Opel Astra G Coupe blogje.. Lowlife update!

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra G Coupe blogje.. Lowlife update!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 179)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259192
    ricksmits
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 June 2013

      Goedendag mede-opelrijders.. :jerry

      Aangezien ik hier op het forum meerdere blogs zie over mensen die hun autootje aanpassen naar wens dacht ik van weet je wat, dat doe ik ook..

      als eerste zal ik mij nog een keer voorstellen,

      Mijn naam is Rick Smits, 21 jaar jong en wonende in Eindhoven..Ben autoschade hersteller/plaatwerker/Auto elektro technicus van beroep en doe in mijn vrije tijd ook nog autospuiten.

      Op mij 18 jarige leeftijd heb ik mijn rijbewijs..oh nee, toch niet..

      Ik heb namelijk in 2008 een heel zwaar ongeluk gehad waardoor mijn knie kapot is, en ik niet mocht rijden dus :wtf ..
      Echter op 9 september 2010 was het zover, ik mocht op! ik moest wel slagen, want die dag erop werd ik opnieuw geopereerd en mocht ik dus weer 2 maanden niet rijden :swear Maar goed, geslaagd,,

      Op paar dagen later met de bus op krukken naar het stadskantoor, rijbewijs opgehaald, naar me moeder de werk gehuppeld, de nissan micra ( K10 1991 ) gepakt, krukken achterin en mezelf in het diepe gegooid wat betreft met je linkervoet rijden in een automaat!
      Was even onwennig, maar fock it,, ik kon rijden! :jerry Eerste dag rijden, Eerste boete,, 34 euro voor 3 km te hard.. :jerry achja..

      Deze auto heb ik later van me mams gekregen en lang mee gereden tot de directeur van het bedrijf waar ik werk erin is gereden en dus totall loss was..

      Vervolgens een Renault laguna(’97).. heeerlijke auto… alleen groot en zwaar, budget te klein en te licht,, dus ik wilde goedkoper doen,, eruit gedaan..

      Daarna een fiat punto gehad, ( ’98 ).. echt wat een lol,, auto TOTAAL AFGESTAMPT… handrem erop met 80, ding op zn kant leggen, burnout tegen een muur aan,, noem het maar op of het werd ermee gedaan,, uiteindelijk verkocht aan een goede vriendin,, nadat ik m helemaal opgeknapt heb :jerry

      toen kwam het,, een telefoontje,, een gelukje,, ik kreeg de mogelijkheid een nieuwe auto te kopen.. beetje rondgekeken,, wat wil ik.. ik had ”vroeger” al mijn oog laten vallen op een Astra Coupe, heel vet ding, alleen een nette vinden was moeilijk..

      toch maar naar een aantal gaan kijken,, bij de eerste werd ik meteen verliefd,, maar wel op het model en kleur,, niet dat schijthok.. tering wat een afgetrapt stuk begaai wat volgens de verkoper een hele nette was…. ik weet het,, dat was de fiat ook.. alleen dat heb ik er netjes bijverteld en voor 900 euro nieuwe onderdelen opgezet dat die weer goed was.. eerlijkheid gaat voor..

      Toen stond op internet voor 1-2000 euro meer een hele nette coupe op internet, na contact werd me verteld dat het een hele nette was, ZONDER schade op de achterbumper ( trekhaakprobleempje ) na..

      het betrof een Opel Astra 1.8 uit 2002 met de (mij vertelde betere ) 1.8i krachtbron. 92xxx km gelopen.. 0 slijtage plekken in interieur ( heeel licht bij de stoel links, bekende plek maar ik ga even kijken voor een ( orginele-niet-autostyle-tuning ) stoelhoes..
      nieuwe distributie etc

      Ik twee uur rijden, kom daar aan en daar stond die :wub

      deukjes rechterdeur, achterklep, kras rechts achterscherm, krassen links achterscherm, knipperlicht op scherm rechts kapot, krassen achterklep, koplampen verweerd, airco kapot, sterretje voorraam, kleurverschil motorkap :swear :swear :swear

      dus, helaas.. dacht ik! toch in gesprek gegaan ( geen twee uur voor janpiep rijden ) en uiteindelijk kortgesloten dat de auto om half 5 smiddags klaar stond met nieuwe aircopomp en werkende airco en afgetankt.. kut.. het is 10 uur en we zitten in een dorp..

      goed, we hebben ons weten te vermaken en daar stond die, mijn trots! meegenomen!

      wat een heerlijke auto, onderweg nog even gestopt voor n drankje, en wat was die mooi :wub

      volgende dag na een avondje touren met wat vrienden ( net allemaal een nieuwe auto ) naar mijn werk, kwam de persoon die altijd de kleine deukjes doet uitlepelen langs.. en die wilde mijn astra wel even nalopen..

      MOOI dacht ik! zo alle deukjes eruit,, dat is 1 :kewlpics

      Toen gaan even gaan polijsten om de koplampen te herstellen, stuk beter, maar ik ben en blijf een pitskut..

      Oud:

      Nieuw:

      Dit was niet genoeg, dus die dag erop nieuwe koplampen gehaald! Direct allemaal ”witte” lampjes gehaald, Wilde geen xenon, orginele zijn te duur en imitatie staat een verhaal opgedrukt en dat vind ik lelijk :wtf dus ja.. alleen achteraf heb ik voor 55 euro aan lampjes in me koplampen zitten :sleeping maar goed, t ziet er leuk uit!

      Ook gelijk bochtenverlichting erin gebouwd, nodig? nee.. leuk? ja toch? haha

      Auto toen maar even helemaal als nieuw gewassen, binnen en buiten en allez:D Ook daarna de remklauwen opgeknapt!


      :wub :wub

      remschijven waren vies, khad namelijk niet geweldig afgeplakt,, werd er toch wel afgeremd..

      Vervolgens de dag erop maar weer een verlagingset besteld.. Nou wil ik geen dropdown bakkie, gezien ik in eindhoven woon met alle putten en drempels, dus een subtiele 40-30 set besteld.. echter is het wel heel subtiel uitgevallen, maar goed, er komen ook nog 18 inchers onder,, dus we zien wel!

      Overigens was bovenstaande foto wel net na monteren, na paar km rijden was het al wat lager!
      :thumb

      toen kwam het volgende,, overal zaten wat kleine krasjes, paar doffe plekken.. dergelijke!

      wat doe je dan? Complete auto polijsten! Wat een verschil! Heerlijk :kewlpics

      Ook was de ( altijd bekende ) middenconsole teveel beschadigd naar mijn zin.. Ik besloot deze te gaan wrappen, dit doen wij ook op het werk, dus ik dacht ik waag me er aan..

      Alle zooi van de console afgewassen en geschuurd en toen gaan plakken!
      Helaas blijft het niet zitten, het gat bij t display kon ik namelijk niet uit 1 stuk doen, en nu zie je een naadje als je er in kijkt..

      autisme speelt op.. haha ik heb er geen dichtbij foto van maar hier eentje die ik toevallig gemaakt heb omdat de hondjes van mijn vriendin erin jumpte..

      Zo,, dat was het even.. er gaan nog een aantal dingen gebeuren.. alleen moetk er voor sparen van t vrouwtje :jerry dus dat doen we maar braaf he! misschien ook wel slim king:

      dingen die nog staan te gebeuren;

      -Achterbumper spuiten
      – OPC2 voorbumper en complete voorkop spuiten ivm kleur
      – ruiten donkerder ( geen tjaptjoj, gewoon netjes en subtiel )
      – Audio, Dubbeldin speler, en volledige audioupgrade rondom
      – 18 inch wielen, het leuke is, ik wil dezelfde als ik nu heb, maar dan 18 :wtf
      – Wegligging upgraden
      – motorupgrade ( subtiel, net wat meer maar geen racewagen )
      – Dak hoogglans zwart wrappen ( kijken of het mooi is,, anders gaat het er weer af :ass )
      – en zo vast nog wel vanalles!

      Veel tekst, Veel ( voor veel mensen ) dezelfde foto’s.. maar dit is mijn waggeltje! en ik ben er trots op :wub
      ik hou het up to date

      wie weet meet ik nog een keer een aantal mensen van hier! dus wie weet tot dan!

      Gr rick

      #18159170
      RISL
      Moderator
        Lid sinds:
        24 January 2011

        Mooie wagen!
        Heb zelf ook een capri yellow coupé gehad, reed erg prettig. Vlot en toch zeer comfortabel, meerdere malen 12u aan één stuk gereden zonder enige problemen.
        Succes met je wagen.

        #18159171
        ricksmits
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 June 2013

          danku! hij bevalt tot nu toe perfect!

          1 ding na… erin slapen is niet comfortabel (A)

          #18159172
          RISL
          Moderator
            Lid sinds:
            24 January 2011

            Mwa, ook dat ging redelijk (ik ben 1.89m).
            Stoel helemaal achterover en ik lag prima. Ik had lederen stoelen, maar qua vorm zijn die hetzelfde. Vond het ook altijd zo prettig dat je die lendensteun kon verstellen en de zitting kon verlengen.

            Mocht je overigens nog eens iets nodig hebben, pm dan maar: buysell/single_ad.php?ad_id=5360
            Prijzen staan niet vast, maar moest toch iets noemen. Ik moet er vanaf, het begint ook in de weg te liggen.

            #18159173
            ricksmits
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 June 2013

              jah alleen de stoel word geen gestrekte plank zegmaar, de rug ligt dan iets hoger:P

              ach tis maar zeiken!

              #18159174
              RISL
              Moderator
                Lid sinds:
                24 January 2011

                Heb ook wel eens op de achterbank geslapen, en dan met de passagiersstoel helemaal naar voren en achterover om je benen kwijt te kunnen, slaapt ook prima :P

                Overigens kun je de middenconsole wel in 1 x wrappen zonder naden, staan hier op het forum ook ergens foto’s. Je moet de folie met een fohn verwarmen en dan rekt het precies genoeg om ‘m in die holte te krijgen.

                #18159175
                ricksmits
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 June 2013

                  wij doen ook auto’s wrappen hier op t bedrijf en met de folie die ik egebruikte ging het echt neit haha

                  ach maar goed, gewoon spuiten geen gezeik :jerry

                  #18159176
                  Botho
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 May 2009

                    Mooi auto hoor…aparte kleur ook…heb er ook 1 maar dan zwart met een 2.2 automaat en rood leer. Vind dat je een hele nette wagen hebt gekocht en ik ben nu al benieuwd naar de updates…Keep up the good work…

                    #18159177
                    turbootje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      leuk verhaal van je coupe !

                      #18159178
                      AstraCoupeFan
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 July 2013

                        zeker een mooie auto, heb zelf ook sinds een jaar een coupe zwarte uitvoering met rode leren bekleding, een super wagen :wub

                        heb alleen probleem om nieuwe lampen erin te zetten

                        maar succes met je auto verder

                        Greetzzz

                        #18159179
                        inzane19
                          Lid sinds:
                          18 June 2007

                          hahaha heerlijk verhaal om te lezen :D
                          zeer nette auto, kwijl altijd als ik hem hier in amsterdam noord zie rijden.
                          succes man met de volgende projecten

                          #18159180
                          FKsport
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 February 2010

                            Eindhoven de gekste! :jerry

                            Leuk topic van een auto die weer een 2e levensfase ingaat en in goede handen is gekomen :thumb

                            #18159181
                            ricksmits
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              28 June 2013

                              haha danku mannen! jah schrijven lukt me wel! het staat een beetje op laag pitje.. ik kwam namelijk op het idee dat ik dalijk vakantie heb maar eigelijk niks te doen… Dus ik met t vrouwtje ff kijken en binnen een uur had ik ineens een All in vakantie naar alanya geboekt.. :jerry

                              maar volgende week vakantie.. een week tijd voor de vakantie,, eens even kijken of ik iets ( wat vooral lang duurt, en weinig kost ) kan doen aan de auto! misschien gaan wrappen enzo.. we zien wel :jerry

                              #18159169
                              ricksmits
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                28 June 2013

                                Zo,, weer terug van vakantie! was heerlijk maar blij dat ik weer thuis was en mijn auto nog in volle glorie ( heel ) voor de deur stond!

                                ik ga op zeer korte termijn (mits hij m nog heeft ) bij een forumlid een opc2 bumper halen..

                                ook heb ik samen met een forummember (rickskes ) mijn rechterkoplamp even gedemonteerd omdat er vocht in stond..hierbij lucht ik even mijn hart:

                                Wat zijn die koplampen toch een ontzettende (%$^#) kwaliteit.. ik begrijp dat je voor 50 euro per koplamp geen orginele kwaliteit moet verwachten maar serieus ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf als GM achter dergelijke producten staat..

                                mijn eerste set lagen de lenzen los in.. deze heeft eugene netjes voor me verwissels..
                                het kunstof van de behuizing scheurt al bij de ophangpunten.. ik ben schademonteur in hart en nieren dus het excuus met je zal m te hard hebben aangedraaid gaat er mij niet in
                                wederom een lens er los in,, deze met geluk deze weer vast gekregen
                                behuizing linker knipperlicht gewoon totaal los gekomen en hangt alleen nog vast aan de fitting
                                vocht erin: blijkt het glas gewoon open te staan van de behuizing..

                                eugene geeft aan geen garantie te geven op vocht in de koplamp( omdat dit nog wel vaker voorkomt ).. dit valt me persoonlijk nogal zwaar,, een bedrijf als GM wat zo goed bekend staat om goede kwaliteit ( imitatie ) spullen tegen een goede prijs zou naar mijn inzien beter duurdere maar betere koplampen kunnen verkopen als deze rommel..

                                maar goed.. ik ga het wederom er proberen uit te krijgen wederom in de hoop dat het 1 blijft, 2 niet weer wat los blijkt te liggen in de koplamp, en 3 niet weer de gekste dingen tegenkom.

                                verder ben ik met de overig aangeschafte onderdelen bij GM uiterst tevreden.. het is ook niet om te bashen maar dit is echt lochtspul..

                                nu regent het,, dus ik ga t maar niet proberen.. deze week maar s rommelen en hopelijk de bumper ophalen! :swear

                                #18159182
                                gerben rsv
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  10 October 2011

                                  Ik heb zelf in mijn vorige Astra Depo xenon koplampen ingebouwd en ik vond de kwaliteit goed.

                                  Wel is het minder als originele van Hella , het plastic is zachter en de bedrading zat niet helemaal goed maar voor de rest prima!

                                  #18159183
                                  ricksmits
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    28 June 2013

                                    Dat de kwaliteit minder is hoor je mij niet over klagen.. Als ik topkwaliteit wil moet ik ervoor betalen.

                                    Echter is dit een extreem geval.. Wat mij gewoon tegenvalt. 50 euro is niet veel geld voor een koplamp, maar het verbaast me meer dat een bedrijf als gm dit aanbied.

                                    Maar goed, ik moest het even kwijt .)

                                    #18159184
                                    Haasje17
                                    Moderator
                                      Lid sinds:
                                      8 September 2009

                                      Toch vind ik het vreemd dat je koplampen vocht erin hebben komt ook bij de orginele opel lampen voor.

                                      Afbreken heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt met de depo lampen? Maar zijn het wel depo’s vraag ik me af?

                                      En welke depo’s heb je er zijn namelijk verschillende in de omgang.

                                      Donkere, Lichte, Geschikt voor enkel d2s voor enkel h7 of voor zowel d2s als h7 lampen?

                                      Heb je ook de rubber aan de bovenkant van de lamp van je huidige lampen overgezet? (is ook vaak iets wat vergeten word waardoor er vocht in komt)

                                      #18159185
                                      HardcoreHell
                                        Lid sinds:
                                        14 March 2005

                                        Mooie auto. En uit de omgeving. Ik zal een oogje in het zeil houden;-)

                                        Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4

                                        #18159186
                                        ricksmits
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          28 June 2013

                                          @Haasje17 wrote:

                                          Toch vind ik het vreemd dat je koplampen vocht erin hebben komt ook bij de orginele opel lampen voor.

                                          Afbreken heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt met de depo lampen? Maar zijn het wel depo’s vraag ik me af?

                                          En welke depo’s heb je er zijn namelijk verschillende in de omgang.

                                          Donkere, Lichte, Geschikt voor enkel d2s voor enkel h7 of voor zowel d2s als h7 lampen?

                                          Heb je ook de rubber aan de bovenkant van de lamp van je huidige lampen overgezet? (is ook vaak iets wat vergeten word waardoor er vocht in komt)

                                          ik heb gewoon de vervangende voor de orginele ”donkere” koplampen, geen ledjes, geen ringen of booskijkertjesmeuk ofzo..

                                          alles is overgezet invcl rubber.. wel ben ik er de laatste keer achtergekomen dat onder die rubber t koplampglas gewoon open stond tov het zwart kunstof huis…

                                          maar goed, probeer t gewoon nog n keer en anders een nieuwe

                                          #18159187
                                          ricksmits
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            28 June 2013

                                            Zo, even vanaf mijn telefoon;

                                            Ik kom net van GM af, jammer dat ik zelf al een poging had ondernomen het te herstellen anders kon hij t degelijk wel omruilen.. Ik neem dus hierbij mijn woorden terug en de service van gm is gewoon top.

                                            Gister naar een forummember geweest voor een opc2 bumper, echter was deze niet naar mijn zin dus heb ik m laten liggen. Het is een stuk rijden voor niks geweest, maar ik weiger voor een goedkopere maar minder nette oplossing te gaan. Pitskut? Zeker weten maar wel trots en zuinig op mijn auto.

                                            Vandaag bij eugene geweest dan.. Even buurten en toen een van zijn bumpers gepast.. Deze pastte geweldig en hupla, laten zitten en betalen. Kost wat, hb je wat.. Goedkoop is opden duur duurkoop.

                                            Morgen gat ie er weer vanaf, en even overleggen met de spuiter want er moeten meer dingen gespoten wegens kleine plekjes.

                                            Hier een snelle foto!

                                            #18159188
                                            Opeltje17
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              18 January 2012

                                              Ziet er netjes uit :thumb

                                              Is dit nou de imitatie of de originele van eugene?

                                              Zit er namelijk ook over te denken maar vind de originele wel heel erg duur en als de imitatie ook goed past ben ik ook tevreden.

                                              #18159189
                                              ricksmits
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                28 June 2013

                                                Imitatie, past super.. En ik ben een zeikerd geloof me

                                                #18159190
                                                Opeltje17
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  18 January 2012

                                                  Haha oke, dan kan ik het ook zeker af met een imitatie.

                                                  #18159191
                                                  ricksmits
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    28 June 2013

                                                    hierbij de gespoten versie :wub

                                                    #18159192
                                                    Opeltje17
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      18 January 2012

                                                      Ziet er netjes uit man :thumb

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 179)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.