Forumindex › Forums › Modellen › Overige modellen › Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT)
- Dit onderwerp bevat 181 reacties, 25 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 augustus 2018om 13:00 door RoVer67.
-
AuteurBerichten
-
1 juli 2014 om 05:24 #18225246
Als dat werkt kun je met paparclip uitlezen, ik zou verwachten dat die brand of knippert als je bak niet goed schakelt.
Overigens heeft die wel een snelheid signaal nodig althans de ecu er van.1 juli 2014 om 10:26 #18225247Hallo Haasje , klopt volgens mij ook want die word berekend uit de ABS.
Sowieso moet ik een snelheid signaal hebben voor mijn kilometerteller
Eerst de OBD eens netjes aansluiten straks ( heb via marktplaats een opcom gekocht)
Daar word dus aan gewerkt word gewoon de eerste optie die ik heb (ABS-Ring op voor-naaf)
Het gekke is dat hij de vehicle speed sensor echt in de bak zit zie foto 3
Heb zelf al een hele map met schema`s maar wordt er nog niet echt duidelijk uit
3 juli 2014 om 11:39 #18225248Nu was ik vanmorgen bijna blij aan het worden …………..
Mijn bestelde op-com was binnen nou denk ik gelijk uitproberen :swear mijn pc herkent het apparaatje niet danm…Heeft iemand misschien drivers beschikbaar zodat de (neem ik aan clone) op-con wel werkend te krijgen is er staat versie 201008 op
De drivers en zo heb ik inmiddels hij werkt nu :jerry
3 juli 2014 om 17:24 #18225249Inmiddels werkt de op-com clone maar nu eerst even mijn laptop opladen
Dus morgen gaan we het grote onbekende transmissie foute bos eens bekijken
Wordt vervolgt4 juli 2014 om 11:44 #18225250Zo de op-com werkt prima het eerst lijstje met fout codes deze lijst kon ik wissen en bleef weg op 1 code na
Deze code komt steeds terug
en heeft volgens mij met de positie van de gasklep te maken maar weet ik niet zeker
Iemand Raad ??4 juli 2014 om 12:01 #18225251ja tps is gasklep schakelaar
4 juli 2014 om 12:15 #18225252Die zal dan toch niet het schakelen voorkomen lijkt mij?
en is hij nu defect of de spanning te hoog hoe controleer ik dat ?4 juli 2014 om 12:55 #18225253je hebt waarschijnlijk een draadbreuk tussen gasklepschakelaar en automaat motronic
hoe weet dat die nou wanneer hij moet schakelen krijgt geen snelheids input en geen input van de gasklep
7 juli 2014 om 16:54 #18225254Heeft iemand enig idee waar dit stekkertje voor is
de draad kleuren aan de stekker zijn
*Bruin/Paars
*Zwart/Blauw
*Zwart/Wit
15 juli 2014 om 16:58 #18225255Al wat verder gekomen?
15 juli 2014 om 17:21 #18225256Hallo Olaf , ben nog niet verder gekomen
Ik heb er ook even niet het lichaam voor helaas staat het nu even op een laag pitje , Maar ik geef niet op20 augustus 2014 om 16:16 #18225257Hallo peepz
Deze week gaat ik weer een poging wagen om de automaat werkend te krijgen
Wordt vervolgd8 september 2014 om 14:16 #18225258Vandaag weer eens de moed bij elkaar geraapt en weer eens een kijkje in de camper gedaan
Weer de Op-Com er bij even verder uitzoeken waarom mijn TPS niet goed is
WAT schept nu mijn verbazing er is niets mis met het TPS Signaal als ik de Op-Com de motor laat uitlezen
Dus dit is echt een bottleneck waar ik nu tegen aan loopAls ik dus terug ga in de Op-Com en ik ga naar automaat uitlezen krijg ik dus melding 71 TPS Belastinssignaal spanning hoog
Heb natuurlijk de draden door gemeten en die zijn prima in oorden
Ik zelf vermoed ook dat ik iets kleins over het hoofd zie !Al met al een enorme domper , Mijn lichaam gaat er ook al niet op vooruit en ik wil zo graag nog eens weg met Guppy maar zo als het er nu uit ziet gaat dat niet snel gebeuren.
Help!
8 september 2014 om 17:21 #18225259Lees je nu de motor ecu of automaatbak ecu uit?
8 september 2014 om 17:24 #18225260Hoi Haasje
de eerste foto is van de motor ECU.
en de tweede foto is van de TCU8 september 2014 om 17:52 #18225261Draadbreuk tussen de ecu’s?
8 september 2014 om 18:28 #18225262Ik zou als ik logisch nadenk zeggen dat een draadbreuk niet kan. Dan zou de waarde wel 0,00V geweest zijn.
(Ik heb zelf onlangs een kapotte gasklepsensor gehad. Alleen met losgetrokken stekker wilde de motor startte. Waarde was toen 0,00V)
Kan je in de automaatbak waardes uitlezen? Zo ja, is daar een waarde voor die TPS en wat is die?8 september 2014 om 18:55 #18225263Hallo Gose91 bovenste foto is waarde van de motor bij stationair draaien ( dit klopt ook ) verhoogt bij gas geven
De onderste foto is van de automaat en inderdaad bij een draadbreuk zou hij dan een fout nul moeten geven en niet spanning haag zo als nu het geval isvan de TPS sensor weet ik zeker dat hij goed is mijn motor zelf loopt ook als een naaimachine
Ik denk ook dat het ergens een massa probleem moet zijnMijn selector schakelaar werkt ook tot de N gewoon normaal P lampje brand in P stand R lampje brand in R Stand N lampje brand in N Stand
Maar als ik hem in D zet branden alle lampjes en ik denk dat hier ook de fout uit voor komt
de pizza punt heb ik er al af gehad en schoon gemaakt en door gemeten die werkt zoals je zou verwachten.8 september 2014 om 19:43 #18225264misschien heb je wat aan deze link
en anders even zoeken in google op: code 71 tps
19 september 2014 om 16:07 #18225265Nu ga ik het toch vragen , Wie wil en kan mij met mijn laatste bottleneck helpen, ik wil eindelijk eens gaan rijden met Guppy
Het is een klein probleem volgens kenners ( alleen die kenners hebben kennelijk geen tijd)
Uiteraard tegen een vergoeding !!20 september 2014 om 10:25 #18225266Is er echt niemand die een paar uurtjes voor mij kan vrij maken om mij te helpen ?
20 september 2014 om 11:54 #18225267Ik help graag mensen! Zeker als er overheerlijk plak cake tegenover staat.
Maar… Bergen op Zoom is voor mij uit de richting van alles en ik denk niet dat ik dit soort problemen voor je kan oplossen20 september 2014 om 12:58 #18225268Tja zou ook graag een dagje komen spitten. Echter is het wat ver weg.
23 september 2014 om 12:49 #18225269Plak cake , kop koffie/thee en een lunche is allemaal geen probleem
wil je reiskosten ook betalen (mits je auto niet 1 0p 5 rijd)Als er maar iemand is die genoeg verstand heeft van Opel elektronica en dan met name de automaat
en natuurlijk als alles werkt staat er een nette beloning tegen over! :jerry24 september 2014 om 19:10 #18225270Je zou eens in het omega deel kunnen vragen. Daar zijn misschien meer mensen met ervaring met de ar25 v bak.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.