Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Mijn Saabscona-B 400R
- Dit onderwerp bevat 1,958 reacties, 139 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:30 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
26 juli 2015 om 18:12 #1756657126 juli 2015 om 18:17 #17566572
Mooi stukje werk Rik,Ook jij weer een grote stap verder :thumb
26 juli 2015 om 18:41 #17566573@remo 07 wrote:
Mooi stukje werk Rik,Ook jij weer een grote stap verder :thumb
Dat moet nog blijken :thumb
5 augustus 2015 om 08:08 #17566574Afgelopen maandag ging erg goed op Spa. De laaddruk bleef ondanks de 34,5°C toch altijd tussen 1,3-1,4 bar. Dit resulteerde in – voor mijn doen – snelle rondetijden (3:01min). Er waren er niet zoveel die dit bij konden houden met heel wat nieuwer materiaal. Ik heb ook wat meer aandacht besteed aan bandenspanning en gezorgd dat ze warm niet te hoog werden, waardoor de auto wel erg mooi stuurde moet ik zeggen (wel de moeite waard om dit goed te doen).
Laatste sessie werd ik alleen nog even van achteren aangetikt door een Zwitser met een nieuwe BMW M3 die vast van plan was me eruit te remmen voor de bus-stop chicane (voor start-finish). Hij vergiste zich…Bumper eraf en een deuk rechtsachter. Risico van het vak zullen we maar zeggen. Ben er wel om doorgereden en komt wel weer goed. Bumper is alweer besteld en binnenkort maar eens even naar de spuiter ;)5 augustus 2015 om 08:18 #17566575AnoniemLid sinds:
1 January 1970tjah net wat je zegt
dat risico hoort erbijdenk dat hij meer schade had???
mooi dat je zo tevreden bent
over de wagen
en ook de meeste voorblijven kan
die met nieuwere en waarschijnlijk ook wel veeel duurder materiaal rond rijden
dat alleen al moet n fijn gevoel geven :thumb :jerry5 augustus 2015 om 13:53 #17566576Tja, ik heb nog geluk bij een ongeluk gehad dat hij me precies tegen de zijkant van de bumper raakte zodat de bumpersteuntjes opzij zijn gebogen en de schroefdraad eruit is gestroopt zonder dat de achterplaat er ook maar iets van gevoeld heeft (die kan normaalgesproken niets hebben bij een tik van achteren). Schade valt wat dat betreft mee.
De BMW had een nieuwe voorbumper en een rechter koplamp-unit (meesturende bi-xenon $$$) nodig en de motorkap kan gerepareerd.
7 augustus 2015 om 09:33 #175665778 augustus 2015 om 21:54 #17566578Niet leuk ?
Dus ik kan het plaatsen van foto’s verder wel achterwege laten ;)8 augustus 2015 om 22:04 #17566535Neeeeeeee, bij mijn foto’s wordt ook bijna niet gereageerd hoor….
9 augustus 2015 om 07:10 #17566558lees hier met veel plezier mee.
maar wil niet de ramptoerist uithangen.
die bmw rijder had waarschijnlijk een beetje verkeken op het RODE monster9 augustus 2015 om 09:12 #17566536hier net zo, al vanaf pagina 1 :thumb
9 augustus 2015 om 15:09 #17566510AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat is weer zo.n nadeel
Van die like functie………Als niemand reageerd
Betekend dat niet dat niemand het wardeerdT is hier Gelukkig geen facebook
Gewoon blijven postten dus
Foto.s filmpjes update.s9 augustus 2015 om 18:21 #17566579:thumb Toch vind ik iets van een reactie wel leuk!
9 augustus 2015 om 18:41 #17566580Zoals hiervoor ook al opgemerkt: fantastische wagen, prachtig topic dat velen inspireert!
Misschien is het gezichtsbedrog, maar kan je monster niet nog iets lager?
9 augustus 2015 om 18:52 #17566581:D Zeker kan de Ascona nog wel wat lager. Dat heb ik in het verleden ook al wel geprobeerd, maar dan zit je continu in de bump stops. De voorste draagarmen zitten nu al omhoog richting de wielen en achter houdt je niets te veren over. Het is nu eenmaal een auto uit een heel andere tijd (en lager is dan niet per definitie beter).
Dan zou je al heel rigoureus de wielophanging moeten aanpassen zoals vaak bij Bergrennen auto’s gebeurd (wie weet ga ik me nog eens vervelen).9 augustus 2015 om 19:04 #17566582Oeh ja, met tubular control arms en uniballs :wub
9 augustus 2015 om 19:15 #17566583Tja, waar houdt het op! ;)
Eerst nog maar eens die nieuwe dikke 2,3 met gesmede zuigers en Verdi drijfstangen erin. Dan gaat ie pas echt hard (weet ik nu ik er zo eentje in een E30 M3 heb gehangen 370PK/500Nm) maar dat is iets voor de komende winter; blok ligt klaar in onderdelen.9 augustus 2015 om 19:16 #17566584RacesconaB204 wrote::thumb Toch vind ik iets van een reactie wel leuk!Heb ook vaak het idee dat ik alle foto’s voor jan joker er op zet. :swear
Zal ook wel komen door het Opel forum op Facebook denk ik.
Ik krijg van elke reactie op jou topic een E-Mail dus blijf altijd bij. :thumb10 augustus 2015 om 05:51 #17566585Gewoon door gaan boy’s want daar kijken meer mensen naar jullie topic dan je vermoed.
Het is leuk als je reactie krijgt maar uiteindelijk doe je het toch voor je zelf wat een ander er ook van vindt.
Dus ik zeg van deze kant ga doorrrrrr :thumb
17 augustus 2015 om 11:07 #17566586Gewoon doorgaan idd, zeker wanneer je met de 2.3 aan de gang gaat!
17 augustus 2015 om 13:03 #17566587Als ik dit topic voorbij zie komen dan denk ik: hé, wat zal ie nu weer ge-upgrade hebben? Altijd leuk om dit soort dingen (al jaren) te volgen.
18 augustus 2015 om 10:01 #17566588Ascona staat nu bij de spuiter om de deuk rechtsachter te herstellen en om een nieuwe bumper te spuiten. Hopelijk deze week weer klaar.
19 augustus 2015 om 09:10 #17566589Als die M3 jouw eruit wou remmen had hij er wel effe dichter op moeten zitten op de foto is hij nog best ver weg :thumbup
19 augustus 2015 om 18:55 #17566590@RacesconaB204 wrote:
:D Zeker kan de Ascona nog wel wat lager. Dat heb ik in het verleden ook al wel geprobeerd, maar dan zit je continu in de bump stops. De voorste draagarmen zitten nu al omhoog richting de wielen en achter houdt je niets te veren over. Het is nu eenmaal een auto uit een heel andere tijd (en lager is dan niet per definitie beter).
Dan zou je al heel rigoureus de wielophanging moeten aanpassen zoals vaak bij Bergrennen auto’s gebeurd (wie weet ga ik me nog eens vervelen).Hoeveel is je ascona nu eigenlijk verlaagd, ik vind het wel mooi in verhouding zo. Mooi dat je nu zoveel plezier hebt met de wagen, dat is ook wel eens anders geweest. Toen was je van plan om de hele boel te verkopen.
20 augustus 2015 om 14:45 #17566591Hij zal nooit verwacht hebben dat er zo een goede remmen op “een oude ascona” zouden staan.
Niet bedoeld als belediging, enkel hoe anderen over een ascona denken.
Hij blijft maar evolueren. Waar haal je het toch maar allemaal? :hmmz
Alles is wel professioneel gemaakt. :thumb
Door autos als deze blijven wij ook gemotiveerd om eens iets anders te proberen. ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.