Forumindex › Forums › Modellen › Overige modellen › Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT)
- Dit onderwerp bevat 181 reacties, 25 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 augustus 2018om 13:00 door RoVer67.
-
AuteurBerichten
-
25 september 2014 om 06:03 #18225271
De melding van het TPS signaal wil dus zeggen dat een van de tps signaaldraden massa maken waardoor er stroom gaat lopen.
Dus als je weet welke draden van de Automaatbak ECU het tps signaal over gaat. Zou ik deze eens goed controleren. Ergens moet hier iets mis zijn draad verwisseld of dergelijke.26 september 2014 om 10:14 #18225272Weet jij het type nummer van de automaakbak ecu?
26 september 2014 om 10:31 #18225273Hoi Haasje17 Ja die weet ik , dit is wat er op staat
26 september 2014 om 10:36 #18225274Heb gisteren iemand aan de telefoon gehad , en die had een ander geholpen met een zelfde soort motorswap in de zelfde Camper als ik heb alleen die hebben er een opel V6 in gebouwd
Hun liepen tegen het zelfde probleem !
Nu werd mij verteld dat ik de bedrading van de winterstand en economy het probleem zouden zijn dus deze doorknippen
In middels weet ik wel dat dit pin 31 en pin 34 moet zijn op de TCU (transmission Control Unit)29 september 2014 om 19:14 #18225275Morgen gaan ik het bovenstaande eens uitproberen ,
Feitelijk klopt er wel iets van “winterstand” is een antislip regeling en als dat geen of een foutief signaal krijg gaat hij in de noodloop
en het antislip programma in de TCU wordt gegenereerd door de puls-ringen op de 4 assen(abs)
Het is het proberen waard baad het niet dan schaad het niet …………….
Word vervolgd .29 september 2014 om 19:38 #18225276denk dat het in een omega een beetje anders werkt.
je krijgt je snelheidssignaal uit je abs en je hebt het signaal van je uitgaande as van de automaatbak.
op het moment dat je wielspin hebt krijgje een delta tussen de 2 signalen.
en daar de cpu van de automaat op reageren.zou eens een vraagbaak van de donor gaan kopen ipv te blijven knoeien met pdfjes.
dan heb je gelijk een goed schema met kleur code en positie nr aan de computer29 september 2014 om 20:39 #18225277Zou het in de vraagbaak van P.H.Olving staan?
29 september 2014 om 20:57 #18225278heb zelf van 4 modellen voorwiel aandrijvers de vraagbaak liggen
alle boeken hebben uitvouw bladen met schema’s met benaming en kleurcodering van alle componenten en stekkers1 oktober 2014 om 12:42 #18225279Er gloort weer hoop aan de horizon
Nu even in de schema`s duiken en hopelijk lukt het nu ……
Wordt wederom vervolgd12 oktober 2014 om 18:03 #18225280En? Gaat/is dit probleem de wereld uit?
Ik heb er vandaag één in het eggie gezien (DX – 61 – KD) bij winkelcentrum Kanaleneiland. Had nog bedacht dat jij het zou kunnen zijn, maar helaas. Erg leuke auto, zo met die platgeslagen voorkant en die praktische doos die er achteraan volgt!
22 november 2014 om 20:48 #18225281En hoe is het met de hoop die gloorde aan de horizon?
24 november 2014 om 13:45 #18225282Ben er lichamelijk nog niet aan toe gekomen , maar ga deze week weer een poging wagen
Maar ben er wel van overtuigd dat het dit keer lukt28 november 2014 om 10:58 #18225283Mooi verhaal om te lezen hoe je alles aanpast. Ga zo door en sterkte ermee.
Groeten Olaf
29 november 2014 om 18:31 #18225284hou vol mooi om te volgen king:
6 december 2014 om 12:30 #18225285mooie projectjes om te doen, vooral als t op een keer werkt. zo rij ik nu zelf mn opel blitz (’69) 3.0E met n 4 traps automaat. heerlijk. was ook een aardig klussie, maar toen alles werkte voel je je toch wel koning te rijk haha. suc6 kerel
8 februari 2015 om 13:51 #18225286Nog nieuws?
8 februari 2015 om 13:57 #18225287Nee ben er al een poos niet meer bezig geweest moet met mijn lichaam echt wachten op het betere weer , dan bedoel ik met name de tempratuur
Dus denk dat ik rond eind maart begin april weer eens een kijkje gaat nemenLukt het dan nog niet dat gaat hij per opbod de deur uit
8 februari 2015 om 17:26 #18225288niet so snel opgeven kom heus wel goed hep ook probleempje van de bak waar ik niet uitkomt maar dat komt ook wel goed ga met andere dingen gewoon verder gr baboe
8 februari 2015 om 17:54 #18225289De bak is verder goed, zit alleen te hannisen met de aansturing.
Denk ook wel dat het goed gaat komen maar met een handicap als ik gaat het niet zo gemakkelijk meer9 februari 2015 om 23:06 #18225290Misschien heel misschien kan ik je met een paar dingen uit de brand helpen:
Ik ben zelf met een motor ombouw bezig (al 4 jaar maar ik moet het ding alleen nog derin hangen) en ik botste tegen dezelfde ellende als jij:
Vats/Immobiliser die aanstond…
Geen kilometer teller kabel mogelijk,in een oude auto.
Bak die ellende geeft en foutcodes spuugt,dit had bij mij een andere reden.Mijn motor is een Holden 304 v8 uit australie met een 4L60E 4gang automaat met lock up en die motor heeft een Delco 808 brandstof systeem.
In Australie heb ik de knommel laten chippen naar 15/20kw meer en gelijk de schakelmomenten laten veranderen zodat de bak veel agressiever schakelt en ook de vats laten uitschakelen.
Verder ben ik der in europa achter gekomen dat de bak die ik heb helemaal 100% electronisch is en dat:
Wil deze bak goed functioneren en de rest van de handel ook,deze werkt op de electronische pulsen die bak/aandrijfas maakt,als die pulsen niet voor de dag komen gaat de zaak noodloop,de computer weet dat immers niks…Jou computer krijgt geen impuls signaal,anders schakelde de bak wel,maar ik weet niet waar ie het impuls signaal vanaf moet krijgen of bak of abs..
De oude Omega A Senator B hadden ook de AR25/35 en die pakte de impulsen vanaf het staartstuk net zoals mijn 4L60E doet,dus ik denk dat der iets niet goed is in je bedrading je motronic computer krijgt geen impuls signaal en dan doet de rest van de knommel ook niet mee en gaat vreemde codes voor de dag toveren…
Kijk de zaak ff na,je motor electronica heeft die impulsen nodig en je bak ook en je abs ook…
(geen commentaar iedereen is vrij in zijn/haar keuzes maar ben je niet bang dat deze 4cil ook niet veel meer presteert dan de 2,3 aangezien je bij zulk formaat voertuigen meer met koppel te maken hebt dan met paardjes een vrachtwagen heeft immers een motor nodig met koppel en een formule 1 wage iets met pk,s..en dit oogt als een tank…lol)
10 februari 2015 om 09:59 #18225291Hoi GSE
Bij mij is de imo uit geprogrammeerd uit de ECU , maar ik denk dat de TCU op de violetdraad een signaal met hebben (want deze had voorheen wel met de imo te maken
misschien dat een plus al genoeg is maar dat wil ik nog uitzoeken , ik heb wel alle schema’s maar even niet het hoofd er na om er in te duiken .10 februari 2015 om 12:05 #18225292Nou mijn bak gaf een hoop storingen maar dat kwam door een paar dingen:
Als je de auto op contact zet moet je +12v krijgen op de solenoids die in de bak zetten (Bij een USA 4L60E bak in iedersgeval) en een AR25 werkt precies hetzelfde vermoed ik,dwz jou Motronic computer schakelt de solenoids naar -en zodoende worden de olie stromen veranderd in de bak,waardoor ie schakelt.
Verder had ik een groot probleem met de stekker verbinding die geen contact maakte en zodoende regende het constant fout codes bak gerelateerd.
10 februari 2015 om 12:40 #18225293Bij mijn geeft hij alleen de fout TPS signal low 01% als ik hem uitlees via de TCU maar,
Als ik de ECU uit lees dan heb ik geen fouten daarmee weet ik ook dat de trottle position sensor goed werkt
ik krijg inderdaad ook gewoon +12 op de solenoids maar denk echt dat er een imo signaal moet naar de TCU en als ik weet hoeveel Ohm dat is dan kom ik denk ik een stuk verder weet ook welke draad het is op de TCU (transmission control unit) pin 52 moet dat wezenHet punt is alleen dat door mijn handicap ik er nu niet veel aan kan doe moet echt wachten op wat warmer weer :jerry
12 maart 2015 om 15:33 #18225294Na lang wicken en wegen besloten om niet verder te gaan met dit project :cry , Het is niet zo dat ik het niet wil afmaken maar mijn lichaam heeft deze winter toch weer een slag te verduren gekregen.
Dus bij deze als er geïnteresseerden zijn stuur mijn een bericht , zoals te lezen is heb ik er een hoop aan gedaan ( niet zoals een vakman zou doen maar na beste bedoelingen van mijn zelf)
De eerste die 1250€ bied mag hem op komen halen .
Het is de sleutel erin en hij loopt als een zonnetje , echter rijden doet hij wel maar met automaatbak in de noodloop .
Weet wel hij rijd nu nog niet het is een project Elektrische schema’s krijg je er bij (origineel Opel garage)PS: Vanavond plaats ik hem op het Opel Forum in de rubriek Marktplaats
12 maart 2015 om 17:54 #18225295 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.