Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › Navi950
- Dit onderwerp bevat 221 reacties, 53 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 december 2023om 13:24 door FrankyS.
-
AuteurBerichten
-
23 april 2016 om 09:35 #18242971
@Opel_Bjorn wrote:
Ik heb contact gehad met HERE en deze zeggen dat ze elke 3 maand de kaarten beschikbaar maken voor Opel (en andere merken) en dat het aan het merk zelf is om te bepalen of zij deze kaarten uitbrengen. Vervolgens heb ik ook contact gehad met de fabrikant van het intellilink systeem en deze schuiven ook alle verantwoordelijkheid af op Opel. Er is waarschijnlijk gewoon een hoop getouwtrek tussen de fabrikanten waar de klant weer de dupe van is.
in ieder geval fijn dat we elkaar op de hoogte houden,als er nieuws is hoor ik het graag,als mijn navi net zo goed werkte als dit forum was ik zeer tevreden.
23 april 2016 om 09:43 #18242972@Opel_Bjorn wrote:
Ik heb contact gehad met HERE en deze zeggen dat ze elke 3 maand de kaarten beschikbaar maken voor Opel (en andere merken) en dat het aan het merk zelf is om te bepalen of zij deze kaarten uitbrengen. Vervolgens heb ik ook contact gehad met de fabrikant van het intellilink systeem en deze schuiven ook alle verantwoordelijkheid af op Opel. Er is waarschijnlijk gewoon een hoop getouwtrek tussen de fabrikanten waar de klant weer de dupe van is.
Dan snap ik nog niet helemaal waarom HERE die kaarten niet in hun eigen shop zet, als ze de updates toch maken voor Opel die ze vervolgens in een dooie hoek gooien. Iedere 3 maanden een update wordt ook een aardige bulk met geld, wat dat betreft lopen de inbouw navigatie van veel merken ver achter met de losse systemen
23 april 2016 om 09:48 #18242973Ik weet in ieder geval dat dit mijn laatste Opel ooit is! Ik heb zoveel problemen gehad met het Infinity Sound System in men vorige Astra ST. Vervolgens koop ik een nieuwe en blijkt het Infinity Sound System nog altijd dezelfde problemen te hebben als in men vorige wagen (gelukkig dan wel meteen opgelost met de speciale versterker die uit men oude wagen kwam). Maar zo zie je dat ze maar blijven produceren terwijl er gekende problemen zijn.
Nu net hetzelfde liedje met deze navigatie. Weer een hoop frustratie op mijn dak gehaald waarin ik mij gewoon opboei. Een hoop gebel, gemail…. Mij elke keer moeten kwaad maken om toch maar iets gedaan te krijgen. Ik ben het echt zat. Klantenservice is echt gewoon een schande bij Opel. Ik rijd zelfs gewoon niet meer met deze wagen omdat ik mij er kwaad in maak en vervolgens mijn dag weer om zeep is! Als je weet dat ik 40.000km per jaar doe en hij nu 1 jaar en 9 maand oud is en er nu nog maar 51.000km op de teller staat. Dan weet je wel hoe véél ik hem laat staan (of hij staat gewoon weer voor de 1000ste keer in de garage staat voor al die zever). Ik neem hier wel onze Volvo S40! Ding heeft 340.000km en heeft op de normale slijtage na nog geen enkele euro gekost! En bij deze werkt wel alles zoals het hoort! Zelfs na 11 jaar.
26 april 2016 om 16:46 #18242974http://www.2dehands.be/auto-onderdelen-accessoires/auto-onderdelen/opel/opel-navi-600-900-europa-287695053.html?top_zoekertje=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
27 april 2016 om 11:09 #1824297527 april 2016 om 22:27 #18242976@Weetgraag wrote:
Hallo,
deze week bij mijn dealer een vergelijking gemaakt met mijn Mokka 2015 en een Mokka 2016 in de Mokka van 2016 zitten recentere kaarten dan bij mij.
Een maand of 2 terug gaf de site van HERE (vroeger Navteq) aan dat er voor de navi 950 geen updates ontwikkeld werden door hen, dit blijkt nu gewijzigd te zijn.
Mijn dealer zit er ook mee maar vanaf er updates beschikbaar zijn krijg ik een seintje, je kan het ook in de gaten houden op http://www.navigation.com” onclick=”window.open(this.href);return false; (site van Here)greetz
Patrickdat zou ik toch wel heel sterk vinden, dat er recentere kaarten zitten in de 2016 Mokka!
Wat betreft die link, daar kan ik trouwens niets terugvinden over het Navi 950 systeem. Sterker nog, ik vind zelfs niets over eender welk Opel-systeem op die site (of ik moet erover heen hebben gekeken) :(28 april 2016 om 04:48 #18242977@kiekeboeboe wrote:
@Weetgraag wrote:
Hallo,
deze week bij mijn dealer een vergelijking gemaakt met mijn Mokka 2015 en een Mokka 2016 in de Mokka van 2016 zitten recentere kaarten dan bij mij.
Een maand of 2 terug gaf de site van HERE (vroeger Navteq) aan dat er voor de navi 950 geen updates ontwikkeld werden door hen, dit blijkt nu gewijzigd te zijn.
Mijn dealer zit er ook mee maar vanaf er updates beschikbaar zijn krijg ik een seintje, je kan het ook in de gaten houden op http://www.navigation.com” onclick=”window.open(this.href);return false; (site van Here)greetz
Patrickdat zou ik toch wel heel sterk vinden, dat er recentere kaarten zitten in de 2016 Mokka!
Wat betreft die link, daar kan ik trouwens niets terugvinden over het Navi 950 systeem. Sterker nog, ik vind zelfs niets over eender welk Opel-systeem op die site (of ik moet erover heen hebben gekeken) :(Als je op de link klikt, klik dan op het logo van Opel, je word direct doorgestuurd naar de navi site van Opel/Here en dan je selectie maken op Mokka en het jaartal.
Ik heb dit vergeleken met een rond punt hier in Zelzate (Belgie) die er sinds 2 jaar ligt, op mijn kaarten is dit nog steeds een kruising,
op de kaart van de Mokka van 2016 is dit reeds een rond punt.
Groeten
Patrick28 april 2016 om 06:55 #18242978Heren,
Ik krijg binnen nu en 2 weken mijn Opel met navi 950. Ik zal jullie op de hoogte houden welke kaarten software ed erin zitten.
gr
28 april 2016 om 07:32 #18242979@Weetgraag wrote:
Als je op de link klikt, klik dan op het logo van Opel, je word direct doorgestuurd naar de navi site van Opel/Here en dan je selectie maken op Mokka en het jaartal.
Ik heb dit vergeleken met een rond punt hier in Zelzate (Belgie) die er sinds 2 jaar ligt, op mijn kaarten is dit nog steeds een kruising,
Groeten
Patrickdat van die andere kaart zal dan wel correct zijn ;)
maar ik ben nogmaals naar die bewuste site gaan kijken http://www.navigation.com en ik kan toch echt geen logo van Opel terug vinden.
Misschien dat dit in het verleden wel zo was? Dan lijk het er wel op, dat deze site niets meer met Opel wil te maken hebben, want in het scroll down menu staat Opel ook niet bij :wtf28 april 2016 om 07:49 #18242980Als je op de link klikt zie je het Opel logo staan tussen de tal van andere logos.
Ik kan hier geen afbeeldingen posten, spijtig.
Zelfs in het dropdown menu kan je selecteren (fabrieksinstallatie/ fabrikant)
gr.28 april 2016 om 08:00 #18242981@Weetgraag wrote:
Als je op de link klikt zie je het Opel logo staan tussen de tal van andere logos.
Ik kan hier geen afbeeldingen posten, spijtig.
Zelfs in het dropdown menu kan je selecteren (fabrieksinstallatie/ fabrikant)
gr.dan zal bij mij in België het internet er anders uitzien hé ;)
28 april 2016 om 08:25 #18242982Als je die site hebt klik dan gans onderaan eens op “regional shops” “Europe”
28 april 2016 om 08:32 #18242983@Weetgraag wrote:
Als je die site hebt klik dan gans onderaan eens op “regional shops” “Europe”
ok thanks, nu wordt het duidelijk
even nieuwe links dan:
HERE Navteq Europe (Per merk)
HERE Opel (Opel GPS Map Updates)28 april 2016 om 08:36 #18242984:thumb
28 april 2016 om 09:02 #18242985Kiekeboeboe heb je eigenlijk al klacht ingediend bij Opel Belgium? Kan alles alleen maar bevorderen.
28 april 2016 om 09:07 #18242986Nee Bjorn, dat zou ik dus eens moeten doen.
Ik vind het trouwens wel straf, dat de Mokka van 2016, dus andere kaarten heeft dan de Mokka van 2015. Dat wil dus zeggen dat er wel een update is geweest, die niet aan de klanten is doorgespeeld … ?
Kun je in het systeem eigenlijk ergens zien, welk kaartmateriaal er op de 950 staat? Dan zouden we dit eens kunnen vergelijken.28 april 2016 om 09:17 #18242987Ik heb een andere silverbox gekregen ivm mijn DAB+ problemen. Ook daarop staan een paar ronde punten die op de vorige silverbox niet opstonden. Maar ook de kaarten die hierop staan zijn verre van correct. Ook de software van het intellilink systeem was totaal anders dan voorheen. (Spelfout SpeelD nu was weg, meer optie’s in het instellingsmenu, loopt al iets stabieler, andere prentjes bij genre muziek,….)
Kiekeboeboe pak die telefoon vast en je doe meteen een belletje naar Opel Belgium ;). Hoe meer klachten er zijn des te sneller zullen ze voor een oplossing zorgen.
28 april 2016 om 12:29 #18242988Als je op de link klikt, klik dan op het logo van Opel, je word direct doorgestuurd naar de navi site van Opel/Here en dan je selectie maken op Mokka en het jaartal.
Groeten
Patrick[/quote]in de Mokka van 2016 zit het 600 systeem en dat is u to date, het gaat niet over de mokka maar over welk systeem, ik woon vlak bij je in Terneuzen, en geloof me op de kaart van mijn opel astra van 2015 met het 950 systeem zit alleen maar ouwe zooi. hopelijk nog voor mijn vakantie eindelijk eens een nieuwe kaart
28 april 2016 om 15:05 #18242989neen, in de Mokka zit evengoed het Radio Navi 950 IntelliLink systeem!
Het 600 systeem waar jij het over hebt, is het Radio CD600 IntelliLink. klik hier28 april 2016 om 15:29 #18242990@kiekeboeboe wrote:
neen, in de Mokka zit evengoed het Radio Navi 950 IntelliLink systeem!
Het 600 systeem waar jij het over hebt, is het Radio CD600 IntelliLink. klik hieroké dat zal dan zo zijn, maar er staat op de site van Here nog steeds dat er nog geen update is en voor zover ik weet (en mijn dealer) klopt dat, er wordt dus aan gewerkt, alleen had mijn baas me allang buiten geflikkerd als ik zo snel was als here en Opel.
28 april 2016 om 15:47 #18242991volgens mij liggen ze bij Here en Opel niet wakker van ons hoor. :puke
28 april 2016 om 17:36 #18242992Natuurlijk liggen die er niet wakker van. Maar positieve reclame is anders! Er komt niet véél positief naar boven als je de navi 950 googeld
28 april 2016 om 18:15 #18242993Ik gebruik al geruime tijd mijn navi 950 niet méér, dikke brol !
als ik moet navigeren zoals morgen , dan gebruik ik m’n Zumo 590 :thumb5 mei 2016 om 10:26 #18242995ik heb mijn zafira tourer deze week ontvangen. hoe zie ik welke kaart versie ik heb?
5 mei 2016 om 20:30 #18242994Wat is een silverbox? Kan deze niet gewoon ge-update worden naar een nieuwe versie? Ik heb nl de oude versie met “speeld”
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.