monza a,motor slaat af bij gasgeven

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD monza a,motor slaat af bij gasgeven

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 51 tot 68 (van in totaal 68)
  • Auteur
    Berichten
  • #17462384
    dennisvdl
      Lid sinds:
      13 January 2009

      en zojuist die test gedaan via de retourleiding terug in de tank blazen,werkt perfect,ik heb er nog ronde kaken van:P:P

      #17462385
      GSE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2006

        Olie bij de bezine hoor ik niet graag,is zeer slecht voor je motor.

        Maar als ik zoiets lees dan denk ik aan injectoren die veels te veel inspuiten door kapotte temp sensor.
        Heb je de temp meter doorgemeten??

        En dat getrek aan die stekker van de luchtweger haalt ook niks uit,als je een andere luchtweger erop hebt gehad en de klachten zijn gelijk en je bent overtuigt dat de kabels er juist inzitten dan zou ik de fout daar niet zoeken.

        #17462386
        dennisvdl
          Lid sinds:
          13 January 2009

          die heb ik doorgemeten bij het plaatsen van de nieuwe en die gaf de perfecte waarden volgens de temperatuur toen.
          vanaf toen starte is wel duidelijk beter!

          #17462387
          postbusmanta
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 July 2004

            Ben je toevallig aan het lassen geweest aan je auto?

            #17462388
            dennisvdl
              Lid sinds:
              13 January 2009

              nee,geen laswerk aan perfecte carosserie moeten doen:D

              en heb zonet de wagen naar een garage in de buurt afgesleept die redelijk lang aan oudere modellen van opel heeft gewerkt,ik ben daar de laatste dagen vriend aan huis zowat wegens constant testen van verschillende mogelijkheden.

              hij gaat er in de loop van de week tussendoor effe naar kijken en hopelijk de fout vinden.

              nu nog een vraagje,zit er eigenlijk een lambda-sonde aan deze wagen??

              #17462389
              postbusmanta
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 July 2004

                Nou ik ben erg benieuwd wat het is.

                Ik ga bijna aan je computer denken, maar ook die gaan zelden stuk. Zodoende dacht ik aan las-werkzaamheden.

                Er zit geen lambda-sonde in je uitlaat.

                #17462390
                astraminator
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 August 2004

                  Als ik allemaal zo lees lijkt het wel dat je op een of andere wijze benzine bij de olie krijgt. Deze dampen komen door de carterventialtie weer terug waardoor de motor blijft lopen. Ook zonder benzinepomp. Alleen hoe je de benzine bij de olie krijgt is mij een raadsel.

                  Alle slangen goed aangesloten? Dan kan de benzine alleen langs de zuigers of langs de klepgeleiders maar dan zou de auto onmiddelijk verzuipen.

                  Ben erg benieuwd waar het aan licht.

                  #17462391
                  dennisvdl
                    Lid sinds:
                    13 January 2009

                    weet iemand wat ongeveer de cilinderdruk moet zijn,omdat ik ook aan die zuigers dacht,maar start normaal perfect en als ge hem zacht hoort lopen draait ie ook mooi:hmmz

                    nu dat er een beetje benzine bij die olie kwam kan zijn omdat ie hier wel echt verschillende dagen heeft gedraait,en dan was het echt alsof ie zwaar verzoop,en de rook die er achteraan uit kwam heeft ook niet veel goeds gedaan aan mijn oprit hier,ik kan morgen al grof schuurwerk beginnen doen op bevel van de huisvrouw:swear

                    #17462392
                    postbusmanta
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 July 2004

                      Compressie moet niet onder de 9,5 bar komen (als ik het goed heb).

                      Ik heb aan zoveel dingen zitten denken:
                      Stationair geeft de gasklepsensor een signaal naar de computer dat hij in z’n stationairprogramma moet lopen. Dit gaat goed.
                      Als je dan gas geeft, verteld de gaskleppositiesensor aan de computer dat er een ander programma gebruikt moet worden, waarbij de luchthoeveelheidsmeter een belangrijke rol speelt. Hier gaat het volgens mij mis. De injectoren blijven waarschijnlijk veel te lang open staan. En aangezien de gaskleppositiesensor is doorgemeten en de luchthoeveelheidsmeter is vervangen, ga ik denken aan de computer. Het signaal van wanneer de injectoren geopend moeten worden, komt vanaf de ontsteking. Wanneer deze informatie niet klopt (door een massasluiting), zou de auto helemaal niet willen lopen.

                      #17462393
                      rinus de boer
                        Lid sinds:
                        2 July 2004

                        Misschien een domme opmerking.. Maar kunnen de eindweestanden van de injectoren (L-Jetronic systeem toch?), die op het linkerbinnenscherm zijn gemonteerd, van invloed zijn op dit fenomeen?

                        #17462394
                        GSE
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 August 2006

                          Nee de weerstanden kunnen alleen kapot gaan zodoende kan de injector niet meer open omdat de stroom kring onderbroken is,trouwens de weerstanden zitten aan na de injectoren en de computer schakelt de injectoren aan de min.
                          Met ingeschakelde ontsteking moet je op alle sensors ergens 12V meten.

                          Mochten je injectore kapot gaan en volle spanning doorlaten (wat bijna niet kan gebeuren) dan is het einde computer maar dan had ie niet gestart.

                          #17462395
                          postbusmanta
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 July 2004

                            Is er al meer nieuws?

                            Ik ben toch wel erg benieuwd wat de oorzaak is geweest.

                            #17462396
                            fluks
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 October 2005

                              ik gok dat het aan de ontsteking licht maar ben ook best benieuwd

                              #17462397
                              dennisvdl
                                Lid sinds:
                                13 January 2009

                                nog geen nieuws van de garage gehad,ik ga maandag eens effe kijken.

                                #17462398
                                henkjan_80
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 December 2006

                                  Als je olie verdunning hebt lijkt het me logisch dat de benzine langs je cilinderwanden naar beneden lekt m.a.w. motor krijgt veels te veel.
                                  Benzine krijgt ie via z’n injectoren (en een koudstartventiel?)
                                  Misschien dat eentje open blijft staan waardoor ie continu inspuit?
                                  Dus injector kapot of de aansturing daarvan?

                                  #17462399
                                  fluks
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    20 October 2005

                                    koudstart zit er niet op met starten spuiten alle zes tegelijk in
                                    als alles van je injectie werkt moet je het ergens anders zoeken
                                    ontsteking zit ook aangesloten op je injectiesiesteem vandaar dat ik je ontsteking verdenk

                                    #17462400
                                    eddycommodore
                                      Lid sinds:
                                      27 February 2009

                                      ben je al achter wat het is,want zoiets lijkt ook mijn probleem,op benzine dan.

                                      #17462401
                                      dennisvdl
                                        Lid sinds:
                                        13 January 2009

                                        nee,ze hebben er nog niet echt kunnen naar kijken omdat de wagen maar word bezien wanneer er een stille periode is in de garage.
                                        maar wanneer er een oplossing laat ik het zeker hier weten!

                                      18 berichten aan het bekijken - 51 tot 68 (van in totaal 68)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.