Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Mijn Saabscona-B 400R
- Dit onderwerp bevat 1,958 reacties, 139 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 mei 2020om 21:30 door McLambo.
-
AuteurBerichten
-
9 april 2014 om 18:50 #17566391
Echt een super mooie 400rr geworden !!
10 april 2014 om 05:55 #17566392@louwe 16 klepper wrote:
mooi hoor
tjah voor t gros was het gewoon een oude opel
voor de kenners n wolf in schaapskleren
nu is het meer een wolf in uitgaanskledij ;) :thumb:thumbup
Hij was al prachtig, en nu nog vetter :wub
10 april 2014 om 13:55 #17566393Nu de voorwielen er zo breed aan staan in combinatie met een kort stuurhuis is het sturen haast niet meer te doen zo zwaar…..daarom de volgende klus: elektrische stuurbekrachtiging inbouwen van een Corsa.
Ik heb 3 varianten; van links naar rechts: Corsa-B links gestuurd, Corsa-B rechts gestuurd en Corsa-C rechts gestuurd.
De rechts gestuurde versies lijken mij mooier omdat dan de zekeringkast niet hoeft te wijken voor de elektromotor.
We zullen zien :hmmz
(…en de stickers zitten erop, maar de achterbumpers was nog niet klaar. Wordt vervolgd.)
10 april 2014 om 18:28 #17566394Links gestuurd kan ook, dan moet je een stukje met de klok mee draaien
Let niet teveel op de bovenste las , die verdient geen schoonheidsprijs…10 april 2014 om 22:44 #17566395‘Mr-turbo’ bedankt voor de info. Foto’s zeggen vaak meer dan duizend worden. Super!
11 april 2014 om 14:50 #1756639611 april 2014 om 15:02 #17566397@RacesconaB204 wrote:
Nu de voorwielen er zo breed aan staan in combinatie met een kort stuurhuis is het sturen haast niet meer te doen zo zwaar…..daarom de volgende klus: elektrische stuurbekrachtiging inbouwen van een Corsa.
Ik heb 3 varianten; van links naar rechts: Corsa-B links gestuurd, Corsa-B rechts gestuurd en Corsa-C rechts gestuurd.
De rechts gestuurde versies lijken mij mooier omdat dan de zekeringkast niet hoeft te wijken voor de elektromotor.
We zullen zien :hmmz
(…en de stickers zitten erop, maar de achterbumpers was nog niet klaar. Wordt vervolgd.)
Hey dit wil ik ook in mijn camper zie topic viewtopic.php?f=82&t=183772
Is dit makkelijk te doen zonder canbus of wat dan ook ?11 april 2014 om 15:07 #17566398Erg mooi geworden. Mocht je nog windsplitters zoeken, misschien heeft louwe nog wat liggen :jerry
11 april 2014 om 17:42 #17566399Rik,
Ziet er geweldig uit. Zoals altijd weer super gedaan. Het gezegde van een “wolf in schaapskleren” kun je nu echt wel achter je laten, hiermee krijg je aandacht genoeg denk ik.11 april 2014 om 19:26 #17566400Wat een plaatje Rik!zeer mooi geworden…… :jerry
11 april 2014 om 20:45 #17566401Vet gaaf, elektrische stuurbekrachtiging er in. :thumbup
Weet je toevallig of het mogelijk is om deze te testen op de werkbank? Ik heb er 1 liggen maar weet niet of ie defect is of niet. Ligt al jaren in het magazijn op het werk. Als die het doet, pik ik m in.
11 april 2014 om 21:24 #17566402Wil ik er ook nog graag in hebben………Ook in de Kadett City… :thumb
11 april 2014 om 21:27 #17566403ziet er weer super netjes :thumb
12 april 2014 om 07:50 #17566404AnoniemLid sinds:
1 January 1970@2000 wrote:
Erg mooi geworden. Mocht je nog windsplitters zoeken, misschien heeft louwe nog wat liggen :jerry
had wel het 1 en ander
alles is verkauftrik is m,n voorraad al doorgeweest
1 van die corsa stuurbekrachtigingen komt hier ook weg ;)12 april 2014 om 14:05 #17566405Hele mooie Ascona geworden!! Diepe respect! Na al die teleurstellingen, doorzetten en dit bereiken, GAAF!!
12 april 2014 om 14:51 #17566406@louwe 16 klepper wrote:
@2000 wrote:
Erg mooi geworden. Mocht je nog windsplitters zoeken, misschien heeft louwe nog wat liggen :jerry
had wel het 1 en ander
alles is verkauftrik is m,n voorraad al doorgeweest
1 van die corsa stuurbekrachtigingen komt hier ook weg ;)Weet ik, het ontbreken van de windsplitters waren toch de reden voor verkoop van het geheel :D
12 april 2014 om 18:23 #17566407Asjemenoelaa. Mooiiii!!!!! :shock: :thumb
13 april 2014 om 15:57 #17566408AnoniemLid sinds:
1 January 1970@2000
nee hoor dat was niet de reden :Ddat in m,n onderschrift is met n knipoog ;)
bovendien kun je de splitters tegenwoordig weer nieuw bestellen ;)13 april 2014 om 19:14 #17566409pfff mooie ascona , die had ook wel mooi bij mij in de garage gestaan.
14 april 2014 om 17:33 #17566410@Fearless wrote:
Vet gaaf, elektrische stuurbekrachtiging er in. :thumbup
Weet je toevallig of het mogelijk is om deze te testen op de werkbank? Ik heb er 1 liggen maar weet niet of ie defect is of niet. Ligt al jaren in het magazijn op het werk. Als die het doet, pik ik m in.
Hoort natuurlijk wel een ECU bij. Bij een Corsa-C zit deze bij op de stuurkolom geschroefd, bij Corsa-B zit ie los bij. Je kunt hem zeker wel testen op de werkbank. Gewoon 12V op zetten. Gaan veel indianen verhalen over dat ze vaak kapot gaan en dan bijvoorbeeld maar een kant om wil helpen draaien. Dit ligt dan meestal aan de afstelling van de bewegingsdetector schakelaar (zit een klein blikken kapje overheen). Bevestigingschroefjes los draaien, dan schakelaar zover naar links of rechts draaien tot exact het moment dat de motor begint te draaien (dit punt afkrassen/merken), dan de schakelaar de andere kant uit verdraaien totdat elektromotor weer begint te draaien (ook dit punt merken). Daarna de schakelaar precies midden tussen deze twee merktekens weer vast zetten; dan is het goed.
14 april 2014 om 17:42 #17566411Weer wat geleerd!!!!!
Zijn ze alle 3 van jou Rik,Als je er 1 overhebt als je klaar bent hou ik me aanbevolen.
Is dan voor de C kadett van die zieke MS vriendin van mij.
Greetzz
14 april 2014 om 18:50 #17566412Heel erg mooi geworden!!
De aanhouder heeft gewonnen :thumbMvg Patrick
14 april 2014 om 20:36 #17566413Bedankt! Ik ga ermee aan de slag.
15 april 2014 om 08:12 #17566414Is een hele nette bak geworden
Verstuurd vanaf mijn LG-P700 met Tapatalk
25 april 2014 om 21:29 #17566415De stuurbekrachtiging: ik heb gekozen voor de rechts gestuurde Corsa-B (uit de UK). Zo kon de motor mooi in het vrijwel lege compartiment rechts van de stuurkolom.
Hier is te zien welke delen van de Corsa en welke delen van de Ascona/Manta gebruikt zijn, met wat afmetingen:
Het stuk Corsa-buis past perfect in de Ascona/Manta bovenkant; pas aan elkaar vast lassen nadat je de meest ideale hoek van de elektromotor hebt bepaald (ingebouwd). De stuurpen zelf is aan de bovenkant ook identiek:
De complete nieuwe stuurkolom; uitgangspunt is dat deze exact net zo lang moet worden als de originele: 804mm
Om dit te bereiken dien je het onderste massieve stuk van de Ascona/Manta stuurpen uit het buisdeel te halen en af te slijpen op 315mm (275mm uitsteek en 40mm in het Corsa buisdeel (met kruiskoppeling).Eenmaal ingebouwd kun je ook de achterste steun maken:
Begint er intussen aardig op te lijken :hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.