Opel Astra G Coupe blogje.. Lowlife update!

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra G Coupe blogje.. Lowlife update!

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 179)
  • Auteur
    Berichten
  • #18159243
    Unlimited Tuning
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 November 2012

      Goedemorgen Rick,

      Wij gaan uit van de krukaswaarden op de website. Jij hebt op de krukas omgerekend een heel stuk meer dan 140pk.

      En Rick, als er wat is, neem dan contact met ons op. Het slechte contact destijds was iets tijdelijks. Door omstandigheden.

      #18159244
      ricksmits
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 June 2013

        @Unlimited Tuning wrote:

        Goedemorgen Rick,

        Wij gaan uit van de krukaswaarden op de website. Jij hebt op de krukas omgerekend een heel stuk meer dan 140pk.

        En Rick, als er wat is, neem dan contact met ons op. Het slechte contact destijds was iets tijdelijks. Door omstandigheden.

        Goedemorgen,

        Oke, begrijpelijk. Maar; Klanten komen bij jullie, met over het algemeen minder verstand van auto’s. Tenminste daar ga ik van uit. Jullie tonen waardes op jullie site waarbij op het moment van schrijven NIET aangegeven staat dat het om krukas pk’s gaat. Krukas PK’s zijn naar mijn idee waardeloos voor de normale persoon die rondloopt. En wel om de reden dat dat niet meer is dan een leuk weetje omdat je simpelweg vermogen verlies hebt. In mijn ogen zijn wiel PK’s zelfs maar een leuk kroegenpraatje.. want als je aan t rijden bent kan je dat toch niet voelen.. maar gaat het erom dat je merkt dat je auto beter rijdt.

        Daarbij zie ik het zo.. jullie verkopen in principe vermogen.. als visitekaartje tonen jullie krukaspk’s. Als ik jullie service afneem dan kom ik bij jullie en dan krijg ik een uitslag in wiel pk’s. Hiervoor zou je een reden kunnen noemen dat de joe the plummer kijkt op jullie site en onder de indruk is van deze waardes. wat ik ook was. Beetje vreemd dat ik dan iets anders krijg gepresenteerd bij jullie. dit zou geen probleem moeten zijn in principe want zoals jij aangeeft zouden mijn krukaspk’s hoger moeten zijn als 140. Dit zou best kunnen. Maar waarom vertellen jullie mij je kunt 140 (krukas) pk krijgen.. en geven mij een uitdraai van 131 wiel pk? dan kun je er beter twee geven zodat ik zie dat ik inderdaad de verwachtte 140 pk heb.

        Maar goed. Ik zit hier niet om jullie zwart te maken. Ik trek alleen ten zeerste de verrichte werkzaamheden in twijfel en Ik zou hier NIET opnieuw 260 euro voor over hebben. Ik heb toen de verrichte werkzaamheden geaccepteerd na een proefrit en dit heb ik met volle verstand gedaan dus het is zo. Alleen dit doe ik niet nog een keer.

        Nu kunnen mensen gaan flamen van jaaa wa verwacht je nou.. Lees mijn topic eens door op je gemak.. ik ben precies over mijn auto en het geld interesseert me niet als het werk maar naar verwachting is en dat ik weet wat er gedaan wordt.

        Wat betreft het verbruik trouwens nog.. gemiddeld zit ik op de snelweg sinds de chiptuning ( bij 120 km-pu ) o.6 liter per 100 km hoger als voorheen en mijn gemiddeld verbruik ( over +- 2000 km ) 1.3 op 100 hoger. Echter is verbruik een waarde die beinvloed kan worden en dat ook zeker wordt door enorm veel invloeden van buiten af. Dus om dit te wijden aan de chiptuning zou niet 100% te onderbouwen zijn.

        hou het op toeval king:

        #18159245
        ricksmits
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 June 2013

          Nog belangrijk. Bovenstaande is NIET om UT zwart te maken. Als het een slecht bedrijf zou zijn dan hadden ze er alllaaaaang niet meer gezeten want daar kun je niet van leven. Ik geef MIJN mening, deze is op basis van MIJN ervaringen en mijn blik op hun manier van zaken doen.

          #18159246
          Unlimited Tuning
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 November 2012

            Hai Rick,

            Ik ben ook niet van mening dat je ons zwart probeert te maken en neem je ook zeer zeker niks kwalijk.
            Maar het feit blijft, waar mensen werken kunnen fouten worden gemaakt. Of hier een fout is gemaakt, weet ik niet.

            Echter reikt de service wel ver bij ons, als je dit met ons bespreekt gaan we dit voor je bekijken. Zelfs de software onder de loep nemen en eventueel de software zelfs GRATIS aanpassen.

            Zowel topsnelheid als verbruik zijn momentopnames en kunnen omstandigheden optreden. Echter kan het zo zijn dat er iets in de software bijgesteld kan/moet worden.

            Nogmaals, dit is een gratis service. Op het moment dat je contact met ons opneemt, gaan wij deze service voor je uitvoeren.

            Dit heb je niet bij veel tuners. Maar dan moet je er wel gebruik van maken.

            En zoals eerder aangegeven, het was een korte periode niet goed geregeld qua communicatie intern bij ons. Dit is nu aanzienlijke tijd gelukkig weer anders.

            #18159247
            Unlimited Tuning
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 November 2012

              En Rick, daarbij wil ik je een compliment geven dat ik ook niet het gevoel heb dat je ons zwart probeert te maken en het netjes vind dat je dit zo benadrukt :thumb

              #18159248
              ricksmits
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 June 2013

                Bedankt voor de reactie. In principe vind ik het netjes dat jullie het op willen lossen. Echter ben ik van plan om eerst ergens anders mijn auto na re laten kijken en wat hun conclusie is van de staat van mijn motor en de verrichte werkzaamheden in de computer.

                Indien nodig zal ik uiteraard met jullie contact opnemen en mijn ervaringen delen.

                #18159249
                Unlimited Tuning
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 November 2012

                  Uiteraard! Ik hoor het graag! :thumb

                  Het gaat mij ook niet zozeer om Unlimited Tuning maar wél om een tevreden klant. En je bent klant.
                  En opties zijn er zat, het is alleen even contact opnemen en we regelen het.

                  Is bij iedereen zo. Kwaliteit en serice staan bij ons voorop ;)

                  #18159250
                  Botho
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 May 2009

                    De waardes op de site zijn een indicatie van de te behalen toenames denk ik. Ook ben je afhankelijk van een aantal factoren zoals bijvoorbeeld de staat van de motor, compressie en eventueele lekkage’s. De mijne kwam bij ut binnen met 101pk en 150nm dus ongeveer 90 wielpk’s. Na luchtfilter en katvervanger werd dat al 105 en na de tuning 126pk en bijna 190nm. Aangezien ik een 1.6 heb en na tuning jouw nm al evenaar, zou een indicatie kunnen zijn dat er misschien iets niet lekker loopt in je auto…Of dat je kat een hoop tegen houdt….

                    #18159251
                    ricksmits
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 June 2013

                      Er zijn inderdaad verschillende factoren. echter als je terugleest dan weet je dat ik al begrepen had dat het indicatoren waren.

                      Grappig dat je het zegt.. want als jou auto deze scores al haalt.. waarom wordt er dan tegen mij gezegd dat mijn auto echt ontzettend goed presteert. Beetje raar om te zeggen als je weet dat je uit een 1.6 hetzelfde eruit haalt. ( is trouwens iets wat ik vaker lees.. iedereen die er geweest is had echt een optimale auto om aan te werken )

                      hoe dan ook.. ik zie het wel omtrent de chiptuning. De motor loopt goed. Dat is zeker want deze is volledig nagekeken zowel uitwendig als zover mogelijk inwendig. de kat zou een ander verhaal kunnen zijn inderdaad. maar ik ga geen andere kat op steken want zo een motor is weinig mee te beleven.

                      #18159252
                      ricksmits
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        28 June 2013

                        oh jah en die uitlaat?

                        patsboemhoplaaaa

                        Ook weer gemaakt king:

                        #18159253
                        dion87
                          Lid sinds:
                          22 August 2011

                          wel geinig om te zien dat blijkbaar niet iedereen even blij is :)

                          mooi stukkie staal wat je trouwens onder je wagen hebt hangen rick.

                          #18159254
                          RISL
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            24 January 2011

                            Ziet er inderdaad strak uit! Eigenlijk nog jammer dat je nog om je carter heen moet slingeren, anders kan hij bijna in 1 lijn achteren.

                            #18159255
                            Shane_Astra_g
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 December 2012

                              Ja, het is maar net wat je ervan verwacht. Botho had wel wat flinke veranderingen(geen kat en geen middendemper volgensmij. Dan nemen de pk’s wel heel snel toe :jerry ik heb 1 zelfde type motor als botho en had maar 12pk meer op een stock motor

                              Piek pk’s zeggen niet zoveel. Liever een mooi vermogenskromme! Ook ik merk geen echte verschil meer, maar dat heeft meer te maken met gewenning van het vermogen :jerry en een vervelende dip in lage toeren waar ik nog niet uit ben wat dat is.

                              #18159256
                              ricksmits
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                28 June 2013

                                bedankt mannen..

                                Dion, het zou dom zijn als ik zou zeggen dat er niet blij mee was want ik heb met mijn volle verstand betaald.. zou ik het achteraf nog een keer doen? hell no! maar shit happens, dure grap maar dat komt wel weer goed. Eerst maar s kijken wat er nou echt mee gedaan is.

                                at RISL; haha jah dat klopt.. ach voor het vermogen hoef ik t toch niet te doen :puke

                                @ shaneastrag; in mijn tekst kun je mijn verwachtingspatroon terug vinden.. Echter geeft mijn verhaal aan dat het uiteindelijke vermogen niet alleen anders als mijn verwachtingen ( dit ivm wat hun aangeven op de site ). ook is het zo dat de manier waarop anders is.

                                ach het is zo.. hij rijd, ik heb er lol mee.. nou zorgen dat ik er nog meer lol mee krijg:D

                                #18159257
                                Botho
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 May 2009

                                  @Shane_Astra_g wrote:

                                  Ja, het is maar net wat je ervan verwacht. Botho had wel wat flinke veranderingen(geen kat en geen middendemper volgensmij. Dan nemen de pk’s wel heel snel toe :jerry ik heb 1 zelfde type motor als botho en had maar 12pk meer op een stock motor

                                  Piek pk’s zeggen niet zoveel. Liever een mooi vermogenskromme! Ook ik merk geen echte verschil meer, maar dat heeft meer te maken met gewenning van het vermogen :jerry en een vervelende dip in lage toeren waar ik nog niet uit ben wat dat is.

                                  Ja precies..het kwam er een beetje vaag uit maar wat ik dus bedoelde is dat hij misschien die kat eens weg moet halen.. Onder die coupe van Rick zit de kat in het spruitstuk toch? Ik hoor wel vaker dat dat ellende of inhouden veroorzaakt. Als hij hem nou zou keuren en dan een spaghetti spruitstuk van hottuning eronder zou zetten denk ik dat hij veel hoger uit komt…Bij mij namen de nm’s enorm toe na verwijdering van de kat…en anders misschien een zwaardere motor? Ik ga binnenkort mijn astra coupe verkopen omdat ik een nieuwe bmw ga krijgen van de zaak. Het si een zwarte coupe 2.2 110dkm alleen wel automaat…Misschien leuk om daar een compressor op te zetten…

                                  #18159258
                                  NoFear1696
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    23 May 2012

                                    @ricksmits

                                    je onderschat het vermogenswinst van een spot/racecat. die brengt meer als chippen. heb deze discussie al eerder gevoerd in een ander topic.

                                    bekijk onderstaande vermogensgrafiek:

                                    1ste meting met alleen een 200cell sportcat 175pk dus 15pk erbij

                                    2e meting met chip 180pk dus 5 pk erbij.

                                    zonder sportcat zou ik met chip op 175pk uitkomen volgens EDS

                                    #18159259
                                    ricksmits
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      28 June 2013

                                      @Botho wrote:

                                      @Shane_Astra_g wrote:

                                      Ja, het is maar net wat je ervan verwacht. Botho had wel wat flinke veranderingen(geen kat en geen middendemper volgensmij. Dan nemen de pk’s wel heel snel toe :jerry ik heb 1 zelfde type motor als botho en had maar 12pk meer op een stock motor

                                      Piek pk’s zeggen niet zoveel. Liever een mooi vermogenskromme! Ook ik merk geen echte verschil meer, maar dat heeft meer te maken met gewenning van het vermogen :jerry en een vervelende dip in lage toeren waar ik nog niet uit ben wat dat is.

                                      Ja precies..het kwam er een beetje vaag uit maar wat ik dus bedoelde is dat hij misschien die kat eens weg moet halen.. Onder die coupe van Rick zit de kat in het spruitstuk toch? Ik hoor wel vaker dat dat ellende of inhouden veroorzaakt. Als hij hem nou zou keuren en dan een spaghetti spruitstuk van hottuning eronder zou zetten denk ik dat hij veel hoger uit komt…Bij mij namen de nm’s enorm toe na verwijdering van de kat…en anders misschien een zwaardere motor? Ik ga binnenkort mijn astra coupe verkopen omdat ik een nieuwe bmw ga krijgen van de zaak. Het si een zwarte coupe 2.2 110dkm alleen wel automaat…Misschien leuk om daar een compressor op te zetten…

                                      Ik ga zoieso NIET naar een andere coupe tenzij deze dubbelgevouwen wordt.. en zelfs dan niet want dan pak ik een week vakantie en trek ik m weer recht :)

                                      de kat weghalen is mogelijk.. alleen doe ik dat dan na de apk.. die hoef eigelijk pas in juni maar die kan ik dan wel in maart even doen dan heb ik pas na ruim een jaar een andere kat nodig mocht ik niet door de CO keuring komen.

                                      Grappig dat er overigens veel wordt gefocusd op het vermogen.. ik rijd hard ( zover mogelijk met deze motor natuurlijk ) maar dat boeit me eigelijk niet.. waar ik me meer aan stoor dat de wegligging te kort komt.

                                      Nogmaals een broekie als mij heeft niks te zoeken in een daily met 300 pk.. eerst maar eens goed leren rijden. ik heb zeer veel rijervaring in auto’s zo divers als het keuzemenu van de ikea.. ik heb AMG’s gereden en fiat punto’s.. wat ik daar van geleerd heb is dat je geen flikker heb aan vermogen als je geen ervaring hebt met reageren in een situatie dat het fout gaat.. het enige verschil is als je veel vermogen hebt dat je een nog veel groter probleem hebt als het fout gaat.

                                      Dus.. Eerst onderstel.. dan vermogen. enige wat nog zou kunnen als ik tussentijds een weekend vrij en me verveel dat ik de kat eruit sloop en hem laat chippen.. dan wel bij EDS dan wel bij Klaassen dan wel bij KC,, dat zie ik dan allemaal wel

                                      ik rijd nog steeds met een big smile rond. Ik heb mijn auto al bijna helemaal gestript gehad op de motor na en heb mijn eigen ding erin gebracht.. ik ben een liefhebber van het model dus ik ben een gelukkige jongeman! Dikke prima :jerry

                                      #18159260
                                      turbootje
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        29 June 2004

                                        :jerry

                                        #18159261
                                        Botho
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          29 May 2009

                                          Dat sowieso…ik heb bij de mijne eerst de draagarmen vernieuwd, nieuwe veren rondom.veerpootbrug boven en onder aan de voorkant en 1 in de kofferbak.spoor iets verbreed en daar weer dikke sloffen onder…voor onderstuur moet je bij mij wel heel gek doen….

                                          #18159262
                                          dion87
                                            Lid sinds:
                                            22 August 2011

                                            @ricksmits wrote:

                                            bedankt mannen..

                                            Dion, het zou dom zijn als ik zou zeggen dat er niet blij mee was want ik heb met mijn volle verstand betaald.. zou ik het achteraf nog een keer doen? hell no! maar shit happens, dure grap maar dat komt wel weer goed. Eerst maar s kijken wat er nou echt mee gedaan is.

                                            tja als je ergens niet blij mee bent moet je er gewoon mee terug gaan, heb ik ook gedaan toendertijd en ben toen naar klasen gegaan.
                                            en daar zou ik zo weer heen gaan als ik me grote jongens zuigers en drijfstangen heb en een grotere turbo.
                                            die vent is een legend!!! :jerry :jerry :jerry :jerry

                                            #18159263
                                            ricksmits
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              28 June 2013

                                              Eensch.. alleen trek ik in twijfel of het er beter op wordt als ik terug ga..

                                              een ( iets wat meer grovere ) vergelijking; ik ben spuiter. jij komt om je auto te laten spuiten en als je m komt ophalen dan zie je dat ik m zwart gemaakt heb met een verfroller.. als ik m aflever dan zeg ik joh zo doe ik da altijd.. da gaat prima!

                                              breng jij m dan nog terug van doe maar overnieuw? niet wetende of ik er nie gewoon weer met een roller overeen ga?

                                              eerst even anderen laten kijken en kijken wat hun idee er van is

                                              #18159264
                                              dion87
                                                Lid sinds:
                                                22 August 2011

                                                @ricksmits wrote:

                                                Eensch.. alleen trek ik in twijfel of het er beter op wordt als ik terug ga..

                                                een ( iets wat meer grovere ) vergelijking; ik ben spuiter. jij komt om je auto te laten spuiten en als je m komt ophalen dan zie je dat ik m zwart gemaakt heb met een verfroller.. als ik m aflever dan zeg ik joh zo doe ik da altijd.. da gaat prima!

                                                breng jij m dan nog terug van doe maar overnieuw? niet wetende of ik er nie gewoon weer met een roller overeen ga?

                                                eerst even anderen laten kijken en kijken wat hun idee er van is

                                                nee, als ik niet tevreden zou zijn met het spuitwerk, mocht je het precies zo maken als het daarvoor was en ging ik naar een ander toe.
                                                snap dat het met spuiten anders werkt dan met chiptuning..

                                                ik was toendertijd ook niet blij met me UT map, maar ze deden gelukkig niet moeilijk om me standaard software er weer op te zetten.
                                                en ken mezelf, als het niet zo was gelopen was ik nu wel bezig met een all-out flame war tegen UT. maar het was netjes afgehandelt.

                                                #18159265
                                                ricksmits
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  28 June 2013

                                                  Klopt.. alleen ik vind dat ik niet terugkan gaan en zeggen dat ze hun werk niet goed doet als ik niet weet wat ze gedaan hebben. ja ze hebben laten zien dat er cijfers veranderd zijn maar goed.

                                                  Het moet wel heel erg slecht zijn wil ik teruggaan om het eruit te laten halen. simpelweg omdat ik daar 260 euro voor neergelegd heb. Een ronduit bizar hoog bedrag als ik kijk naar wat er gedaanis uiteindelijk. Oke.. conform markt is het een hele goede prijs.. maar (ik hoop dat ) de markt over het algemeen meer biedt.

                                                  Hoe dan ook.. Eerst ergens anders na laten kijken. afhankelijk van hen expertise terug naar UT voor verwijdering dan wel aanpassing of ik laat UT links liggen en laat het opnieuw doen door een ander. En dan zullen we wel zien

                                                  #18159266
                                                  ricksmits
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    28 June 2013

                                                    Kleine update.. Vanuit crazyleds allerlei Led’s besteld om het volledig interieur te veranderen naar witte verlichting.. goede 40 pond! geld zat maar goed.. dan heb je ook wat.. dacht ik..

                                                    Blijk ik een of ander gaar hok te hebben met andere filters waardoor alles groen werd :fy1

                                                    het was wel een mooie kleur groen daar niet van.. maar niet voor in mijn auto! Alles gaat er dus weer uit! iemand interesse? king:

                                                    ( complete set incl extrapowerrrrleds voor dash, leds voor stuurwielknoppen, lichtschakelaar en raaambedieningsknoppen )

                                                    :jerry Volgende maand mijn nieuwe banden en mijn OPC wielen spuiten!! :jerry

                                                    #18159267
                                                    dion87
                                                      Lid sinds:
                                                      22 August 2011

                                                      waar zaten die filters dan?

                                                      ik zit nog te wachten op spul van crazy leds, maar alles moet opzekers wit gaan worden!

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 179)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.