Navi950

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 222)
  • Auteur
    @Johan
    Deelnemer

@Opel_Bjorn wrote:

Weet trouwens iemand of ik iets verkeerd doe? Of is het wederom de Navi 950 die niet deugd? Ik download liedjes via de officiele weg. Ik gebruik dus Itunes. Nu als ik deze liedjes op mijn USB stick zit dan weigert de Navi 950 om de CD cover te tonen op het display. Ik kopieer deze bestanden gewoon als m4a bestanden naar mijn stick. Titel, uitvoerder en héél die trammelant komt er wel op. Enkel op de plaats waar de cover van de CD moet staan komt dan het muziek genre te staan met een afbeelding die daarvoor dient. Er zijn dan ook oudere nummers van vroeger waarbij dan weer wel gewoon de CD cover te zien is. Waarom bij het ene nummer niet en bij het andere nummer wel? Als ik op de PC kijk dan komen de CD covers er wel gewoon op.

Apple “rechten” dingetje!

Opel_Bjorn
      Deelnemer

Iemand meer info?? Lees dit net op een ander forum

Volgens Opel TIS https://tis2web.service.gm.com/tis2web” onclick=”window.open(this.href);return false; is er een nieuwe versie beschikbaar nl. 84046065

@Johan
        Deelnemer

@Opel_Bjorn wrote:

Volgens Opel TIS https://tis2web.service.gm.com/tis2web” onclick=”window.open(this.href);return false; is er een nieuwe versie beschikbaar nl. 84046065

Apple iets meer betalen, zodat je niet op andere hardware (Navi 950) last hebt van “DRM”
          Apple niets betalen en de illegale weg bewandelen om het op te lossen.

iTunes – iTunes match – DRM – Apple music, wat google zoektermen!

Op het Apple forum discussions.apple.com kun je er wel wat over vinden.

maks
          Deelnemer

Ik heb een iphone 6S en heb heel veel problemen met de Navi 950, of mischien anders om :oops:

@Johan
            Deelnemer

@maks wrote:

Ik heb een iphone 6S en heb heel veel problemen met de Navi 950, of mischien anders om :oops:

Heb zelf een iPhone 6s plus & Navi 950.
              En wat zijn die problemen, die je ervaar met je iPhone 6s en de Navi 950?

maks
              Deelnemer

@@Johan wrote:

@maks wrote:

Heb zelf een iPhone 6s plus & Navi 950.
                En wat zijn die problemen, die je ervaar met je iPhone 6s en de Navi 950?

Oproep komt binnen en na het gesprek blijft de Navi 950 staan op “PAUSE” en moet ik manueel in het menu gaan om de radio terug te laten spelen.

Soms maar niet altijd begint m’n opgeslagen muziek van de iphone te spelen na een oproep ?

Enzo gaat het maar verder , de Navi lééft z’n eigen leven

@Johan
                Deelnemer

Ja, dat is lastig.

Zie onderstaande link naar een ander topic op dit forum.
                  Dit heeft te maken met de bluetooth versie 4.2 van je iPhone 6s, met de vorige versie 4.0 was er geen probleem.
                  viewtopic.php?p=2549938#p2549938

@Johan
                  Deelnemer

De Apple iOS 9.3 public beta 6 update, brengt ook nog geen oplossing wat betreft het bluetooth probleem.

Reneee
                    Deelnemer

@Reneee wrote:

Zelfde problemen met de NAVI950 in mijn nieuwe Mokka
                      Af en toe loopt hij vast, lijkt wel of de GPS het dan niet doet, enige oplossing is stoppen, motor uit en opnieuw laten initialiseren.
                      Tot nu toe zeker 10x voorgekomen in 4 maanden.
                      Ook niet tevreden over het automatisch dimmen van het display, kan je dit ergens instellen?
                      Alleen met de lichten uit, of in de volle zon heb je heldere plaatjes.
                      En dan ook nog, Opel moet zich schamen om zulke oude kaarten uit te geven in een systeem van 1500 EUR
                      A.s. vrijdag ben ik uitgenodigd door de garage voor een systemupdate
                      Daarna leg ik een officiele klacht neer bij Opel Nederland voor dit zeer dure en gebrekkige systeem.
                      Oh ja, de nieuwe Mokka bevalt verder uitstekend, lekker karretje !!

Afgelopen vrijdag de halve dag de auto kwijt, Meekijken wordt niet op prijs gesteld.
                      Geen update van eht systeem beschikbaar, ook geen update voor de zeer oude kaarten.
                      Vanwege het probleem met het vastlopen wordt a.s. dinsdag een nieuwe navigatieeenheid (wat dat dan ook is) geplaatst.
                      Dan maar weer verder zien, wordt vervolgd dus…….

15/3 problemen met vastlopen lijken opgelost als de USB niet is geplaatst tijdens het initialiseren.
                      Ik hou iedereen op de hoogte of het ook echt wegblijft.
                      Daarnaast een klacht ingelegt bij Opel Nederland over de belachelijk verouderde kaarten die met een nieuwe auto worden geleverd.
                      Zonder blikken of blozen zeggen ze mij te begrijpen en toch niets te kunnen betekenen.
                      Gevalletje Radar of Kassa of zo.

Hier de reactie: (geen greintje gevoel hoe gefrusteerd je wordt van zo’n antwoord, echt jammer OPEL !!!)

Hartelijk dank voor uw e-mail van 14 maart jongstleden betreffende het navigatiesysteem in uw Opel Mokka.
                      Wij begrijpen uw frustratie in deze, echter kunnen wij helaas geen oplossing bieden.
                      Uw voertuig is op het moment van verkoop namelijk uitgerust met het meest recente kaartmateriaal dat beschikbaar was.
                      Wij kunnen helaas geen tegemoetkomingen geven in de vorm van gratis kaartupdates of geld.
                      Wij adviseren u de Opel website in de gaten te houden voor nieuws over kaart updates voor het navigatiesysteem in uw Opel. Of klik op deze directe link:
                      http://opel.navigation.com/nl_NL/OpelEMEA/EUR” onclick=”window.open(this.href);return false;

Opel_Bjorn
                      Deelnemer

Er is geen enkele update beschikbaar voor de Navi 950. De Navi 950 wordt al geleverd van begin 2014 tot nu 2016….. aangezien er geen update’s zijn, zijn het ook dezelfde kaarten. Up to date volgens Opel….. NOT!

@Johan
                        Deelnemer

@Opel_Bjorn wrote:

Er is geen enkele update beschikbaar voor de Navi 950. De Navi 950 wordt al geleverd van begin 2014 tot nu 2016….. aangezien er geen update’s zijn, zijn het ook dezelfde kaarten. Up to date volgens Opel….. NOT!

@Opel_Bjorn wrote:

Je plaats een link waar je aangeeft dat er een update is, wat is daar van waar?

Heb op mijn iPhone de nieuwe TomTom Go mobile app staan, met een licentie tot 02/2022. Deze zal ik nog wel even nodig hebben naast de Navi 950 :D

Opel_Bjorn
                          Deelnemer

Ik heb deze link op een ander forum gevonden (autoforum.be –> Astra J topic). Ik heb gemaild met de klantendienst hierover maar zoals altijd ontwijken ze de vraag en geven ze gewoon geen antwoord.

Weetgraag

Hallo,

deze week bij mijn dealer een vergelijking gemaakt met mijn Mokka 2015 en een Mokka 2016 in de Mokka van 2016 zitten recentere kaarten dan bij mij.
                              Een maand of 2 terug gaf de site van HERE (vroeger Navteq) aan dat er voor de navi 950 geen updates ontwikkeld werden door hen, dit blijkt nu gewijzigd te zijn.
                              Mijn dealer zit er ook mee maar vanaf er updates beschikbaar zijn krijg ik een seintje, je kan het ook in de gaten houden op http://www.navigation.com” onclick=”window.open(this.href);return false; (site van Here)

greetz
                              Patrick

Opel_Bjorn
                              Deelnemer

Er is een nieuwe update voor de Navi 950!!!! Ik heb contact opgenomen met Opel Belgium en deze bevestigde dat de update beschikbaar is. Ik wilde nog een afspraak maken voor morgen bij de dealer maar die zat helaas al stampvol. Dus volgende week woensdag heb ik een afspraak om de update te laten installeren.

Heb ook gevraagd wat er juist anders is bij deze update dan bij de huidige software maar ik denk niet dat ze daar een zinnig antwoord op gaan geven.

@Johan
                                Deelnemer

@ Opel_Bjorn
                                  Dat is mooi, hopelijk lost deze update al je problemen met navi 950 op!

Op de Opel navigatie site staat dat die nog niet beschikbaar is.
                                  http://opel.navigation.com/product-list/Catalog/Catalog_Opel-Astra_2015_Navi950/en_GB/OpelEMEA/EUR” onclick=”window.open(this.href);return false;

Als de nieuwe software te koop is via de Opel site dan koop ik hem daar, kan ik er gelijk kopie van maken voordat ik installeer, dat laatste wil ik zelf doen.

Opel_Bjorn
                                  Deelnemer

Maar ik denk niet dat het om de kaarten gaat ( dat heb ik nu ook aan Opel Belgium gevraagd). Ik denk eerder dat het over het intellilink systeem gaat waarop de Navi 950 loopt.

@Johan
                                    Deelnemer

OK, zal eens bellen morgen of er ook iets aan de Bluetooth gedaan is, zou wel willen zien dat deze wat beter met de 4.2 versie overweg kan.

steefbeel
                                      Deelnemer

Kan iemand mij zeggen wat de laatste softwareversie is van het navi950-systeem?
                                        Hoe kan je zien hoe oud de kaarten zijn, staat er ergens een versie vermeld?

Opel_Bjorn
                                        Deelnemer

Heb deze mail als antwoord gekregen op mijn vraag

Geachte heer …….,

De update betreft enkel een firmwareupdate, dus geen kaartupdate. De kaartupdate zal nog in een later stadium komen.
                                          Het is niet mogelijk om alle punten op te sommen waar de update verbetering in geeft, maar hoofzakelijk zijn het de volgende opmerkingen:

– Voertuigpositie op navigatiesysteem komt niet overeen met werkelijke positie.
                                          – Voertuig rijdt volgens het navigatiesysteem op een dichtbij gelegen weg.
                                          – Scherm geblokkeerd, heropstarten van het systeem.

Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

GENERAL MOTORS BELGIUM N.V.

@Johan
                                          Deelnemer

Bedankt, voor het delen van de informatie die je gekregen hebt van Opel.
                                            Voor het mooie mis ik nog wel een aantal zaken, maar ik leef wel verder met mijn TomTom mobile go app naast de de navi950 in de Tourer.

Opel_Bjorn
                                            Deelnemer

Ik kom net terug van de ivm het installeren van de update. En ja hoor!! U raadt het al….. “Mijnheer de update voor uw wagen is niet beschikbaar.” De nieuwe update zou voor de bouwjaren vanaf 2015 zijn. Ik was woest, razend,…… :fy1 :argue . Opel Belgium mailt mij dat ik een afspraak moet maken en vervolgens blijkt er niks van aan te zijn. Ik heb dus ook razend terug gebeld naar de klantendienst. Die zei me dat de update er wel moest zijn. Dus ik weer naar binnen waar de klantendienst gesproken heeft met de garage. Dus vervolgens de wagen terug binnen gereden en zijn ze gaan rond bellen. Uiteindelijk is het op niks uitgedraaid. Ik zit nog steeds met de zelfde waardeloze software die voor geen meter werkt. Ze hebben nog gebeld met degene die de software voorziet voor de Navi 950 (Volgens mij is dit een chimpansee ofzo…). Het geen we allemaal ondertussen van Opel gewoon zijn is het feit dat er blijkbaar weer iets mis gelopen zou zijn met het doorgeven van de informatie. De update wordt !!!!WEER UITGESTELD!!!!! En zou binnen een 14 dagen beschikbaar zijn met de wijze woorden erbij “Pin u niet vast op die datum”. Ik ben er zo slecht gezind van en ik ben het echt spuugzat. Een hele dag weer in de vuilbak gekegeld. Oooooh ik ben slecht gezind! :swear :fy1 :argue

Carlobr
                                              Deelnemer

hier de zelfde iritatie, ik heb mijn Astra sport + nu bijna een jaar en dus al net zo lang aan het mailen en bellen, maar niks hoor, de enige vooruitgang is dat op de site van Here nu te lezen is “Voor de Navi 650 IntellLink en Navi 950 IntellLink zijn momenteel geen kaartupdates beschikbaar.
                                                We werken op dit moment aan een nieuwe uitgave.
                                                We stellen uw geduld op prijs en passen deze pagina aan zodra er nieuwe kaarten beschikbaar zijn.”
                                                we gaan binnenkort op vakantie met ouwe zooi in een nieuwe auto, ik heb het wel gehad met Opel.

Andre_Ede

Zou dit alleen bij Opel zijn of is HERE gewoon een slecht bedrijf, ze maken heel wat kaarten voor vele merken.

Carlobr
                                                  Deelnemer

@Andre_Ede wrote:

Zou dit alleen bij Opel zijn of is HERE gewoon een slecht bedrijf, ze maken heel wat kaarten voor vele merken.

volgens mij koop je een Opel en die is verantwoordelijk lijkt me, als de bougies of banden of welk onderdeel dan ook niet in orde zijn is dat Opel zijn pakie aan.een merk is slechts een assemblage van onderdelen van allerlei merken, en als er iets niet in orde is is het merk verantwoordelijk, navigatie is een heel zwak punt waar Opel zijn naam mee ter schande richt.

Opel_Bjorn
                                                    Deelnemer

Ik heb contact gehad met HERE en deze zeggen dat ze elke 3 maand de kaarten beschikbaar maken voor Opel (en andere merken) en dat het aan het merk zelf is om te bepalen of zij deze kaarten uitbrengen. Vervolgens heb ik ook contact gehad met de fabrikant van het intellilink systeem en deze schuiven ook alle verantwoordelijkheid af op Opel. Er is waarschijnlijk gewoon een hoop getouwtrek tussen de fabrikanten waar de klant weer de dupe van is.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 222)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.