Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › monza a,motor slaat af bij gasgeven
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 januari 2009 om 18:11 #17462359
Nee die is voor je ontsteking.
Je injectie computer zit aan de bijrijders kant onder het daschbord.
Daar zit een stuk bekleding met 1 drukker vast en dat stuk bekleding word ook geklemt door de rubber die in de deursponning zit.
Kijk goed boven de computer,vaak zit er roest bij een Monza/Senator.
23 januari 2009 om 18:15 #17462360ok,bedankt,dat bespaart mij al wat zoekwerk;);)
toch plezant dat je hier door de specialisten word verder geholpen :wors23 januari 2009 om 18:48 #17462361origineel gepost door dennisvdl
juist gemeten en mijn fles van 1,5 liter is vol na 25 seconden.Meet je dit dan in je aanvoerleiding of in je retourleiding?
23 januari 2009 om 22:24 #17462362is gemeten in de aanvoerleiding.
23 januari 2009 om 22:35 #17462363En hoost hij er ook voldoende uit door de retourleiding?
24 januari 2009 om 15:08 #17462364uit die retourleiding duurt het 35 seconden tot een volle 1,5 liter fles bij niet draaiende motor(dus de pomp bedient door de luchtklep)
en die contacten aan de injectie computer zien eruit als nieuw,stekker los gemaakt en gecheckt,niets roest of water in de buurt.
25 januari 2009 om 10:44 #17462365ik ben nog steeds hopeloos op zoek nar de fout in mijn systeem:hmmz
nu als ik die stekker van de gaskleppostie sensor los neem tijdens het draaien verandert er totaal niets aan het toerental van de motor,niet bij nullast en ook niet bij gasgeven,dus stekker in of uit maakt niks verschil uit.
kan dat er iets mee te maken hebben??25 januari 2009 om 10:56 #17462366Hoor je de gaskleppositiesensor wel heel zacht klikken op het moment dat je hem vanaf stationair naar iets gas draait?
2mm verdraaien moet al genoeg zijn.
25 januari 2009 om 11:45 #17462367jep,die klik hoor ik!
als ik dan die contacten uitmeet heb ik contact tussen 2 en 18 bij geen gas geven en als ik gas geef na die klik verbreekt dit.
op dat ander contact (3) meet ik niks met die anderen.25 januari 2009 om 18:09 #17462368Volgas moet tussen 18 en 3 contact maken halfgas is er geen verbinding en tusen 18 en 2 moet je stationair tot een beetje gas wat meten.
Als je dat zwarte kapje los haalt zie je hoe simpel dat ding van binnen is…
En het gaat pratisch nooit kapot,der zit bijna niks in wat kapot kan gaan.25 januari 2009 om 18:33 #17462369dat klopt allemaal,dus bij volgas contact tussen 18 en 3,en tussen 18 en 2 ook zoals het moet.
ik had het daarstraks gemeten toen ik alleen was,nu met extra hulp (derde hand :))ook kunnen meten bij volgas.
en het rare aan de hele zaak vind ik wanneer ik de stekker van de luchtwegerklep los maak,de motor wel in zijn toeren te krijgen is:hmmz
hij valt dan wel direct stil bij gas lossen,hij blijft wel draaien dan bij een beetje gas blijven geven.25 januari 2009 om 18:44 #17462370Dat kan niet wat je zegt:
in de 7 polige luchtweger met 007 als eindnummer word je brandstof pomp aangestuurt of niet,als je die stekker los haalt valt je pomp ook stil,en loopt de motor nog een paar sec op de druk die in het systeem zit maar dan is het over,je kunt hem zeker niet langer als 20sec laten lopen,anders klopt er iets niet aan je bedrading….25 januari 2009 om 19:55 #17462371dat van die 20 seconden kan wel juist zijn,want langer als dat ben ik dan ook niet bezig.
dus de test die ik dan doe gebeurt zuiver op wat op dat moment nog in de leidingen zit.
want ik doe dan juist die test op het reageren van de motor,stekker erin=motor verzuipt precies en dan stekker eruit=motor trekt vlot door.
ik zal morgen de test eens wat langer doen en/of test op stroom op de pomp met de stekker los,maar ik vermoed wel hetgene wat jij zegt,namelijk geen stroom bij losse stekker.25 januari 2009 om 20:54 #17462372Heb je je temp sensor boven op het thermostaat huis al eens doorgemeten?
Deze moet rond de 300 tot 400Ohm hebben dacht ik zo bij koud blok met een temp van rond de 5/10 graden.
25 januari 2009 om 21:58 #17462373Even een hele andere brainwave:
Ik weet niet of je motor hier gelijk van afslaat, maar je kan het even bekijken.
Je kan het maar uitgesloten hebben:Heb je een Vacuumvervroeger op je verdelerbehuizing?
Trek dan even het slangetje daarvan van je spruitstuk en zuig er eens aan.
Je mag nu geen lucht kunnen aanzuigen en in de verdeler moet je de boel zien bewegen.26 januari 2009 om 00:15 #17462374De verdeler heeft wel invloed op het vermogen maar zag niet belemmeren dat ie gas aanneemt vanuit stiltstand als de vacuum vervoeger kapot is.
26 januari 2009 om 08:20 #17462375die temperatuur sensor (blauwe stekker) heb ik al vervangen op 22/01 en vanaf toen start ie wel beter.ik heb die toen gemeten en vergeleken met die waarden op die lijst die jij (gse)had doorgestuurd (site) en die klopte perfect.
en die vacuumvervroeger werkt zoals je (manta) zegt,zuigen en de boel verdraait.
26 januari 2009 om 09:56 #17462376nog eens een grondige test gedaan!!
goed luisteren nu hé want het is iets raars :D-motor gestart met stekker in luchtklep
-stekker los bij iets gas geven,want doe ik dit niet valt ie stil
-motor enkele minuten laten draaien op verschillende toerentallen en reageert vlot (nog steeds stekker los!)
-controle gedaan op stroom op pomp bij draaiende motor=GEEN stroom(stekker nog steeds los)
-dan controle van benzine uit leiding aan de motor=geen benzine(stekker nog steeds los en motor draait nog vrolijk mee)
-wanneer ik dan die benzineleiding heb los gemaakt valt ie na enkele tientallen seconden stil !!omdat ik toen twijfelde aan de aansluiting van de leidingen aan de motor (misschien verwisselt?)
heb ik die eens anders aangesloten,zijnde de toevoer aan dat vacuumklokje,en de retour aan die andere leiding,toen kon ik de motor niet meer starten met stekker in of uit.nu is mijn vraag of het aan dat vacuumklokje kan liggen??:hmmz
26 januari 2009 om 11:03 #17462377De toevoer moet rechtsreeks op de injectoren staan. De druk wordt geregeld door het vacuumblokje wat de toegang tot de retour opend en sluit. Hierdoor wijzigt de druk in het systeem.
Zoals GSE al zegt moet je wel ook even kijken of de goeie vacuumblok (drukregelaar) hebt. Dit verschilt tussen de L en LE jetronic. Ik dacht dat bij de LE de druk 5 bar is en bij de L ca 3 bar.
26 januari 2009 om 11:46 #17462378Het zou kunnen dat je druk regelaar kapot is,al heb ik het nog nooit meegemaakt of gehoort.
De aanvoer komt rechtstreeks op de benzine ratteplan en de retour komt op de druk regelaar te zitten.
Die regelaar regelt de druk af bij 3 bar en wat er meer aan volume/druk komt gaat via de retour weer terug de tank in.L-jetronic is 3 bar
LE-jetronic is 2,5bar.Maar ik het hele verhaal niet goed volgen:
je schrijft geen + bij de pomp met lopende motor (wat kans als de stekker van de luchtweger is)vervolgens heb je geen brandstof in je leidingen en je motor loopt gewoon?????
Dan heb jij de eerste benzine motor die op lucht loopt.
26 januari 2009 om 14:16 #17462379ik heb zonet die regelaar besteld en zou die morgenvroeg kunnen hebben,is wel redelijk prijzig (100eurokes)
volgens een bosch-technieker is dat de “drukregelaar” en die aan de tank zit word “drukdemper” genoemd.en bij draaiende motor en stekker los heb ik op de twee contacten van de pomp gemeten en géén stroom!!
zonet nog eens laten draaien zonder pomp,minuten aan een stuk!
dus starten met de stekker erin,darm van aanvoer aangekoppelt maar niet aangespannen met klem en dan zie je de benzine eruit spuiten (omdat het klembandje niet is aangespannen).
dan stekker eruit en de benzine stopt met spuiten,motor blijft draaien!
als ik dan de darm los maak valt ie na enkele momenten uit.dus moet er toch op de één of andere manier een cirquit zijn dat die benzine vooraan geraakt (zeker niet door de pomp!)
hopelijk weet ik morgen iets meer na montage van die nieuwe regelaar:hmmz
en dat ie niet enkel op lucht loopt zie ik aan mijn tank want die zakt:(:(
26 januari 2009 om 16:41 #17462380En je kan door je retourleiding (met kracht) de tank inblazen?
26 januari 2009 om 16:42 #17462381Hoor je de pomp achteren zoemen als je motor loopt??
Ik heb mijn LPG systeem zelf aangesloten en moet handmatig van benzine naar LPG gaan,ik heb het zo aangesloten dat ik nu het complete brandstof systeem lam leg en dat de motor dan LPG krijgt,eerst had ik de pomp onderbroken,als ik de pomp bij half gas (3000 toeren) uitzet valt de motor gelijk uit,stationair houd ie het een paar sec vol door de druk die in de leidingen zit.
Het kan niet zo zijn dat je pomp niet loopt anders krijg je de motor niet eens gestart,haal je leidingen maar eens los bij je injectie spruitstuk dan krijg je um nooit aan de gang.
Ik zal vanavond ook eens kijken wat er gebeurt als ik de stekker aan de luchtweger los haal,maar ik gok erop dat ie gelijk uitvalt.
26 januari 2009 om 20:56 #17462382Je kan even proberen om een brandstofslang 8mm vanaf je drukregelaar buitenom zo je vulhals in te gooien.
Kijken wat hij dan doet.
27 januari 2009 om 15:49 #17462383als de motor loopt zoemt de pomp niet,en hij blijft draaien totdat ik die toevoerleiding,waar op dat moment niets uitkomt,losmaak valt ie na een paar seconden stil.
door het vele proberen viel het mij op dat mijn oliedruk raar begon te doen bij laag toerental,effe oliepeil gechekt en olie afgelaten,was bijna puur benzine met een scheutje olie.
nu verse olie opgedaan en terug perfecte oliedruk.maar hetzelfde probleem nog steeds,ook na vervanging van drukregelaar,bij gas geven motor valt stil of verzuipt precies,maar als ik dan die stekker uit de luchtklep trek kan ik wel vlot gas geven en motor reageert vlot in alle toeren.
wel als ik die stekker los maak moet ik een beetje gas bij geven,want doe ik dit bij stationair,dan valt ie direct stil.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.