Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › monza a,motor slaat af bij gasgeven
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2009 om 14:30 #17208610
nu had ik eindelijk mijn volledig brandstof cirquit in orde,gaat de motor effe tegenwerken:(
als ik gas geef valt ie stil,maar als ik dan manueel die luchtmeterklep op de luchtfilter wat tegen houd dan pakt ie vol aan ,doe ik dit niet is het net alsof ie teveel lucht krijgt en zich verslikt.
op nullast blijft ie uren draaien maar van zogauw ik iets teveel gas geef stopt ie.als ik dit stilaan doe kan ik het toerental iets verhogen maar zogauw ie aan +/- 2500toeren komt is het weer zover.
rarara,en voor het weekend deed ie het nog!:hmmz
19 januari 2009 om 15:44 #17462335Kijk eens hoe de bougie’s eruit zien.
Ik had ongeveer hetzelfde probleem. Kon wel starten maar als ie even liep sloeg ie af. Ook bij gas geven was het over.Bij mij was het de retour leiding. Deze was in de tank verstopt. Hierdoor was de benzinedruk te hoog waardoor die verzoop.
19 januari 2009 om 16:40 #17462336bougie’s allemaal perfect mooi droog.
als ie loopt blijft ie lopen totdat ik gas geef.
retour was bij mij ook verstopt in de tank maar nu perfect open en zelfs als ik de retourleiding los maak aan de motor en dan zo laat retourlopen gaat ie nog niet door,dus daar kan het niet aan liggen.
ik vermoed iets met die luchtmeter die iets te ver open gaat bij gas geven,want als ik die dan manueel wat tegen houd gaat ie wel vlot door.19 januari 2009 om 18:27 #17462337Brandstof filter dicht denk ik eerder aan,luchtwegers is zelden wat mis mee filter dicht komt vaker voor.
Wat is je bouwjaar en motorcode?
Wat is je luchtweger nummer?19 januari 2009 om 18:31 #17462338brandstof filter is vanmorgen vervangen en als ik vooraan controleer aan de leiding spuit de benzine eruit,dus daar is het goed mee.
bouwjaar 1979,motorcode weet ik zo direct niet en het nummer van de luchtweger eindigt op 007.
en die luchtweger werkt volgens mij want als ie staat te draaien zie je hem lichtjes bewegen bij verandering van toerental en als ik gas geef gaat ie zeer vlot naar de andere kant.19 januari 2009 om 18:50 #1746233930E met L-jetronic systeem,dit is het simpelste van het simpelste om te fixen.
Anders probeer je ff een luchtweger van een lopende auto.
Weet je het zo.19 januari 2009 om 18:55 #17462340das natuurlijk het probleem om zo effe een andere luchtweger te vinden om te testen :(
kan het zijn dat die veer ervan slap is want als ik gas geef gaat ie heel vlot open,maar als ik die dan manueel wat tegen houd kan ik wel gas geven en pakt de motor vlot aan.
als ie stationair staat te draaien met lichte schommelingen in het toerental zie ik hem lichtjes bewegen.19 januari 2009 om 19:12 #17462341in die luchtweger zie ik wel een zwart tandwieltje zitten dat geborgd zit met een veertje.
kan ik daar iets aan veranderen of daar die klepveerspanning mee veranderen?19 januari 2009 om 19:18 #17462342zou ik niet aan draaien als ik jou was
als hij vorige week nog goed liep licht het niet aan de veerspanning19 januari 2009 om 19:58 #17462343Haal de slang tussen je luchtweger en het spruitstuk er eens uit en kijk deze eens goed na.
Deze zou aan de onderkant gescheurd kunnen zijn.
19 januari 2009 om 20:12 #17462344in die richting heb ik ook al alles onderzocht ivm valse lucht aanzuigen maar niks gevonden,ik heb er zelfs een lpg-spruitstuk tussenuit gehaald dat er nog tussen zat en dan die darm al gecontroleerd.
ik vind het wel raar dat ik die klep manueel tegenhoud (dus effe zelf voor veerkracht gezorgd) de motor perfect reageert:hmmz19 januari 2009 om 20:38 #17462345Dan verzuipt je motor normaal,omdat grotendeels de inspuithoeveelheid door de stand van de luchweger klep word bepaalt (ook door de rest nl) maar als ie afslaat bij teveel geopende klep,krijgt ie of te veel of te weinig brandstof.
Temp meter moet nu met deze buiten temp rond de 5500 ohm hebben.
Hier staat hoe je de luchtweger kunt meten of de ohm waarde goed zijn:
http://www.senator-monza.de/index.php?z0DRJRUTmMTM9QUSNNVTmIjN9QUSF10UmUjM8lTM9EkUBBVT
19 januari 2009 om 20:43 #17462346ook met het handmatig vasthouden van je llm moet je uitkijken grootkans op een backfire als je dit hebt gehad kun je in ieder geval op zoek naar een nieuwe
19 januari 2009 om 20:47 #17462347dat ga ik morgen direct nameten.alvast bedankt voor alle tips!!
22 januari 2009 om 16:29 #17462348kan het iets te maken hebben met dat drukregelaar-klepje dat zich tussen de pomp en het brandstoffilter bevind?
alhoewel dat bij de motor de benzine vrolijk een dertig-tal cm ver uit de darm spuit.
ik heb ondertussen dat blauwe temperatuur-contact vervangen en de motor start al wel vlotter dan voordien.
maar nog steeds hetzelfde effect,bij gasgeven verslikt hij zich nog steeds.
als ik dan de stekker uit die luchtwegerklep trek,kan ik wel vlot gas geven,maar hij valt dan wel iets te ver terug bij gas lossen waardoor ie terug stil valt,rara??ik heb ondertussen ook al een adres gevonden voor een tweedehands regelklep voor 50 euro,maar had toch graag eerst de bevestiging gehad dat het daar aan ligt.
als ik die klep uitmeet met die ohm-waarden klopt het allemaal volgens die lijst.
22 januari 2009 om 16:48 #17462349dat klepje bij de pomp zorgt er alleen maar voor dat je geen drukveschil krijgt in je benzine stroom
22 januari 2009 om 17:55 #17462350Ik heb ook ooit zoiets gehad bij een 24V daar zaten de draadjes in de stekker van de luchtweger niet in de juiste vollegorde en daarom starte het kreng niet,zijn die draden niet uit de stekker geweest en in een foute vollegorde terug gezet.
22 januari 2009 om 18:01 #17462351stekker is niet open geweest of los,en motor start redelijk vlot maar kan alleen niet in toeren gaan.
22 januari 2009 om 18:18 #17462352Dat deed die 24V ook starte prima lieg goed stationair maar met gas geven sloeg ie bijna af tot helemaal af,iemand had die kabelboom ooit met geweld losgehaald met uitbouwen en niet correct in elkaar gezet.
Ik zal morgen wel ff kijken hoe de kleuren precies horen te zitten.
23 januari 2009 om 16:57 #17462353ik heb vandaag de luchtwegerklep vervangen door een andere en nog steeds hetzelfde,dus aan die klep ligt het niet.
en die draden aan die stekker zitten nog steeds als origineel(zijn allemaal witte met nummers op).
en nog steeds als ik bij een draaiende motor dan die stekker lostrek gaat ie vlot in zijn toeren,hij valt dan wel stil bij gas lossen en start dan ook zeer slecht of ik moet dan terug die stekker insteken en dan start ie vlot maar weer hetzelfde effect van niet in zijn toeren te krijgen.
moet ik een bepaalde druk hebben op mijn benzineleiding want dat liet hier een plaatselijke opel-mecanieker verstaan,dat er misschien niet voldoende druk op zit,alhoewel de benzine er vlot uitloopt en ik kan deze ook niet afsluiten met mijn duim want dan spuit het er echt uit.
er is dan nog die klep die word bedient door het gaspedaal,daar zit ook aan de buitenzijde een zwart blokje aan met drie draden,kan daar iets aan zijn?23 januari 2009 om 17:14 #17462354Jij hebt een luchtweger met nummer 007 op het einde deze is L-jetronic en L-jetronic werkt op 3 bar injectie de druk kun je meten tussen de aansluiting van de aanvoer aan de rest van je injectie slangen of tussen de injectoren in.
Haal de slang maar los en hang deze maar in een 1,5L cola fles de fles moet rond een minuut vol zijn de pomp geeft 1,5 a 2 liter per minuut met een druk van max 7 bar,maar de benzine druk regelaar regelt deze terug naar 3bar werkdruk.
Dat zwart kastje met 3 draden is de gaskleppostie sensor deze zal de fout niet zo snel inzitten,gaan zeer zeer zelden kapot.
Die geeft niks door als de stand van de gasklep:
stationair halfgas en volgas,en zodoende regelt de computer iets meer of minder benzine door de injectoren langer of korter open te houden
En al zou ie kapot zijn valt ie nog niet uit tijdens gas aannemen.Ik gok op pomp versleten of filter dicht of draden aan de luchtweger niet 100% juist aangesloten.
23 januari 2009 om 17:29 #17462355Even naar Gamma voor een Manometer die normaal in je CV-systeem zit. Met wat fitwerk aansluiten op een T-stuk in je brandstof aanvoerleiding.
23 januari 2009 om 17:30 #17462356juist gemeten en mijn fles van 1,5 liter is vol na 25 seconden.
en die draden zijn nog zoals origineel aan de stekker mooi achter die rubberen bescherming.
en vorige week na die problemen met de benzine aanvoer vanuit de tank heeft ie enkele honderden meters gereden.:hmmz23 januari 2009 om 17:51 #17462357Kijk je injectie computer trouwens ook maar eens na:
Haal de bekleding voor de computer weg en kijk dan er maar eens met een zaklamp boven…..Als je vocht ziet wat vaak het geval is kun je ook zulke dingen krijgen het vocht drijft op de contacten van de stekker en kan storingen veroorzaken.
23 januari 2009 om 18:01 #17462358is dat aan de zijde van de batterij met een lichtgrijze plastic bekleding?
dat word iets voor morgennamiddag,want moet morgevroeg eerst naar duitsland voor een hoedenplank ervoor;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.