Forumindex › Forums › Modellen › Grandland X › Navi & Systeem updates
- Dit onderwerp bevat 871 reacties, 146 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 28 september 2024om 13:26 door Dorre.
-
AuteurBerichten
-
20 maart 2018 om 14:13 #18353972
[quote quote=18353935] Het is versie 21.06.47.34_NAC-r0 ik zie al waarom het niet lukt je hebt ‘licence’ geschreven i.p.v. ‘license’[/quote]
Super scherp! Dat was inderdaad mijn probleempje! De update is geslaagd!
Mijn volgende auto wordt er een met spellingscontrole!
Nu alleen nog de gevarenzones installeren! Is dat jou al gelukt?
Groetjes
Roland
20 maart 2018 om 18:44 #18353976Nee, gevarenzones is een online dienst van TomTom en deze kan alleen ingesteld worden door de dealer. Wat ik van het Peugeot forum heb begrepen komt dan in het navi display waar nu ‘TMC’ staat ‘TomTom’ te staan. Je kan vervolgens een abonnement nemen voor TomTom traffic en voor de gevarenzones. Toch heb ik ook het idee dat het met een file op een USB moet kunnen.
hier wat info van TomTom http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/5543/~/flitslocaties-bijwerken-op-je-navigatiesysteem
21 maart 2018 om 03:47 #18353999[quote quote=18353970]Even los van alle inspanningen die mensen hier gedaan hebben om anderen te helpen met updaten (complimenten daarvoor!): ook ik heb het kaartmateriaal geupdate naar de versie van november. Gruwelijk feit is dat het geloof ik wel een half uur duurde (motor laten draaien en niet rijden met de auto) alvorens de voortgangsbalk eindelijk de 100% bereikte. Ik denk dat het handiger is om gewoon te wachten tot de kleine of grotere jaarbeurt en het aan de dealer over te laten. Hoeveel straten zou je ‘missen’ als je 365 dagen niet update………? (Tel dat op bij het ongelofelijke wachten dat je moet en de keuze is imho al vrij snel gemaakt, of………….?)[/quote]…….duurt het bandje van de garage met het keuze menu al minimaal 5 minuten voor je überhaupt een afspraak 6 weken verder kan maken.
21 maart 2018 om 17:08 #18354015Hallo ,
Kan het zijn dat kaartupdate tijdens installeren in auto vastloopt omdat data verschillen ?
SWL 21/03/2018
Updateinfo 21/12/2017
21 maart 2018 om 19:31 #18354026[quote quote=18353999]
Even los van alle inspanningen die mensen hier gedaan hebben om anderen te helpen met updaten (complimenten daarvoor!): ook ik heb het kaartmateriaal geupdate naar de versie van november. Gruwelijk feit is dat het geloof ik wel een half uur duurde (motor laten draaien en niet rijden met de auto) alvorens de voortgangsbalk eindelijk de 100% bereikte. Ik denk dat het handiger is om gewoon te wachten tot de kleine of grotere jaarbeurt en het aan de dealer over te laten. Hoeveel straten zou je ‘missen’ als je 365 dagen niet update………? (Tel dat op bij het ongelofelijke wachten dat je moet en de keuze is imho al vrij snel gemaakt, of………….?)
…….duurt het bandje van de garage met het keuze menu al minimaal 5 minuten voor je überhaupt een afspraak 6 weken verder kan maken.[/quote]
…….en dat je de afslag Almere mist omdat deze in je nieuwe auto er nog niet in staat terwijl de situatie al twee jaar anders is
21 maart 2018 om 19:32 #1835402721 maart 2018 om 21:14 #1835403226 maart 2018 om 05:47 #18354210Ik heb op een Duits forum gelezen dat de navigatie updates voor de grandland x gratis worden, in Duitsland is het al mogelijk om dit via my Opel te doen
hieronder het bewijs
2 april 2018 om 09:32 #18354517Het is mij gelukt om via myopel account (via myopel.de ) de navigatiekaarten te downloaden. Het betreft de versie van het vierde kwartaal 2017
Je hoeft alleen op de link te drukken (zie foto) en het downloaden begint
3 april 2018 om 10:20 #18354587Na het downloaden in je mobiel, hoe groot is het bestand? Want ik heb niet zoveel GB in mijn mobiel.
En hoe moet je dan vanuit je mobiel installeren? Graag wat meer instructie aub.Mvg
3 april 2018 om 10:42 #18354588Hoi Allen,
Had Opel nederland gebeld. En ze zeiden dat ik hier moet raadplegen voor updates kaarten ….. Oude kaarten dus en dan nog 149 euro voor vragen!
3 april 2018 om 10:45 #18354589Behalve dat de link NIET voor de Grandland X is bestemd. Die kaarten download je gratis.
3 april 2018 om 12:19 #18354597Bijgevoegd is het proces om uw navigatiekaart bij te werken
Proces om te downloaden
Houd er rekening mee dat het bestand tussen 8-16 GB groot is en een uitstekende internetverbinding vereist. Bovendien moet een USB-station met FAT 32 / MBR-indeling beschikbaar zijn met een capaciteit van 16 GB of meer
Proces voor kaartinstallatie
Let op het volgende:
Laat de motor draaien tijdens de installatie van de kaart
Verwijder de USB-schijf niet voordat de installatie is voltooid
Plaats het USB-gegevensmedium in de USB-sleuf in uw voertuig
Crossland X-klanten gebruikt u alstublieft de USB-sleuf met het telefoonpictogram
Klanten van Grandland X gebruiken de USB-sleuf in de middenconsole
Selecteer de navigatiefunctie
Selecteer ‘Ja’ om de kaartinstallatie te starten
Ga naar kaartinstallatie en selecteer ‘installeren’
Selecteer ‘Ja’ om de nieuwe kaart te installeren
Selecteer ‘Ja’ om de installatie van de kaart te voltooien
Nadat de installatie van de kaart is voltooid, start het systeem opnieuw opBegin met downloaden
Download de kaarten vanaf hier http://download.myopel.com/nac2-map-update
* Houders van een Crossland X of Grandland X ontvangen vijfmaal per kwartaal een gratis kaartupdate. Doorslaggevend is het begin van de voertuiggarantie.
5 april 2018 om 12:06 #18354685Heb de stoute schoenen voor de grap maar eens aangetrokken en beide updates, zowel de kaartupdate alsmede de firmware update (die van maart 2018), op een 32 gig usb 3 stick gezet. Updaten verliep uitstekend, (zonder dus van usb stick te hoeven wisselen) Hoe dat er dan uitziet? In de map SWL komen beide updates te staan, je weet wel, die mapjes met de lange numerieke naam.
ALLEEN :
gelet op de tijdsduur van de beide updates (35 minuten per stuk!!!!!) staat je auto dus met draaiende motor 70 minuten te updaten en da’s toch écht niet van deze tijd. Ik vermoed dat Opel en Peugeot zeer zwaar hebben bezuinigd op het in het systeem zittende processortje, want zelfs op een laptopje van 9 jaar geleden, verloopt een update met een respectievelijke grootte van 8 en 2,6 gig (kaartmateriaal 8 en de firmware 2,5 gig) van een programma sneller dan 2×35 minuten.
Moraal van dit verhaal? Als je niet wekelijks jezelf ‘zoek’ rijdt omdat je kaartmateriaal niet update is, dan raad ik je af om je systeem per kwartaal of zo zelf te updaten. Het wordt dan een paar keer per jaar ‘zelfkwellen’. Dus lekker aan de dealer overlaten als je autootje daar voor het jaarlijks onderhoud is. (Tenzij je jezelf natuurlijk verveelt en weinig anders te doen hebt dan 70 minuten met draaiende motor te gaan wachten……………)
5 april 2018 om 12:30 #18354687Duurt inderdaad best lang, echter heb ik de update al rijdende gedaan (woon/werkverkeer) en dat werkt perfect!
5 april 2018 om 12:34 #18354688Oké, maar Opel beveelt aan om niet te rijden tijdens de update. Dit om om-te-vallen-bytjes, waardoor het systeem later gaat buggen, te voorkomen.
5 april 2018 om 17:02 #18354704[quote quote=18354685]Heb de stoute schoenen voor de grap maar eens aangetrokken en beide updates, zowel de kaartupdate alsmede de firmware update (die van maart 2018), op een 32 gig usb 3 stick gezet. Updaten verliep uitstekend, (zonder dus van usb stick te hoeven wisselen) Hoe dat er dan uitziet? In de map SWL komen beide updates te staan, je weet wel, die mapjes met de lange numerieke naam. ALLEEN : gelet op de tijdsduur van de beide updates (35 minuten per stuk!!!!!) staat je auto dus met draaiende motor 70 minuten te updaten en da’s toch écht niet van deze tijd. Ik vermoed dat Opel en Peugeot zeer zwaar hebben bezuinigd op het in het systeem zittende processortje, want zelfs op een laptopje van 9 jaar geleden, verloopt een update met een respectievelijke grootte van 8 en 2,6 gig (kaartmateriaal 8 en de firmware 2,5 gig) van een programma sneller dan 2×35 minuten. Moraal van dit verhaal? Als je niet wekelijks jezelf ‘zoek’ rijdt omdat je kaartmateriaal niet update is, dan raad ik je af om je systeem per kwartaal of zo zelf te updaten. Het wordt dan een paar keer per jaar ‘zelfkwellen’. Dus lekker aan de dealer overlaten als je autootje daar voor het jaarlijks onderhoud is. (Tenzij je jezelf natuurlijk verveelt en weinig anders te doen hebt dan 70 minuten met draaiende motor te gaan wachten……………)[/quote]
Heb je de kaarten van de Opel site gehaald of van Peugeot
5 april 2018 om 18:24 #18354708Peugeot België / Nederland.
Opel Nederland biedt de kaarten nog niet aan, waarover ik toevallig vanochtend een ‘ticket’ aan heb laten maken. Ik krijg over een dag of drie antwoord van de klantenservice van Opel Nederland. Ik ben met name een beetje op mijn ‘strepen gaan staan’, omdat ik één van de allereerste Grandland X rijders in Nederland was. (afleverdatum 3e week november) en we nu, 5 maanden na dato, nog steeds niet bij Opel Nederland kunnen gaan downloaden. Kijk, dat je bij een splinternieuw model als fabrikant de 1e twee maanden nog niet alles op en top voor elkaar hebt op je website oké, dat kan misschien, maar we zijn nu bijna een half jaar na de eerste leveringen van de Grandland X aan de klanten hier in Nederland en dan vind ik het toch echt te gortig worden dat je bij je eigen importeur niet de vereiste bestanden kunt downloaden.
5 april 2018 om 18:25 #18354709[quote quote=18354708]Peugeot België / Nederland. Opel Nederland biedt de kaarten nog niet aan.[/quote] ben benieuwd wanneer ze dit gaan aanbieden. Omdat Opel Duitsland ze ook al wel aanbied
5 april 2018 om 18:29 #18354710De link heeft Wesley aan het begin van dit topic reeds geplaatst, deze dus :
http://www.peugeot.be/nl/services-en-accessoires/geconnecteerde-services/update-van-gps-kaarten.html
5 april 2018 om 18:32 #18354711[quote quote=18354687]Duurt inderdaad best lang, echter heb ik de update al rijdende gedaan (woon/werkverkeer) en dat werkt perfect![/quote]
Stukje uit de handleiding bij de kaartupdate :
Let op: Tijdens de volledige updateprocedure moet de motor blijven draaien Tijdens de updateprocedure is het af te raden om met de wagen te rijden Schakel de “Stop & Start” functie uit om te vermijden dat de motor afslaat, vooral wanneer niet wordt gereden Verwijder nooit de USB stick vooraleer de volledige updateprocedure is afgewerkt
5 april 2018 om 18:45 #18354712Schakel de “Stop & Start” functie uit om te vermijden dat de motor afslaat, vooral wanneer niet wordt gereden.
Zoals je kunt lezen loop je meer risico als de auto stilstaat!
5 april 2018 om 18:52 #18354713Niet echt, want zoals je in dat gekopieerde stukje uit de handleiding kunt lezen (en wat je zelf hierboven quote), staat daar ook nadrukkelijk iets over het deactiveren van het Start-Stop systeem. (Da’s slechts 1 druk op het knopje, zodat het oranje lampje gaat branden) Als je de adviezen van de fabrikant opvolgt (geldt imho voor de gehele handleiding van auto’s) dan loop je sowieso altijd het minste risico. Dat er soms onzinnige dingen in handleidingen staan zoals wekelijks de olie controleren etc. etc. oké, maar op sommige terreinen mag ik toch graag de adviezen van de fabrikant volgen, ze schrijven ze veelal niet voor Jan met de korte achternaam, toch?
5 april 2018 om 18:57 #18354714[quote quote=18354708]Peugeot België / Nederland. Opel Nederland biedt de kaarten nog niet aan, waarover ik toevallig vanochtend een ‘ticket’ aan heb laten maken. Ik krijg over een dag of drie antwoord van de klantenservice van Opel Nederland. Ik ben met name een beetje op mijn ‘strepen gaan staan’, omdat ik één van de allereerste Grandland X rijders in Nederland was. (afleverdatum 3e week november) en we nu, 5 maanden na dato, nog steeds niet bij Opel Nederland kunnen gaan downloaden. Kijk, dat je bij een splinternieuw model als fabrikant de 1e twee maanden nog niet alles op en top voor elkaar hebt op je website oké, dat kan misschien, maar we zijn nu bijna een half jaar na de eerste leveringen van de Grandland X aan de klanten her in Nederland en dan vind ik het toch echt te gortig worden dat je bij je eigen importeur niet de vereiste bestanden kunt downloaden.[/quote]
Ben benieuwd naar hun reactie.
5 april 2018 om 19:06 #18354715Ik vrees met grote vrees voor een redelijk onbenullig antwoord.
Ik weet niet of je alle topics in het forum van de Grandland X een beetje hebt gevolgd, maar er is door mij ergens wat gepost over het niet mogelijk kunnen zijn van het rechtstreeks invoeren van GPS coördinaten in het Navigatie-systeem. Zowel de dealer alsmede Opel Nederland gaven eerst aan dat dit niet zou kunnen. Later ontdekten wij, de Grandland X rijders zélf, dat het wél kan, maar toen had ik van Opel Nederland al een onzinnig mailtje gehad. Ik zal eens kijken of het 2e mailtje van ze, aan mij gestuurd nadat ik HEN erop gewezen had dat het wel kon, nog heb, dan post ik dat zodadelijk.
Update : helaas ik heb dat mailtje niet meer.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.