Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › Navi950
- Dit onderwerp bevat 221 reacties, 53 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 december 2023om 13:24 door FrankyS.
-
AuteurBerichten
-
9 augustus 2015 om 17:59 #18242897
Voor Opel_Bjorn :
Heb je de update ondertussen reeds ontvangen?9 augustus 2015 om 19:35 #18242898Zou volgens de dealer pas eind september beschikbaar zijn dus nog ff wachten.
20 augustus 2015 om 22:08 #18242899Hi,
Ik rij sinds juni 2015 ook met n’ navi 950.Als ik in de garage vertel dat de navi 950 mij tussen Keulen en Belgie mij van de autostrade wil af laten rijden om wat omweg te maken, dan zeggen zij dat je binnen de 3 maanden gratis kunt updaten.Gelijtijdig zeggen zij dan dat er in november n’ nieuwe update versie komt.Op mijn vraag krijg ik die update dan nog onder garantie,dat kunnen wij nu nog niet zeggen.Kort gezegt nu doen ze er niets aan,en in nov. kun je n’ betere versie kopen.
Mijn vorige GPS koste ongeveer 120 euro,je laat die registreren en krijgt dan voor de levensduur van die GPS gratis updates.
Opel gaat veel ontevreden klanten krijgen als zij geen bekwame mensen aanwerven die daar iets van kennen om de klanten te helpen i.p.v. van ze af te wimpelen.
Grtjs,speedy627 september 2015 om 13:09 #18242900Ook ik heb problemen met de navi 950 in onze Opel Zafira. We hebben de Zafira een jaar geleden nieuw gekocht, en vanaf het begin kloppen de wegen niet met de werkelijkheid. Afritten, rotonde’s, wegen die al jaren zijn vernieuwd of verlegd zijn niet bekend. Het is echt een schande dat je voor zoveel geld (1200 euro) zulke oude rommel krijgt. En als je dan naar je Opel dealer gaat met dit probleem, dan zeggen ze dat de update er nog niet is. Maar die gaat dan zo’n 150 euro kosten, dus het blijft niet bij die 1200 euro. We hebben zo’n spijt dat we de navi 950 als optie er bij genomen hebben. Het valt erg tegen dat Opel hun trouwe klanten (30 jaar) zo in de kou laat staan.
28 september 2015 om 06:47 #18242901We moeten samenspannen en eisen dat ze de update gratis geven. Bij de Navi 900 kan je de sd card vervangen maar bij de 950 is er nog niemand die weet hoe de update moet gebeuren. De Navi 950 is gewoon een complete flop en volgens mij niet voldoende getest.
28 september 2015 om 13:16 #18242902Update is via USB. Ik heb woensdag nog eens gebeld met de klantenservice voor mijn gratis update. Momenteel waren de kaarten nog niet beschikbaar maar verwachten ze ze pas tegen de jaarwisseling
12 oktober 2015 om 21:31 #18242903De update wordt alsmaar uitgesteld. Dat klopt niet!
13 oktober 2015 om 09:04 #18242904Hier word je toch moe van.. Wellicht een gezamenlijke klacht indienen?
16 oktober 2015 om 18:22 #18242905Ok , maar hoe pakken we dat aan? We zouden moeten een lijst kunnen bemachtigen met alle personen die over de Navi 950 beschikken.
Er zijn hier trouwens inmiddels twee forums over de Navi 950 aan de gang nl. NAVI 950 & Navi950.17 oktober 2015 om 17:07 #18242906Ik rijd al 30 jaar opel maar deze zeer slechte oplossing kon wel eens betekenen dat het de laatste Opel is, zo’n groot orgaan als Opel met zo’n slechte afhandeling ….ga ja schamen !!!!!
7 november 2015 om 18:58 #18242907Beste mensen ik heb sinds Juni een Astra Sport+ fijne auto met een Navi 950, ben op zich niet ontevreden maar heb gelijk bij de koop aangegeven dat een kaart van 2013 op zo’n duur systeem van geen kanten klopt, vorige week laatste maal geïnformeerd, nee hoor nog steeds geen nieuwe kaarten, hoe kan zo’n merk zo met klanten omgaan, nieuw is nieuw, toch? niet of niet soms. m’n tomi houdt dagelijks gratis updates op, wat is er hier in hemelsnaam aan de hand, als je als fabrikant maar lang genoeg wacht met een upgrade dan wordt de auto vanzelf oud en waar haal ik dan recht.
7 november 2015 om 19:17 #18242908Ik kamp met hetzelfde…al sinds juli 2014 wordt er volgens Opel een update verwacht… Tot op heden niets.
En om het nog erger te maken.. Een kaart update kost 200 euro.
12 november 2015 om 18:13 #18242909Het is een absoluut waardeloos systeem. Iedere keer als ik uit mijn auto stap om iets te gaan doen bij een klant, tanken of even pauze nemen, moet ik iedere keer alles opnieuw instellen: radio voorkeur, poiinstellingen, telefoon, dag en nacht. Het is een drama, waarbij de dealer (Opel Broekhuis Zwolle) alleen maar zegt; ik kan er toch ook niets aan doen. Opel Nederland doet hetzelfde en zegt niet zeker te zijn dat een software update, ergens in 2016, de problemen oplost. Wie herkent het probleem?
Weet iemand of je het systeem uit de Insignia (navi 800) kunt omzetten naar een Mokka?12 november 2015 om 18:53 #18242910Ik moet zeggen dat alles naar behoren werkt, het enige is dat we opgescheept worden met oude kaarten waar Columbus nog mee heeft gewerkt, en dat de volume van muziek steeds boven de navigatie uit komt, wanneer je dit in de instellingen veranderd is dat maar een malig, want hoor je een leuk deuntje en je verhoogd de volume dan is hij weer van slag af.
Ik denk dat je de 950 moet resetten in de instellingen, maar voor zoveel geld moet de dealer dat maar voor je doen lijkt me, ” ik kan er ook niets aan doen”
is geen argument, hij is het aanspreekpunt, je hebt bij hem gekocht, de sleutels op zijn bureau werpen en hem veel succes met de reparatie wensen.
we zitten hier met een dik probleem.19 november 2015 om 15:09 #18242911Ik stel voor, als er al een update komt, dat niemand die betaald maar eist dat hij gratis is.
Deze tekst heb ik op internet gevonden in verband met de nieuwe Navi 900 in de nieuwe Astra.
“Connectiviteit is een van Opels sterkste eigenschappen, zo bewees ons bekroonde IntelliLink-infotainmentsysteem eerder al”.
Door wie of wat bekroond??? Ze keren dus terug naar het Navi 900 systeem en van de 950 geen sprake meer. Naar de apps die in het instructieboekje staan gaan we kunnen fluiten! Het is terug een volledig nieuw systeem met aanraakscherm enz.enz.20 november 2015 om 13:50 #18242912Deze week heb ik contact gehad met Opel Nederland klantenservice, op zijn vroegst eind december begin Januari 2016, is er een update te verwachten, ook de vraag gesteld of er nog wel gewerkt wordt met dit systeem want waarom zien we in de nieuwe Astra dan het 900 systeem? antwoord, UUUUUU, de 950 is nieuwer en van de 900 waren wel nieuwe kaarten, en de auto moest op de markt, ik hoorde gekraak van hout op de achtergrond, waarschijnlijk een houten neus die aan het groeien was.
20 november 2015 om 19:00 #18242913Ze beloven mij al een update van in het voorjaar en hij wordt steeds maar uitgesteld……. Tegen mij zeiden ze nu ook dat het pas volgend jaar zou zijn. En zo wordt je maar altijd aan het lijntje gehouden en als klant moet je dit maar slikken… Helaas hebben ze hiermee nu een goede klant verloren want ik heb er 10 gehad op 12 jaar tijd waarvan 6 splinternieuwe. Was aan het kijken voor een Astra K maar die plannen gaan niet meer door! Het is mijn laatste Opel die ik gekocht heb…. Service is van de klantenservice niveau nihil!
27 november 2015 om 11:12 #18242914Goedendag
ik heb ook een navi 650 de dealer van mij doet ook als hij gek is er klopt van alles niet aan de navigator de dealer hekkert
zegt het is in orde maar ik geloof het niet ze willen gewoon niet update hoe kom ik daar aan en route over de grens is ook irritant groetjes piet30 november 2015 om 10:09 #18242915Beste allen,
heb ook allerlei problemen met dit systeem en wat infotainment systemen en integratie met de rest van de auto zijn andere merken duidelijk verder. Anyways een goede 7 zitter is de zafira wel en dat was prio 1 bij mij. In de hoop toch een update te krijgen of iig een goede reactie te krijgen van Opel die echt wel weten dat ze niet zo’n goed getest systeem afgeleverd hebben, heb ik onderstaande email gestuurd naar ‘Opel.klantenservice@gm.com’.Nu maar hopen op een reactie.
Beste Heer/Dame,
Sinds Juli dit jaar rij ben ik in het bezit van een nieuw Opel Zafira Tourer met het Navi 950 systeem erin gebouwd. Daarvoor maakte ik gebruik van het infotainment systeem van Volkswagen.Tot mijn grote spijt is het systeem dat in de Opel aangeboden wordt echt een grote stap terug van wat tegenwoordig vrij standaard is in de markt.
Hieronder even een korte lijst van de belangrijkste problemen waar ik tegen aan loop.– Het systeem onthoud niet welke nummers ik gespeeld heb en elke keer als het contact van de auto afgaat is het een verrassing welke muziek nummer nu weer ingestart wordt.
– De auto geeft meldingen als bijvoorbeeld de brandstof bijna op is, deze moet zowel op het info systeem als in de console tussen de wijzerplaaten weg geklikt worden.
– De auto geeft meldingen die als permanent beschouwd worden, waardoor allerlei ander informatie op het console niet meer in te zien is. Berichten als brandstof laag, of adblue bijvoelen (terwijl je nog 800 km) kan rijden. Mag de gebruiker a.u.b. zelf bepalen wat hij wil zien.
– De navigatie positie staat regelmatig +/- 400 meter naast de positie waar we echt zijn. Dit terwijl er verbinding is met 10 GPS satellieten. Na een halfuur of langdurig contact eraf is het weer herstelt. Dit is echt onwerkbaar.
– Het navigatie systeem geeft niet aan dat er files zijn op de kaart. Terwijl er toch echt in de specs staat dat er van bemobile gebruik gemaakt wordt.
– Het navigeren naar een ander muziek album gaat met minimaal 5 kliks. Dit is veels te veel, niet echt veilig tijdens het rijden. Waarom kan ik niet gewoon een foldertje hoger als het album wat ik nu afspeel.
– Radio zenders worden niet vastgehouden bij ingestelde favorieten. Soms wel, soms niet. Heel irritant en onvoorspelbaar.
– DAB lijkt wel apart ingebouwd, waarom wordt DAB niet hetzelfde behandeld als FM/AM het is toch gewoon een radio zender. De bron zou niet relevant moeten zijn voor de bestuurder.
– DAB zenders zijn niet aan favorieten te pinnen.
– Waarom krijg ik 3 aparte meldingen over de bandenspanning terwijl eentje waarop alle 3 de banden gemarkeerd zijn echt voldoende is.Waarom stuur ik deze lijst. Er zitten een paar punten bij in mijn lijst, waarbij het systeem gewoonweg als onwerkbaar beschouwd kan worden. Bij de kosten van de auto en het infotainment systeem is dit gewoonweg onacceptabel. Daarnaast heb ik op het Opel forum vele klachten over dit systeem gelezen en ook de consumentenbond is er niet laaiend enthousiast over.
Zie ook:
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=28&t=186001&start=25
http://www.consumentenbond.nl/navigatiesysteem/producten/opel/mokka-navi-950Ook is het een lijst welke gewoonweg verbeteringen voor het product zou zijn en is dus een stuk feedback om het product te verbeteren.
Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om hier een passend antwoord op te formuleren. Een passend antwoord zou bijvoorbeeld zijn kosteloos een update beschikbaar te stellen voor het systeem zodat de aangeboden functionaliteit daadwerkelijk functioneert. Ik meen dat er al aan een update gewerkt wordt, mocht dit het geval zijn (en niet alle resources naar nieuwe systemen gaat (zoals de R4 in de Astra) dan zou het fijn zijn als we een tijdslijn kunnen krijgen wanneer een update beschikbaar komt. Graag niet een tijdslijn welke steeds naar voren geschoven wordt.Naast al deze problemen wil ik toch afsluiten met een positieve opmerking en dat is dat de auto verder uitstekend rijdt, dus daar merk ik gewoon dat het kwalitatief een goede auto is, met een uitstekende wegligging. Nu alleen nog even de puntjes op de i en ook de rest van de auto goed laten functioneren.
Alvast bedankt voor jullie reactie.Met vriendelijke groet,
30 november 2015 om 18:51 #18242916Piet10, Ik zie dat je ook DAB+ hebt. Mijn wagen ben ik vandaag 5 weken kwijt! Ja u leest het goed 5 weken!!!!! Dit omdat DAB+ gewoonweg geen ontvangst heeft in mijn wagen en ze kunnen het probleem maar niet vinden. Het is echt iets waardeloos…..
https://www.youtube.com/watch?v=_pVFdWC-haM
Heb jij ook dezelfde problemen met DAB??? Ik hoop mijn wagen deze week eindelijk terug te hebben
30 november 2015 om 19:00 #18242917dab is bij mij ook nog steeds een ramp. Tegenwoordig alleen nog fm aan.
Vandaag bij de dealer geweest. Volgens hem update in december.
Helaas al 2 jaar aan het wachten dus niet heel geloofwaardig meer
9 december 2015 om 13:26 #18242918Ik heb nog eens een mail gestuurd :
“Het gaat hier niet zozeer meer om het probleem van de CNG tankstations, dat is toch hopeloos. Het gaat wel over de update voor de Gps die er reeds sedert meer dan een jaar geleden zou komen en alsmaar wordt uitgesteld.
Neem even een kijkje op Opel-forum topic Navi 950. Er zijn tal van ontevreden klanten die ongeduldig wachten op een update. En hoe zit met die apps die in het instructieboekje staan en het icoon “windows vista” dat niet werkt?
Ik zie trouwens dat in de nieuwe modellen het systeem terug helemaal nieuw is. U moet eerlijk toegeven dat de Navi 950 een totale flop is. De kaarten zijn jaren oud en het navigeren laat serieus te wensen over. Ik heb al ettelijke kilometers om gereden hierdoor. Kan er nu eens eindelijk iemand zeggen wanneer er een update beschikbaar is ?”Benieuwd of ik een antwoord krijg.
9 december 2015 om 19:14 #18242919Ik heb een nieuwe Navi 950 gekregen van de dealer. Dit om mijn DAB+ probleem op te lossen. Het is me opgevallen dat er op mijn nieuwe Navi 950 andere GPS kaarten staan dan op mijn vorige Navi 950 (want er staat ineens een weg op die er daarvoor niet op stond). Ook is de spelfout “SpeelD nu” aangepast naar “SpeelT nu”. Ik had dit daarvoor al gezien bij wagens die in de showroom stonden. Als ik vroeg om mijn oude Navi 950 te laten updaten zodat de spelfout er al uit zou zijn, dan zou dat niet mogelijk zijn. Lijkt mij allemaal zéér vreemd…. Dan zou er toch andere software beschikbaar moeten zijn voor de oude Navi 950 te updaten. Ook kan ik bij mijn nieuwe Navi 950 de optie “Stem dempen bij telefoongesprek” aanvinken, die optie had ik ook niet in mijn oude GPS. Ook de afbeeldingen van de muziekgenre’s (dance, wereldmuziek, pop,…) bij het gebruik van de USB zijn anders dan in men vorige Navi 950. Het valt me dus op dat er 2 verschillende type’s Navi 950 zijn!
9 december 2015 om 19:35 #18242920Hierbij een paar foto’s ter verduidelijking. Dit is de Software versie en layout van mijn oude Navi 950
Layout en Softwareversie van de nieuwe Navi 950. Ook een paar afbeeldingen van de nieuwe muziekgenre foto’s.
En de optie voor tijdens het telefoneren:
15 december 2015 om 15:46 #18242921Ik kreeg daarnet telefoon van Opel om een enquête in te vullen ivm de klantenservice en de klacht over de Navi 950. Ik heb absoluut geen hoge punten gegeven voor de klantenservice. De dame in kwestie wist mij te vertellen dat er extreem veel klachten over de Navi 950 waren en dat het heet werd onder Opel hun voeten. Een update zou er zowiezo gaan komen. De fout zou niet bij Opel liggen maar van bij de fabrikant die niet wil mee werken. Of het allemaal ook waar is dat weet ik niet. Ik heb vorige week ook contact opgenomen met de fabrikant in Amerika. ( http://business.panasonic.com/solutions-automotivesolutions-infotainment-mylink ). ik heb hun mijn klachten uitgelegd en dat Opel en de dealer mij niet kan helpen omwille van update’s die er niet zijn. Krijg je een mail terug van hun dat ik gewoon naar de dealer moet gaan….. Dus ja, weet niet of ze je serieus nemen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.