Navi950

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 222)
  • Auteur
    Berichten
  • #18242922
    pacman
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 September 2014

      Ik heb ook een telefoontje van Opel gekregen dat de update er zeker komt begin 2016. Maar wat is begin 2016, maart is ook nog begin 2016.

      #18242923
      Chris88
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 February 2015

        Update zou er komen in 2014 toen 2015 en nu 2016. Geloof er weinig meer van!

        #18242924
        JurgendeValk
          Lid sinds:
          22 December 2015

          Afgelopen donderdag vertelde men mij bij de Opel dealer dat er een update beschikbaar was voor mijn Zafira van nog geen jaar oud.
          Hiervoor moest ik wel terugkomen aangezien het erg lang duurt voordat deze is gedownload vanaf GM en ivm de tijd voor het uploaden in de auto.
          Vandaag (22-12-2015) ben ik terug geweest en heb inderdaad een nieuwe software update gekregen, maar ik lees op een Duitse forum dat deze al in mei 2015 is gepubliceerd. Ik had 23477352 Versie E1.0F.1A.50 en deze is nu over gezet naar 23240759 Versie E1.0F.1B.40
          Het betreft hier de bovenste nummering te zijn bij het opvragen van de radio software. De rest van het lijstje is hetzelfde gebleven.
          Het enige verschil is dat mijn bluetooth probleem opgelost schijnt te zijn, voor de rest heb ik nog niets kunnen ontdekken.

          Oude software:

          Nieuwe software:

          #18242925
          Marcoos
            Lid sinds:
            2 January 2016

            Ik heb op 27 december ook maar eens een mailtje gestuurd naar Opel (België in mijn geval) met klachten over de Navi 950, met name de verouderde kaarten.

            Wat me opvalt is dat Opel zelf de problemen afschuift op de fabrikant van het systeem “HERE” en dat ik daar de ontbrekende wegen informatie maar moet melden.
            Verder melden ze dat er Q1 2016 een update uitkomt, dus ga ik proberen die kosteloos via de dealer te krijgen.


            @Opel_Bjorn
            , heb jij wel al meer geluk met je nieuwe Navi 950 of nog steeds last van de oude kaarten?

            Mijnheer ……,

            U meldt ons in uw e-mail van 27 december jl dat de wegeninformatie van uw navigatie-systeem niet volledig is. Het spijt ons oprecht om dit te vernemen.

            Onvolledige of ontbrekende wegninformatie kunt u het best rechtstreeks melden aan de fabrikant van het navigatie-systeem: HERE, door middel van de volgende link:

            https://developer.here.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;

            Een update van de software zou mogelijks beschikbaar zijn in het eerste kwartaal van 2016. Gelieve hiervoor uw Opel dealer te contacteren.

            Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

            Met vriendelijke groet,

            ………

            GENERAL MOTORS BELGIUM NV

            #18242926
            Opel_Bjorn
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 May 2008

              *dubbelpost*

              #18242927
              Opel_Bjorn
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 May 2008

                Ik heb ongeveer dezelfde mail van hun gekregen.

                Wij hebben uw e-mail van 6 oktober jl in goede orde ontvangen.

                Het spijt ons dat wij u niet eerder een antwoord zonden, dit komt door omstandigheden waarop wij geen invloed hebben en wij vragen u hiervoor ons excuus.

                Op dit moment is uw dossier nog steeds intern in bespreking. Daardoor konden wij u niet eerder een antwoord geven. Wij doen echter ons uiterste best om u zo snel mogelijk een antwoord te zenden en zullen u uiterlijk a.s. maandag weer contacteren.

                U meldt dat er verschillende fouten zijn in de informatie die u ontvangt via het intellilink systeem. Het spijt ons oprecht om dit te vernemen. Daar de meeste betrekking hebben op de kaart-informatie verzoeken wij u vriendelijk om dit te melden aan de fabrikant van het systeem via de volgende link:

                https://developer.here.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                Een update van de kaarten kunt u bij uw Opel dealer bestellen of rechtstreeks via deze link:

                http://opel.navigation.com/home/en_GB/OpelEMEA/EUR?ManufacturerName=Opel&Page=OpelLanding” onclick=”window.open(this.href);return false;

                De overige opmerkingen zullen wij eveneens intern bespreken.

                Zoals gezegd zullen wij ons uiterste best doen om u uiterlijk a.s. maandag een antwoord te geven en danken u voor het geduld dat u tot hiertoe hebt getoond.

                Met vriendelijke groet,

                Waarna ik razend terug heb gebeld. Het blijkt dat het maar aan de klant is om problemen aan de fabrikant te melden. Dat is hun taak en niet die van mij. Ik kreeg vervolgens excuses en het bericht dat dat mailtje eigenlijk niet verzonden mocht worden. Zever in pakskes dus want ze sturen het blijkbaar naar iedereen. Ik heb zelfs contact opgenomen met de fabrikant en die zei dat ik alles met de dealer moest regelen. Ping pong dus en niemand heeft het gedaan. Maar ik sta daar wel met een waardeloze navigatie waar ik 1250€ voor heb betaald! ik heb tot de dag van vandaag de nieuwe navigatie nog geen enkele keer gebruikt dus ik weet niet of hij beter werkt. Ik wacht nu weer 3 weken lang op antwoord voor te horen wanneer ik de update ga krijgen. Ze blijven alles weer uitstellen. Ik ben het echt meer dan zat. Voor mij nooit of te nimmer nog een Opel, ik heb het gehad en ik ben er echt klaar mee!

                Mailtje van HERE DEVELOPER

                Vriendelijk bedankt voor uw vraag over HERE Maps.
                De HERE Maps database wordt continu bijgewerkt op een dagelijkse basis. Deze database wordt elke drie maanden voor de systeem- en autofabrikanten beschikbaar gemaakt. Het is de beslissing van deze fabrikanten of een specifieke versie van de database wordt gebruikt om een update van het navigatiesysteem te ontwikkelen.
                Op dit moment biedt HERE Maps geen updates aan voor uw navigatiesysteem. Neemt u hierover altublieft contact op met uw Opel dealer.
                Indien u meer informatie nodig heeft, dan kunt u contact met ons opnemen door op deze email te reageren.
                Met vriendelijke groet,
                HERE Customer Service
                PO Box 501
                7300 AM APELDOORN
                THE NETHERLANDS

                #18242928
                piet10
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 November 2015

                  @Opel_Bjorn wrote:

                  Ik heb ongeveer dezelfde mail van hun gekregen.

                  Wij hebben uw e-mail van 6 oktober jl in goede orde ontvangen.

                  Het spijt ons dat wij u niet eerder een antwoord zonden, dit komt door omstandigheden waarop wij geen invloed hebben en wij vragen u hiervoor ons excuus.

                  Op dit moment is uw dossier nog steeds intern in bespreking. Daardoor konden wij u niet eerder een antwoord geven. Wij doen echter ons uiterste best om u zo snel mogelijk een antwoord te zenden en zullen u uiterlijk a.s. maandag weer contacteren.

                  U meldt dat er verschillende fouten zijn in de informatie die u ontvangt via het intellilink systeem. Het spijt ons oprecht om dit te vernemen. Daar de meeste betrekking hebben op de kaart-informatie verzoeken wij u vriendelijk om dit te melden aan de fabrikant van het systeem via de volgende link:

                  https://developer.here.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  Een update van de kaarten kunt u bij uw Opel dealer bestellen of rechtstreeks via deze link:

                  http://opel.navigation.com/home/en_GB/OpelEMEA/EUR?ManufacturerName=Opel&Page=OpelLanding” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  De overige opmerkingen zullen wij eveneens intern bespreken.

                  Zoals gezegd zullen wij ons uiterste best doen om u uiterlijk a.s. maandag een antwoord te geven en danken u voor het geduld dat u tot hiertoe hebt getoond.

                  Met vriendelijke groet,

                  Waarna ik razend terug heb gebeld. Het blijkt dat het maar aan de klant is om problemen aan de fabrikant te melden. Dat is hun taak en niet die van mij. Ik kreeg vervolgens excuses en het bericht dat dat mailtje eigenlijk niet verzonden mocht worden. Zever in pakskes dus want ze sturen het blijkbaar naar iedereen. Ik heb zelfs contact opgenomen met de fabrikant en die zei dat ik alles met de dealer moest regelen. Ping pong dus en niemand heeft het gedaan. Maar ik sta daar wel met een waardeloze navigatie waar ik 1250€ voor heb betaald! ik heb tot de dag van vandaag de nieuwe navigatie nog geen enkele keer gebruikt dus ik weet niet of hij beter werkt. Ik wacht nu weer 3 weken lang op antwoord voor te horen wanneer ik de update ga krijgen. Ze blijven alles weer uitstellen. Ik ben het echt meer dan zat. Voor mij nooit of te nimmer nog een Opel, ik heb het gehad en ik ben er echt klaar mee!

                  Mailtje van HERE DEVELOPER

                  Vriendelijk bedankt voor uw vraag over HERE Maps.
                  De HERE Maps database wordt continu bijgewerkt op een dagelijkse basis. Deze database wordt elke drie maanden voor de systeem- en autofabrikanten beschikbaar gemaakt. Het is de beslissing van deze fabrikanten of een specifieke versie van de database wordt gebruikt om een update van het navigatiesysteem te ontwikkelen.
                  Op dit moment biedt HERE Maps geen updates aan voor uw navigatiesysteem. Neemt u hierover altublieft contact op met uw Opel dealer.
                  Indien u meer informatie nodig heeft, dan kunt u contact met ons opnemen door op deze email te reageren.
                  Met vriendelijke groet,
                  HERE Customer Service
                  PO Box 501
                  7300 AM APELDOORN
                  THE NETHERLANDS

                  klopt hier in nederland autogroep hekkert en maar zeggen geweldig die navigator hoop geld en nu niks waard nooit meer zal ik een auto kopen bij hekkert groep

                  groeten piet

                  #18242872
                  Marcoos
                    Lid sinds:
                    2 January 2016

                    Gister ook eens de dealer gebeld en die verwees me eerst door naar de website navigation.com/opel.
                    Hij zei als ik het daar zou kunnen aankopen ik het nog niet moest doen want dan ging de dealer zelf iets proberen te regelen..

                    Maar daar staat de navi950 nog niet tussen, dit heb ik ze laten weten en nu gaat de dealer er zelf achter aan…

                    Ben benieuwd, to be continued ;)

                    #18242929
                    Opel_Bjorn
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 May 2008

                      Kopen kopen! Ik betaal geen rotte cent! Ik heb betaald voor een navigatie die up to date is, en dat is deze van in het begin helemaal niet. Ik heb eergisteren nog een mailtje van de klantenservice gehad.

                      In antwoord op uw vraag omtrent de releasedatum van de nieuwe kaartsoftware voor uw Infotainmentsysteem, moeten wij u helaas bevestigen dat wij nog geen concrete datum hebben. Wij hebben deze vraag wederom uitgezet en hopen spoedig een concretere datum te hebben. Wij kunnen u wel alvast bevestigen dat wij u op de lijst hebben gezet van mensen die we proactief zullen informeren zodra de kaart update beschikbaar is.

                      #18242930
                      pacman
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 September 2014

                        Er mag zeker niemand betalen voor de update als die er al komt!!! We moeten samenspannen en eisen dat de update gratis is.

                        #18242931
                        Marcoos
                          Lid sinds:
                          2 January 2016

                          @Opel_Bjorn wrote:

                          Kopen kopen! Ik betaal geen rotte cent! Ik heb betaald voor een navigatie die up to date is, en dat is deze van in het begin helemaal niet. Ik heb eergisteren nog een mailtje van de klantenservice gehad.

                          In antwoord op uw vraag omtrent de releasedatum van de nieuwe kaartsoftware voor uw Infotainmentsysteem, moeten wij u helaas bevestigen dat wij nog geen concrete datum hebben. Wij hebben deze vraag wederom uitgezet en hopen spoedig een concretere datum te hebben. Wij kunnen u wel alvast bevestigen dat wij u op de lijst hebben gezet van mensen die we proactief zullen informeren zodra de kaart update beschikbaar is.

                          Nee absoluut ik betaal er ook helemaal niks voor!!
                          Ik hoop ook dat iedereen die deze navigatie heeft flink gaat klagen bij Opel, zodat er eindelijk eens wat druk op komt te staan.

                          #18242932
                          @Johan
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            28 January 2015

                            @pacman wrote:

                            Er mag zeker niemand betalen voor de update als die er al komt!!! We moeten samenspannen en eisen dat de update gratis is.

                            Zo duur kan zo’n update toch niet zijn, en anders een klein bedrag voor de usb stick.

                            #18242933
                            berggeit
                              Lid sinds:
                              18 January 2016

                              Ik heb er een hard hoofd in dat we een gratis kaart update zullen krijgen.
                              Dit is het antwoord van de klanten service op mijn vraag voor een gratis kaart update :cry

                              Hello,

                              We are writing to inform you regarding your Opel Mokka navigation map update question.
                              At this moment in time there is no map update available. Your vehicle has been delivered to you with the latest available navigation maps. Therefore, it will not be possible to provide you with a free navigation map update

                              Please contact us if you have any further question.
                              Kind regards,

                              Met vriendelijke groet,
                              GENERAL MOTORS NEDERLAND B.V.

                              #18242934
                              Quadrijder2
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                26 July 2015

                                Ja ik ervaar nu ook de navigatie problemen in mijn net nieuwe Zafira.
                                Bij mij is de 950 al 5 keer vast gelopen en dit gebeurd als er een nieuw stuk weggedeelte is aangelegd.
                                De navigatie pakt de oude situatie niet meer op en blijft van de ingegeven route afwijken.
                                Erg vervelend omdat hij ook niet direct onderweg te resetten is.
                                De dealer is nu op de hoogte en komt nog met een antwoord ,ik ben benieuwd.

                                #18242935
                                Reneee
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  18 June 2015

                                  Zelfde problemen met de NAVI950 in mijn nieuwe Mokka
                                  Af en toe loopt hij vast, lijkt wel of de GPS het dan niet doet, enige oplossing is stoppen, motor uit en opnieuw laten initialiseren.
                                  Tot nu toe zeker 10x voorgekomen in 4 maanden.
                                  Ook niet tevreden over het automatisch dimmen van het display, kan je dit ergens instellen?
                                  Alleen met de lichten uit, of in de volle zon heb je heldere plaatjes.
                                  En dan ook nog, Opel moet zich schamen om zulke oude kaarten uit te geven in een systeem van 1500 EUR
                                  A.s. vrijdag ben ik uitgenodigd door de garage voor een systemupdate
                                  Daarna leg ik een officiele klacht neer bij Opel Nederland voor dit zeer dure en gebrekkige systeem.
                                  Oh ja, de nieuwe Mokka bevalt verder uitstekend, lekker karretje !!

                                  Afgelopen vrijdag de halve dag de auto kwijt, Meekijken wordt niet op prijs gesteld.
                                  Geen update van eht systeem beschikbaar, ook geen update voor de zeer oude kaarten.
                                  Vanwege het probleem met het vastlopen wordt a.s. dinsdag een nieuwe navigatieeenheid (wat dat dan ook is) geplaatst.
                                  Dan maar weer verder zien, wordt vervolgd dus…….

                                  #18242936
                                  Andre_Ede
                                    Lid sinds:
                                    16 June 2006

                                    Zit er bij de Mokka geen licht sterkte regelaar naast de koplamp hoogte verstelling ?

                                    #18242937
                                    Quadrijder2
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      26 July 2015

                                      Ik denk dat Renee bedoelt het dimmen van de NAVI950.
                                      Deze kun je onder de instellingen van de Navi op dag of nacht of automatisch zetten.
                                      Dit zal toch wel hetzelfde zijn als bij de Zafira neem ik aan.
                                      Ik heb begrepen van de dealer dat er een update onderweg is voor de 950.
                                      Hij laat mij iets weten als deze er is ,maar dat ging nog wel even duren.
                                      Er zijn inderdaad veel klachten over vastlopen van het systeem.

                                      #18242938
                                      pacman
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        6 September 2014

                                        Vandaag telefonisch contact gehad met Opel Belgium. Er zouden twee updates komen,een kaartupdate en een systeemupdate. De systeemupdate zou alleszins gratis zijn omdat er veel klachten zijn.
                                        De kaartupdate waarschijnlijk niet. Je kan best een mail sturen naar de klantendienst, dan zetten ze je op een lijst en wordt je verwittigd wanneer de update er is.

                                        #18242939
                                        Reneee
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          18 June 2015

                                          @Quadrijder2 wrote:

                                          Ik denk dat Renee bedoelt het dimmen van de NAVI950.
                                          Deze kun je onder de instellingen van de Navi op dag of nacht of automatisch zetten.
                                          Dit zal toch wel hetzelfde zijn als bij de Zafira neem ik aan.
                                          Ik heb begrepen van de dealer dat er een update onderweg is voor de 950.
                                          Hij laat mij iets weten als deze er is ,maar dat ging nog wel even duren.
                                          Er zijn inderdaad veel klachten over vastlopen van het systeem.

                                          Ik bedoel inderdaad het dimmen, dag of nacht switched tussen zwarte en witte achtergrond en is dus niet de dimfunctie, dit is afhankelijk van hoeveel licht er binnen komt en welke stand verlichting je aan hebt staan,
                                          Groet, Rene

                                          #18242940
                                          Opel_Bjorn
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            4 May 2008

                                            @pacman wrote:

                                            Vandaag telefonisch contact gehad met Opel Belgium. Er zouden twee updates komen,een kaartupdate en een systeemupdate. De systeemupdate zou alleszins gratis zijn omdat er veel klachten zijn.
                                            De kaartupdate waarschijnlijk niet. Je kan best een mail sturen naar de klantendienst, dan zetten ze je op een lijst en wordt je verwittigd wanneer de update er is.

                                            En waarschijnlijk wisten ze ook weer geen datum wanneer deze beschikbaar is. Eerst zien dan geloven. Ik sta ook al op die lijst van mensen die ze meteen zouden verwittigen. En zijt maar zeker dat ze die kaartupdate ook gratis gaan geven…. Ze zijn van mij nog lang niet vanaf!

                                            #18242941
                                            Bovenberg2016
                                              Lid sinds:
                                              18 February 2016

                                              Het is gewoon een schande. Eerst bevestigen een update voor half januari wanneer je er achterkomt dat de navogatiesoftware van 2012! is. Om daarna te verplaatsen naar onbepaalde tijd. Nu het probleem dat de navi950 bevrist en/of op zwart gaat. Dealer weet niets opel nederland blijft je aanhoren alsof je uit een andere wereld komt.
                                              Het is zeer frustrerend om te ervaren hoe ik misleid ben. Overigens de Mokka turbo bevalt wel. Maar nu wij een lange reis willen maken is een goed werkende navigatie met de nieuwste kaarten het minste watbje kon verwachten.

                                              #18242942
                                              piet10
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                27 November 2015

                                                @Bovenberg2016 wrote:

                                                Het is gewoon een schande. Eerst bevestigen een update voor half januari wanneer je er achterkomt dat de navogatiesoftware van 2012! is. Om daarna te verplaatsen naar onbepaalde tijd. Nu het probleem dat de navi950 bevrist en/of op zwart gaat. Dealer weet niets opel nederland blijft je aanhoren alsof je uit een andere wereld komt.
                                                Het is zeer frustrerend om te ervaren hoe ik misleid ben. Overigens de Mokka turbo bevalt wel. Maar nu wij een lange reis willen maken is een goed werkende navigatie met de nieuwste kaarten het minste watbje kon verwachten.

                                                denk als het zover is dat voor alles moet betalen de update beloven ze al zo lang

                                                groeten piet10

                                                #18242943
                                                Reneee
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  18 June 2015

                                                  @Reneee wrote:

                                                  Zelfde problemen met de NAVI950 in mijn nieuwe Mokka
                                                  Af en toe loopt hij vast, lijkt wel of de GPS het dan niet doet, enige oplossing is stoppen, motor uit en opnieuw laten initialiseren.
                                                  Tot nu toe zeker 10x voorgekomen in 4 maanden.
                                                  Ook niet tevreden over het automatisch dimmen van het display, kan je dit ergens instellen?
                                                  Alleen met de lichten uit, of in de volle zon heb je heldere plaatjes.
                                                  En dan ook nog, Opel moet zich schamen om zulke oude kaarten uit te geven in een systeem van 1500 EUR
                                                  A.s. vrijdag ben ik uitgenodigd door de garage voor een systemupdate
                                                  Daarna leg ik een officiele klacht neer bij Opel Nederland voor dit zeer dure en gebrekkige systeem.
                                                  Oh ja, de nieuwe Mokka bevalt verder uitstekend, lekker karretje !!

                                                  Afgelopen vrijdag de halve dag de auto kwijt, Meekijken wordt niet op prijs gesteld.
                                                  Geen update van eht systeem beschikbaar, ook geen update voor de zeer oude kaarten.
                                                  Vanwege het probleem met het vastlopen wordt a.s. dinsdag een nieuwe navigatieeenheid (wat dat dan ook is) geplaatst.
                                                  Dan maar weer verder zien, wordt vervolgd dus…….

                                                  Er is een nieuwe radio/navigatieeenheid geplaatst, de eerste ochtend direct weer een vastloper. De garage heeft mij nu verzocht om mijn USB stick tijdens het opstarten niet te plaatsen. En sindsdien, tot nu toe geen storing meer ondervonden. Even afwachten hoe het in de toekomst gaat.
                                                  Blijft het feit dat er ondanks de nieuwe installatie er nog steeds dezelfde oude prutkaarten inzetten.
                                                  Tot later…..

                                                  #18242944
                                                  Opel_Bjorn
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    4 May 2008

                                                    Weet trouwens iemand of ik iets verkeerd doe? Of is het wederom de Navi 950 die niet deugd? Ik download liedjes via de officiele weg. Ik gebruik dus Itunes. Nu als ik deze liedjes op mijn USB stick zit dan weigert de Navi 950 om de CD cover te tonen op het display. Ik kopieer deze bestanden gewoon als m4a bestanden naar mijn stick. Titel, uitvoerder en héél die trammelant komt er wel op. Enkel op de plaats waar de cover van de CD moet staan komt dan het muziek genre te staan met een afbeelding die daarvoor dient. Er zijn dan ook oudere nummers van vroeger waarbij dan weer wel gewoon de CD cover te zien is. Waarom bij het ene nummer niet en bij het andere nummer wel? Als ik op de PC kijk dan komen de CD covers er wel gewoon op.

                                                    #18242945
                                                    Raymond1975
                                                      Lid sinds:
                                                      15 October 2015

                                                      Hoe kun je zien van wanneer de navigatie software is ik heb een astra met navi650 van 4 maanden oud nu.maar heb het gevoel daar de kaart er verouderd is.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 222)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.