Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel Astra G Coupe blogje.. Lowlife update!
- Dit onderwerp bevat 178 reacties, 31 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 januari 2017om 15:45 door smoke_soldier.
-
AuteurBerichten
-
4 oktober 2013 om 14:39 #18159218
@dion87 wrote:
valt toch wel mee, we raden je geen H&R of eibach aan toch?
haha,, als we t doen doen we t goed toch king:
5 oktober 2013 om 20:59 #18159219@dion87 wrote:
enkel veren is niet relaxt man, heb zelf tijdje 40/40 veren eronder gehad maar je veerpoten gaan steeds verder inveren en daarna lekken.
tot nu toe geen last van. heb ook aleen veren eronder
maar volgend jaar komt er hier ook een schroefset onder !
22 oktober 2013 om 12:52 #18159220een zwarte dag,, vanmorgen iets heeeeeeeeeeel stoms gedaan.. :fy1
ik zet mijn auto neer op een parkeerplaats die een klein beetje afloopt… en vergeet wss daarbij de handrem vergeten… :wtf
de auto rolt ( terwijl ik binnen ben ) een meter of 20 achteruit en schampt daarbij een bloembak van een meter of 4 lang…
vervolgens rolt die weer 20 meter door en ( volgens ooggetuige ) met een redelijke snelheid klapt die op de volgende bloembak waardoor daar een hoek los komt..
wederom rolt de auto door over de ”weg” ( toegangs weg parkeerplaats ) en klapt met de achterwielen de stoep op en daar het zand in.. waar die tot stilstand komt door een hek ( wat er gelukkig stond ivm het bouwgat wat erachter licht ) tot stilstand.
toen ik buiten kwam was mijn auto weg.. ik in paniek want ik was bang dat die gejat was.. waarna ik zag dat die een goede 100 meter verder met zijn achteriwlen in het zand stond…
na inspectie valt de schade redelijker wijs nog mee,, gezien alleen de achterzijde en velg LA beschadigd is.. terwijl ik ook niet raar had opgekeken als de volledige linkerzijde open lag..
gelukkig is dit niet het geval.. dus komende week maar alles kaalschroeven en herstellen..
houd je van de straat zeggen ze dan :jerry
balen… maar wel gruwelijk stom van mezelf dusja
22 oktober 2013 om 12:52 #18159221foto’s komen vanavond/morgen
22 oktober 2013 om 13:50 #18159222Oeiii zonde!
Succes met het herstel van de coupe :thumb
Echter wel een wijze les :jerry22 oktober 2013 om 14:16 #18159223komt wel goed,, heb voor grotere schades gestaan, ben allang blij dat ik mjin achterscherm en deur niet plat heb.
en idd,, die handrem vergeet ik voorlopig niet (Y)
28 oktober 2013 om 07:43 #18159224wooopwooop… weekend nurnburgring!
29 november 2013 om 09:35 #18159225Even een update..
heel wat gedaan weer..
Middenconsole is nu netjes gespoten in het zwart. heel blij mee!
Wat kraakjes en piepjes opgelost die er inzaten.. was A fabriek blijkbaar want wat ik losheb gehaald was nog nooit los geweest. nu nog een paar.
Parkeersensoren achter ingebouwd.. ik kan niet wennen aan t feit dat ik niet kan inschatten hoeveel ruimte ik heb achter. voor mijn gevoel heb ik nog geen cm over en dan kan er nog een smart tussen. heb een mooi setje weten te regelen alleen het inbouwen was even moeite…
lijstje van gedemonteerde delen:
Achterbumper, achterlichten, complete bekleding kofferbak, achterbank zitvlak, achterbank leuning, ”deur”bekleding links achter, stoel links voor ( fuck wat zat die vast ) sponningplaat links, dashboard; klok, middenconsole, vak bij zekeringen, onderplaat..was even werk maar alles is netjes weggewerkt zoals ik het ook voor klanten in zou bouwen. alleen nog nooit een opel zo ver gestript gehad. leer je weer van he. :jerry :jerry
29 november 2013 om 09:36 #18159226Oh en toen ik bezig was met de PTS ook nog de voorbumper eraf gehad en een koplamp vernieuwd ivm vocht. heel irritant om aan te zien dat vocht erin!
18 december 2013 om 08:38 #18159227Winterstyle!
Onderdelen besteld voor tractie controle knopje.. zaterdag naar Unlimited Tuning zodat die eens op bank kan! zondag meeting..
Het houd je toch bezig zo’n auto.. king:
18 december 2013 om 11:04 #18159228Met zondag meeting, bedoel je de paul walker memorial meeting??
18 december 2013 om 11:20 #18159229jup! in nieuwegein
18 december 2013 om 21:57 #18159230Oké, ik ben er waarschijnlijk ook met mn coupe,)
21 december 2013 om 10:31 #18159231Nou.. Gister op mijn werk eindelijk de schakelaar om TC uit te schakelen ingebouwd. blij mee! weer een optie erbij.
Auto netjes gewassen.. tanden gepoets en hup men bed in.. want de dag erop zou ik naar unlimited tuning gaan!
Zwaar enthousiast en zin in.. maar toen kreeg ik telefoon dat wegens een fout buiten hun schuld om ze nu neit over de apparatuur beschikken.
Baal als een stekker, zaterdag vrij gehouden, auto prepped ( maar goed, dat is dan nog t minste probleem )..
Staat nu een afspraak voor dinsdag, al heb ik er geen top gevoel over.. Hun kunnen er niks aan doen, dat geloof ik, maar toch..
Ik moet er wel bij zeggen dat ze bereid zijn om mij tegemoet te komen voor t ongemak.. wat uiteraard heel netjs is. Al had ik liever nu in mijn auto gestapt richting amesfoort in plaats van de tegemoetkoming..
:???:21 december 2013 om 13:38 #18159232lekker bezig. dus niet bij UT geweest ?
23 december 2013 om 11:57 #18159233dan is er dus iets kapot gegaan een de meetbank, tja dan houdt het even op, balen maar het is niet anders, ik ben benieuwd wat de resultaten zijn op de testbank straks.
23 december 2013 om 12:01 #18159234@opel-mark wrote:
dan is er dus iets kapot gegaan een de meetbank, tja dan houdt het even op, balen maar het is niet anders, ik ben benieuwd wat de resultaten zijn op de testbank straks.
Ze hebben een reden opgegeven waardoor het niet door kon gaan en deze geloof ik ook.. indien dit niet zou zijn was ik morgen ook niet gegaan.
Feit blijft wel dat t jammer is dat t zo gaat, is niet de eerste keer. Maar goed, ze doen hun best het netjes recht te zetten en we zullen morgen wel zien!
26 december 2013 om 16:28 #18159235Nou,, ik ben bij unlimited geweest! Hierbij mijn ervaring.
Ik rij dus een astra G coupe met Z18XE blok. 125 ( krukas ) pk volgens kenteken.
Zoals sommige weten ( of die teruglezen ) ging het in eerste instantie een beetje moeizaam. Op pb werd niet gereagerd, telefoon werd niet opgenomen tijdens openingsuren en een afspraak is verzet ( wegens een normale reden ).. Desalnietemin had ik zin om er naar toe te gaan..
Ik ben geen gek.. nja dat wel maar niet dat ik dom ben :jerry en weet dat er uit een atmosferische benzine motor geen monsterscores worden gehaald. Volgens de site va unlimited zou er 140 pk moeten worden kunnen gehaald uit mijn auto. Mijn verwachtingen waren dan ook niet hoog. alleen wl ik het maximale eruit halen.. simpelweg om de reden; waarom niet?
Nette prijsafspraak gemaakt, uiteindelijk een definitieve afspraak gemaakt op de middag voor kerstavond :lol:
Het was even zoeken, anderhalf uur te vroeg aangekomen.. maar liever te vroeg als te laat. Netjes ontvangen, de werknemers ter plekke stelde zich netjes voor, nodigde ons uit op de bovenverdieping en waren druk bezig met de auto die voor mij was ingepland. Cola/koffie erbij.. en zo doende niks te klagen.
Op een gegeven moment was de auto voor mij klaar dus kon de mijne erop.. Even een schrik momentje want de werknemer stapte in, rolde nog nét niet in de rollen toen ik hoorde; Hij is toch niet verlaagd he?? HOO jawel! niet veel,, maar weet ik wat hun verlaagd vinden.. nja hij deed netjes voorzichtig en het was te doen, al was het even klooien met de spanbanden. Ik ben nogal zuinig met mijn auto ( wat leuk werd opgemerkt door hun ) dus ik zag het niet zitten om mijn voorbumper daar tegen de vloer aan te krijgen..
Uiteindelijk de eerste run, 119.2 PK op de wielen. ( notitie: ik heb een K&N cold air intake wt voor 6 pk zou moeten zorgen.. zeggen ze king: ).. hoe dan ook, 119 pk is een nette score als je bedenkt dat de 125 pk op de krukas zou moeten zijn. Toppertje.
Uiteindelijk begonnen ze met de op maat tuning.. Begrijp me niet verkeerd, De prijs was niet bizar hoor.. alleen omdat hij in 10 minuten klaar was met schrijven vroeg ik me af wat hij allemaal veranderd had. toen hij dit uitlegde werd verteld wat hij gedaan had, met de opmerking.. nja ik heb motoren al tig keer gedaan,, dus dit moet wel ongeveer kloppen.. Dit noem ik geen op maat tuning.. maar goed..we kijken.. We kregen 130 pk,, nette score opzich.
Toen ging hij nog wat meer proberen.. toen kwam het lampje; op maat tuning.. prima dus.. 131.7 ongeveer.
Gewoon netjes dus auto was klaar.
Proefrit gereden, auto wat vlotter uit de bocht.. stilstaande start was weinig merkbaar.
Ik natuurlijk weer als een eikel.. vanwaar die 140 PK op de site dan? antwoord: jaah moet je altijd 5 pk marge in houden.. en je krijgt nog 5 % over de komende 500 km zodra de sensoren allemaal gewend zijn wat er gebeurt.
hmm.. oke.. persoonlijk vind ik dat ze deze info dan ook even erbij mogen zetten.
Hoe dan ook.. eindoordeel;
prima geleverd werk waar ik voor betaald heb.. persoonlijk weet ik niet of ik mijn geblazen motor daar extreme zou laten tunen.. echt een reden kan ik niet noemen. meer een voorgevoel. Verder netjes ontvangen en redelijke uitleg.Ik ben een zeikerd, ben heel secuur met mn auto.. en aangezien ik zelf de hele dag met auto’s werk heb ik er zelf nog wat verstand van en vooral ook geinteresseerd. of ze dit zo op prijs konden stellen weet ik niet.
Ik moet nageven.. onderweg naar huis ondervond ik wel echt dat het schakelen.. even inhalen zonder te schakelen.. net weer wat soepeler als voorheen.. Dus dat is prima.
26 december 2013 om 16:37 #1815923626 december 2013 om 16:43 #18159237Om even de topictitel te verduidelijken..
ik heb contact gehad met KcPerfomance.. Deze mannen zijn gespecialiseerd in onderstellen.
Even over gehad over wat ik allemaal kan doen met mijn onderstel.. Hij gaf aan wat ik wil.. nja gekke vraag natuurlijk.. gewoon een zo goed mogelijke wegligging!
Hun hebben er meer verstand van als ik, dus wie ben ik om te zeggen wat goed is. Ik ga dan ook niet eisen dat hij een bepaalde rijhoogte moet hebben, of dat ik pimpelpaarse veren wil.. Hun zeggen wat goed is.. het enige wat ik beslis is het budget.Wat zijn we van plan;
Voor anti sway bar van Whiteline
Achter anti sway bar van whiteline
KW schroefset rondom
Alle rubbers vervangen door hun exemplaren
eventueel nog meer wat nodig is.Dit gaat een flinke duit kosten.. alleen half werk houdt ik niet van. Als alles erop zit word hij door hun volledig uitgelijnd en uitgewogen. dit om tot een optimaal resultaat te komen!
Zeeer correcte mensen. Ze gaven meteen aan dat ze het enorm druk hadden. Ondanks dat ik al aangaf dat ik nu geen paar duizend euro in mijn zak heb heeft de beste man toch dik 20 minuten de tijd genomen om mij alles uit te leggen wat ik vroeg. Dus dat vind ik boven gemiddeld netjes!
Ik ben dan ook zeer verheugd om hen groen licht te geven om alles te bestellen en te leveren! :jerry
26 december 2013 om 20:24 #18159238Hai Rick,
Ik vind het juist mooi om te lezen wat je gedachtes erover waren. Goed verslag :thumb
Ben blij dat de sceptische gedachtes toch ontkracht werden door het maatwerk wat geleverd is.
Veel plezier van de tuning, je hebt het verdiend! ;)
16 januari 2014 om 09:42 #18159239Zo,, na even een tijdje gewoon genieten van het hokje van me toch weer even wat verdere activiteiten ondernomen om toch weer verder te gaan met de auto..
simpel tussendoortje: heb Ledjes besteld om alles ( klok, middenconsole en schakelaars ) wit te maken.. niet nodig,, meer grappig en toch weer wat van te leren.
Ik ben gisteren bij onze forumvrienden van KC performance geweest en tot de conclusie gekomen dat ik geld nodig heb.. haha
Na een rondleiding en een goed gesprek met Kazimir, een van de ‘verkopers’ daar hebben we een beetje een plan van aanpak verzonnen voor mijn auto.. Het bedrijf is wat rommelig in de werkplaats maar die mensen daar hebben wel een bizar hoog niveau wat betreft kennis, kunde en vooral passie waar ik van onder de indruk was. Ze hebben mijn auto op de brug gehad en geinspecteerd, de auto uitgelezen en toen ik uiteindelijk wegging en ze bedankten accepteerde ze nog geen dank.. dit was hun punt van service.. vertrouwen uitstralen aan de klant en laten zien waar ze voor staan. kwaliteit.
Hier is wel uitgekomen dat het flexibel stuk van de uitlaat in 2 stukken ligt,, maar goed.. maken we van de week wel weer even.
Wat zijn de plannen:
Vermogen.. Zoals hierboven te lezen valt is mijn auto gechipt bij unlimited.. Tot op zekere hoogte ben ik tevreden met wat ze gedaan hebben.. nogmaals, hij voelt wat soepeler en dat is fijn..
echter; mis ik 20 kmpu op topsnelheid. En de trekkracht is maar echt minimaal toegenomen. Er hebben ervaren mensen gereden en die vroegen zich af wat er gedaan was.. dusdanig, dat mij aangeboden is om de auto even uit te lezen om te kijken wat er precies gedaan is. Uiteraard hebben ook die mensen ( net als unlimited ) mij verteld dat het een atmosferische benzine motor is.. Waar je met chippen eigelijk bijna niks mee kan. maar goed, hij heeft 130 pk alleen ik geef werkelijk NIKS om cijfers..
We hebben het gehad over motorswap.. maar ik blijf er bij dat ik eerst moet leren rijden en dan eens naar vermogen moet kijken.. dus deze 1.8 blijft er mooi nog even inzitten. ( het is tenslotte ook nog een Daily )
wat gebeurt er wel: Auto gaat wederom op de testbank en word uitgelezen om te kijken wat er gedaan is en eventueel word het aangepast zo niet TERUG gezet.. Ik ga van het laatste NIET uit omdat de auto degelijk soepeler rijd.. alleen ben ik enorm benieuwd wat er nou eigelnijk gedaan is.
Handling: Astra G en onderstuur horen bij elkaar als bier en bitterballen.. ontkom je niet aan. maar, waarom niet proberen om het te verbeteren? deze uitdaging zie ik en de mannen van KC performance graag tegemoet. Nou heb ik alleen 1 probleem.. kosten. ik heb het niet slecht.. alleen dit gaat om flinke bedragen die ik niet in mijn binnezak heb.. dus het zal in fases komen NADAT ik nieuwe banden heb en remmen rondom. ( ik gok over 3 maanden te kunnen beginnen met onderstaande )
Wat zijn dan de plannen denk je? komt die
KW Schroefset Variant nummer 2 ( verstelbaar in demping en hoogte )
Wielen: voorlopig OPC snowflake icm Hankook S1 Evo ventus 215/40-17
( waarom voorlopig? het liefst ga ik voor op maat wielen.. maar.. geld.. )Whiteline Anti Sway Bar voor
Whiteline Anti Sway bar achter verstelbaar
Whiteline front brace strut tower ( ook wel bekend als veerpootbrug )
Whiteline inner bushings all around
Op maat gemaakte Whiteline bushings voor achterasAls dit allemaal eronder zit wordt de auto uiteraard uitgelijnd, maar ook uitgewogen.
Er werdt mij gevraagd; Hoe laag wil jij je auto? Jah laag het liefste.. het kwam er op neer dat als ik wil dan leg ik de auto met de bumper op de grond.. daar heb je totaal geen zak aan als je net een flink bedrag neerlegt voor je onderstel.. dat heb ik namelijk voor wegligging. Hoe laag die komt zal joost weten.. interesseert me ook niet. Hun kijken hoe laag ik kan maar dat nog wel het onderstel haar uitwerking kan hebben op het onderstel. function before fashion!
Ik heb er zin in, hun hopelijk ook king: Eerst men wielen en remmen in orde maken. Dan even wat sparen en dan gaan we weer even richting oisterwijk. Zin in!
16 januari 2014 om 10:25 #18159240Nou dat valt toch niet tegen…125 pk krukas is ongeveer 106 pk op de wielen …Als je er nu dan 131 hebt heb je toch 25 pk gewonnen op een ongeblazen auto. Dat is toch bijna 25 procent meer vermogen….En volgens mij kun je je auto niet eens extreme laten tunen want dat is geloof ik alleen voor turbo motoren
16 januari 2014 om 10:27 #18159241Ga anders eens langs EDS of Klasen.
Ik denk dat je ervaring daar heel anders zal zijn. Wellicht komen ze niet tot meer vermogen, maar ik denk wel dat je met een ander gevoel naar huis gaat.Als je je Astra Coupé echt lekker op de weg wilt hebben liggen, zou ik eens kijken naar een stabilisatorstang voor de achterkant. Daar hebben veel mensen prettige ervaringen mee.
16 januari 2014 om 10:44 #18159242@Botho wrote:
Nou dat valt toch niet tegen…125 pk krukas is ongeveer 106 pk op de wielen …Als je er nu dan 131 hebt heb je toch 25 pk gewonnen op een ongeblazen auto. Dat is toch bijna 25 procent meer vermogen….En volgens mij kun je je auto niet eens extreme laten tunen want dat is geloof ik alleen voor turbo motoren
ik kwam binnen met 119 pk op de wielen en ging met 131. hun beloven 140 pk. moet je 5% marge op nemen en nog 5% die later komt als de auto gewend is aan alles. Vind het beetje matig werk
Ja misschien komt dat nog eens.. al komt er dan ook niks spannends uit, blijft tenslotte atmosferisch.. en dat accepteer ik ook.
Stab stang komt er.. laatste update staat die tussen vermeld.
kleine update alweer.. nieuwe uitlaat net besteld. komt zometeen binnen dus vanmiddag even vernieuwen. ga niet liggen tobben met een nieuw stuk ertussen lassen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.