Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Mijn Saabscona-B 400R
- Dit onderwerp bevat 1,958 reacties, 139 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:30 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
25 september 2014 om 18:39 #1756649230 september 2014 om 20:13 #1756649330 september 2014 om 21:01 #17566494
Ziet er weer keurig uit Rik :jerry
1 oktober 2014 om 07:51 #17566495Netjes! Waarvoor is dat rooie kastje?
2 oktober 2014 om 20:07 #17566496@Fearless wrote:
Waarvoor is dat rooie kastje?
Dat is de instelbare regelaar voor de Pierburg elektrische koelwaterpomp (een mooi ding) Zie link:
http://www.tecomotive.com/en/tinycwa-en” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik heb geen riemaangedreven waterpomp meer. In eerste instantie vanwege ruimtegebrek, maar dit werkt ook veel beter. De pompcapaciteit is onafhankelijk van het motortoerental. Het ding stuurt trouwens ook de electrische fan aan.
15 oktober 2014 om 20:51 #17566497:D Zondag wordt de Ascona weer uitgelaten op Spa-Francorchamps. Heb er zin aan. Eens kijken hoe het nu werkt sinds de laatste modificaties.
17 oktober 2014 om 20:15 #1756649818 oktober 2014 om 07:29 #17566499Heel veel plezier Rik,En laat de filmjes maar weer komen.
Ik ga vandaag kijken voor een Kadett C met mitsubishi 2.0 turbo blok erin….
Have fun makker :thumb
20 oktober 2014 om 19:22 #17566500Het ging super(-snel) op Spa Francorchamps gisteren. Wat een beetje meer laaddruk doet :shock:
Kon nu redelijk goed ‘meekomen’.Deze meneer in de blauwe auto schrok misschien wel heel iets.
Hier nog eentje met vrij baan (on boards volgen maar duurt wat langer).
Auto is nu echt goed, een genot om in te rijden.
20 oktober 2014 om 20:29 #17566501Hij gaat goed :thumb
20 oktober 2014 om 20:43 #17566502:wtf
:jerry20 oktober 2014 om 20:45 #17566503Toch maar goed dat je naar “ons” geluisterd hebt Rik :thumb
Wat een kanon zeg………..RESPECT !
21 oktober 2014 om 09:09 #17566504AnoniemLid sinds:
1 January 1970prachtig alsof die anderen stilstaan zeg :shock: king:
echt mooi dat je het plezier in de wagen terug hebt :thumbup
21 oktober 2014 om 16:24 #17566505Eau Rouge!! Gaat hard zeg :wors :wors
21 oktober 2014 om 18:17 #17566506@louwe 16 klepper wrote:
prachtig alsof die anderen stilstaan zeg :shock: king:
echt mooi dat je het plezier in de wagen terug hebt :thumbup
Inderdaad, en hij heeft op het punt gestaan om de hele zooi te verkopen :shock:
Juiste keuze geweest :wors
21 oktober 2014 om 20:07 #17566507Willekeurige ronde on board Spa Francochamps.
en nog een rondje in achtervolgende E46-M3 op nog deels natte/glibberige baan:
21 oktober 2014 om 20:57 #17566508:thumb
26 oktober 2014 om 20:13 #17566509Klein momentje op Spa; net iets te vroeg weer op het gas. Maar ik bleef wel mooi op koers omdat mijn ABS het gelukkig niet deed ;) :jerry en ik alle 4 wielen wel mooi op het juiste moment even stil kon trappen. Niets aan de hand. By-the-way en zonder gein: met ABS ben je dus kansloos in zo’n situatie. je weet dan nooit wanneer de grip terug komt en welke kant de auto dan uit gaat.
Nog een paar stukjes tussen ander verkeer; beide stukjes film beginnen net wanneer de pace car de pit in rijdt en de run begint (let op de witte Porsche 911 die echt op het randje rijdt).
11 november 2014 om 22:17 #17566511Leuke filmpjes Rick! Ook eens zo’n momentje gehad op de snelweg nog wel. Er lag wat rijp op de vluchtstrook, net in de schaduw achter een viaduct en de twee rijstroken waren mooi schoon gereden (nooit aan rijp gedacht dus). Onder het viaduct lag het loopvlak van een vrachtwagenband over de linker en rechter baan dus ik dacht die over de vluchtstrook te ontwijken. Dat laatste was ook gelukt maar weer terug sturend meteen in een spin geraakt. De enige redding was toen ook alle wielen blokkeren op het moment dat ik weer in de richting van de weg ging. Even later stonden we stil, midden op de snelweg in de verkeerde richting! Gelukkig was er haast geen verkeer op die zaterdag ochtend rond 09:00u zo’n 23 jaar geleden. Nu is er bijna altijd te veel verkeer voor dat soort fratsen.
Afijn, je Saab motortje geeft je wel veel plezier lijkt me, ik heb al heel wat filmpjes met dit blok gezien. Meer plezier dan de voorgaande (drie??). De bak doet het ook niet verkeerd en lijkt me goed bij de motor te passen. Je sturen is trouwens ook niet verkeerd, dat mag gezegd worden.
Nog plannen de komende tijd of wordt het voorlopig genieten van het rijden?
Veel plezier met je super Ascona.
12 november 2014 om 21:45 #17566512@HOT ROD wrote:
….Meer plezier dan de voorgaande (drie??).
Nog plannen de komende tijd of wordt het voorlopig genieten van het rijden?
Aan alle motoren heb ik veel plezier beleefd (behalve de Eco-pech turbo; die lol duurde telkens te kort). De motoren zijn allemaal totaal verschillend maar allemaal echt gaaf en het moment dat je er voor het eerst mee gaat rijden is onvergetelijk.
De hoge compressie 2.2CIH met fiks wat kleplift had het karakteristieke geluid en was super sterk. Toen ik daar voor het eerst mee ging rijden was een verbluffende ervaring (t.o.v. de standaard 2.0/2.2); net zo snel als een standaard BMW E30-M3 (alleen bijna keer zo hoog brandstofverbruik).
De c20XE met throttle bodies was ook geweldig. Met 200cc minder toch minstens net zo snel…met een echt kippevel geluid. Dus ja, ook met veel plezier.
Wil je echter naar >200pk met een 4-cil. zelfaanzuiger dan gaan de kosten en de risico’s op motorschade bijna exponentieel omhoog…dan zou ik met de Ascona zijn gestopt. Ik wilde toch naar een hoger vermogen, maar op een wat ‘recreatievere’ manier. Daar lijkt deze Saab motor goed aan te voldoen en daar beleef ik nu al weer een tijdje plezier aan. Niet per defenitie ‘meer’ plezier, maar het is wel heel gaaf om zooo hard te gaan met een Ascona-B.Geen echte make-overs in de planning. Ik wil er inderdaad graag mee rijden. Ga nog wel wat ‘dingetjes’ doen…waarvan bericht.
27 november 2014 om 20:28 #17566513Na bijna 20 jaar mijn Sparco Montecarlo stoelen toch maar eens vervangen voor nieuwe Evo II modellen.
Toch nog weer een heel gepas en gemeet voor ze er echt naar mijn zin in zaten. De oude waren via de onder-bevestiging gemonteerd op sleetjes en de nieuwere stoelen hebben allemaal zij-bevestiging met consoles.…en voor als de baan binnenkort nog eens een keer echt nat is een set Yokohama’s A006G. Ben benieuwd hoe dat gaat; nog nooit met wedstrijd regenbanden gereden.
27 november 2014 om 21:24 #17566514Dat zijn de update’s waar wij van smullen :thumb
29 november 2014 om 15:15 #17566515mooie kuipjes zeg! :thumb
19 december 2014 om 22:03 #17566516:thumb ziet er weer goed uit rik mooie beelden en wat een wegligging
als die Porsche wegloopt rem je het gewoon weer bij echt super goede remmen heb je nu
ben blij dat alles nu lekker loopt11 januari 2015 om 20:04 #17566519Bezig met een nieuwe carter. Ik heb nu ook zelf de mogelijkheid om aluminium te lassen en het is best goed gelukt om aan een origineel gebruikt Saab carter te lassen.
Nu eentje met de oliepan aan de voorkant, recht onder de oliepomp.Nu alleen het ‘deksel’ aan de voorkant nog, maar hier wil ik eerst de vulpijp nog in de afdekplaat maken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.