Mijn Saabscona-B 400R

Forumindex Forums Modellen Ascona Mijn Saabscona-B 400R

25 berichten aan het bekijken - 1,676 tot 1,700 (van in totaal 1,959)
  • Auteur
    Berichten
  • #17566441
    blue-mission
      Lid sinds:
      27 July 2010

      gaat als een kanon zo, :thumb :thumb :thumb :thumbup

      #17566442
      astrastationgsi
        Lid sinds:
        1 August 2010

        gaaf hoor

        #17566443
        RacesconaB204
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 December 2009

          Nu de Ascona redelijk ‘klaar’ is wil ik ook wat spullen opruimen die nu overcompleet zijn geworden. Zie Marktplaats sectie:
          – Team Dynamics 8×17 velgen 4×100 et25
          – Bilstein rally schokdempers
          – Irmscher 5-gaats voorwielnaven
          – Z20LE* ombouwset
          – Compomotive 8×17 velgen 5×120 et30

          #17566444
          RacesconaB204
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 December 2009

            Oops, ik was de Compomotive velgen vergeten te plaatsen; staan nu wel onder Marktplaats velgen en banden.

            #17566445
            RacesconaB204
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 December 2009

              Een prachtige zondagmiddag VrijRijden op het TT-circuit in Assen….

              Ik vond de foto die ze gemaakt heeft goed gelukt in ieder geval :thumbup

              ..en ja er is ook on-board film materiaal van, maar dat moet nog eerst in ‘hap-klare’ stukken (niet mijn hobby; een cassettebandje was nog wel soms net zo handig)

              #17566446
              Kadett68UF00
                Lid sinds:
                15 April 2013

                Hij is echt heeel mooi. :wors

                #17566447
                pierrekrik
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 November 2010

                  Hoe voelde de wagen aan met het bredere spoor en de andere stuurarmen?
                  Is er een groot verschil merkbaar tegen vroeger?
                  En hoe valt het elektrisch sturen mee?

                  #17566448
                  pierrekrik
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 November 2010

                    Sorry, foutje van mij. Ik had de vorige pagina nog niet gelezen.
                    Antwoord stond er al op.

                    #17566449
                    RacesconaB204
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      11 December 2009

                      @pierrekrik wrote:

                      Sorry, foutje van mij. Ik had de vorige pagina nog niet gelezen.
                      Antwoord stond er al op.

                      Haha, geen punt. Ik ben er 4 seconden per rondje sneller mee dan in smalle uitvoering met het zelfde merk/type banden, alleen achter 2cm breder.

                      Ik heb intussen wel gezien dat de auto bij het hard aanremmen van achteren fiks omhoog komt (niet te verwarren met duiken aan de voorkant). Hij stond ook heel ietsje voorover, wat niet echt gunstig is voor het zwaartepunt dat zo meer boven de vooras ligt dan wanneer ie achter lager is (of voor wat hoger). Ik heb ‘m daarom nu achter 3cm laten zakken.

                      Filmpje vanuit een BMW-E46 M3 in race trim op volle slicks en extra korte eindoverbrenging (echt een perfecte auto :wors ). Hier kun je wel goed zien dat het met de Ascona op straat legale Federals en 1,0 barlaaddruk niet veel sneller wil.

                      #17566450
                      remo 07
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        2 May 2010

                        Holy moses!!! :thumb dat ziet er geweldig uit………respect

                        #17566451
                        voederbiet
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 May 2006

                          Kwispelt lekker :thumb :wors

                          #17566452
                          kaneelschep
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 November 2004

                            Die bmw zit echt aan de weg geplakt als je zijn lijnen ziet!!
                            Misschien zie ik het niet goed hoor, en ik ben ook maar een chauffeur aan wal ;)
                            Maar waarom rij je niet net als hij veel meer over de curbes om de bocht scherper aan te kunnen sturen?
                            Ziet er zeker wel heel lekker uit zo! De ascona. :thumb
                            Heb je er nou eigenlijk last van dat hij zo dicht achter je zit? Ik bedoel, voel je dat flink? wordt ie dan achter lichter?

                            #17566453
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              mooie beelden
                              :thumb :thumb

                              je vermaakt je zo te zien uitstekend king: :wors

                              #17566454
                              RacesconaB204
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                11 December 2009

                                Zo, eindelijk een filmpje vanuit de Ascona. Achter de super geprepareerde Volvo 850 T5R van een vriend (met sperdif en slicks….en een prachtig geluid)

                                Vanuit die Volvo ziet dat er dan zo uit (wat minder toeren, maar een mega koppel):

                                #17566455
                                sleutel13
                                  Lid sinds:
                                  16 March 2014

                                  Mooi hoor. Beide. Ben meer een volvo man maar je ascona doet t perfect. Credits.

                                  #17566456
                                  McLambo
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    24 September 2004

                                    Hij loopt echt mooi, valt me op dat je de turbo bijna niet hoort.
                                    Maar je hebt achter echt meer grip nodig inderdaad.

                                    Je zou wat onderdelen naar de kofferbak kunnen verplaatsen king:

                                    #17566457
                                    RacesconaB204
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      11 December 2009

                                      De nieuwe achterbandjes (Michelin Sport Cup 255/40-R17) vallen ietsje breder uit dan de Federals, ook al hebben ze de zelfde maat. Deze hebben een loopvlak van ruim 26cm en zijn overall 28,5cm breed…..en het past en loopt nog mooi vrij ook (getest op zeer oneffen straat op hoge snelheid ). Nu zijn de achterspatborden weer mooi vol. Overall spoorbreedte nu 1740mm.

                                      Het is me ook gelukt om een klein beetje camber op de achteras te krijgen hoewel het een starre aangedreven as is (kan eigenlijk niet zou je zeggen). Het was me al een paar keer opgevallen toen ik zelf achter de ascona aan reed dat het net leek of de achterwielen iets uit elkaar stonden van onder naar boven (zoals een postkoets :thumbdown ). Eerst dacht ik dat het verbeelding was, maar het waterpas bevestigde het vermoeden. Dit is veroorzaakt toen ik de extra schoren onder de achteras heb gelast (krimpen van de lassen). Ik heb daarop beide schoren doorgeslepen en M16 draad en moeren tussen gezet. Dit uit elkaar gedraaid, zover dat ik een vergelijkbaar camber kreeg, maar nu de andere kant uit; de ene kant uit heeft de achteras/dif tot nu toe prima overleefd, dus waarom de andere kant uit ook niet (komt vast een boel commentaar op :D ).

                                      #17566458
                                      Bertram2510
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        26 February 2013

                                        echt een top wagen zo, mooie sloffen eronder
                                        hoe gaat dat met de lagers dan?
                                        die krijgen nu goed op hun donder als je de hele as “uit fatsoen” trekt, lijk mij zo.
                                        maar als het werkt en het heel blijft, waarom niet :D

                                        #17566459
                                        Fearless
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          9 January 2005

                                          Wat apart, maar weer leuk opgelost :thumbup
                                          Gewoon zien hoelang die het vol houd idd :thumb

                                          #17566460
                                          RacesconaB204
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            11 December 2009

                                            De wiellagers merken daar niet echt iets van; de achterasbuizen en steekassen blijven parallel. De (heel kleine) hoek zit tussen de spline van de steekassen en de boringen waar de steekassen in het differentieel zitten. De kleine speling tussen de steekassen en het dif laat dit toe. De hoek is ook maar klein, maar wel op het oog zichtbaar.
                                            Ik zal het eens opmeten met het waterpas hoeveel het is.

                                            #17566461
                                            RacesconaB204
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              11 December 2009

                                              3mm op een 385mm lang waterpas, dus zo’n 0,45 graden (en dat stonden ze eerst de andere kant op, dus daarmee is het verschil wel bijna 1 graad)

                                              #17566462
                                              Ben_M
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                25 January 2010

                                                Denk inderdaad ook dat de lagers er vrij weinig van merken. Eerder de steekassen zelf welke een grotere radiale belasting krijgen. Maar als dat materiaal taai genoeg is zal dat ook wel meevallen, vooral over zo’n afstand.

                                                #17566463
                                                McLambo
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  24 September 2004

                                                  Ik zou het voor de zekerheid weer op 0 graden zetten. Het zal je maar gebeuren dat in een snelle bocht op de ring er splines afbreken o.i.d. :shock:

                                                  #17566464
                                                  RacesconaB204
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    11 December 2009

                                                    Komende zondagmiddag een paar rondjes hoop ik en maandag de track-day op de Nordschleife :thumb ‘k heb er zin aan. Slicks mee.

                                                    #17566466
                                                    Anoniem
                                                      Lid sinds:
                                                      1 January 1970

                                                      whahahaha goed bezig
                                                      camber op n starre as :thumb

                                                      tjah de lagers blijven echte wel op de zelfde manier op de steekas
                                                      net al al gezegd kan zijn dat de vertanding van je steekassen in het diff
                                                      het op de lange duur niet lekker vinden

                                                      maar dat merk je dan vanzelf ;)

                                                      mischien dat na verloop van tijd het zich zelf wel wat aanpast en er n groef in de vertanding komt op de grens waar de steekas net uit het diff komt
                                                      ;) :D

                                                      ik zou wel af en toe even de olie van de as chekken
                                                      of heeft deze as ook zo,n magneet stopje??? :thumb

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1,676 tot 1,700 (van in totaal 1,959)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.