Opel Grandland X wat een ellende

Forumindex Forums Modellen Grandland X Opel Grandland X wat een ellende

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 76)
  • Auteur
    Berichten
  • #18391669
    Hans GLX
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 May 2018

      [quote quote=18391571]Jammer dat sommige GLX rijders zo veel problemen hebben. Ik heb wel het idee dat het over het algemeen wel mee valt. Dat zie je vaak als een forum vrij rustig is zoals dit Opel forum. . [/quote]

      Beste @Ronald, Het wil echt niks zeggen als het stil of rustig is op het forum, dat er weinig of geen problemen zijn. Sommigen worden er zó moe van, dat ze niet eens meer willen reageren. Of ze hebben geen tijd. Of ze zijn inmiddels op een ander merk over gestapt. Ik ken er nog enkelen van het begin op dit forum, maar velen zijn inmiddels al afgehaakt. :yes:

      #18391753
      AdamOpel51
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 October 2019

        Ik ben er doodmoe van !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        #18391776
        FransS
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 December 2019

          Er is er één die nooit rustig is… HansGLX. Hij heeft overal een mening over zelfs al heeft ie geen caravan, trekhaak, dakrails etc. Hij heeft zelfs geen GLX meer. Succes Hans op het Volvo forum!

          #18391791
          shotterke1963
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 March 2018

            Ik ben bij degene die na 30 jaar opel is overgeschakeld. Ik ben overgestapt naar BMW X1, heb nu 3000 km gedaan, wat een verademing, geen gekraak meer langs alle kanten, veel betere automaat en een gemiddeld verbruik nu van 6,3 liter benzine. Ben blij dat ik de overstap heb gemaakt

            #18391795
            Hans GLX
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 May 2018

              [quote quote=18391776]Er is er één die nooit rustig is… HansGLX. Hij heeft overal een mening over zelfs al heeft ie geen caravan, trekhaak, dakrails etc. Hij heeft zelfs geen GLX meer. Succes Hans op het Volvo forum![/quote]

              O Fransje, dus al heb je geen trekhaak, of dakrails, of caravan, kan je volgens jouw óók geen mening hebben? Ik dacht zo, dat je als ex beroepschauffeur, in een 48 jaar op de weg, wel over het een en ander mee kan praten, niet? Maar Fransje wil zich er altijd even tussen dringen hé?(meest in negatieve zin) En hij weet dus óok al weer, dat ik geen GLX meer heb hé? Nou Fransje dan vergis je je. Want hij staat nog steeds voor mijn deur hoor. (tot a,s Donderdag)

              :rolling: B-)   :yahoo: :applause02:

              #18391906
              FransS
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 December 2019

                Je mag altijd een mening hebben maar of het iets bijdraagt hier is een tweede. Ik denk dat het soms beter is om je klep te houden en anderen te laten reageren als ze het topic zelf aan de hand hebben gehad. Dan mag je wel 48 j op de weg hebben gezeten maar dan heb je niet per definitie overal meer verstand van en ervaring mee. Bescheidenheid is ook een deugd Hans of moet ik nu ook Hansje gaan zeggen? Nogal kinderachtig eigenlijk… Doe er je voordeel mee op het Volvo forum

                #18391911
                Quadrijder2
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 July 2015

                  We zullen even ontopic blijven over de GLX

                  Ik heb eigenlijk helemaal geen klachten en het verbaasd mij dat er toch bij verschillende GLX rijders zo veel mankementen zijn. Hoe is het dan in de fabriek gesteld met de eindcontrole ? Heel slecht denk ik want daar kunnen ze toch al veel uithalen toch.

                  Maar goed als ze er niets mee doen is het een ander verhaal. Kijk maar op forums van andere merken overal zijn klachten. Ik heb alle merken gereden in de 40 jaar dat ik auto rijdt en ik kom steeds op opel uit. Voor mij vond ik de Zafira die ik hiervoor had nog iets fijner rijden dan de GLX, maar dat was een dikke diesel :applause02:

                  Ik heb tot nu toe geen ellende en super tevreden :good:

                   

                   

                  #18391997
                  Hans GLX
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 May 2018

                    [quote quote=18391906]Je mag altijd een mening hebben maar of het iets bijdraagt hier is een tweede. Dan mag je wel 48 j op de weg hebben gezeten maar dan heb je niet per definitie overal meer verstand van en ervaring mee. Bescheidenheid is ook een deugd Hans of moet ik nu ook Hansje gaan zeggen? Nogal kinderachtig eigenlijk… Doe er je voordeel mee op het Volvo forum[/quote]

                    Dag @FransS, waarom denk je dat jij degene bent, die uit gaat maken, of een posting iets bijdraagt/relevant is of niet? En beweer of suggereer ik, door mijn mening over een bepaald onderwerp te geven, dat ik het beter weet dan de ander? Dat noem ik:”inlegkunde”. En zeker, bescheidenheid is een deugd. Ben ik 100% met je eens. Maar dit is toch ook een soort van discussie forum? En het werd al eerder opgemerkt, dat het forum soms “dood” is. En om het een beetje levendig te houden, geef ik dan mijn mening. Daar hoeft niemand het mee eens te zijn hoor Frans. En zaken waar ik absoluut geen verstand van heb, daar bemoei ik me zelden mee. Want je mag het van mij best weten, van Android of Apple Car-play, en zelf updates uitvogelen, heb ik totaal geen verstand. Ik heb zelfs geen Smart-Phone. Ik heb nog een oud mobieltje, waar je alleen mee kunt bellen, en sms,n. (Dit is puur voor eventueel pech onderweg.)En dat Frans(-je), was alleen maar bedoeld, omdat ik je opmerkingen, steeds speciaal alleen aan mij gericht, ronduit kinderachtig vind!

                    #18392001
                    Supermotard
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 April 2011

                      Hans, het is al eerder gezegd. Lees al je berichten eens terug en stop met deze persoonlijke onzin.

                      #18392006
                      Hans GLX
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 May 2018

                        [quote quote=18392001]Hans, het is al eerder gezegd. Lees al je berichten eens terug en stop met deze persoonlijke onzin.[/quote]

                        Bedankt voor je vriendelijke reactie. Je word bij deze, zeg maar: “op je wenken” bediend. ik stop hier op het Opel forum. Ik wens jullie allemaal veel plezier met jullie prachtige GLX,-en. Wens jullie allemaal veel veilige kilometers, zonder storingen, en andere denkbare ellende. Gr, Hans GLX :bye:

                        #18402825
                        FS
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 February 2019

                          hoop dat je rechtsbijstand niet mee onder een hoedje speld met de garage, dit heb Ik ook mee gemaakt en dan sta je er allen voor, goede raad neemt een Advocaat die je vertrouwd die moeten zij ook betalen, sterkte

                          #18541332
                          Sher Pinedo
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 July 2023

                            Sommige meldingen hierboven herken ik wel, mijn Grandland X is van 2019 en nu geeft hij oliedruk storing. Ik heb veel gelezen wat de oorzaak kan zijn. Ik was een grote fan van Opel maar de Grandland brengt veel schade aan mijn vertrouwen in Opel. De auto heeft nu net geen 100.000 gereden.

                            #18541451
                            jopsa
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 May 2019

                              Floki, quandor, jullie intelligente reactie hierop graag…….

                              #18541457
                              Hans GLX
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 May 2018

                                Het is toch zo jammer dat Opel dit overkomt. De Grandland is toch op zich zo,n mooie auto. Ik heb hem met 24.000 km opgeruimd. Dus in 3 jaar tijd (dec 2017-okt 2020) nooit geen ellende of storing gehad. Mijn huidige SUV word in oktober 3 jaar, en ik heb nu al 35.000 km weg.

                                #18541463
                                Quadrijder2
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  26 July 2015

                                  Nou dan ben ik een uitzondering denk ik. Maar ik ga nu bijna afscheid nemen van mijn 2de Grandland. Het is einde contract na ruim 3 jaar en 177.000 op de teller. En 0 problemen. Hij gaat nu wel een beetje olie verbruiken Maar dat vind ik geen probleem. Gewoon een super fijne, ruime en comfortabele auto met alles erop en eraan. Geef mij maar weer een 3de Grandland. Maar helaas  gaat het nu de 3008 worden. Is wel dezelfde moter dat dan weer wel. 👍

                                   

                                   

                                   

                                   

                                  #18541469
                                  jopsa
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 May 2019

                                    Blij dat te horen dat je tevreden mocht zijn.

                                    Jammer genoeg niet bij allen hetzelfde gevoel.

                                    Veel plezier met de 3008

                                    #18541598
                                    quandor
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      14 November 2017

                                      Gelukkig bij de meeste bezitters wel het goede gevoel.

                                      #18541602
                                      Sher Pinedo
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        27 July 2023

                                        Zodra hij gemaakt is gaat ie de deur uit. Ik had hoge verwachtingen van de Grandland x maar helaas.

                                        #18541605
                                        quandor
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          14 November 2017

                                          Niet iedere auto van elk merk en / of type is even juist gebouwd.

                                          Gelet op het enkele handjevol probleemhouders v.w.b. de GLX denk ik dat het nogal meevalt. Ik gun iedereen daarom een juist werkende GLX, al is er 1 persoon die ik iets anders toewens. :yahoo:

                                          #18541627
                                          Hans GLX
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            19 May 2018

                                            Nou beste Quandor, ik denk dat je met die uitdrukking “handjevol probleemhouders” deze zaak behoorlijk onderschat. Sommigen hier noemen, mijns inziens terecht, de 1,2 T Pure Tech motor van PSA, een Pure Pech motor. En de problemen met de distributieriem, beperken zich niet alleen tot Opel, maar óok Citroën en Peugeot die dezelfde motor gebruiken. En dat zijn er geen handjevol, maar betreft duizenden gedupeerden.

                                            :negative:

                                            #18541633
                                            quandor
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              14 November 2017

                                              Daar krijg ik wel beelden bij, maar malloot Jopsa is daar pas over begonnen toen dit enige tijd geleden actueel werd. Daarvoor heeft hij het nooit benoemd, dus hetgeen wat Stellantis betreft qua riem op meerdere merken en types ja, correct, maar daarop is mijn opmerking niet van toepassing.

                                              Echter, de ongelofelijk negatieve / azijnplassende imbeciel Jopsa doet het voorkomen of van alle Grandlands de meerderheid ernstige problemen heeft. Dáárop slaat / sloeg mijn opmerking. Als je alle probleehouders hier op het forum optelt, dan kom je op een paar handenvol uit.

                                              Kijk je naar de inmiddels ver boven de honderd (misschien wel 200?) negatieve postings van Jopsa v.w.b. de GLX dan vraag je je af of hij geestelijk nog wel 100% in orde is.

                                              #18541646
                                              jopsa
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 May 2019

                                                Quandor,  ge zijt een marginale gek.   Net zoals in het topic ivm het rode streepje bij de toerenteller stel je weer niks voor.  Jammer dat je geen tekst uit het verleden meer kan wissen toch…

                                                Sher Pinedo, ik begrijp je.  Die van mij mocht al heel lang de deur uit maar ik mag hem niet verkopen en de dealer wil hem ook niet terug

                                                 

                                                Wat een grap de Grandland , net zoals Quandor….

                                                Deze wagen sucks, net als dikke nek Quandor en zijn marginale groepje.  Volgens mij verkopen ze steunkaarten…

                                                #18541673
                                                Floki
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  17 March 2022

                                                  Vast wel.

                                                  #18541766
                                                  Hans GLX
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    19 May 2018

                                                    Tja Quandor, als je het zo uitlegt, kan ik je wel enigszins volgen. Wat Jopsa betreft, kan ik hem óók heel goed begrijpen. Je koopt een Opel van €40.000,- en je hebt niet éen, niet twee, maar een hele rij manco,s waar de dealer weinig of niets mee doet. En als je dan je consumentenrecht via hogerhand wil zoeken, en ze sturen je van het kastje naar de muur, begrijp ik heel goed dat je dan op dit forum je gal spuwt. Aan de andere kant lucht het misschien wel wat op voor Jopsa, maar het lost helaas niks voor hem op. Dat dan weer niet.

                                                    #18541781
                                                    Floki
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      17 March 2022

                                                      Beste Hans, het gaat je enorm veel tijd kosten en dus verwacht ik niet dat je het gaat doen, maar je zou voor de grap eens ALLE topics door moeten lezen die @Jopsa heeft gestart/ dan wel input aan heeft geleverd, In een fors aantal daarvan tackelde ik zijn visie met hele logische argumenten.

                                                      Ik noem er slechts 2, maar er zijn er nog véél en veel meer. Zo was @Jopsa hevig ontdaan over het feit dat wanneer een cruisecontrolsnelheid was ingesteld en hij schakelde op of terug, dat de auto daarna weer die snelheid aannam. Ondanks het feit dat Opel dit softwarematig bewust zo had ingesteld, stond @Jopsa hoog van de toren te blazen dat dit een kapitale ‘fout’ van Opel was. Ik heb er alles aan gedaan om hem uit te leggen dat dit héél normaal is, (Stond zelfs in de handleiding) doch hij was / is voor geen rede vatbaar. Dit was / is volgens hem een ernstig Opel mankement.  Da’s dus complete bullshit en een waanidee van @Jopsa. Ook het argument dat wanneer je langer dan 2 seconden wacht met overschakelen naar een hogere of lagere versnelling, je de softwarematige instellingen van Opel overruled, was aan hem niet besteed. Volgens hem een ernstige Opelfout, basta.

                                                      Een tweede waanbeeld van @Jopsa was bijvoorbeeld het niet in werking tredende Start en Stop systeem. Ik heb er héél veel energie ingestopt om te achterhalen waaróm dit zo was, maar ondanks technische info m.b.t. resterende accuspanning en de door Opel vrij hoog ingestelde waarde daarvan, wil hij dit niet aanvaarden. Hoezo ‘plaat voor de kop’?

                                                      Daarna is @Jopsa vervallen tot het plaatsen van alleen maar negatieve linkjes van mensen die het een of andere GLX probleem ondervonden hebben.

                                                      E.e.a. leidde ertoe dat ik de stellige overtuiging heb dat er bij @Jopsa in de loop van de tijd in zijn bovenkamer kortsluiting is ontstaan en dat hij niet meer helder denkt / kan denken, of anders gezegd, hij een ernstige geestelijke storing ondervindt.

                                                      Daarom en omwille van geen andere reden, heb ik de stellige overtuiging dat hij het gros van de door hem ondervonden problemen ‘zwaar’  overdrijft.

                                                      Tot slot een puntje waar hij gisteren tot aan vervelens toe op terug kwam : hij ‘beschuldigt’ mij van het aanpassen van een bericht van mij in een topic in 2021. De grote grap is dat hij nog gelijk heeft ook, maar ondanks het feit dat ik hem ruim 2 jaren geleden uitlegde waaróm ik het aanpaste, blijft hij er meekomen.

                                                      Waaróm ik aanpaste? Soms, bij een wat langer bericht en het doorlezen ervan na plaatsing, ontdekt ik door mij gemaakte typ en spelfouten, dan wel een zinsbouw die ik anders / beter wil. Ik pas dan een bericht aan waardoor het anders wordt als het in eerste instantie was.

                                                      Ik laat voor de grap dit bericht ongewijzigd staan, ondanks mogelijke typ en spelfouten en / of rare zinsopbouw. Imbecieltje @Jopsa leest ongetwijfeld mee en wanneer ik ook maar 1 letter verander heeft hij voor de komende 36 maanden in zijn ogen weer munitie om te schermen met het argument dat ik na plaatsing berichten aanpas.

                                                      Zal ik er nog één benoemen? Een jaar of 4 geleden kreeg ik bijna hartkrampen toen ik bij een rood verkeerslicht op een provinciale weg opeens de achterklep omhoog zag gaan. (en dat terwijl mijn hond achterin zat). Later, het e.e.a. rustig evaluerend kwam ik tot de conclusie dat de autsleutel, die in mijn broekzak zat, in directe aanraking was gekomen met mijn sleutelbos, tengevolge waarvan de achterklep openen button was geraakt.

                                                      Daarom neem ik het gros van de problemen van @Jopda met een hele scheepslading zout.,

                                                       

                                                       

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 76)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.