Opel Grandland X wat een ellende

Forumindex Forums Modellen Grandland X Opel Grandland X wat een ellende

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 76)
  • Auteur
    Berichten
  • #18390641
    Diana Uludag
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 September 2020

      Beste Jopsa die auto van u is rijp voor sloop  , hoop echt dat u een nieuwe auto krijgt of anders uw geld terug want met uw auto valt niet veilig te rijden ! Wens u veel succes met uw rechtzaak , Opel moet zich diep schamen dat ze deze auto niet terugnemen , sterkte , groet Diana

      #18390643
      Hans GLX
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2018

        [quote quote=18390641]Beste Jopsa die auto van u is rijp voor sloop , hoop echt dat u een nieuwe auto krijgt of anders uw geld terug want met uw auto valt niet veilig te rijden ! Wens u veel succes met uw rechtzaak , Opel moet zich diep schamen dat ze deze auto niet terugnemen , sterkte , groet Diana[/quote]

        Tja Diana, zo,n auto als die van vriend @Jopsa, daar word je écht niet vrolijk van. En het valt mij op dat Opel België, niet achter de klant staat. Opel Nederland is wat dat betreft, actiever. Ook hebben ze nog, wanneer je fabrieksgarantie verlopen is, nog een goede coulance regeling. (mits je elk jaar, ongeacht de kilometers, de auto een servicebeurt bij een erkende Opel dealer laat geven)

        #18390675
        FransS
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 December 2019

          @jopsa

          Geef partijen de gelegenheid dit op te lossen maar als je klachten niet serieus worden genomen zoek dan de publiciteit dat is het enige waar Opel gevoelig voor is

          #18390740
          Diana Uludag
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 September 2020

            Heel veel sterkte en hoop dat er toch een oplossing komt, groet diana

            #18390746
            Diana Uludag
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 September 2020

              Update , de garage zegt nu een oorzaak gevonden te hebben namelijk een nokkenas tandwiel ! Maar weer afwachten of de motorstoring dan voorbij is , wel raar met maar 2500 km op de teller ! Voorlopig hebben ze een nokkenas tandwiel besteld dus mijn Grandland X blijft bij de garage . Goed weekend allemaal

              #18390776
              Hans GLX
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 May 2018

                [quote quote=18390746]Update , de garage zegt nu een oorzaak gevonden te hebben namelijk een nokkenas tandwiel ! Maar weer afwachten of de motorstoring dan voorbij is , wel raar met maar 2500 km op de teller ! Voorlopig hebben ze een nokkenas tandwiel besteld dus mijn Grandland X blijft bij de garage . Goed weekend allemaal[/quote]

                Dag Diana, dank voor je update. Dit wijst hoogstwaarschijnlijk tóch op een fabrieksfout. Zoiets gebeurt niet onder het rijden. Zal wel ff duren. Gr, Hans. :good:

                #18390786
                liviu2004
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 April 2014

                  Hmm, nokkenas verkeerd signaal, nu tandwiel, is bekend citroen motoren met choco ketting. Helaas.

                  #18390802
                  Hans GLX
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 May 2018

                    [quote quote=18390786]Hmm, nokkenas verkeerd signaal, nu tandwiel, is bekend citroen motoren met choco ketting. Helaas.[/quote]

                    Wat je daar zegt raakt kant noch wal! Er zijn inmiddels duizenden 3 cilinders op de weg van PSA, (overigens Peugeot, geen Citroën) met handgeschakelde, of met automatische transmissie, en dus ook in de Grandland, en de Crossland. En van een kapot nokkenastandwiel, heb ik nog niet eerder gehoord. Bovendien beweren critici (vakmensen) dat de 1.2T 3 pitter met de aandrijflijn van PSA, beter schijnt te zijn dan de 1.4T Ecotec met aandrijflijn van Opel. Nou jij weer….

                    :bye:

                    #18390807
                    Gustje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 November 2018

                      hey daar mijn opel heeft ook kuren. Keyless entry was wel zeer goed , mijn auto stond telkens open als het regent.

                      nog een probleem: mijn gaat spontaan open ,reeds 4 maal gebeurd bij het uitrijden van mijn garage ,kofferdeksel volledig beschadigd en ruitenwisser kapot. Ik heb hem laten uitlezen in de garage en ze vinden geen foutmelding. Mijn auto was bij de eerste keer 2 maanden oud,nu ondertussen 2 jaar en nog geen oplossing gevonden of toch: elektrische koffer bediening uitgeschakeld.
                      Full option is wel niets meer.

                      #18390812
                      jopsa
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 May 2019

                        Mijn vervangwagen heeft niet alle opties als die van mij.  Ik kan nu al wel zeggen dat bij de vervangwagen de start-stop perfect werkt evenals de automatische wiswasfunctie.

                         

                        #18390822
                        Hans GLX
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 May 2018

                          [quote quote=18390812]Mijn vervangwagen heeft niet alle opties als die van mij. Ik kan nu al wel zeggen dat bij de vervangwagen de start-stop perfect werkt evenals de automatische wiswasfunctie.[/quote]

                          Dag @ Jopsa, ik heb nagenoeg alle denkbare opties, behalve Panoramadak, dakrails,  Adaptive cruise-control, en trekhaak. Maar bij mij functioneert alles naar behoren, zonder ooit 1 storing te hebben gehad. Dus dat kan ook. En dat gun ik jullie allemaal. Geen storingen en volle tevredenheid over de GLX.

                          #18390831
                          Diana Uludag
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            20 September 2020

                            Gustje dat is ook niet leuk , hoop dat alles inmiddels gerepareerd is

                            #18390990
                            GrandAstra
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              26 September 2020

                              Gisteren lid geworden van dit forum om te kijken of GLX gebruikers last hebben van roestende wielnaven. Niet direct gevonden maar wel dit topic. Niet zo best al deze problemen. Zelf een GLX in gebruik sinds 11-2018, afgelopen week 3e onderhoudsbeurt laten uitvoeren. Enigste problemen tot nu; koppelingscilinder vervangen (garantie) i.v.m. lekkage geconstateerd bij 2e onderhoudsbeurt en nu dus roestende wielnaven. Is nu door dealer opgelost, netjes opnieuw geconserveerd. Herken wel wat andere zaken in dit forum zoals krakende armleuning van rechter portier.

                              #18391019
                              Jan Driebeen
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 February 2018

                                [quote quote=18390990]Gisteren lid geworden van dit forum om te kijken of GLX gebruikers last hebben van roestende wielnaven. Niet direct gevonden maar wel dit topic. Niet zo best al deze problemen. Zelf een GLX in gebruik sinds 11-2018, afgelopen week 3e onderhoudsbeurt laten uitvoeren. Enigste problemen tot nu; koppelingscilinder vervangen (garantie) i.v.m. lekkage geconstateerd bij 2e onderhoudsbeurt en nu dus roestende wielnaven. Is nu door dealer opgelost, netjes opnieuw geconserveerd. Herken wel wat andere zaken in dit forum zoals krakende armleuning van rechter portier.[/quote]

                                Welkom op het forum GrandAstra. Mocht je het leuk vinden, wil je dan een foto van jouw GLX met ons delen in dit topic onderdeel?

                                groeten

                                Jan

                                #18391448
                                Hans GLX
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 May 2018

                                  Hallo @Diana Uludag,

                                  Heb je intussen al wat gehoord over de vorderingen van je GLX, met de reparatie van het nieuwe nokkenas tandwiel? Gr, Hans.

                                  #18391451
                                  Diana Uludag
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    20 September 2020

                                    Ja vanmiddag de auto opgehaald was ook iets met het stuur of  zo maar heel raar de chef van de werkplaats is er niet meer en komt ook niet meer terug . De velg is er ook nog niet die moet nog komen en wat de motorkap betreft daar ga ik a.s. dinsdag mee naar een spuiterij en wil weten wat hun van de lak vinden . Met Opel Nederland ook nog niet veel opgeschoten werken tegenwoordig allemaal vanuit huis dus wordt vervolgd . groet diana

                                     

                                    #18391477
                                    Haasje17
                                    Moderator
                                      Lid sinds:
                                      8 September 2009

                                      Houd er rekening mee dat alle in Europa geproduceerde auto’s tegenwoordig slechte lak hebben. Allemaal van wegen geweldige milieu eïssen.
                                      Daar hebben de meeste Aziatische merken geen last van.

                                      #18391531
                                      Diana Uludag
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        20 September 2020

                                        Hoi Hans Opel Nederland heeft zojuist contact opgenomen en mag naar een andere garage toe , dus ga nog kijken welke Opel Garage klantvriendelijk is , ben totaal niet tevreden over Orange Motors Rotterdam Zuid krijg zo het gevoel dat ze mij een zeikerd vinden maar als je auto 2500 km heeft gelopen en 30.000 euro heeft gekost moet de auto wel in orde zijn . Ik mag a.s. woensdag naar een spuiterij die gaan een rapport opmaken over de motorkap als hun bevinding is dat de motorkap opnieuw gespoten moet worden dan gaat Opel de auto opnieuw spuiten. Wat betreft de velg en stootlijst die zijn nog in bestelling , vanwege corona gaat het lang duren.  Misschien kan iemand mij op dit forum vertellen welke Opel Garage ze de beste vinden , in iedergeval omgeving Rotterdam en omstreken .

                                        #18391537
                                        Hans GLX
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          19 May 2018

                                          Dag @Diana, Het was misschien handiger gewest als Opel Nederland je een andere Opel garage had toegewezen. Maar die in Berkel stond toch goed achter je? En ze waren toch bereid je direct te helpen?(Met die sensor, die ze toen van een nieuwe auto afgehaald hebben voor jouw?) Ik vind het best moeilijk om je een advies te geven. Ik ben zeer tevreden met Opel (van Mossel OPC) Middelharnis, maar daar heb je soms óok klanten die er niet meer willen komen. Dat heb je overal. Dus probeer Bleiswijk, zou ik zeggen. En zij weten ook een goede spuiterij bij hen in de buurt, neem ik aan. Gelijk heb je. Een auto, die nieuw afgeleverd word, die zoveel geld heeft gekost, moet 100% in orde zijn. Bovendien kun je Googelen, waar bij jouw in de buurt Opel garages zijn, en hun referenties lezen.

                                          #18391540
                                          Diana Uludag
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            20 September 2020

                                            Beste Hans , Berkel is ook Orange , de garage in Berkel is een klein bedrijf want anders hadden ze de auto niet retour Rotterdam Zuid gestuurd , ik was wel tevreden over Berkel maar ga eerst eens kijken wat betreft reviews bij een dealer die niet bij Orange is aangesloten . Denk aan van Mill in Dordrecht maar dat weet ik nog niet zeker heb nog de tijd want moet eerst a.s. woensdag de auto laten zien bij de spuiterij. Met vriendelijke groet Diana

                                            #18391571
                                            RonaldGLX
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              1 August 2019

                                              Jammer dat sommige GLX rijders zo veel problemen hebben.

                                              Ik heb wel het idee dat het over het algemeen wel mee valt. Dat zie je vaak als een forum vrij rustig is zoals dit Opel forum. Ik heb bijvoorbeeld 2 keer een Nissan Qashqai gehad en de eerst na 1 jaar al ingeruild in de hoop dat de kinderziektes eruit waren maar met beide auto’s 8 keer met grote problemen in de garage gestaan. Het Qashqai forum is dan ook veel actiever omdat gewoon bijna iedereen met problemen rond rijd. Daar zie je elke dag veel ellende voorbij komen. Het is niet of maar wanneer je stil valt. Veel rijders met problemen zoeken een forum op om hulp te vragen. Ik had bij de Qashqai de garantie verlengd en dat heeft mij nog veel geld gescheeld omdat hij in het anders net buiten de garantie kapot was gegaan. Ik zou dat jullie dus zeker aanraden.

                                              Hier hebben degene met een rot GLX natuurlijk niks aan want ik weet na mijn ellende met Nissan hoe jullie je voelen. De klantenservice van Nissan is net zo beroerd. Mijn GLX heeft gelukkig 0 problemen na 1 jaar. :happy02:

                                              #18391580
                                              Diana Uludag
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                20 September 2020

                                                Beste Ronald voorheen een Nissan Qashqai gehad 8 jaar met veel plezier gereden de Nissan was voorzien van panorama dak etc , nooit problemen gehad , heb ook lang aan een nieuwe gedacht maar na een proefrit vond ik de stoelen niet lekker zitten en van de Opel Grandland X wel daarbij wilde ik weer eens iets anders maar spijt heb ik nu wel want met de Nissan had ik nooit problemen

                                                #18391659
                                                RonaldGLX
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  1 August 2019

                                                  Zo zie je maar dat iedereen met elk merk ándere ervaring heeft. Ik zou nooit meer een Nissan Qashqai kiezen. Wel lees ik sinds dat moment eerst de forums zodat ik een beter beeld heb over wat me te wachten staat. Dan had ik de Nissan Qashqai (Tekna) achteraf nooit gekozen, Zou eigenlijk voor dat geld niet nodig moeten zijn.

                                                  #18391663
                                                  Diana Uludag
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    20 September 2020

                                                    Inderdaad een goed idee om eerst eens op een forum te kijken voordat je een nieuwe auto aanschaft

                                                    #18391666
                                                    Hans GLX
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      19 May 2018

                                                      [quote quote=18391663]Inderdaad een goed idee om eerst eens op een forum te kijken voordat je een nieuwe auto aanschaft[/quote]

                                                      Dag @Diana, het is zoals Ronald zegt, met elk merk kun je problemen ondervinden. Ook bij de duurdere merken. ik heb ook ooit overwogen, een Nissan Qashqai te kopen, maar ben tóch bij Opel gebleven. Ik heb 7 Jappen gehad, waarvan 6 Datsun/Nissan, en 1 Toyota (die olie zoop) Nu 7 Opels gehad, waarbij ik alleen met een Zafira B een computer had, die zichzelf opvrat, door een kabelgoot onder de auto, die vol water zat! Dit was buiten m,n garantie, en koste me toen € 1700,- Verder nooit met geen enkele Opel, problemen gehad. Ook met deze niet. En het is natuurlijk koffiedik kijken, maar misschien ben ik nu alle mogelijke ellende wel voor, (als ik de ellende lees van veel forumleden hier) door over te stappen naar de Volvo XC 40. De tijd zal het leren. Maar ik ben tot op heden vol lof over mijn GLX van dec 2017. Gr,Hans  ;-)

                                                      (ps. a.s.Donderdag ga ik mijn GLX inruilen)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 76)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.