. Eigenlijk nog geen enkele vernomen via die weg.
De verkoper meldde me ook nog dat 1 op de 100 wagens die van de band rollen (ongeacht het merk) fout zijn. Noem ze slecht en niet te verkopen.
En daarvoor hebben ze dus de reeds genoemde verzekering.
Toen de hoofdtechnieker mijn wagen vorige week kwam ophalen koppelde hij de laptop aan een zag je al een hele waslijst aan foutmeldingen. Gezien de drie maand dat ik de wagen reeds kwijt was ongezien. Onder andere 87 fouten alleen al voor zetelverwarming die voor geen fluit werkt (kostte wel 2000 euro extra)
Zou je niet voor minder boos worden ?
Allé. De laatste dan. Op weg naar Gent om te shoppen. Daar aangekomen krijgen we de wagen op geen enkele manier op slot. Tja,dan maar weer naar huis waar de wagen eenmaal aangekomen wel op slot ging…………….
Vooruit,de allerlaatste. Naar Deinze gaan shoppen….. Op de parking sluiten we de wagen. We komen terug en de wagen staat open……… Misschien zag hij ons komen en opende galant al op voorhand……………….
Nu echt de allerlaatste. Ik ga badmintonnen met buurman. We komen aan. We doen onze deuren dicht (auto draait niet meer) en koffer gaat spontaan open…. Weer zo een galant gebaar van de wagen. Maar onze rackets lagen niet in de koffer maar op de achterbank dus weer overmoedig gedrag van de wagen.
Ik weet niet van ophouden. Aan het rijden…. plots gaat mijn raam vanzelf naar beneden…. Misschien rook mijn adem en snakte de wagen naar verse lucht….
Nog eentje en ik ga slapen…. Sta met buurman op de oprit te praten. Plots gaat de wagen een 10 tal keren uit zichzelf in het slot en er weer uit. Was net een discobar maar jammer genoeg vergat de wagen de muziek op te zetten.
Slaapzacht…………. ohja,aan het rijden op een zonnige warme dag. geen wolkje aan de lucht. Beginnen de ruitenwissers gezellig heen en weer te slingeren. Misschien was het op de tonen van een gezellig deuntje van André Hazes waarop wij met de armen heen en terug zwaaien en deze “sympathieke wagen” dan maar meedoet………….
groeten. Ik schrijf later wel een boek. “De lotgevallen met de Vlaamse Grandland X” Ik ben altijd blij dat de wagen nog steeds staat waar ik hem achterliet en dat hij niet uit zichzelf weg reed. Positieve vaststelling toch………….. :happy02:
Laat er uw slaap niet voor Diane. Maar je begrijpt dat ik mijn slaap er wel eens voor laat.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.