monza a,motor slaat af bij gasgeven

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD monza a,motor slaat af bij gasgeven

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 68)
  • Auteur
    Berichten
  • #17462359
    GSE
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 August 2006

      Nee die is voor je ontsteking.

      Je injectie computer zit aan de bijrijders kant onder het daschbord.

      Daar zit een stuk bekleding met 1 drukker vast en dat stuk bekleding word ook geklemt door de rubber die in de deursponning zit.

      Kijk goed boven de computer,vaak zit er roest bij een Monza/Senator.

      #17462360
      dennisvdl
        Lid sinds:
        13 January 2009

        ok,bedankt,dat bespaart mij al wat zoekwerk;);)
        toch plezant dat je hier door de specialisten word verder geholpen :wors

        #17462361
        postbusmanta
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 July 2004

          origineel gepost door dennisvdl
          juist gemeten en mijn fles van 1,5 liter is vol na 25 seconden.

          Meet je dit dan in je aanvoerleiding of in je retourleiding?

          #17462362
          dennisvdl
            Lid sinds:
            13 January 2009

            is gemeten in de aanvoerleiding.

            #17462363
            postbusmanta
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 July 2004

              En hoost hij er ook voldoende uit door de retourleiding?

              #17462364
              dennisvdl
                Lid sinds:
                13 January 2009

                uit die retourleiding duurt het 35 seconden tot een volle 1,5 liter fles bij niet draaiende motor(dus de pomp bedient door de luchtklep)

                en die contacten aan de injectie computer zien eruit als nieuw,stekker los gemaakt en gecheckt,niets roest of water in de buurt.

                #17462365
                dennisvdl
                  Lid sinds:
                  13 January 2009

                  ik ben nog steeds hopeloos op zoek nar de fout in mijn systeem:hmmz
                  nu als ik die stekker van de gaskleppostie sensor los neem tijdens het draaien verandert er totaal niets aan het toerental van de motor,niet bij nullast en ook niet bij gasgeven,dus stekker in of uit maakt niks verschil uit.
                  kan dat er iets mee te maken hebben??

                  #17462366
                  postbusmanta
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 July 2004

                    Hoor je de gaskleppositiesensor wel heel zacht klikken op het moment dat je hem vanaf stationair naar iets gas draait?

                    2mm verdraaien moet al genoeg zijn.

                    #17462367
                    dennisvdl
                      Lid sinds:
                      13 January 2009

                      jep,die klik hoor ik!
                      als ik dan die contacten uitmeet heb ik contact tussen 2 en 18 bij geen gas geven en als ik gas geef na die klik verbreekt dit.
                      op dat ander contact (3) meet ik niks met die anderen.

                      #17462368
                      GSE
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 August 2006

                        Volgas moet tussen 18 en 3 contact maken halfgas is er geen verbinding en tusen 18 en 2 moet je stationair tot een beetje gas wat meten.

                        Als je dat zwarte kapje los haalt zie je hoe simpel dat ding van binnen is…
                        En het gaat pratisch nooit kapot,der zit bijna niks in wat kapot kan gaan.

                        #17462369
                        dennisvdl
                          Lid sinds:
                          13 January 2009

                          dat klopt allemaal,dus bij volgas contact tussen 18 en 3,en tussen 18 en 2 ook zoals het moet.
                          ik had het daarstraks gemeten toen ik alleen was,nu met extra hulp (derde hand :))ook kunnen meten bij volgas.
                          en het rare aan de hele zaak vind ik wanneer ik de stekker van de luchtwegerklep los maak,de motor wel in zijn toeren te krijgen is:hmmz
                          hij valt dan wel direct stil bij gas lossen,hij blijft wel draaien dan bij een beetje gas blijven geven.

                          #17462370
                          GSE
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 August 2006

                            Dat kan niet wat je zegt:
                            in de 7 polige luchtweger met 007 als eindnummer word je brandstof pomp aangestuurt of niet,als je die stekker los haalt valt je pomp ook stil,en loopt de motor nog een paar sec op de druk die in het systeem zit maar dan is het over,je kunt hem zeker niet langer als 20sec laten lopen,anders klopt er iets niet aan je bedrading….

                            #17462371
                            dennisvdl
                              Lid sinds:
                              13 January 2009

                              dat van die 20 seconden kan wel juist zijn,want langer als dat ben ik dan ook niet bezig.
                              dus de test die ik dan doe gebeurt zuiver op wat op dat moment nog in de leidingen zit.
                              want ik doe dan juist die test op het reageren van de motor,stekker erin=motor verzuipt precies en dan stekker eruit=motor trekt vlot door.
                              ik zal morgen de test eens wat langer doen en/of test op stroom op de pomp met de stekker los,maar ik vermoed wel hetgene wat jij zegt,namelijk geen stroom bij losse stekker.

                              #17462372
                              GSE
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 August 2006

                                Heb je je temp sensor boven op het thermostaat huis al eens doorgemeten?

                                Deze moet rond de 300 tot 400Ohm hebben dacht ik zo bij koud blok met een temp van rond de 5/10 graden.

                                #17462373
                                postbusmanta
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 July 2004

                                  Even een hele andere brainwave:

                                  Ik weet niet of je motor hier gelijk van afslaat, maar je kan het even bekijken.
                                  Je kan het maar uitgesloten hebben:

                                  Heb je een Vacuumvervroeger op je verdelerbehuizing?
                                  Trek dan even het slangetje daarvan van je spruitstuk en zuig er eens aan.
                                  Je mag nu geen lucht kunnen aanzuigen en in de verdeler moet je de boel zien bewegen.

                                  #17462374
                                  GSE
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    5 August 2006

                                    De verdeler heeft wel invloed op het vermogen maar zag niet belemmeren dat ie gas aanneemt vanuit stiltstand als de vacuum vervoeger kapot is.

                                    #17462375
                                    dennisvdl
                                      Lid sinds:
                                      13 January 2009

                                      die temperatuur sensor (blauwe stekker) heb ik al vervangen op 22/01 en vanaf toen start ie wel beter.ik heb die toen gemeten en vergeleken met die waarden op die lijst die jij (gse)had doorgestuurd (site) en die klopte perfect.

                                      en die vacuumvervroeger werkt zoals je (manta) zegt,zuigen en de boel verdraait.

                                      #17462376
                                      dennisvdl
                                        Lid sinds:
                                        13 January 2009

                                        nog eens een grondige test gedaan!!
                                        goed luisteren nu hé want het is iets raars :D

                                        -motor gestart met stekker in luchtklep
                                        -stekker los bij iets gas geven,want doe ik dit niet valt ie stil
                                        -motor enkele minuten laten draaien op verschillende toerentallen en reageert vlot (nog steeds stekker los!)
                                        -controle gedaan op stroom op pomp bij draaiende motor=GEEN stroom(stekker nog steeds los)
                                        -dan controle van benzine uit leiding aan de motor=geen benzine(stekker nog steeds los en motor draait nog vrolijk mee)
                                        -wanneer ik dan die benzineleiding heb los gemaakt valt ie na enkele tientallen seconden stil !!

                                        omdat ik toen twijfelde aan de aansluiting van de leidingen aan de motor (misschien verwisselt?)
                                        heb ik die eens anders aangesloten,zijnde de toevoer aan dat vacuumklokje,en de retour aan die andere leiding,toen kon ik de motor niet meer starten met stekker in of uit.

                                        nu is mijn vraag of het aan dat vacuumklokje kan liggen??:hmmz

                                        #17462377
                                        astraminator
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          13 August 2004

                                          De toevoer moet rechtsreeks op de injectoren staan. De druk wordt geregeld door het vacuumblokje wat de toegang tot de retour opend en sluit. Hierdoor wijzigt de druk in het systeem.

                                          Zoals GSE al zegt moet je wel ook even kijken of de goeie vacuumblok (drukregelaar) hebt. Dit verschilt tussen de L en LE jetronic. Ik dacht dat bij de LE de druk 5 bar is en bij de L ca 3 bar.

                                          #17462378
                                          GSE
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            5 August 2006

                                            Het zou kunnen dat je druk regelaar kapot is,al heb ik het nog nooit meegemaakt of gehoort.

                                            De aanvoer komt rechtstreeks op de benzine ratteplan en de retour komt op de druk regelaar te zitten.
                                            Die regelaar regelt de druk af bij 3 bar en wat er meer aan volume/druk komt gaat via de retour weer terug de tank in.

                                            L-jetronic is 3 bar
                                            LE-jetronic is 2,5bar.

                                            Maar ik het hele verhaal niet goed volgen:
                                            je schrijft geen + bij de pomp met lopende motor (wat kans als de stekker van de luchtweger is)

                                            vervolgens heb je geen brandstof in je leidingen en je motor loopt gewoon?????

                                            Dan heb jij de eerste benzine motor die op lucht loopt.

                                            #17462379
                                            dennisvdl
                                              Lid sinds:
                                              13 January 2009

                                              ik heb zonet die regelaar besteld en zou die morgenvroeg kunnen hebben,is wel redelijk prijzig (100eurokes)
                                              volgens een bosch-technieker is dat de “drukregelaar” en die aan de tank zit word “drukdemper” genoemd.

                                              en bij draaiende motor en stekker los heb ik op de twee contacten van de pomp gemeten en géén stroom!!

                                              zonet nog eens laten draaien zonder pomp,minuten aan een stuk!
                                              dus starten met de stekker erin,darm van aanvoer aangekoppelt maar niet aangespannen met klem en dan zie je de benzine eruit spuiten (omdat het klembandje niet is aangespannen).
                                              dan stekker eruit en de benzine stopt met spuiten,motor blijft draaien!
                                              als ik dan de darm los maak valt ie na enkele momenten uit.

                                              dus moet er toch op de één of andere manier een cirquit zijn dat die benzine vooraan geraakt (zeker niet door de pomp!)

                                              hopelijk weet ik morgen iets meer na montage van die nieuwe regelaar:hmmz

                                              en dat ie niet enkel op lucht loopt zie ik aan mijn tank want die zakt:(:(

                                              #17462380
                                              postbusmanta
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                5 July 2004

                                                En je kan door je retourleiding (met kracht) de tank inblazen?

                                                #17462381
                                                GSE
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  5 August 2006

                                                  Hoor je de pomp achteren zoemen als je motor loopt??

                                                  Ik heb mijn LPG systeem zelf aangesloten en moet handmatig van benzine naar LPG gaan,ik heb het zo aangesloten dat ik nu het complete brandstof systeem lam leg en dat de motor dan LPG krijgt,eerst had ik de pomp onderbroken,als ik de pomp bij half gas (3000 toeren) uitzet valt de motor gelijk uit,stationair houd ie het een paar sec vol door de druk die in de leidingen zit.

                                                  Het kan niet zo zijn dat je pomp niet loopt anders krijg je de motor niet eens gestart,haal je leidingen maar eens los bij je injectie spruitstuk dan krijg je um nooit aan de gang.

                                                  Ik zal vanavond ook eens kijken wat er gebeurt als ik de stekker aan de luchtweger los haal,maar ik gok erop dat ie gelijk uitvalt.

                                                  #17462382
                                                  postbusmanta
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    5 July 2004

                                                    Je kan even proberen om een brandstofslang 8mm vanaf je drukregelaar buitenom zo je vulhals in te gooien.

                                                    Kijken wat hij dan doet.

                                                    #17462383
                                                    dennisvdl
                                                      Lid sinds:
                                                      13 January 2009

                                                      als de motor loopt zoemt de pomp niet,en hij blijft draaien totdat ik die toevoerleiding,waar op dat moment niets uitkomt,losmaak valt ie na een paar seconden stil.

                                                      door het vele proberen viel het mij op dat mijn oliedruk raar begon te doen bij laag toerental,effe oliepeil gechekt en olie afgelaten,was bijna puur benzine met een scheutje olie.
                                                      nu verse olie opgedaan en terug perfecte oliedruk.

                                                      maar hetzelfde probleem nog steeds,ook na vervanging van drukregelaar,bij gas geven motor valt stil of verzuipt precies,maar als ik dan die stekker uit de luchtklep trek kan ik wel vlot gas geven en motor reageert vlot in alle toeren.

                                                      wel als ik die stekker los maak moet ik een beetje gas bij geven,want doe ik dit bij stationair,dan valt ie direct stil.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 68)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.