Forumindex › Forums › Modellen › Overige modellen › Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT)
- Dit onderwerp bevat 181 reacties, 25 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 augustus 2018om 13:00 door RoVer67.
-
AuteurBerichten
-
26 april 2014 om 20:30 #18225171
Nou vandaag lekker aan het lassen geweest met mijn nieuwe speeltje TJEZUS wat een verademing Blij Blij Blij lassen ging geweldig :jerry
Helaas vandaag geen foto’s geschoten dat doe ik morgen wel, Had nog een extra tank die heb ik vandaag omgebouwd naar injectie, had hier graag de pomp ingebouwd van de omega tank maar kwam 3 cm diepte te kort :swear Maar niet getreurd ik heb een bijna nieuwe externe pomp van een Mercedes 190 2.3E dus die komt er gewoon boven op.
Verder heb ik vandaag de nieuwe bevestiging van de baksteunen gelast en de bak steun geplaatst alles staat prima in line .
Morgen de aandrijf as op maat maken en voor hechten als die goed is gaat deze naar de firma Rietveld voor repro of als hun er wat moois van kunnen maken dan dat en balancerenWord vervolgd
28 april 2014 om 16:23 #18225172Zo vandaag weer wat verder gekomen , radiateur steun gemaakt en geplaatst, en heb Guppy ook zijn snoetje terug gegeven
Alle front delen er weer netjes in gelast en in de primer gespoten
Morgen weer wat prullen aan de aandrijf as , daar ben ik nog niet over uit of ik hem gezien de afstand uit één stuk maak (128cm) of dat er ook nog een tussen lager tussen komt
Ideeën zijn welkom
Wordt Vervolgd
28 april 2014 om 16:26 #18225173Hehehe , gasflessen als assteunen.
Mooi bedacht!Ben benieuwd hoe het gaat lopen, denk dat de motor er alsnog flink aan moet trekken.
Maar het zeker fijner rijden dan het oude blokje
28 april 2014 om 16:34 #18225174Ik denk dat het wel mee gaat vallen , het oude blok had 80 oldfasion pk’s aan een drie bak automaat
Deze heeft er normaal gezien 115 pk maar is optimaal gechipt en zou er ongeveer 125 pk uit gooien
Dus dit in combi met de geregelde 4 bak automaat en mijn rijstijl 95/100 kmph zou ik toch wel rekenen op 1 op10
Heb zelf ooit een omega A gehad daar reed ik met een C20NE blok 1 0p 12 mee was dan wel geen automaat maar dat was goed haalbaar29 april 2014 om 04:40 #18225175Misschien stomme vraag maar waarom geen diesel? Even buiten het omkeur probleem om.
29 april 2014 om 07:37 #18225176@sleutel13 wrote:
Misschien stomme vraag maar waarom geen diesel? Even buiten het omkeur probleem om.
Stomme en domme vragen zijn pas dom en stom als ze niet gesteld worden
Omdat ik dan de volle mep belasting mag betalen , en ik dat gezien mijn inkomsten en mijn gezondheid heb ik dat er niet voor over
Ik heb dit al beschreven in het begin van het topic :???:29 april 2014 om 08:09 #18225177Ik help het je hopen dat je verbruik op 1 op 10 uitkomt. Als Guppy met zn nieuwe motor net geen twee ton weegt nog voordat je jezelf en je spullen erin hebt liggen…
Maar goed, daar moet je ook maar niet teveel bij nadenken, want een hobby (mag ik het zo noemen?) mag wat kosten.29 april 2014 om 10:09 #18225178Niets over diesel gelezen. Maar kan het mis hebben. Hoop je voldoende koeling gaat krijgen voor je automaat. Voor dat ding zal t zijn alsof ie altijd een aanhanger trekt. Wel leuk dat ie op de weg blijft. Er zijn er al te veel verdwenen naar de eeuwige camper velden
2 mei 2014 om 17:02 #18225179Yessss Guppy heeft weer een hartslag
http://youtu.be/FDTgp2SyXe0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
3 mei 2014 om 07:57 #18225180Hij loopt weer :thumb
Voor een camper betaal je toch altijd maar 1 kwartaal belasting, ongeacht of het nou een diesel is of niet?
3 mei 2014 om 10:58 #18225181Dat dacht ik ook nml. Vriend van mij heeft ook een diesel camper
3 mei 2014 om 11:24 #18225182omdat niet iedereen weet hoeveel wb je moet betalen voor een camper
deze auto mag in de overgangsregeling dan betaal je max 120 p/j
voor een camper betaal je als prive persoon het kwart tarief als je hem niet verhuurd.
voor de getallen ben ik van dezelfde gewichts klasse uit gegaan.benzine 296 E p/j
diesel 540 E p/j
gas 564 E p/j
gas g3 E 456 p/jzijn toch aardige bedragen als je weet dat hij eerst als oldtimer door mocht gaan
sorry voor het vervuilen van je topic hoop dat je nieuwe motortje aardig zuiniger is
3 mei 2014 om 11:33 #18225183Nog maal ik denk met mijn rijstijl ik de 1 op 10 zeker moet halen en dan met het pedaal half in getrapt , en dat das beter als 1 op 5 met wind mee en het pedaal op de bodem
plus dat ik nu een versnelling extra heb ik rijd meestal niet sneller dan 90/95 kmph hooguit een keer 110 om een rits vrachtwagens in te halen maar daar blijft het dan ook bij
Met de oude motor haalde hij maar net de 90 kmph
Dus het is sowieso een verbeteringEn waarom geen Diesel , puur dat ik daar mijn summiere inkomsten door mijn zenuwenspierziekte en invaliditeit niet aan uit wil geven
Die camper is voor mijn heel belangrijk dat is mijn vrijheid om een zo normaalmogelijk leven te kunnen hebben met zo min mogelijk kosten
Alle extra centen die ik heb gaan in of voor de camper14 mei 2014 om 14:53 #18225184Vandaag eindelijk weer wat kunnen doen na twee weken de zin en het lichaam er niet voor te hebben ! :swear
Eindelijk iets gevonden voor de bediening van het gas geven heb zelf een push&pull brug gemaakt werkt perfect ook met de kick-down functie :wors
Maar vandaag ook lekker bezig geweest om het bij de motor behorende klokkenspel/dashboard passend te maken :jerry
heb de tellerbak moeten inkorten om het wel een beetje te laten smoelen :kewlpics
Maar inmiddels zover dat het past morgen eens kijken hoe ik het moet gaan afwerken ik denk zelf met triplex/polyester of zo maar dat is voor morgen ,,,,,,,,,,,,,,
ik heb weer een paar piccas er bij gezet, View My Video
Ohja de automaat werkt ook naar behoren met alle programma’s die er op en bij horen zoals kick-down/winter/sport dus ik is happy :wors
14 mei 2014 om 15:01 #18225185En zelf een kluster maken met tellers is dat wat?
14 mei 2014 om 15:05 #18225186@sleutel13 wrote:
En zelf een kluster maken met tellers is dat wat?
Dan wordt het moeilijk met de signalen want probeer maar een kilometerteller te vinden die het digitale signaal uit de bak kan verwerken
toerenteller zal geen probleem geven tempratuur ook niet!!14 mei 2014 om 17:19 #18225187Ok ja das lastig. Dan kom je meteen weer in de duurdere kloķkies uit
14 mei 2014 om 17:36 #18225188@sleutel13 wrote:
Ok ja das lastig. Dan kom je meteen weer in de duurdere kloķkies uit
Ik heb werkelijk geen idee wat zo iets zou kosten , heb mij er van af het begin ook niet mee bezig gehouden omdat ik er wel vanuit ging dat ik het omega dashboard zou gaan gebruiken
En het was wat slijp knip en plak werk , maar het werkt wel ! :wors14 mei 2014 om 18:20 #18225189Leuk project dit :thumbup Misschien valt het verbruik wel mee, mijn vectra liep het goedkoopst als er een caravan achter hing. (snelweg km’s en netjes 90 km/u)
14 mei 2014 om 18:53 #18225190Vind het zelf ook leuk om te doen, en hoop er idd veel plezier aan te hebben als Guppy klaar is
24 mei 2014 om 10:45 #18225191Nu ik bijna klaar ben met mijn motorswap staat mijn co2 Mig/Mag Lasapparaat te koop zie marktplaats hier op het forum
UPDATE is inmiddels verkocht
25 mei 2014 om 13:15 #18225192Zo weer even een kleine update
heb de motor bekisting vandaag gemaakt een nog wat draadjes aan gesloten
Dinsdag een afspraak bij Rietvelt voor de aandrijfas dus zaterdag proef rijden
hier onder wat fototjes van de motorbekisting
wordt vervolgt
27 mei 2014 om 19:56 #18225193leuk project. wat verbruik betreft. ik rij nu met mn opel blitz 3.0e 4-traps automaat 1 op 9 :???: op de snelweg en 1 op 4 in t dorp. en aangezien ik weinig het dorp uit kom………… :???:
27 mei 2014 om 20:16 #18225194@manta-senator wrote:
leuk project. wat verbruik betreft. ik rij nu met mn opel blitz 3.0e 4-traps automaat 1 op 9 :???: op de snelweg en 1 op 4 in t dorp. en aangezien ik weinig het dorp uit kom………… :???:
Is dat net zoeen blitz als deze ?
1 juni 2014 om 16:45 #18225195even weer een update , de afgelopen tijd bezig geweest met de draadboom van het dashboard en bij behorende attributen.
Alles werkt naar wens , deze week mijn aandrijfas die door de Firma Rietveld uit Oosterhout is gemaakt op halen ( voor wie het weten wil een as op maat bij hun kost 275 euro)
En ik laat bij de Firma Suplacon in Emmeloord een brandstoftank van RVS maken deze kost ommer naar bij 220 euro voor een 77 liter tank 700x550x200x2mm
Hiervoor heb ik zelf een klotspot/slingerpot gemaakt met een flens die ik dan op diepte kan zetten , ook kan ik dan dus de niveau / vlotter van de omega gebruiken
en nog een filmpje
de zoem die je hoort is de brandstofpomp
View My Video
View My Video -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.