monza a,motor slaat af bij gasgeven

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD monza a,motor slaat af bij gasgeven

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 68)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208610
    dennisvdl
    • Topics 4
    • Reacties 41
    Lid sinds:
    13 January 2009

    nu had ik eindelijk mijn volledig brandstof cirquit in orde,gaat de motor effe tegenwerken:(

    als ik gas geef valt ie stil,maar als ik dan manueel die luchtmeterklep op de luchtfilter wat tegen houd dan pakt ie vol aan ,doe ik dit niet is het net alsof ie teveel lucht krijgt en zich verslikt.

    op nullast blijft ie uren draaien maar van zogauw ik iets teveel gas geef stopt ie.als ik dit stilaan doe kan ik het toerental iets verhogen maar zogauw ie aan +/- 2500toeren komt is het weer zover.

    rarara,en voor het weekend deed ie het nog!:hmmz

    #17462335
    astraminator
    Bijdrager
    • Topics 20
    • Reacties 410
    Lid sinds:
    13 August 2004

    Kijk eens hoe de bougie’s eruit zien.
    Ik had ongeveer hetzelfde probleem. Kon wel starten maar als ie even liep sloeg ie af. Ook bij gas geven was het over.

    Bij mij was het de retour leiding. Deze was in de tank verstopt. Hierdoor was de benzinedruk te hoog waardoor die verzoop.

    Kadett C 1.6 berlina 4 deurs sedan automaat
    Astra

    #17462336
    dennisvdl
    • Topics 4
    • Reacties 41
    Lid sinds:
    13 January 2009

    bougie’s allemaal perfect mooi droog.
    als ie loopt blijft ie lopen totdat ik gas geef.
    retour was bij mij ook verstopt in de tank maar nu perfect open en zelfs als ik de retourleiding los maak aan de motor en dan zo laat retourlopen gaat ie nog niet door,dus daar kan het niet aan liggen.
    ik vermoed iets met die luchtmeter die iets te ver open gaat bij gas geven,want als ik die dan manueel wat tegen houd gaat ie wel vlot door.

    #17462337
    GSE
    Bijdrager
    • Topics 9
    • Reacties 2395
    Lid sinds:
    5 August 2006

    Brandstof filter dicht denk ik eerder aan,luchtwegers is zelden wat mis mee filter dicht komt vaker voor.

    Wat is je bouwjaar en motorcode?
    Wat is je luchtweger nummer?

    #17462338
    dennisvdl
    • Topics 4
    • Reacties 41
    Lid sinds:
    13 January 2009

    brandstof filter is vanmorgen vervangen en als ik vooraan controleer aan de leiding spuit de benzine eruit,dus daar is het goed mee.
    bouwjaar 1979,motorcode weet ik zo direct niet en het nummer van de luchtweger eindigt op 007.
    en die luchtweger werkt volgens mij want als ie staat te draaien zie je hem lichtjes bewegen bij verandering van toerental en als ik gas geef gaat ie zeer vlot naar de andere kant.

    #17462339
    GSE
    Bijdrager
    • Topics 9
    • Reacties 2395
    Lid sinds:
    5 August 2006

    30E met L-jetronic systeem,dit is het simpelste van het simpelste om te fixen.

    Anders probeer je ff een luchtweger van een lopende auto.
    Weet je het zo.

    #17462340
    dennisvdl
    • Topics 4
    • Reacties 41
    Lid sinds:
    13 January 2009

    das natuurlijk het probleem om zo effe een andere luchtweger te vinden om te testen :(
    kan het zijn dat die veer ervan slap is want als ik gas geef gaat ie heel vlot open,maar als ik die dan manueel wat tegen houd kan ik wel gas geven en pakt de motor vlot aan.
    als ie stationair staat te draaien met lichte schommelingen in het toerental zie ik hem lichtjes bewegen.

    #17462341
    dennisvdl
    • Topics 4
    • Reacties 41
    Lid sinds:
    13 January 2009

    in die luchtweger zie ik wel een zwart tandwieltje zitten dat geborgd zit met een veertje.
    kan ik daar iets aan veranderen of daar die klepveerspanning mee veranderen?

    #17462342
    fluks
    Bijdrager
    • Topics 9
    • Reacties 578
    Lid sinds:
    20 October 2005

    zou ik niet aan draaien als ik jou was
    als hij vorige week nog goed liep licht het niet aan de veerspanning

    #17462343
    postbusmanta
    Bijdrager
    • Topics 87
    • Reacties 1913
    Lid sinds:
    5 July 2004

    Haal de slang tussen je luchtweger en het spruitstuk er eens uit en kijk deze eens goed na.

    Deze zou aan de onderkant gescheurd kunnen zijn.

    #17462344
    dennisvdl
    • Topics 4
    • Reacties 41
    Lid sinds:
    13 January 2009

    in die richting heb ik ook al alles onderzocht ivm valse lucht aanzuigen maar niks gevonden,ik heb er zelfs een lpg-spruitstuk tussenuit gehaald dat er nog tussen zat en dan die darm al gecontroleerd.
    ik vind het wel raar dat ik die klep manueel tegenhoud (dus effe zelf voor veerkracht gezorgd) de motor perfect reageert:hmmz

    #17462345
    GSE
    Bijdrager
    • Topics 9
    • Reacties 2395
    Lid sinds:
    5 August 2006

    Dan verzuipt je motor normaal,omdat grotendeels de inspuithoeveelheid door de stand van de luchweger klep word bepaalt (ook door de rest nl) maar als ie afslaat bij teveel geopende klep,krijgt ie of te veel of te weinig brandstof.

    Temp meter moet nu met deze buiten temp rond de 5500 ohm hebben.

    Hier staat hoe je de luchtweger kunt meten of de ohm waarde goed zijn:

    http://www.senator-monza.de/index.php?z0DRJRUTmMTM9QUSNNVTmIjN9QUSF10UmUjM8lTM9EkUBBVT

    #17462346
    fluks
    Bijdrager
    • Topics 9
    • Reacties 578
    Lid sinds:
    20 October 2005

    ook met het handmatig vasthouden van je llm moet je uitkijken grootkans op een backfire als je dit hebt gehad kun je in ieder geval op zoek naar een nieuwe

    #17462347
    dennisvdl
    • Topics 4
    • Reacties 41
    Lid sinds:
    13 January 2009

    dat ga ik morgen direct nameten.alvast bedankt voor alle tips!!

    #17462348
    dennisvdl
    • Topics 4
    • Reacties 41
    Lid sinds:
    13 January 2009

    kan het iets te maken hebben met dat drukregelaar-klepje dat zich tussen de pomp en het brandstoffilter bevind?
    alhoewel dat bij de motor de benzine vrolijk een dertig-tal cm ver uit de darm spuit.
    ik heb ondertussen dat blauwe temperatuur-contact vervangen en de motor start al wel vlotter dan voordien.
    maar nog steeds hetzelfde effect,bij gasgeven verslikt hij zich nog steeds.
    als ik dan de stekker uit die luchtwegerklep trek,kan ik wel vlot gas geven,maar hij valt dan wel iets te ver terug bij gas lossen waardoor ie terug stil valt,rara??

    ik heb ondertussen ook al een adres gevonden voor een tweedehands regelklep voor 50 euro,maar had toch graag eerst de bevestiging gehad dat het daar aan ligt.

    als ik die klep uitmeet met die ohm-waarden klopt het allemaal volgens die lijst.

    #17462349
    fluks
    Bijdrager
    • Topics 9
    • Reacties 578
    Lid sinds:
    20 October 2005

    dat klepje bij de pomp zorgt er alleen maar voor dat je geen drukveschil krijgt in je benzine stroom

    #17462350
    GSE
    Bijdrager
    • Topics 9
    • Reacties 2395
    Lid sinds:
    5 August 2006

    Ik heb ook ooit zoiets gehad bij een 24V daar zaten de draadjes in de stekker van de luchtweger niet in de juiste vollegorde en daarom starte het kreng niet,zijn die draden niet uit de stekker geweest en in een foute vollegorde terug gezet.

    #17462351
    dennisvdl
    • Topics 4
    • Reacties 41
    Lid sinds:
    13 January 2009

    stekker is niet open geweest of los,en motor start redelijk vlot maar kan alleen niet in toeren gaan.

    #17462352
    GSE
    Bijdrager
    • Topics 9
    • Reacties 2395
    Lid sinds:
    5 August 2006

    Dat deed die 24V ook starte prima lieg goed stationair maar met gas geven sloeg ie bijna af tot helemaal af,iemand had die kabelboom ooit met geweld losgehaald met uitbouwen en niet correct in elkaar gezet.

    Ik zal morgen wel ff kijken hoe de kleuren precies horen te zitten.

    #17462353
    dennisvdl
    • Topics 4
    • Reacties 41
    Lid sinds:
    13 January 2009

    ik heb vandaag de luchtwegerklep vervangen door een andere en nog steeds hetzelfde,dus aan die klep ligt het niet.
    en die draden aan die stekker zitten nog steeds als origineel(zijn allemaal witte met nummers op).
    en nog steeds als ik bij een draaiende motor dan die stekker lostrek gaat ie vlot in zijn toeren,hij valt dan wel stil bij gas lossen en start dan ook zeer slecht of ik moet dan terug die stekker insteken en dan start ie vlot maar weer hetzelfde effect van niet in zijn toeren te krijgen.
    moet ik een bepaalde druk hebben op mijn benzineleiding want dat liet hier een plaatselijke opel-mecanieker verstaan,dat er misschien niet voldoende druk op zit,alhoewel de benzine er vlot uitloopt en ik kan deze ook niet afsluiten met mijn duim want dan spuit het er echt uit.
    er is dan nog die klep die word bedient door het gaspedaal,daar zit ook aan de buitenzijde een zwart blokje aan met drie draden,kan daar iets aan zijn?

    #17462354
    GSE
    Bijdrager
    • Topics 9
    • Reacties 2395
    Lid sinds:
    5 August 2006

    Jij hebt een luchtweger met nummer 007 op het einde deze is L-jetronic en L-jetronic werkt op 3 bar injectie de druk kun je meten tussen de aansluiting van de aanvoer aan de rest van je injectie slangen of tussen de injectoren in.

    Haal de slang maar los en hang deze maar in een 1,5L cola fles de fles moet rond een minuut vol zijn de pomp geeft 1,5 a 2 liter per minuut met een druk van max 7 bar,maar de benzine druk regelaar regelt deze terug naar 3bar werkdruk.

    Dat zwart kastje met 3 draden is de gaskleppostie sensor deze zal de fout niet zo snel inzitten,gaan zeer zeer zelden kapot.
    Die geeft niks door als de stand van de gasklep:
    stationair halfgas en volgas,en zodoende regelt de computer iets meer of minder benzine door de injectoren langer of korter open te houden
    En al zou ie kapot zijn valt ie nog niet uit tijdens gas aannemen.

    Ik gok op pomp versleten of filter dicht of draden aan de luchtweger niet 100% juist aangesloten.

    #17462355
    postbusmanta
    Bijdrager
    • Topics 87
    • Reacties 1913
    Lid sinds:
    5 July 2004

    Even naar Gamma voor een Manometer die normaal in je CV-systeem zit. Met wat fitwerk aansluiten op een T-stuk in je brandstof aanvoerleiding.

    #17462356
    dennisvdl
    • Topics 4
    • Reacties 41
    Lid sinds:
    13 January 2009

    juist gemeten en mijn fles van 1,5 liter is vol na 25 seconden.
    en die draden zijn nog zoals origineel aan de stekker mooi achter die rubberen bescherming.
    en vorige week na die problemen met de benzine aanvoer vanuit de tank heeft ie enkele honderden meters gereden.:hmmz

    #17462357
    GSE
    Bijdrager
    • Topics 9
    • Reacties 2395
    Lid sinds:
    5 August 2006

    Kijk je injectie computer trouwens ook maar eens na:
    Haal de bekleding voor de computer weg en kijk dan er maar eens met een zaklamp boven…..

    Als je vocht ziet wat vaak het geval is kun je ook zulke dingen krijgen het vocht drijft op de contacten van de stekker en kan storingen veroorzaken.

    #17462358
    dennisvdl
    • Topics 4
    • Reacties 41
    Lid sinds:
    13 January 2009

    is dat aan de zijde van de batterij met een lichtgrijze plastic bekleding?
    dat word iets voor morgennamiddag,want moet morgevroeg eerst naar duitsland voor een hoedenplank ervoor;)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 68)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.